abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133352696
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:23 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ja dat is het... Dus niet omdat we van het krankzinnige perverse bankenstelsel afwillen dat onze hele maatschappij langzaam naar de tyfus helpt met hun absurde monetaire systeem, en onze samenleving in een crisis hebben geholpen met hun ongebreidelde macht- en geldzucht. Of omdat we met bitcoin het monopolie, de macht en controle over ons geld en betalingsverkeer bij de banken weg kunnen halen, en terughalen naar onszelf, de eigenlijke gebruikers en eigenaars van het geld.
Nee, omdat we interessant gevonden willen worden! ^O^
Bitcoins is een soort monopoly geld begrijp ik waar waarde aan gehecht word. Net als met het "echte" geld dus.
pi_133352813
Reken maar dat als je morgen te horen krijgt dat je nog maar maximaal 3 maanden te leven hebt, je geen bitcoin je meer kan schelen. Heb er een paar mee gemaakt en heb ze niet over bitcoins horen praten.

Wel de familie die hadden bitcoins in hun ogen, de stakkers.
pi_133353042
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 20:25 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Bitcoins is een soort monopoly geld begrijp ik waar waarde aan gehecht word. Net als met het "echte" geld dus.
Nee, want monopoly geld zoals euro's, of dollars, of facebook credits, of World of Warcraft gold, wordt bestuurd en beheerd door een of andere organisatie die bovendien op eigen houtje meer van dat soort geld virtueel kan bijprinten in ieder aantal dat ze willen. Geld dat uit de lucht kan worden getoverd met een druk op de knop, dat kun je nauwelijks serieus nemen.

Bij Bitcoin zijn dat soort fratsen per definitie niet mogelijk. Wat dat betreft heeft Bitcoin veel weg van goud. Alleen dan zonder de praktische nadelen.

quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 20:28 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Reken maar dat als je morgen te horen krijgt dat je nog maar maximaal 3 maanden te leven hebt, je geen bitcoin je meer kan schelen. Heb er een paar mee gemaakt en heb ze niet over bitcoins horen praten.
Correct, net als met euro's en dollars. Wat is precies het punt?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_133353187
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:33 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Bij Bitcoin zijn dat soort fratsen per definitie niet mogelijk. Wat dat betreft heeft Bitcoin veel weg van goud. Alleen dan zonder de praktische nadelen.

[..]

En waarom is dat daar niet mogenlijk?
pi_133356257
quote:
7s.gif Op zondag 17 november 2013 20:36 schreef Meneer_Meneer het volgende:
En waarom is dat daar niet mogenlijk?
Dat is lastig uit te leggen zonder in de techniek achter Bitcoin te duiken.

Bitcoin transacties worden cryptografisch verzegeld in zogeheten 'blokken'. Ongeveer iedere 10 minuten verschijnt er een nieuw blok, die worden berekend door vrijwilligers die hun PC het daartoe vereiste cryptografische rekenwerk laten uitvoeren. Iedereen die wil kan hieraan meedoen.

Iedere keer als iemand als eerste zo'n nieuw blok weet te berekenen, mag hij één extra transactie toevoegen van een vast aantal bitcoins 'uit het niets' aan zichzelf.

Als een blok niet aan de cryptografische criteria voldoet (wat dus per blok heel veel computerkracht kost om te berekenen) of er wordt een ander aantal nieuwe bitcoins toegekend dan voorgeschreven volgens 'de regels' (het Bitcoin protocol), dan wordt die data domweg genegeerd door de rest van de wereld totdat iemand wel met een geldig blok op de proppen komt.

Dit is de manier waarop nieuwe bitcoins ontstaan. Er is dus niet iets of iemand die nieuwe bitcoins 'uitgeeft', dat proces is op deze manier volledig geautomatiseerd en gedecentraliseerd, zonder dat iemand de macht of controle over heeft.

Het is dus géén druk op de knop of even een getalletje invullen en -poof- daar staat het op je rekening (zoals bij facebook credits of euro's of dollars). Want het kost een enorme hoeveelheid rekenkracht (dat is dus expres zo geforceerd) en het levert per blok slechts een vast (klein) aantal bitcoins op.
pi_133361348
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 18:40 schreef Meneer_Meneer het volgende:
Ik krijg een mail van NewYork Pizza dat ik voortaan ook met bitcoins kan betalen. Maar wat zijn bitcoins? Ik ben al ouder (66), ik heb geen idee, Als wij iets bestellen doen we het contant of via I-deal.
;(
bitcoins zijn coins die je 4 jaar geleden had moeten kopen, dan was je nu vet rijk
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  Forum Admin zondag 17 november 2013 @ 22:55:48 #58
35723 crew  GGMM
pi_133361593
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:23 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ja dat is het... Dus niet omdat we van het krankzinnige perverse bankenstelsel afwillen dat onze hele maatschappij langzaam naar de tyfus helpt met hun absurde monetaire systeem, en onze samenleving in een crisis hebben geholpen met hun ongebreidelde macht- en geldzucht. Of omdat we met bitcoin het monopolie, de macht en controle over ons geld en betalingsverkeer bij de banken weg kunnen halen, en terughalen naar onszelf, de eigenlijke gebruikers en eigenaars van het geld.
Nee, omdat we interessant gevonden willen worden! ^O^
Precies.

Het feit dat jij m'n post aangrijpt om precies te doen wat ik zei; interessant, bewijst m'n stelling. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_133362522
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:55 schreef GGMM het volgende:
Precies.

Het feit dat jij m'n post aangrijpt om precies te doen wat ik zei; interessant, bewijst m'n stelling. :)
OK helaas, dan maar geen inhoudelijke discussie ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')