Ik zag dat er al wel wat topics zijn over CMD maar geen recente en ik heb toch een hoop vragen.
Na een aantal jaar weet ik eindelijk wat ik leuk vind. Ik wil graag websites en applicaties gaan ontwikkelen en CMD lijkt mij de beste opleiding daarvoor.
Ik kan met de opleiding volgend schooljaar starten want ik heb dan mijn mbo 4 diploma.
Bij welke hogeschool kan ik het beste CMD gaan studeren -> staat hoog aangeschreven? Of maakt het niet zoveel uit en kan ik het beste wat in de buurt kiezen? (Ik kom uit Amersfoort)
Is het ook mogelijk om deze opleiding in het buitenland te gaan doen? Het liefst zou ik mijn opleiding ver weg doen (ik heb connecties in zuid afrika maar canada, australie, VS vindt ik ook geen probleem, wat is de waarde van je diploma dan?)
Laatst zag ik een stuk op tv van universiteiten uit Duitsland waar alles beter zou zijn. Goedkopere kamers, minder kosten voor je studie, goed aangeschreven universiteiten. Kan je daar ook studeren bij een hogeschool?
Mijn huidige opleiding is BBL (werkend leren) en CMD deeltijd lijkt mij het mooist omdat je dan dagelijks al bezig bent met wat je leert en dan kan ik mijn auto e.d. behouden. Moet ik hiervoor eerst een bedrijf zoeken? hoe werkt zoiets?
Enorm veel vragen dus, wie weet antwoorden? Graag inhoudelijk reageren en ja ik weet dat zuid afrika heel anders als canada is.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.