abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:08:45 #1
15676 henrylangendoen
ForuM! - Fok! op je radio!
pi_6060387
Het onderwerp van vandaag is: 'GEWELD OP TV, TAAK VAN DE OVERHEID OF VAN DE OUDERS?'

Poll: Is geweld of sex op tv een taak van de:

• Overheid: Geen geweld of sex meer op tv.
  • Omroepen: Alleen na 22.00 uur
  • Ouders: Ik bepaal voor mijn kinderen
  • Kinderen: Maak ik zelf wel uit

• Wil je weten hoe de laatste stand is. Druk dan op F5

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

ForuM! - www.radiolelystad.nl/forum

[Dit bericht is gewijzigd door henrylangendoen op 01-10-2002 19:11]

[url=http://www.radiolelystad.nl/forum]ForuM! op Radio Lelystad[/url] | [url=http://realserver.solcon.nl:8000/listen.pls] Live luisteren naar Radio Lelystad via internet[/url] | [url=http://www.flippie.nl]Flippie.nl[/url]
    pi_6060425
    Van de ouders vindt ik. Wat balkenende zegt dat hij die films wil verbieden waar geweld inzit vindt ik onzin. Het zijn meestal de mooiste films

nee de ouders moeten maar in de gaten houden wat hun kinderen kijken

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
    FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
    pi_6060426
    Van beide.

De overheid moet de uitzendtijden aan banden leggen, de ouders moeten in de gaten houden dat hun kroost uberhaubt op tijd op bed ligt.

pi_6060440
    jullie klinken stukken beter nu
    pi_6060475
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 19:11 schreef Sphere het volgende:
    Van beide.

De overheid moet de uitzendtijden aan banden leggen, de ouders moeten in de gaten houden dat hun kroost uberhaubt op tijd op bed ligt.

vind ik onzin. Als mensen dat soort films/uitzendingen willen zien mogen ze dat zelf weten. Behalve als het kleine kinderen zijn moeten de ouders het voor hun beslissen en dan vindt ik wel dat die kleine kinderen dat niet mogen zien. Ik vindt dus echt dat het de taak van de ouders is
    pi_6060496
    pi_6060524
    2 antwoorden: ouders en de zenders.
    Ik vind dat de zenders moreel gezien verplicht zijn geweld tot een minimum te beperken en als het kan niet rond kinder-tv-kijk-tijden uit te zenden. Maar dan blijft nog de vraag: wat valt onder geweld en wat niet?
    Is Pokemon geweld? Mijns inziens niet... Tenminste geen geweld dat schadelijk is voor kinderen. Maar oorlogvoerende militairen valt wel onder geweld dat schadelijk is voor kinderen.
    En de ouders hebben nautuurlijk ook verantwoordelijkheid. Zij zouden er voor moeten zorgen dat ze weten wat hun kinderen kijken en dat ze kinderen niet naar seks, geweld en dat soort dingen laten kijken.
    Maar dat lijkt me vrij logisch..
    pi_6060598
    Ik doe communicatiewetenschap en ik kan jullie zeggen dat het meeste gewel 's middags en in de vooravond op tv is....juist..in kinderprogramma's.

Er is echter nooit een duidelijk bewijs gelevert dat geweld op tv kinderen aanzet tot geweld. (let op: oorzaak - gevolg) Er is wel vaker verband gevonden maar dat duidt niet altijd op causaliteit.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
    pi_6060601
    20

owja ik owk kinderloos

[Dit bericht is gewijzigd door oldenzaaltjuh op 01-10-2002 19:22]

pi_6060622
    Ik ben 26 jaar en kinderloos
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:23:32 #11
    15676 henrylangendoen
    ForuM! - Fok! op je radio!
    pi_6060652
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 19:21 schreef Sphere het volgende:
    Ik ben 26 jaar en kinderloos
    Haha oke
    [url=http://www.radiolelystad.nl/forum]ForuM! op Radio Lelystad[/url] | [url=http://realserver.solcon.nl:8000/listen.pls] Live luisteren naar Radio Lelystad via internet[/url] | [url=http://www.flippie.nl]Flippie.nl[/url]
    pi_6060698
    niet echt druk
    pi_6060819
    De overheid moet zich niet met de inhoud van de televisie bemoeien. Dat sommige ouders hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen en hun eigen opvoedkundige falen op de overheid proberen af te wenden vind ik niet kunnen. Het grootste gedeelte van het publiek kan wel goed omgaan met geweld op tv en zou niet onder allemaal wetten en regels moeten lijden.

Zenders zouden wel wat beter hun standpunten over geweld duidelijk kunnen maken zodat het voor ouders makkelijker is het kijktgedrag van hun kinderen aan te passen.

This is this. This ain't something else, this is this!
    pi_6061072
    hehe jullie doen mijn accent na

dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:49:09 #15
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_6061191
    Waar trek je de grens wat geweld is. Volgens mij is dat een taak van de ouders. Nu met Pokemon, Digimon, etc zijn er weer tekenfilms die vol geweld zitten (volgens sommige), trken je hier de grens?? Uit mijn jeugd ken ik nog bijvoorbeeld G.I.Joe, Mask, Trasformers. Hier stond "geweld" ook zo ongeveer centraal.

Ik denk dat vele dit niet als geweld zien, maar als het om echte mensen zou gaan zou dit wel als geweld gezien worden.
    Op een gegeven moment kan je alles wel verbieden.

Maar dan blijft ed vraag :"wat is geweld??"

• 1 druppel bloed, 2, 3??
  • een aaraking tussen 2 personen (misschien via een hulpmiddel) waar de aanraking bedoelt is om de ander lichamelijk te schaden??? (zoals een klap van een vrouw die haar vriend/man een andere vrouw ziet zoenen, maar ook een pistoolschot)
  • We were to understand there would be pie and punch?
    pi_6061254
    Mijn mening:
    In eerste instantie de verantwoordelijkheid van de ouders. Niemand moet ouders bij het handje nemen om ze te vertellen hoe ze hun kind moeten opvoeden.
    Daarnaast is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de omroepen om niet voor 10 uur extreem geweldadige TV uit te zenden.

Tekenfilms die een slechte invloed op kinderen zouden hebben, moeten gewoon uitgezonden blijven worden, het is de taak van de ouders om dit in de gaten te houden.

pi_6061268
    Lijkt mij een duidelijke combi-taak, voor zowel de ouders als een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid van de omroepen...

Als ouders dien je de grenzen duidelijk te stellen, maar een stuk maatschappelijke discussie over hoe en wat zou zeer nuttig kunnen zijn. En daarin zouden dan ook alle andere norm-vervagende zaken kunnen worden meegenomen zoals bijvoorbeeld zinloos geweld en het feit dat (bijna) niemand meer iemand helpt als er iets gebeurt op straat..

pi_6061303
    Ik ben trouwens 24 en nog steeds een kind.
    pi_6061345
    Verbieden lijkt mij geen optie, alleen voor kinderen is het minder geschikt. Dat maakt het probleem erg lastig, want veel ouders hebben maar weinig controle over wat kids op tv zien.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_6061358
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 19:52 schreef SmilingPeter het volgende:
    Lijkt mij een duidelijke combi-taak, voor zowel de ouders als een stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid van de omroepen...

Als ouders dien je de grenzen duidelijk te stellen, maar een stuk maatschappelijke discussie over hoe en wat zou zeer nuttig kunnen zijn. En daarin zouden dan ook alle andere norm-vervagende zaken kunnen worden meegenomen zoals bijvoorbeeld zinloos geweld en het feit dat (bijna) niemand meer iemand helpt als er iets gebeurt op straat..

Een 27-jarige pappa van een 13 maanden oude zoon

dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:58:22 #21
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_6061374
    Wat ik vooral met sex op tv en internet heb: waarom moet iedereen er lastig mee gevallen worden. De keuze om dit wel of niet te bekijken is een schijnkeuze naar mijn idee. Stop dat soort dingen achter een decoder zodat het een échte keuze is of je naar rotzooi wil kijken.
      dinsdag 1 oktober 2002 @ 20:00:00 #22
    2873 No Nick
    Unieker dan uniek
    pi_6061409
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 19:54 schreef PrivateRyan het volgende:
    Ik ben trouwens 24 en nog steeds een kind.
    Maar ik let wel op hem

Overigens vind ik dat het de taak is van de ouders die opletten wat wel of niet kan voor hun kind.
    (Ieder kind is anders, de een schrikt al bij Casper het spookje en de ander geniet bij Halloween...)
    Dit wel in combinatie met de omroepen die geweld niet voor 22 uur uit moeten zenden.

En ja, ik heb 2 kinderen

Fok!hokker... en NietKlieker.
    pi_6061427
    quote:
    Op dinsdag 1 oktober 2002 19:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
    Wat ik vooral met sex op tv en internet heb: waarom moet iedereen er lastig mee gevallen worden. De keuze om dit wel of niet te bekijken is een schijnkeuze naar mijn idee. Stop dat soort dingen achter een decoder zodat het een échte keuze is of je naar rotzooi wil kijken.
    denk ik ook ja, hoevaak krijg ik wel niet emailtjes met sex erin, blocken maar weer, verzenden ze weer via een ander adres.. ik ben het met Heerlijkheid eens. Het moet wel een echte eigen keuze blijven, zo wordt het min of meer opgedrongen denk ik..
    pi_6061430
    Vooral de ouders. Ik vind dat de omroepen zelf goed moeten kijken naar uitzendtijden (geen sex court om 16.00 uur), maar de overheid moet zich hier niet mee bemoeien. Als kind kun je daar niet over beslissen, maar ook als het verboden wordt is het alleen maar leuker om wél te kijken.
    Maar ik denk dat de ouders gewoon duidelijk moeten zijn: dit mag je wel kijken en dit niet.

En ik ben 15 en heb geen kinderen

pi_6061450
    De overheid moet zich hier niet mee bemoeien, het is op de eerste plaats een taak van de ouders. Geweld is helaas een normaal onderdeel van het dagelijks leven waar mensen normaal mee om moeten leren gaan, hoe leg je anders aan je kinderen uit wat er gebeurd op het journaal wanneer er gesproken wordt over een oorlog? Hoe leg je bij geschiedenislessen uit wat voor vreselijke dingen er in het verleden - helaas nu nog steeds - gebeurd zijn, wanneer zij niet bekend zijn met het concept geweld? Ze zullen de gruwelijkheden niet kunnen begrijpen, laat staan ervoor kunnen zorgen dat zoiets niet nog eens gebeurd.

Ouders hebben de taak om hun kinderen te leren omgaan met geweld, maar ook ervoor te zorgen dat hun kinderen zelf niet geweldadig worden. Het is een fabeltje dat kinderen alléén van geweld op televisie of in computerspelletjes agressief worden, wat de uitspraken van de regering wel doet vermoeden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')