abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133341760
Beste fokkers,

Voor dit verhaal heb ik een nieuw account gemaakt, ik hoop dat jullie mij tips en nieuwe inzichten kunnen geven.

Mijn vriendin (23) en ik (24) hebben een relatie van 5 jaar. Het gaat prima tussen ons, ik ben helemaal gek op haar en ze is echt mijn droomvrouw.

Sinds dit jaar ben ik afgestudeerd en heb ik een fulltime baan, helemaal perfect. Ik heb het redelijk druk, maar genoeg tijd voor een sociaal leven. Mijn vriendin is ook afgestudeerd, heeft ook een baan maar loopt nu een stage en een gedeeltelijke studie erbij. Ik ben erg trots op haar, maar tegelijkertijd is het ontzettend druk voor haar. Ze is enorm ambitieus, dat is natuurlijk positief, maar het komt onze relatie niet ten goede.

Het punt hiervan is namelijk dat er haast geen tijd meer is voor ons samen. Ik mag al blij zijn als ik haar één keer in de week zie. Eerst had ik nog begrip voor haar situatie en steunde ik haar, maar op dit moment merk ik dat ik een partner nodig heb die er ook voor mij is. Het is namelijk dat ik alleen maar geef, maar niets ontvang. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik onze relatie op dit moment geen relatie meer vind en dat ik hier samen uit wil komen. Ik begrijp heel goed dat mijn vriendin haar studie wil behalen, een goede carrière wil hebben, maar ik wil ook een fijne relatie hebben.

Mijn vriendin belooft constant verbetering, maar verbetering komt er niet. We hebben meerdere ruzies gehad over het feit dat zij amper tijd heeft voor mij, af en toe afspraken vergeet en er gewoonweg nooit is. Terwijl ik ook wel eens tot één uur 's nachts op kantoor zit. Ik heb het net zo goed druk met mijn werk, vrienden, familie en sport. Maar mijn vriendin denkt alleen maar aan zichzelf.

Onze relatie is niet meer stabiel, de communicatie verloopt niet meer goed, de seks is niet meer spontaan. Ik heb het gevoel dat ik haar kwijt raak, maar ik wil mijn vriendin helemaal niet kwijt. Naast het drukke op dit moment, weet ik hoe het was tussen ons en dat wil ik graag terug.

Omdat het tussen ons niet goed verloopt, merk ik dat ik aandacht van andere vrouwen steeds meer begin te waarderen. Op mijn werk heb ik een collega waarvan ik weet dat ze mij leuk vindt, dus flirt ik wel eens met haar. Ik begin eigenlijk steeds meer te flirten met andere vrouwen, maar ik doe niets met de flirts en als een vrouw meer wil, haak ik af. Maar ik weet dat het fout is.

Soms ben ik bang dat mijn vriendin hetzelfde heeft. Ik weet dat mannen haar aantrekkelijk, interessant en leuk vinden maar ik weet ook dat mijn vriendin te vertrouwen is. Maar toch, wat als ze stiekem een collega heeft die ze leuk vindt? Ik weet dat ze veel contact heeft met mannelijke collega's, meer dan met mij. Ook is er een mannelijke collega waar ze af en toe mee appt. En onze gevoelens kunnen we niet sturen, ik twijfel daar dus aan omdat het tussen ons niet meer goed gaat.

Ik lees zelf dat ik overkom als een softie, terwijl ik helemaal geen softie ben. Ik ben alleen enorm bang dat ik mijn vriendin ga verliezen. Mijn vriendin is de enige vrouw waar ik echt verliefd op ben geweest en ik vind het zonde dat mijn vriendin haar best niet doet om de relatie te redden.
  zondag 17 november 2013 @ 14:28:57 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_133341856
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 14:24 schreef Mjp88 het volgende:
ik vind het zonde dat mijn vriendin haar best niet doet om de relatie te redden.
Zoiets kan je ook niet echt afdwingen zonder dat het 'scheurt' denk ik. Wellicht leven we in een tijd waarin we denken dat alles vanzelf moet gaan zonder gezeur en is een relatie inderdaad ook letterlijk werken voor beide partijen maar jullie (in elk geval je vriendin) zijn druk met andere zaken die jullie belangrijk vinden. Wonen jullie bij elkaar in de buurt dat je haar vaker dan 1x per week wilt zien? Als de afstand groot is lijkt mij dit ook niet heel haalbaar.

Als je relatie geen sprookje meer is kan dat vele oorzaken hebben. Dat ze afspraken vergeet vind ik slecht.
pi_133341985
Mwa logisch dat ze veel met werk en studie bezig is, maar dat is ook maar tijdelijk.
-XOXO-
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 november 2013 @ 14:36:34 #4
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133342027
Hoe lang duurt haar stage/studie nog?
pi_133342252
Samenwonen niet in een optie?
pi_133342683
Het duurt nog drie jaar. We wonen redelijk dicht bij elkaar in de buurt. De bedrijven waar we werken liggen ook dicht bij elkaar. Het kan wel eens voorkomen dat we elkaar kort zien tijdens een (zelf genomen) pauze om te lunchen, of 's avonds even. Maar genieten samen is er niet meer bij.
pi_133342861
Samenwonen stond op de planning, we wilden een huis kopen toen het nog wat beter ging tussen ons. Helaas heb ik een fout gemaakt waardoor samenwonen op dit moment niet meer aan de orde is.
pi_133342880
Ja hallo ze is je bezit niet. Ze mag doen wat ze zelf wil.
Als zij het druk heeft, heeft ze het druk.
5 Ferrari's op videoband!
  † In Memoriam † zondag 17 november 2013 @ 15:07:28 #9
137949 Disana
pi_133342995
Je zegt dat je overkomt als een softie, maar dat zie ik totaal niet. Je wilt haar feitelijk een deel van haar toekomst ontnemen omdat je vindt dat jij meer aandacht verdient. Dat haar drukte tijdelijk is, wil je in je ongeduld niet zien.
  zondag 17 november 2013 @ 15:09:46 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133343050
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:03 schreef Mjp88 het volgende:
Samenwonen stond op de planning, we wilden een huis kopen toen het nog wat beter ging tussen ons. Helaas heb ik een fout gemaakt waardoor samenwonen op dit moment niet meer aan de orde is.
Wat voor een fout?
Resistance is futile.
  Moderator zondag 17 november 2013 @ 15:10:47 #11
184769 crew  Deisyy
pi_133343081
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:03 schreef Mjp88 het volgende:
Een fout gemaakt?

Kan het zijn dat die fout iets heeft te maken met het feit dat je vriendin minder tijd voor je heeft?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_133343201
En altijd vergeet de TS het belangrijkste erbij te vertellen waardoor het verhaal ineens duidelijk wordt. Dus TS, wat voor fout heb je gemaakt? Kan wellicht de oorzaak zijn, hoeft niet perse.
''The root of suffering is attachment''
pi_133343247
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:07 schreef Disana het volgende:
Je zegt dat je overkomt als een softie, maar dat zie ik totaal niet. Je wilt haar feitelijk een deel van haar toekomst ontnemen omdat je vindt dat jij meer aandacht verdient. Dat haar drukte tijdelijk is, wil je in je ongeduld niet zien.
Toekomst ontnemen :') kom op zeg, dat is wel heel sterk verwoord.. Hij wil gewoon zijn vriendin meer zien, dat is toch niet raar? Ik vind het eerder opmerkelijk dat zij aan 1x in de week genoeg lijkt te hebben.

En 3 jaar is niet tijdelijk, dat is zeker in deze periode waarin je de leeftijd hebt iets serieus met een ander op te bouwen, best wel erg lang. En wie zegt dat het na die 3 jaar veranderd?
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † zondag 17 november 2013 @ 15:17:15 #14
137949 Disana
pi_133343292
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:15 schreef probeer het volgende:

Toekomst ontnemen :') kom op zeg, dat is wel heel sterk verwoord..
Dat is inderdaad sterk verwoord. Daarom schreef ik ook 'een deel van haar toekomst'.
pi_133343336
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is inderdaad sterk verwoord. Daarom schreef ik ook 'een deel van haar toekomst'.
Hangt er totaal van af hoe zij haar eigen toekomst ziet, en of daar überhaupt plek is voor TS, wat ik momenteel betwijfel.
  † In Memoriam † zondag 17 november 2013 @ 15:19:19 #16
137949 Disana
pi_133343354
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Hangt er totaal van af hoe zij haar eigen toekomst ziet, en of daar überhaupt plek is voor TS, wat ik momenteel betwijfel.
Dat was mijn punt niet.
  zondag 17 november 2013 @ 15:19:39 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133343367
Is de koek simpelweg niet op?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133343391
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat was mijn punt niet.
mijne wel. Als zij geen ruimte maakt of ziet voor TS, maakt het sowieso weinig uit of hij nu wel of niet aan haar loopt te trekken voor meer aandacht.
pi_133343752
Ze mag ook doen wat ze zelf wil. Ik vind het ergens best aantrekkelijk dat ze zo ambitieus is, ik wil ook zeker haar toekomst niet deels verpesten. Maar ze heeft haast nooit tijd en daar lijdt onze relatie onder, daar gaat het om.

Ik ben vreemdgegaan, daarom werd samenwonen uitgesteld. Ik heb mijn best gedaan om haar vertrouwen terug te winnen en ze zegt het ook een plaats te hebben gegeven. Maar los daarvan: ook op dit moment vind ik het niet handig om samen te gaan wonen. Ik ben namelijk niet meer zeker van hoe stabiel onze relatie is.
pi_133343806
Ah, ik snap dat het moet slijten bij dr. Waarschijnlijk is dit haar manier van problemen externaliseren. Of ze wil je niet maar vind het stom om te dumpen en doet daarom lullig zodat jij dr niet meer wil.
pi_133343881
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:33 schreef Mjp88 het volgende:
Ze mag ook doen wat ze zelf wil. Ik vind het ergens best aantrekkelijk dat ze zo ambitieus is, ik wil ook zeker haar toekomst niet deels verpesten. Maar ze heeft haast nooit tijd en daar lijdt onze relatie onder, daar gaat het om.

Ik ben vreemdgegaan, daarom werd samenwonen uitgesteld. Ik heb mijn best gedaan om haar vertrouwen terug te winnen en ze zegt het ook een plaats te hebben gegeven. Maar los daarvan: ook op dit moment vind ik het niet handig om samen te gaan wonen. Ik ben namelijk niet meer zeker van hoe stabiel onze relatie is.
Alleen gezoend of ook seks gehad toen je vreemd was gegaan?

Jongen, ik voorspel niet veel goeds. Volgens mij is ze onderhand een beetje klaar met jullie relatie alleen weet ze niet hoe/wanneer ze het moet zeggen. Als je geen tijd vrij maakt voor je vriend en het oke vindt, dan is er iets mis.
''The root of suffering is attachment''
  zondag 17 november 2013 @ 15:47:58 #22
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_133344116
Dit is de reden dat ik blij ben dat mijn vriendin niet hoog studeert + minder ambities heeft.
Anyway, een studie is altijd tijdelijk :P De communicatie tussen jullie moet verbeterd worden, dat lijkt me op dit moment het belangrijkste.
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
  zondag 17 november 2013 @ 15:57:27 #23
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_133344384
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 15:38 schreef BestIEverHad het volgende:
Als je geen tijd vrij maakt voor je vriend en het oke vindt, dan is er iets mis.
Die indruk had ik ook al maar ik durfde mijn mening niet aan TS te vertellen.

Is ook niet 100% zeker natuurlijk.
pi_133344466
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 15:38 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Alleen gezoend of ook seks gehad toen je vreemd was gegaan?

Jongen, ik voorspel niet veel goeds. Volgens mij is ze onderhand een beetje klaar met jullie relatie alleen weet ze niet hoe/wanneer ze het moet zeggen. Als je geen tijd vrij maakt voor je vriend en het oke vindt, dan is er iets mis.
Met zo'n onzekere factor kun je beter investeren in je studie/carriere. Beetje onterecht om het omgekeerde te vragen.
pi_133344645
Lijkt erop dat ze afstand aan het nemen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')