abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133385093
quote:
Mooie mannen met rossig haar

Rood haar is sexy

LONDEN – Vuurtoren, wortel, stoplicht! Wie rood haar heeft, is wel gewend oncharmant bejegend te worden. Waar vrouwen met rood haar nog gelden als krachtig en sensueel, zijn roodhoofdige mannen in strips en op tv nooit de held of het lekkere ding. Hooguit de sullige accountant of de dikke neef. De tijd is rijp om mannen met rood haar van een andere kant te laten zien, vindt fotograaf Thomas Knights, die de mooiste rossige mannen vastlegde.

Hij is er nog een beetje beduusd van. Het was bedoeld als een klein project dat twee jaar geleden startte. Maar nog voor zijn expositie volgende maand in Londen opent, wordt hij vanuit de hele wereld overspoeld met aandacht. „Ik heb echt een gevoelige snaar geraakt”, ziet Knights, die zelf opgroeide met een bos rood haar. „Vroeger schaamde ik me voor m’n haarkleur. Als je steeds wordt uitgescholden, dan doet dat wel wat met je.” Volgens Knights heeft elke rossige jongen die hij gesproken heeft, psychisch behoorlijk last gehad van pesterijen. „Het is de laatste vorm van geoorloofde discriminatie, want iedereen zegt: het is toch een grapje?”

Roodharigen worden op school uitgelachen, gepest en soms zelfs in elkaar geslagen. „Op 20 oktober was het ’kick a ginger day’ (schop een roodharige-dag, red.), een uit Canada overgewaaid grapje uit de serie South Park. In het Verenigd Koninkrijk moesten zeven kinderen in het ziekenhuis worden opgenomen. Zeven!”

Knights is er oprecht boos om. „Het rare is, ik wil helemaal niet de aandacht leggen op het pesten. Ik wil juist de oplossing laten zien. Het imago van de roodharige man moet veranderen. We zijn mooi, aantrekkelijk, sexy.”

Knights ging op zoek naar roodharige modellen, maar die bleken er nauwelijks te zijn omdat de mode-industrie liever mannen met blond, zwart of bruin haar gebruikt. Een oproep op internet leverde echter honderden reacties op. Een van hen is Rogier Alexander, een 23-jarige student uit Rotterdam die samen met zijn eveneens roodharige broer naar Londen vloog voor een fotoshoot. „Ik heb me nooit echt gepest gevoeld. Al was het niet fijn toen in het zwembad een groepje meisjes als grapje stopte met zwemmen als ik langskwam omdat ik een ’rood stoplicht’ was.”

De mannen staan halfnaakt op de foto. „Niet alleen omdat het sexy is. Als je een jongen met rood haar in een T-shirt fotografeert, is het een jongen in een T-shirt. Maar als je een jongen met rood haar zonder T-shirt fotografeert, is het een jongen met rood haar”, vertelt Thomas Knights, die met zijn tentoonstelling over de wereld gaat toeren en daarbij volgend jaar ook Amsterdam aandoet. Hij zou nog graag de Britse prins Harry op de foto zetten. „Hij is stoer, succesvol en geniet van het leven. Hij heeft veel jongens geholpen, misschien zonder dat hij het weet. Want rood haar geldt nog veel te vaak als inferieur. Zelfs mijn beste vriendin zei laatst dat ze teleurgesteld zou zijn als haar baby rood haar zou hebben. Dat is pijnlijk.”
bron

Sexy ja bij deze mannen, staat ze goed.

Wie heeft er nog meer rood haar?
pi_133385206
Als man zijnde ben ik blij dat ik geen rood haar heb. Veelal gaat het gepaard met een superbleke huid en sproeten en dat vind ik niet mooi.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 18 november 2013 @ 19:45:27 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_133385765
Ik vind het eigenlijk vrijwel nooit mooi.
pi_133386102
Hoe heette die user die Ed Sheeran zo fantastisch vond? :')
pi_133386140
Zou alleen 3 raken, grgr.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_133386406
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:36 schreef Samson het volgende:
Als man zijnde ben ik blij dat ik geen rood haar heb. Veelal gaat het gepaard met een superbleke huid en sproeten en dat vind ik niet mooi.
Dan vind je mij lelijk! No hard feelings, ik ben lelijk. Met een kale kop, verweerd rood haar en sproeten. In de zomer ben ik of wit of rood. En als er iets bruin is spoel ik het gauw door.

En ik ben er trots op!
pi_133386428
Toch vind ik het wel wat hebben. O+
The waves you made will always be
pi_133386487
Zo 4 ervan zijn écht vuurtorens!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133386538
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 19:58 schreef Brummetje_ het volgende:
Zo 4 ervan zijn écht vuurtorens!
Mooi he?! :Y
The waves you made will always be
pi_133386720
:9~
pi_133387331
Niet lelijk maar wel heel onaantrekkelijk.
pi_133388537
Mensen zonder ziel :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_133398403
Dit zijn wel mooie exemplaren.
pi_133400013
Gerrit Hiemstra is ook aardig rood.

quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:36 schreef Samson het volgende:
Sproeten hangt ook sterk af van het seizoen. Ik heb in de zomer redelijk wat sproeten (geen rood haar overigens, gewoon donkerbruin) en in de winter niet. ;)

[ Bericht 46% gewijzigd door Kowloon op 19-11-2013 00:21:15 ]
pi_133400324
Ik kan het echt niet aantrekkelijk vinden..
pi_133401927
Ik heb "rood" haar en ben shredded as fuck, u mirin' ?
-edit-
Bij nader inzien heb ik niet rood haar :( Maar ben nog steeds shredded as fuck.
Swek
pi_133406687
Ik vind nummer 3 wel hot, de anderen zijn gewoon eerder niet lelijk. Nummer 5 is net mijn vader 25 jaar terug :D
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:42:41 #18
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_133413129
Mooie ginger mannen zijn zeldzaam. Zelf ben ik ginger vrouw, maar er zit ook zoveel verschil in. De één heeft echt lichte ogen, ik weer donker. Ik ben ook geen vuurtoren rood.. Ook al hebben we geen ziel. We zijn zeldzaam :)
pi_133413710
2, 3 en 5 hebben wel wat..
Over het algemeen vind ik rood harige mannen ook niet aantrekkelijk.
Vrouwen die van zichzelf rood zijn vind ik dan weer wel vaam mooi.
pi_133413773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:52 schreef Megara het volgende:
Ik vind nummer 3 wel hot, de anderen zijn gewoon eerder niet lelijk. Nummer 5 is net mijn vader 25 jaar terug :D
Dan zou ik je vader raken, 25 jaar geleden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_133414511
Ik heb zelf kastanjebruin haar, vind ik knapper dan een puur-bloedje.
Ben niet bleek want ik heb een natuurlijke blush.
Heb verder geen sproeten, eigenlijk ben ik super sexy.
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
  dinsdag 19 november 2013 @ 17:24:45 #22
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_133416381
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2013 19:51 schreef Rezania het volgende:
Zou alleen 3 raken, grgr.
godver _O-
En altijd het laatste woord.
pi_133418917
Ik vind rood haar bij mannen echt heeel erg mooi. Bij vrouwen ook trouwens.
pi_133424985
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:56 schreef beerten het volgende:

[..]

Dan vind je mij lelijk! No hard feelings, ik ben lelijk. Met een kale kop, verweerd rood haar en sproeten. In de zomer ben ik of wit of rood. En als er iets bruin is spoel ik het gauw door.

En ik ben er trots op!
Je kunt niet alles hebben :)
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_133431266
Ik word heel blij van dit topic O+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')