abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 november 2013 @ 10:14:47 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_133476237
Ik zag dat er al wel wat topics zijn over CMD maar geen recente en ik heb toch een hoop vragen.
Na een aantal jaar weet ik eindelijk wat ik leuk vind. Ik wil graag websites en applicaties gaan ontwikkelen en CMD lijkt mij de beste opleiding daarvoor.

Ik kan met de opleiding volgend schooljaar starten want ik heb dan mijn mbo 4 diploma.

Bij welke hogeschool kan ik het beste CMD gaan studeren -> staat hoog aangeschreven? Of maakt het niet zoveel uit en kan ik het beste wat in de buurt kiezen? (Ik kom uit Amersfoort)

Is het ook mogelijk om deze opleiding in het buitenland te gaan doen? Het liefst zou ik mijn opleiding ver weg doen (ik heb connecties in zuid afrika maar canada, australie, VS vindt ik ook geen probleem, wat is de waarde van je diploma dan?)

Laatst zag ik een stuk op tv van universiteiten uit Duitsland waar alles beter zou zijn. Goedkopere kamers, minder kosten voor je studie, goed aangeschreven universiteiten. Kan je daar ook studeren bij een hogeschool?

Mijn huidige opleiding is BBL (werkend leren) en CMD deeltijd lijkt mij het mooist omdat je dan dagelijks al bezig bent met wat je leert en dan kan ik mijn auto e.d. behouden. Moet ik hiervoor eerst een bedrijf zoeken? hoe werkt zoiets?

Enorm veel vragen dus, wie weet antwoorden? Graag inhoudelijk reageren en ja ik weet dat zuid afrika heel anders als canada is.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_133477887
Bezoek eens een open dag zou ik zeggen.

En als je puur websites en applicaties wil ontwikkelen zou ik ook eens verder kijken dan CMD.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_133597365
Heb zelf ook een topic over CMD gestart, ben misschien van plan CMD te volgen aan de Hogeschool van Amsterdam.
Het enige wat me tegenhoud om het te volgen zijn alle slechte meningen erover...
pi_133598521
Hoor je de naam niet? Communicatie en Multimedia DESIGN. Zo een ''coole'' naam moet de nodige bellen al laten rinkelen in je hoofd. Dit is niet de opleiding die jou gaat opleiden tot programmeur of iets dergelijks, dit is een pretstudie.

Sowieso red je het in dat wereldje niet om hoog te komen zonder een portfolio/netwerk waarvan je zegt ''wauw''. Of je moet natuurlijk geluk hebben, maar in hoeverre wil je op geluk spelen?
#freefrederike
  maandag 25 november 2013 @ 11:31:14 #5
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_133603625
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Bezoek eens een open dag zou ik zeggen.

En als je puur websites en applicaties wil ontwikkelen zou ik ook eens verder kijken dan CMD.
wat zou jij bijvoorbeeld doen? of wat heb je gedaan? Ik wil websites bouwen, apps maken voor tablets, telefoons en computer, webapplicatie's maken.
  maandag 25 november 2013 @ 11:31:27 #6
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_133603632
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 00:19 schreef fattoe het volgende:
Heb zelf ook een topic over CMD gestart, ben misschien van plan CMD te volgen aan de Hogeschool van Amsterdam.
Het enige wat me tegenhoud om het te volgen zijn alle slechte meningen erover...
slechte meningen? Hoezo dan?
  maandag 25 november 2013 @ 11:32:12 #7
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_133603659
quote:
4s.gif Op maandag 25 november 2013 01:22 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoor je de naam niet? Communicatie en Multimedia DESIGN. Zo een ''coole'' naam moet de nodige bellen al laten rinkelen in je hoofd. Dit is niet de opleiding die jou gaat opleiden tot programmeur of iets dergelijks, dit is een pretstudie.

Sowieso red je het in dat wereldje niet om hoog te komen zonder een portfolio/netwerk waarvan je zegt ''wauw''. Of je moet natuurlijk geluk hebben, maar in hoeverre wil je op geluk spelen?
Lijkt me een beetje bullshit van die naam, tegenwoordig wordt overal manager, designer etc aan vast geplakt om het wat te laten lijken. Waarom is een netwerk zo belangrijk?
pi_133605232
Ik doe nu MBO-4 in dezelfde richting en wil volgend jaar doorstromen naar de kunstacademie om vervolgens illustratie, animatie of audiovisueel te gaan doen. Heb zelf ook aan CMD gedacht, maar na een soort info-avond op school ben ik hier volledig vanaf gestapt. Een aantal oud-leerlingen volgden nu deze studie en waren er niet tevreden over. De studie was qua niveau niet veel beter dan het MBO en was zo breed dat men eigenlijk over heel veel dingen weinig leerde.

Het was een beetje hetzelfde als met mijn huidige studie, vertelden ze. Mensen zonder aanleg of enige creativiteit wandelen moeiteloos de studie door.

Dus ja, het is een pretstudie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')