abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133515278
Ik heb sinds een tijdje voor de eerste keer een koortslip :r :(
Er zit nu al een aantal dagen een korstje op, wat inmiddels al ietsjes los zit.
Gezien ik het er toch niet erg fris uit vind zien vroeg ik me af in hoeverre het verstandig/kwaad kan om heel voorzichtig het korstje los te weken? Of is dit volledig af te raden?
pi_133515364
Het korstje zit erop voor bescherming zodat die herpes in je lip zich niet uitbreid. Maarja, normaal gesproken houdt je je lippen altijd wel wat vochtig, korstje weekt er daardoor vaak al automatisch vanaf.

Daarom zijn koortslippen zo kut. :')
pi_133515492
Lekker zoenen! Dat helpt. Wellicht biedt Flauntease zich aan?
Moeten zij weten
pi_133516697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:59 schreef Flauntease het volgende:
Het korstje zit erop voor bescherming zodat die herpes in je lip zich niet uitbreid. Maarja, normaal gesproken houdt je je lippen altijd wel wat vochtig, korstje weekt er daardoor vaak al automatisch vanaf.

Daarom zijn koortslippen zo kut. :')
Gewoon stug afwachten dus tot hij vanzelf loslaat? :'(
Het was maar een heel klein plekje waar het zat, maar het korstje is zo'n 4x zo groot als het plekje zelf.

Ik las op de website "optimalegezondheid.nl" het volgende, wat ik zelf inderdaad nogal onlogisch vind, vandaar dat ik het even hier vraag.

De korst kun je na een paar dagen verwijderen en een plekje blijft over
De roodheid verdwijnt weer en de huid hersteld zich door het herpes virus weer op non actief te zetten.
pi_133516776
Ik zou adviseren de korst niet los te maken.

Ten eerste is de vloeistof onder de korst waarschijnlijk nog infectieus.
Ten tweede vergroot het weghalen van de korst de kans op secundaire bacteriële infectie.

Wacht dus bij voorkeur totdat de korst er zo goed als vanzelf af valt.
pi_133516812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:46 schreef Par_Infinite het volgende:

[..]

Gewoon stug afwachten dus tot hij vanzelf loslaat? :'(
Het was maar een heel klein plekje waar het zat, maar het korstje is zo'n 4x zo groot als het plekje zelf.

Ik las op de website "optimalegezondheid.nl" het volgende, wat ik zelf inderdaad nogal onlogisch vind, vandaar dat ik het even hier vraag.

De korst kun je na een paar dagen verwijderen en een plekje blijft over
De roodheid verdwijnt weer en de huid hersteld zich door het herpes virus weer op non actief te zetten.
Dat zou ook wel kunnen kloppen hoor. Een koortslip is alleen gevaarlijk/besmettelijk wanneer er vocht uit kan komen (wanneer het open is). Normaal gesproken kan je een korstje al wel eerder van je huid afhalen voordat iets genezen is. Maar het klopt idd ook dat er veel fabeltjes op internet staan.

Ik sabbel altijd een beetje op de koortslip, zuig eventueel het vocht eruit. Is misschien ook niet het beste volgens velen maar zo'n korst op je lip is ook vervelend. :P
pi_133516913
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:51 schreef Flauntease het volgende:

[..]

Dat zou ook wel kunnen kloppen hoor. Een koortslip is alleen gevaarlijk/besmettelijk wanneer er vocht uit kan komen (wanneer het open is). Normaal gesproken kan je een korstje al wel eerder van je huid afhalen voordat iets genezen is. Maar het klopt idd ook dat er veel fabeltjes op internet staan.

Ik sabbel altijd een beetje op de koortslip, zuig eventueel het vocht eruit. Is misschien ook niet het beste volgens velen maar zo'n korst op je lip is ook vervelend. :P
:X
Het zit trouwens niet op mijn lip, maar een halve centimeter van mijn mondhoek vandaan ongeveer.
Ik weet niet 100% zeker dat het een koortslip is, maar gezien wat ik er over lees lijkt het er wel ontzettend veel op.
Ik heb het eerst laten uitdrogen met "Tea Tree Oil" en nu zit er sinds een dag of 3/4 een korstje op.
Heeft het nog zin om dat spul nu te gebruiken? Of is dat alleen voor als er nog geen korstje op zit?
pi_133516959
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:55 schreef Par_Infinite het volgende:

[..]

Het zit trouwens niet op mijn lip, maar een halve centimeter van mijn mondhoek vandaan ongeveer.
Ik weet niet 100% zeker dat het een koortslip is, maar gezien wat ik er over lees lijkt het er wel ontzettend veel op. Ik heb het eerst laten uitdrogen met "Tea Tree Oil"
Heeft het nog zin om dat spul nu te gebruiken? Of is dat alleen voor als er nog geen korstje op zit?
Wss wel. Ik ken iemand die heeft altijd de koorts'lip' op de neus, koortsneus. :P
Dan kun je het wss gewoon het beste laten zitten, je hebt er dan ook geen last van op je lippen ja.
Of je moet aan je neus willen sabbelen. :')
pi_133516987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:55 schreef Par_Infinite het volgende:

[..]

Ik weet niet 100% zeker dat het een koortslip is, maar gezien wat ik er over lees lijkt het er wel ontzettend veel op.
Ik heb het eerst laten uitdrogen met "Tea Tree Oil" en nu zit er sinds een dag of 3/4 een korstje op.
Maargoed, ook als er een korstje op zit kun je wel middeltjes gebruiken waarmee je het uit kan drogen.
pi_133518405
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:56 schreef Flauntease het volgende:

[..]

Wss wel. Ik ken iemand die heeft altijd de koorts'lip' op de neus, koortsneus. :P
Dan kun je het wss gewoon het beste laten zitten, je hebt er dan ook geen last van op je lippen ja.
Of je moet aan je neus willen sabbelen. :')
Bedankt voor je reacties ;)

Je mag best aan mijn neus komen sabbelen, zolang ik daar maar geen koortsneus ( :') ) van krijg.
Wat een duur rotspul trouwens, dat Tea Tree Oil. Iets van ¤9 en na een dag of 3/4 al op.
pi_133518428
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:41 schreef Par_Infinite het volgende:

[..]

Bedankt voor je reacties ;)

Je mag best aan mijn neus komen sabbelen, zolang ik daar maar geen koortsneus ( :') ) van krijg.
Wat een duur rotspul trouwens, dat Tea Tree Oil. Iets van ¤9 en na een dag of 3/4 al op.
www.omaweetraad.nl :Y)
  vrijdag 22 november 2013 @ 16:57:30 #12
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_133518993
NIET aanzitten en gewoon zijn werk laten doen qua genezing. Hoe meer je der aan zit hoe groter die rotzooi op je mond wordt. Ik spreek uit ervaring :)
En altijd het laatste woord.
pi_133519487
Ik zal me de rest van het weekend wel thuis opsluiten ;(
  maandag 25 november 2013 @ 15:40:59 #14
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_133611114
'k haal altijd van die lippleisters voor m'n vriend. Koortslippen :r Ik ben immuum gebleken _O_ Succes ermee wel, maar die pleistertjes moet je doen, dan is 't zo weg. Wel voordat 'ie open gaat, gewoon direct bij het begin al doen. Dan geneest 't direct weer en hoef je niet met een ranzige pusbek rond te lopen.
Bay of Plenty
  maandag 25 november 2013 @ 23:50:01 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_133630072
Uitlatendrogen met steriel naaldje vochtblaasje stukprikken voorzichtig deppen en tandpasta werkt beter dan Zovirax oid.

Heb door ziek geweest en slaapgebrek er een in mijn neus op neusschotje :') dat doet zeer :X maarrr je ziet er niks van :D
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')