Bitcoins is een soort monopoly geld begrijp ik waar waarde aan gehecht word. Net als met het "echte" geld dus.quote:Op zondag 17 november 2013 20:23 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Ja dat is het... Dus niet omdat we van het krankzinnige perverse bankenstelsel afwillen dat onze hele maatschappij langzaam naar de tyfus helpt met hun absurde monetaire systeem, en onze samenleving in een crisis hebben geholpen met hun ongebreidelde macht- en geldzucht. Of omdat we met bitcoin het monopolie, de macht en controle over ons geld en betalingsverkeer bij de banken weg kunnen halen, en terughalen naar onszelf, de eigenlijke gebruikers en eigenaars van het geld.
Nee, omdat we interessant gevonden willen worden!
Nee, want monopoly geld zoals euro's, of dollars, of facebook credits, of World of Warcraft gold, wordt bestuurd en beheerd door een of andere organisatie die bovendien op eigen houtje meer van dat soort geld virtueel kan bijprinten in ieder aantal dat ze willen. Geld dat uit de lucht kan worden getoverd met een druk op de knop, dat kun je nauwelijks serieus nemen.quote:Op zondag 17 november 2013 20:25 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Bitcoins is een soort monopoly geld begrijp ik waar waarde aan gehecht word. Net als met het "echte" geld dus.
Correct, net als met euro's en dollars. Wat is precies het punt?quote:Op zondag 17 november 2013 20:28 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Reken maar dat als je morgen te horen krijgt dat je nog maar maximaal 3 maanden te leven hebt, je geen bitcoin je meer kan schelen. Heb er een paar mee gemaakt en heb ze niet over bitcoins horen praten.
En waarom is dat daar niet mogenlijk?quote:Op zondag 17 november 2013 20:33 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Bij Bitcoin zijn dat soort fratsen per definitie niet mogelijk. Wat dat betreft heeft Bitcoin veel weg van goud. Alleen dan zonder de praktische nadelen.
[..]
Dat is lastig uit te leggen zonder in de techniek achter Bitcoin te duiken.quote:Op zondag 17 november 2013 20:36 schreef Meneer_Meneer het volgende:
En waarom is dat daar niet mogenlijk?
bitcoins zijn coins die je 4 jaar geleden had moeten kopen, dan was je nu vet rijkquote:Op zondag 17 november 2013 18:40 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Ik krijg een mail van NewYork Pizza dat ik voortaan ook met bitcoins kan betalen. Maar wat zijn bitcoins? Ik ben al ouder (66), ik heb geen idee, Als wij iets bestellen doen we het contant of via I-deal.
Precies.quote:Op zondag 17 november 2013 20:23 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Ja dat is het... Dus niet omdat we van het krankzinnige perverse bankenstelsel afwillen dat onze hele maatschappij langzaam naar de tyfus helpt met hun absurde monetaire systeem, en onze samenleving in een crisis hebben geholpen met hun ongebreidelde macht- en geldzucht. Of omdat we met bitcoin het monopolie, de macht en controle over ons geld en betalingsverkeer bij de banken weg kunnen halen, en terughalen naar onszelf, de eigenlijke gebruikers en eigenaars van het geld.
Nee, omdat we interessant gevonden willen worden!
OK helaas, dan maar geen inhoudelijke discussiequote:Op zondag 17 november 2013 22:55 schreef GGMM het volgende:
Precies.
Het feit dat jij m'n post aangrijpt om precies te doen wat ik zei; interessant, bewijst m'n stelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |