En dan zeg je:quote:Op maandag 18 november 2013 12:08 schreef KingKloon het volgende:
Zelf vind ik niet dat vreemdgaan iets normaal is, ook niet in Surinaamse of Antilliaanse cultuur, maar ik geef wel toe dat het vaker gebeurt en meer wordt getolereerd in onze cultuur.
Euh? Je bevestigt eerst zelf dat het vaker voorkomt en vraagt vervolgens af waarom er een vooroordeel bestaat?quote:Maar hier in Nederland is er een idee dat Surinaamse en Antilliaanse mannen vaker vreemdgaan. Denken jullie dat dit waar is? En zo ja, waarom is het zo bij deze groep mannen (en vrouwen)? En als het niet zo is, waarom bestaat die vooroordeel dan?
Gaat je eigenlijk niks aan.quote:Op maandag 18 november 2013 12:15 schreef Hiergaanwedan het volgende:
De informatie moet voor jou wel heel belangrijk zijn. Maar ik mis de 'waarom'...
Beter lezen, zou ik je aanraden.quote:Op maandag 18 november 2013 12:17 schreef zarGon het volgende:
Eerst zeg je:
[..]
En dan zeg je:
[..]
Euh? Je bevestigt eerst zelf dat het vaker voorkomt en vraagt vervolgens af waarom er een vooroordeel bestaat?
Hmm zo heb ik het niet bekeken. Ze gaan wel sneller uit elkaar, ja. Nu je het zegt, valt het me wel op.quote:Op maandag 18 november 2013 12:16 schreef Lienekien het volgende:
Niet eens per se dat ze vaker vreemdgaan. Wel heb ik het idee dat ze kortere relaties hebben. En de mannen daardoor bij meer vrouwen kinderen hebben en de vrouwen daardoor van meerdere mannen kinderen hebben.
Je zegt:quote:Op maandag 18 november 2013 12:20 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Beter lezen, zou ik je aanraden.Er zijn geen tegenstrijdigheden daar.
Vervolgens zeg je:quote:ik geef wel toe dat het vaker gebeurt en meer wordt getolereerd in onze cultuur
Waarom die "maar"? Waarom "idee" als het daadwerkelijk zo is?quote:Maar hier in Nederland is er een idee dat Surinaamse en Antilliaanse mannen vaker vreemdgaan.
Je presenteert het eerst als een feit ("in Nederland is er een idee dat Surinaamse en Antilliaanse mannen vaker vreemdgaan"), vervolgens vraag je of we denken het daarmee eens te zijn. Hue?quote:Denken jullie dat dit waar is? En zo ja, waarom is het zo bij deze groep mannen (en vrouwen)? En als het niet zo is, waarom bestaat die vooroordeel dan?
Het komt erop neer dat ik het zo ziet, maar ik wil weten of anderen het ook zo zien. Ik ben maar 1 mens en misschien is mijn perceptie niet reëel.quote:Op maandag 18 november 2013 12:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je zegt:
[..]
Vervolgens zeg je:
[..]
Waarom die "maar"? Waarom "idee" als het daadwerkelijk zo is?
En daarna:
[..]
Je presenteert het eerst als een feit ("in Nederland is er een idee dat Surinaamse en Antilliaanse mannen vaker vreemdgaan"), vervolgens vraag je of we denken het daarmee eens te zijn. Hue?
Als je weet dat het vaker voorkomt, waarom wil jij het eventueel zien als een vooroordeel?
Stereotype onbetrouwbaar -> niet vreemd dat vreemdgaan dan sneller van hen verwacht wordtquote:Op maandag 18 november 2013 12:08 schreef KingKloon het volgende:
Maar hier in Nederland is er een idee dat Surinaamse en Antilliaanse mannen vaker vreemdgaan. Denken jullie dat dit waar is? En zo ja, waarom is het zo bij deze groep mannen (en vrouwen)? En als het niet zo is, waarom bestaat die vooroordeel dan?
Ik snap het niet. Worden Antillianen en Surinamers sneller gezien als onbetrouwbaar dan?quote:Op maandag 18 november 2013 12:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Stereotype onbetrouwbaar -> niet vreemd dat vreemdgaan dan sneller van hen verwacht wordt
http://www.nu.nl/binnenla(...)arokkanen-daalt.htmlquote:Op maandag 18 november 2013 12:31 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Worden Antillianen en Surinamers sneller gezien als onbetrouwbaar dan?
Lijkt me een kwestie van goed zoeken en goed communiceren voordat je met een dame het huwelijksbootje instapt. Of voordat je kindjes gaat verwekken.quote:Op maandag 18 november 2013 12:18 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Gaat je eigenlijk niks aan.
Maar het hoef geen geheim te zijn, dus ik vertel het gewoon. Ik kom zelf vanuit deze culturen en ik heb in mijn omgeving wel meegemaakt dat familieleden, zowel mannen als vrouwen, vreemdgaan en dit geen probleem vinden. Ik vind dit een beetje lastig om mee om te gaan, want ik wil niet met een vrouw trouwen die het niet onethisch vind om met een ander vreemd te gaan als ik ga werken of zoiets. Ik voel ook een druk vanuit bepaalde sociale kringen om ook zo'n soort man te zijn, terwijl ik dat niet ben.
Ligt eraan met welke andere groepen je ze vergelijkt, denk ik.quote:Op maandag 18 november 2013 12:31 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Worden Antillianen en Surinamers sneller gezien als onbetrouwbaar dan?
Ja, klopt. Dat is iets wat ik zeker ga doen. Maar het zit me wel dwars. Ook vroeger toen ik jonger was en met mijn Surinaamse en Antilliaanse vrienden was, werd ik best vaak geplaagd daarover. Ik zei er toen niks van, maar ik vond het wel lastig.quote:Op maandag 18 november 2013 12:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lijkt me een kwestie van goed zoeken en goed communiceren voordat je met een dame het huwelijksbootje instapt. Of voordat je kindjes gaat verwekken.
En hoe is je vriendenclub nu?quote:Op maandag 18 november 2013 12:40 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ja, klopt. Dat is iets wat ik zeker ga doen. Maar het zit me wel dwars. Ook vroeger toen ik jonger was en met mijn Surinaamse en Antilliaanse vrienden was, werd ik best vaak geplaagd daarover. Ik zei er toen niks van, maar ik vond het wel lastig.
Ik heb een beetje een identiteitscrisis. Ik heb momenteel veel Nederlandse vrienden, ook omdat ik ben verhuisd naar een andere stad waar ik nieuwe vrienden moest maken. Ik ben nog vrienden met de Antillianen, maar ik zie mijn Nederlandse vrienden regelmatig en mijn Antilliaanse en Surinaamse vrienden minder regelmatig. Ik heb ook veel Antilliaanse en Surinaamse vrienden die zoals mij denken. Maar soms voelt het wel voor mij alsof ik tussen twee werelden zit.quote:Op maandag 18 november 2013 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe is je vriendenclub nu?
Mijn ervaring is dat je na verloop van tijd met vrienden overblijft die toch wel een beetje hetzelfde in het leven staan als jijzelf, op de wezenlijke onderdelen.
Je hebt m.i. wel een keuze in hoeverre je je wil conformeren aan peer pressure.
Wat is nu precies het probleem? Ik vermoed dat jij vindt dat je lijd onder een ''publieke opinie'' en een vooroordeel van autochtone én allochtone Nederlanders dat de zwarte man ontrouw is en vaker vreemd gaat. Mijn advies is: je moet goed uitkijken met wie je een relatie aangaat (en trouwt) en een meid vinden die jou begrijpt, met wie je goed kunt communiceren over de belangrijkere dingen in een relatie.quote:Op maandag 18 november 2013 12:48 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ik heb een beetje een identiteitscrisis. Ik heb momenteel veel Nederlandse vrienden, ook omdat ik ben verhuisd naar een andere stad waar ik nieuwe vrienden moest maken. Ik ben nog vrienden met de Antillianen, maar ik zie mijn Nederlandse vrienden regelmatig en mijn Antilliaanse en Surinaamse vrienden minder regelmatig. Ik heb ook veel Antilliaanse en Surinaamse vrienden die zoals mij denken. Maar soms voelt het wel voor mij alsof ik tussen twee werelden zit.
Weet je dat het in Suriname zo is, dat het algemeen bekend is dat het alleen om seks draait? Want zo zou ik het niet formuleren als ik het met hen erover heb.quote:Op maandag 18 november 2013 13:49 schreef Gwniemand het volgende:
Je kan toch gewoon zelf bepalen wat je wilt.
In Suriname is het gewoon algemeen bekend dat het bij de meeste creolen alleen om seks draait zowel bij de man als de vrouw. En in Nederland gedragen veel van hen zich net zo.
Maar er zijn er ook genoeg die wel waarde hechten aan relatie en een gezin willen met 1 man/vrouw.
Alleen maar nette mensen is fictie, maar het is kennelijk wel het idee dat Nederlanders over creolen heeft.quote:Op maandag 18 november 2013 13:53 schreef Interv het volgende:
Vooral alleen maar nette mensen als voorbeeld van de realiteit nemen, ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |