abonnement Unibet Coolblue
pi_135375642
Ik vind deze zelf best mooi, mooie kleuren, zonlicht inval.
recht uit de camera , niets aan bewerkt.
#35.
pi_135406896
Vanmorgen vroeg in de Brunssummerheide...


pi_135407332
Die tweede is echt magisch met de mengeling van blauw, oranje-geel en roze.
pi_135407682
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:40 schreef kezmaster9 het volgende:
Vanmorgen vroeg in de Brunssummerheide...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Prachtig man _O_ !
  zondag 12 januari 2014 @ 20:09:09 #255
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_135408233
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:40 schreef kezmaster9 het volgende:
Vanmorgen vroeg in de Brunssummerheide...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heerlijk _O_ !
Hmz...
  ESF Reporter zondag 12 januari 2014 @ 20:11:43 #256
87554 Cee
Welluk?
pi_135408367
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:40 schreef kezmaster9 het volgende:
Vanmorgen vroeg in de Brunssummerheide...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die tweede, ik kwijl er bijna van. O+
pi_135412729
Jups, lekkere plaat kezmaster!

Handsfree neuspeuteren


Mistig in de achterhoek vandaag
pi_135468397
Daar hangen een paar mooie 'posters' boven de kapstok op de ijsbaan in Leiden :P

  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 januari 2014 @ 07:40:21 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_135468575
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:40 schreef kezmaster9 het volgende:
Vanmorgen vroeg in de Brunssummerheide...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
bij de roode beek?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_135470923
@KEZ: Goede kleuren. Vind ik nog altijd lastig om te doen, hoe mooi de luchten ook zijn.
@Uncle: mooie catch met die posters! ^O^

Effe geinen tussendoor...

  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:37:48 #261
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_135474212
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:40 schreef kezmaster9 het volgende:
Vanmorgen vroeg in de Brunssummerheide...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw, helemaal te gek!! Zou je er wat dingen over kunnen vertellen? Je instellingen bijv? En hoe heb je het voor elkaar gekregen die kleuren zo heftig in beeld te krijgen? Of is dat ook veel bewerkt?
Sorry voor alle vragen, maar voor een ''beginneling'' zoals ik kan dat erg leerzaam zijn :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_135475050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:37 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Wauw, helemaal te gek!! Zou je er wat dingen over kunnen vertellen? Je instellingen bijv? En hoe heb je het voor elkaar gekregen die kleuren zo heftig in beeld te krijgen? Of is dat ook veel bewerkt?
Sorry voor alle vragen, maar voor een ''beginneling'' zoals ik kan dat erg leerzaam zijn :)
Jupjup, heb ook foto's van een ondergaande zo'n op de hei maar zoals op deze foto knallen de kleuren niet zo bij mij. Zou dat ook wel willen leren.
I solemnly swear i'm up to no good
  FOK!fotograaf dinsdag 14 januari 2014 @ 14:37:45 #263
364681 over_hedge
pi_135479088
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:14 schreef Uncle het volgende:
Jups, lekkere plaat kezmaster!

Handsfree neuspeuteren
[ afbeelding ]

Mistig in de achterhoek vandaag
[ afbeelding ]
je maakt leuke fotos. Alleen die borders :r :r
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_135488491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:37 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Wauw, helemaal te gek!! Zou je er wat dingen over kunnen vertellen? Je instellingen bijv? En hoe heb je het voor elkaar gekregen die kleuren zo heftig in beeld te krijgen? Of is dat ook veel bewerkt?
Sorry voor alle vragen, maar voor een ''beginneling'' zoals ik kan dat erg leerzaam zijn :)
Waarschijnlijk M(anual) mode met een diafragma van f/8 - f/11. Eerst de lucht gemeten, en de sluitertijd afgestemd zodat de lucht zichtbaar wordt. Vervolgens met een softbox danwel paraplu rechts van de camera het model verlicht. Klinkt allemaal vrij eenvoudig, maar zo simpel is het toch niet in de praktijk :') . Vandaar kudo's aan de fotograaf ^O^ !
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:15:38 #265
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_135489018
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:06 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Waarschijnlijk M(anual) mode met een diafragma van f/8 - f/11. Eerst de lucht gemeten, en de sluitertijd afgestemd zodat de lucht zichtbaar wordt. Vervolgens met een softbox danwel paraplu rechts van de camera het model verlicht. Klinkt allemaal vrij eenvoudig, maar zo simpel is het toch niet in de praktijk :') . Vandaar kudo's aan de fotograaf ^O^ !
Dank je voor je de reactie! Ben benieuwd in hoeverre je in de buurt zit van de werkelijke instellingen :D
Hoe 'meet' je de lucht? Wat bedoel je daarmee? en paraplu rechts van de camera het model verlicht? Welk model? :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_135489866
De dame die daar op de heide ligt. Oftewel een compleet andere foto ;)
pi_135490738
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:15 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dank je voor je de reactie! Ben benieuwd in hoeverre je in de buurt zit van de werkelijke instellingen :D
Hoe 'meet' je de lucht? Wat bedoel je daarmee? en paraplu rechts van de camera het model verlicht? Welk model? :P
Dit is eigenlijk niet het juiste topic hiervoor, maar ik zal proberen het een beetje uit te leggen. Het menselijk kan veel meer zien dan dat een camera dat kan. Als je je camera op de Av-stand zet (Canon that is) met een diafragma van f/8 en ISO 100, dan zul je zien dat als je je camera op de lucht richt er een andere sluitertijd zichtbaar wordt dan als je je camera op de grond voor je richt. De lucht (denk aan een strakblauwe hemel met een paar wolken) is nl. lichter dan de voorgrond en zal daardoor ook minder lang belicht hoeven worden voor een correcte belichting. De voorgrond is veel donkerder en zal daardoor langer belicht moeten worden, en dus een langere sluitertijd tot gevolg hebben. Dat betekent dat je bij een foto keuzes moet maken. Maak ik een foto met een correcte belichte lucht of een foto met een correct belichte voorgrond?

Bij deze foto komt er nog een andere variabele om de hoek kijken, en dat is een flitser/softbox/paraplu (weet het natuurlijk niet precies wat de fotograaf gebruikt heeft). Waarschijnlijk heeft zijn stappenplan er als volgt uit gezien (maar ik kan er ook gruwelijk naast zitten _O- ):

1. compositie bepalen
2. de lucht correct belichten of een stop onderbelichten om het model te benadrukken in de foto. Hierdoor wordt het model onderbelicht. Immers de lucht heeft een minder lange sluitertijd nodig dan het model (zonder flits that is).
3. met de flitser/softbox/paraplu het model van rechts correct belichten met deze foto als resultaat :).

Hopelijk is een en ander iets duidelijker geworden. Mocht je nog andere vragen hebben, dan stel ze maar in het beginners-topic (ik ben ook een beginner hoor!). Anders wordt het een topic-kaap, en da's niet mijn intentie :) .
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:50:39 #268
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_135491052
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:45 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk niet het juiste topic hiervoor, maar ik zal proberen het een beetje uit te leggen. Het menselijk kan veel meer zien dan dat een camera dat kan. Als je je camera op de Av-stand zet (Canon that is) met een diafragma van f/8 en ISO 100, dan zul je zien dat als je je camera op de lucht richt er een andere sluitertijd zichtbaar wordt dan als je je camera op de grond voor je richt. De lucht (denk aan een strakblauwe hemel met een paar wolken) is nl. lichter dan de voorgrond en zal daardoor ook minder lang belicht hoeven worden voor een correcte belichting. De voorgrond is veel donkerder en zal daardoor langer belicht moeten worden, en dus een langere sluitertijd tot gevolg hebben. Dat betekent dat je bij een foto keuzes moet maken. Maak ik een foto met een correcte belichte lucht of een foto met een correct belichte voorgrond?

Bij deze foto komt er nog een andere variabele om de hoek kijken, en dat is een flitser/softbox/paraplu (weet het natuurlijk niet precies wat de fotograaf gebruikt heeft). Waarschijnlijk heeft zijn stappenplan er als volgt uit gezien (maar ik kan er ook gruwelijk naast zitten _O- ):

1. compositie bepalen
2. de lucht correct belichten of een stop onderbelichten om het model te benadrukken in de foto. Hierdoor wordt het model onderbelicht. Immers de lucht heeft een minder lange sluitertijd nodig dan het model (zonder flits that is).
3. met de flitser/softbox/paraplu het model van rechts correct belichten met deze foto als resultaat :).

Hopelijk is een en ander iets duidelijker geworden. Mocht je nog andere vragen hebben, dan stel ze maar in het beginners-topic (ik ben ook een beginner hoor!). Anders wordt het een topic-kaap, en da's niet mijn intentie :) .
Heel erg bedankt voor je moeite, maar ik denk dat je een beetje in de war bent... Mijn vraag ging namelijk helemaal niet over die foto met dat meisje.. :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:51:22 #269
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135491105
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:45 schreef Nalbandian het volgende:

[..]
Je hebt het nog altijd over een andere foto dan die zij bedoelde. :P
Ze heeft het over deze (1):

Jij over deze (2):


Anyways. Zulke shots (1) : lage ISO. Hoge f. Lange exposure. Polarizing filter. Nabewerking!
Natuurlijk ook vroeg opstaan en het perfecte moment afwachten en een toffe compositie vinden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_135491508
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:50 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor je moeite, maar ik denk dat je een beetje in de war bent... Mijn vraag ging namelijk helemaal niet over die foto met dat meisje.. :)
OMG :@ :') _O- ! Mijn excuses 8)7 !
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:01:05 #271
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_135491605
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Je hebt het nog altijd over een andere foto dan die zij bedoelde. :P
Ze heeft het over deze (1):
[ afbeelding ]
Jij over deze (2):
[ afbeelding ]

Anyways. Zulke shots (1) : lage ISO. Hoge f. Lange exposure. Polarizing filter. Nabewerking!
Natuurlijk ook vroeg opstaan en het perfecte moment afwachten en een toffe compositie vinden.
Thanks! Dus statief necessary. Compositie doet hier idd ook heel erg veel. Maar vroeg me idd meer af wat het ''geheim'' is om die kleuren zo heftig op beeld te vangen. :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:20:56 #272
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135492506
Ja, een statief is een immens goede aanschaf voor je fotografie. _O_
Bekijk ook eens hoe je je fotografie kunt beïnvloeden met een polarizer/polarizing filter:
ND-filters en graduated filters helpen je ook erg bij landschapsfotografie.
En ik kan mezelf niet genoeg herhalen: http://www.karltaylorphotography.com/free-photography-course.htm _O_ .

[ Bericht 11% gewijzigd door shiz op 14-01-2014 20:30:52 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_135493615
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:01 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Thanks! Dus statief necessary. Compositie doet hier idd ook heel erg veel. Maar vroeg me idd meer af wat het ''geheim'' is om die kleuren zo heftig op beeld te vangen. :)
Het mooie licht moet wel fysiek aanwezig zijn natuurlijk. Niet elke zonsopkomst geeft van die mooie kleuren.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:46:49 #274
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_135493859
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:20 schreef shiznuts het volgende:
Ja, een statief is een immens goede aanschaf voor je fotografie. _O_
Bekijk ook eens hoe je je fotografie kunt beïnvloeden met een polarizer/polarizing filter:
ND-filters en graduated filters helpen je ook erg bij landschapsfotografie.
En ik kan mezelf niet genoeg herhalen: http://www.karltaylorphotography.com/free-photography-course.htm _O_ .
Tof! Thanks.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:49:38 #275
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135494000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:46 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Tof! Thanks.
Check ook eens het effect van HDR bracketing, zoals hier op 19:23:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')