Gewoon stug afwachten dus tot hij vanzelf loslaat?quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:59 schreef Flauntease het volgende:
Het korstje zit erop voor bescherming zodat die herpes in je lip zich niet uitbreid. Maarja, normaal gesproken houdt je je lippen altijd wel wat vochtig, korstje weekt er daardoor vaak al automatisch vanaf.
Daarom zijn koortslippen zo kut.
Dat zou ook wel kunnen kloppen hoor. Een koortslip is alleen gevaarlijk/besmettelijk wanneer er vocht uit kan komen (wanneer het open is). Normaal gesproken kan je een korstje al wel eerder van je huid afhalen voordat iets genezen is. Maar het klopt idd ook dat er veel fabeltjes op internet staan.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:46 schreef Par_Infinite het volgende:
[..]
Gewoon stug afwachten dus tot hij vanzelf loslaat?![]()
Het was maar een heel klein plekje waar het zat, maar het korstje is zo'n 4x zo groot als het plekje zelf.
Ik las op de website "optimalegezondheid.nl" het volgende, wat ik zelf inderdaad nogal onlogisch vind, vandaar dat ik het even hier vraag.
De korst kun je na een paar dagen verwijderen en een plekje blijft over
De roodheid verdwijnt weer en de huid hersteld zich door het herpes virus weer op non actief te zetten.
quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:51 schreef Flauntease het volgende:
[..]
Dat zou ook wel kunnen kloppen hoor. Een koortslip is alleen gevaarlijk/besmettelijk wanneer er vocht uit kan komen (wanneer het open is). Normaal gesproken kan je een korstje al wel eerder van je huid afhalen voordat iets genezen is. Maar het klopt idd ook dat er veel fabeltjes op internet staan.
Ik sabbel altijd een beetje op de koortslip, zuig eventueel het vocht eruit. Is misschien ook niet het beste volgens velen maar zo'n korst op je lip is ook vervelend.
Wss wel. Ik ken iemand die heeft altijd de koorts'lip' op de neus, koortsneus.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:55 schreef Par_Infinite het volgende:
[..]![]()
Het zit trouwens niet op mijn lip, maar een halve centimeter van mijn mondhoek vandaan ongeveer.
Ik weet niet 100% zeker dat het een koortslip is, maar gezien wat ik er over lees lijkt het er wel ontzettend veel op. Ik heb het eerst laten uitdrogen met "Tea Tree Oil"
Heeft het nog zin om dat spul nu te gebruiken? Of is dat alleen voor als er nog geen korstje op zit?
Maargoed, ook als er een korstje op zit kun je wel middeltjes gebruiken waarmee je het uit kan drogen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 15:55 schreef Par_Infinite het volgende:
[..]![]()
Het zit trouwens niet op mijn lip, maar een halve centimeter van mijn mondhoek vandaan ongeveer.
Ik weet niet 100% zeker dat het een koortslip is, maar gezien wat ik er over lees lijkt het er wel ontzettend veel op.
Ik heb het eerst laten uitdrogen met "Tea Tree Oil" en nu zit er sinds een dag of 3/4 een korstje op.
Heeft het nog zin om dat spul nu te gebruiken? Of is dat alleen voor als er nog geen korstje op zit?
Bedankt voor je reactiesquote:Op vrijdag 22 november 2013 15:56 schreef Flauntease het volgende:
[..]
Wss wel. Ik ken iemand die heeft altijd de koorts'lip' op de neus, koortsneus.
Dan kun je het wss gewoon het beste laten zitten, je hebt er dan ook geen last van op je lippen ja.
Of je moet aan je neus willen sabbelen.
www.omaweetraad.nlquote:Op vrijdag 22 november 2013 16:41 schreef Par_Infinite het volgende:
[..]
Bedankt voor je reacties
Je mag best aan mijn neus komen sabbelen, zolang ik daar maar geen koortsneus () van krijg.
Wat een duur rotspul trouwens, dat Tea Tree Oil. Iets van ¤9 en na een dag of 3/4 al op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |