abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133601114
Misschien een beetje een zeurtopic, maar mijn vriend (zonder horeca achtergrond) wil barman worden. Een bijbaantje naast de studie is uiteraard normaal, maar waarom dan per se barman?

Het is maar een bijbaantje en hij is nu enkele weken begonnen maar ik merk dat ik het niet fijn vind. Niet eens de aandacht of de drank en de meisjes want daar vertrouw ik hem helemaal in. Maar het late slapen (vaak rond 5- 6 uur) terwijl zijn ritme al niet optimaal is.. Colleges die hij daardoor mist en daardoor uit wordt gesloten van het tentamen.. Veel bij mij slapen en dan lang uit willen slapen omdat hij moe is, terwijl ik eindelijk een beetje een normaal ritme heb.. (Bij hem slapen gaat niet)

Natuurlijk gun ik hem alles, maar ik merk dat ik het gewoon niet zo fijn vind en waarom precies weet ik ook niet zo goed.. En ik moet hem gewoon 'z'n ding laten doen' maar ja.. Ik heb zelf meer dan genoeg horeca ervaring en heb ook nachten lang in een bar gewerkt dus ik weet hoe dat gaat.. En nee er is nooit iets gebeurd qua vreemdgaan etc.

Ik heb verder nooit bij hem last van dit soort 'jaloerse' gevoelens en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet doen? En ja ik weet dat als ik er iedere keer een probleem van maak, ik juist zelf een probleem creëer. En we praten er ook over maar hij snapt niet waarom ik het vervelend vind en hem niet (voldoende) steun hierin..
Worry is a misuse of imagination
  maandag 25 november 2013 @ 09:54:44 #2
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_133601161
Inderdaad een zeurtopic
pi_133601165
Hij wil misschien gewoon iets bijverdienen zodat hij of jullie het makkelijker hebben.

Klinkt hard, maar als hij je bedriegt met een meisje in die bar; dan is hij het niet waard en ik ben ervan overtuigd dat je het snel zal merken als hij je zou bedriegen.
pi_133601200
Dus het grootste probleem is je jaloersheid?
pi_133601204
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:54 schreef Shnul het volgende:
Hij wil misschien gewoon iets bijverdienen zodat hij of jullie het makkelijker hebben.

Klinkt hard, maar als hij je bedriegt met een meisje in die bar; dan is hij het niet waard en ik ben ervan overtuigd dat je het snel zal merken als hij je zou bedriegen.
Ja het is inderdaad om geld te verdienen voor studie/leuke dingen.

en nee daar ben ik helemaal niet bang voor.. Dus ik weet niet zo goed waar ik wel bang voor ben.. Misschien dat onze levens te veel gaan verschillen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133601250
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Dus het grootste probleem is je jaloersheid?
Ik weet niet of het jaloezie is, maar het is in ieder geval een negatieve emotie.

Ik wil ook totaal niet dat hij stopt voor mij, ik zou hem nooit willen beperken daarin.

Als ik er echt niet mee om kan gaan dan moet ik maar weg gaan in het ergste geval.
pi_133601283
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 09:57 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja het is inderdaad om geld te verdienen voor studie/leuke dingen.

en nee daar ben ik helemaal niet bang voor.. Dus ik weet niet zo goed waar ik wel bang voor ben.. Misschien dat onze levens te veel gaan verschillen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mijn ex ook, maar daarom is het belangrijk dat jullie gewoon jullie eigen leven leiden; maar wel weten dat jullie elkaar graag zien en bij elkaar willen zijn. Deze stap als barman zorgt er misschien voor dat je in de toekomst meer bij elkaar kan zijn en hij later niet meer moet bijklussen.
  Forum Admin maandag 25 november 2013 @ 10:05:57 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_133601367
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je leeft op deze manier wel een beetje langs mekaar heen maar blijkbaar is dit waar je vriend op dit moment behoefte aan heeft. Je zal hem toch die vrijheid moeten geven en als je dat op de langere termijn niet bevalt een keuze maken.
  maandag 25 november 2013 @ 10:06:33 #9
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_133601378
Welke tent staat ie?
Noord Holland toevallig?
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_133601392
Waarschijnlijk heeft hij niet genoeg aan de aandacht die hij van je krijgt anders had hij wel een normaal baantje genomen.
pi_133601403
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:00 schreef Shnul het volgende:

[..]

Bij mijn ex ook, maar daarom is het belangrijk dat jullie gewoon jullie eigen leven leiden; maar wel weten dat jullie elkaar graag zien en bij elkaar willen zijn. Deze stap als barman zorgt er misschien voor dat je in de toekomst meer bij elkaar kan zijn en hij later niet meer moet bijklussen.
Probleem is ook dat hij vaak bij mij slaapt of bij vrienden (heel oud afgelegen huis slecht geïsoleerd met kapotte verwarming dus ook geen warm water/gas en een hele vervelende huisbaas)
En als hij bij mij slaapt (altijd dus) gedraagt hij zich als gast en niet als 'huisgenoot'. Waar we het ook over gehad hebben want om constant ontbijt/handdoeken etc te verzorgen kost mij ook energie..

Als ik af en toe bij hem zou slapen zou je kunnen afwisselen maar dat is nu niet zo.. En ik nodig eigenlijk nooit mensen thuis uit want dat vind ik niet fijn.. En hij is echt altijd welkom maar het gaat mij niet natuurlijk af om steeds iemand over de vloer te hebben. Ik wil gewoon opstaan in de ochtend en niet nog 2 uur blijven liggen..

En ik heb het idee dat dat met dit baantje alleen maar erger gaat worden..
  maandag 25 november 2013 @ 10:08:42 #12
391391 Basxt
pi_133601430
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:07 schreef GroningseGast het volgende:
Waarschijnlijk heeft hij niet genoeg aan de aandacht die hij van je krijgt anders had hij wel een normaal baantje genomen.
Hoezo "normaal" baantje :') is toch mooi allemaal mensen leren kennen en de sfeer
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_133601442
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:08 schreef Basxt het volgende:

[..]

Hoezo "normaal" baantje :') is toch mooi allemaal mensen leren kennen en de sfeer
Mensen leren kennen als barman? Hoe zie je dat voor je gezellig samen boven de muziek uit schreeuwen?
pi_133601452
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 09:59 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik weet niet of het jaloezie is, maar het is in ieder geval een negatieve emotie.

Ik wil ook totaal niet dat hij stopt voor mij, ik zou hem nooit willen beperken daarin.

Als ik er echt niet mee om kan gaan dan moet ik maar weg gaan in het ergste geval.
Hoe vaak werkt hij?
  maandag 25 november 2013 @ 10:11:01 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_133601470
Ik zou zeggen kaart het eens aan bij je vriend, bespreek het met hem, zeg wat jij ervan vindt en het ervaart tot nu toe. Daar heb je meer aan dan advies vragen aan wat Fokkertjes.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 25 november 2013 @ 10:11:14 #16
391391 Basxt
pi_133601476
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:09 schreef GroningseGast het volgende:

[..]

Mensen leren kennen als barman? Hoe zie je dat voor je gezellig samen boven de muziek uit schreeuwen?
Ik bedoel meer van dat je altijd nieuwe mensen ziet. Is beter als telkens het saaie zelfde werk.
pi_133601499
Het is prima als ik het eten en de was verzorg (ook al kan de een het beter, dit soort dingen doe je samen, ook al ben ik een vrouw ik heb genoeg te doen met alleen m'n eigen huishoudelijke taken en daarnaast heb ik sowieso wel meer te doen :+) als ik hier iets over zeg 'heeft ie al een moeder'

In mijn relaties tot nu toe waren mijn ex-en meer een soort vader figuur dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee aan moet :D
pi_133601521
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe vaak werkt hij?
In principe 1x maar ze vragen hem vaak om in te vallen dus meestal 2x
pi_133601542
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zou zeggen kaart het eens aan bij je vriend, bespreek het met hem, zeg wat jij ervan vindt en het ervaart tot nu toe. Daar heb je meer aan dan advies vragen aan wat Fokkertjes.
Zoals in de OP staat heb ik dat gedaan, maar hij begrijpt niet wat ik bedoel.
pi_133601548
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef Basxt het volgende:

[..]

Ik bedoel meer van dat je altijd nieuwe mensen ziet. Is beter als telkens het saaie zelfde werk.
Nee glaasjes vullen is lekker interessant :)
pi_133601550
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 10:13 schreef Probability het volgende:

[..]

In principe 1x maar ze vragen hem vaak om in te vallen dus meestal 2x
Het probleem is dus dat hij bij je slaapt maar niet met je samenwoont.
  Forum Admin maandag 25 november 2013 @ 10:14:15 #22
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_133601552
Je bent naar eigen zeggen niet jaloers, maar 90% van je OP gaat over jaloerse gevoelens.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_133601556
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 10:07 schreef Probability het volgende:

[..]

Probleem is ook dat hij vaak bij mij slaapt of bij vrienden (heel oud afgelegen huis slecht geïsoleerd met kapotte verwarming dus ook geen warm water/gas en een hele vervelende huisbaas)
En als hij bij mij slaapt (altijd dus) gedraagt hij zich als gast en niet als 'huisgenoot'. Waar we het ook over gehad hebben want om constant ontbijt/handdoeken etc te verzorgen kost mij ook energie..

Als ik af en toe bij hem zou slapen zou je kunnen afwisselen maar dat is nu niet zo.. En ik nodig eigenlijk nooit mensen thuis uit want dat vind ik niet fijn.. En hij is echt altijd welkom maar het gaat mij niet natuurlijk af om steeds iemand over de vloer te hebben. Ik wil gewoon opstaan in de ochtend en niet nog 2 uur blijven liggen..

En ik heb het idee dat dat met dit baantje alleen maar erger gaat worden..
Ik had het vroeger ook niet zo goed financieel en weet hoe hij zich op dat gebied voelt. Hij is gewoon beleefd op andere locaties, maar thuis is hij waarschijnlijk erg depressief en onzeker naar zijn toekomst. Hij wil gewoon geld verdienen zodat hij verder kan bouwen in jullie leven.
pi_133601574
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 10:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Zoals in de OP staat heb ik dat gedaan, maar hij begrijpt niet wat ik bedoel.
Was je uitleg zo ingewikkeld? Anders deed hij vast alsof zodat hij niks hoeft te veranderen.
pi_133601585
quote:
7s.gif Op maandag 25 november 2013 10:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat hij bij je slaapt maar niet met je samenwoont.
Ik wil niet samenwonen als je dat bedoelt? Ik zou het veel fijner vinden om ook af en toe bij hem te zijn en niet alleen bij mij..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')