Nou ja er zitten wel redelijk goede dingen tussen moet ik eerlijk zeggen. Maar over het algemeen is de kwaliteit niet veel soeps en straalt het er ook vanaf.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:16 schreef gebrokenglas het volgende:
De Jysk lijkt wat goedkoop ja. Maar dat geeft toch niks?
Woonland ken ik niet.
Wat vinden "we" hier van?quote:Ikea zwicht voor Russische antihomowet
van onze redactie
AMSTERDAM -
Ikea heeft een artikel over een lesbisch stel verwijderd uit hun Russische folders. Dit om Rusland niet tegen het hoofd te stoten, nu het land een omstreden antihomowet heeft ingevoerd.
In plaats van het artikel over de twee dames is een stuk geplaats over designer living in China. Een woordvoerster verklaarde tegenover Wall Street Journal dat het artikel is verwijderd om te voldoen aan de Russische wetgeving. Het blad 'Ikea family live' wordt in 25 landen verspreid.
Rusland heeft een wet aangenomen die 'homoseksuele propaganda' gericht op kinderen verbiedt. Dat leverde president Poetin scherpe internationale kritiek op vanwege discriminatie.
Ikea kreeg eerder al veel kritiek toen de Zweedse meubelgigant afbeeldingen van vrouwen uit hun catalogus voor Saudi-Arabië photoshopte. In september verwijderde Ikea een foto van jongeren in bivakmutsen van hun Russische website, uit vrees dat de foto geassocieerd zou worden met de punkgroep Pussy Riot, waarvan enkele leden zijn veroordeeld nadat ze een protestlied tegen Poetin zongen.
Wat moeten ze dan, wachten tot ze een boete krijgen en alle catalogi opnieuw drukken? Het is kut dat het moet, maar ik kan me eigenlijk geen andere actie voorstellen van een commercieel bedrijf dan dit. Het gaat niet om het afstoten van klanten, maar om het breken van de wet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:56 schreef Peter het volgende:
Een commercieel bedrijf dat haar folder op de lokale markt aanpast? Tja, ik geen ze geen ongelijk, maar het stelt wel dat winst en goede overheidsrelaties boven principes gaan bij IKEA.
En lets face it, er moet geld verdiend wordenquote:Op zaterdag 23 november 2013 18:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan, wachten tot ze een boete krijgen en alle catalogi opnieuw drukken? Het is kut dat het moet, maar ik kan me eigenlijk geen andere actie voorstellen van een commercieel bedrijf dan dit. Het gaat niet om het afstoten van klanten, maar om het breken van de wet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |