abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133392845
Wij hebben een woonkamer met een open trap naar boven. Het trapgat is ongeveer 85 cm breed en 290 cm lang. Bovenaan zit een deur. Toch heb ik het idee dat heel veel warmte naar boven verdwijnt, zonde natuurlijk!

Ik zit te kijken naar een oplossing en dacht aan een isolerend rolgordijn op rails die we met een afstandsbediening kunnen bedienen. Is zoiets haalbaar ? Zijn er nog andere betere oplossingen?

Kennen jullie fabricanten die zoiets kunnen maken?
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 18 november 2013 @ 21:53:41 #2
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_133393139
Als er direct boven een deur zit zal het wel mee vallen met het warmte verlies. of zitten er dikke gaten/kieren in die deur? in dat geval zou ik tochtstrips etc plaatsen die je ook op een buitendeur doet
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_133394504
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:53 schreef HotSummerNight het volgende:
Als er direct boven een deur zit zal het wel mee vallen met het warmte verlies. of zitten er dikke gaten/kieren in die deur? in dat geval zou ik tochtstrips etc plaatsen die je ook op een buitendeur doet
Dit dus, denk dat het veel makkelijker is om de deur zelf goed te isoleren (eventueel een gordijn er voor/achter te hangen) dan een constructie te gaan verzinnen met een isolerend rolgordijn met een afstandbediening(??).
pi_133396432
Blijft lastig, schoorsteeneffect hou je hoe dan ook. Goed de deur dichten helpt vast, dan hou je een warme luchtzak daar boven.

Dat rolgordijn zie ik niet zitten... moeilijk verhaal.
Laat die handjes wapperen!
pi_133402318
Als er maar een klein beetje tocht langs het rolgordijn gaat, dan bolt dat toch op en is er plotseling meer toch? Of wil je een rolluikachtig geheel, dat aan de zijkanten in rails loopt? Dat ziet er wat typisch uit, lijkt me.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_133403798
Ik wil gewoon zo weinig mogelijk warmte verliezen naar 'boven' toe. Volgens mij lekt er redelijk wat weg via allerhande kieren en gaten (er zit nog een trap naar zolder boven). Ik zou ook de trap (naar zolder) kunnen isoleren maar die loopt zeg maar het eerste stuk in een hoek van 90 graden en daarboven recht omhoog. Daar kan je dus ook niet zo gemakkelijk gipsplaten oid tegen aan schroeven.

Zo'n trap gaat naar zolder:

Hoor ik die Griekse melodie...
  zondag 24 november 2013 @ 21:55:24 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_133590888
In het huis waar ik toen woonde hadden we ook een open trap in de woonkamer met bovenaan een klein portaal en daar een deur. Bij ons was die deur echt voldoende. Het probleem als je er een deur hebt, is dat een gordijn of iets dergelijks ook niet meer gaat werken, of je zou dat beneden moeten doen. maar dan heb je dus ineens wel heel erg zichtbaar gordijnen in je kamer hangen. Zware velours gordijnen werken trouwens wel erg goed in zo'n geval.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')