Beste fokkers,
Voor dit verhaal heb ik een nieuw account gemaakt, ik hoop dat jullie mij tips en nieuwe inzichten kunnen geven.
Mijn vriendin (23) en ik (24) hebben een relatie van 5 jaar. Het gaat prima tussen ons, ik ben helemaal gek op haar en ze is echt mijn droomvrouw.
Sinds dit jaar ben ik afgestudeerd en heb ik een fulltime baan, helemaal perfect. Ik heb het redelijk druk, maar genoeg tijd voor een sociaal leven. Mijn vriendin is ook afgestudeerd, heeft ook een baan maar loopt nu een stage en een gedeeltelijke studie erbij. Ik ben erg trots op haar, maar tegelijkertijd is het ontzettend druk voor haar. Ze is enorm ambitieus, dat is natuurlijk positief, maar het komt onze relatie niet ten goede.
Het punt hiervan is namelijk dat er haast geen tijd meer is voor ons samen. Ik mag al blij zijn als ik haar één keer in de week zie. Eerst had ik nog begrip voor haar situatie en steunde ik haar, maar op dit moment merk ik dat ik een partner nodig heb die er ook voor mij is. Het is namelijk dat ik alleen maar geef, maar niets ontvang. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik onze relatie op dit moment geen relatie meer vind en dat ik hier samen uit wil komen. Ik begrijp heel goed dat mijn vriendin haar studie wil behalen, een goede carrière wil hebben, maar ik wil ook een fijne relatie hebben.
Mijn vriendin belooft constant verbetering, maar verbetering komt er niet. We hebben meerdere ruzies gehad over het feit dat zij amper tijd heeft voor mij, af en toe afspraken vergeet en er gewoonweg nooit is. Terwijl ik ook wel eens tot één uur 's nachts op kantoor zit. Ik heb het net zo goed druk met mijn werk, vrienden, familie en sport. Maar mijn vriendin denkt alleen maar aan zichzelf.
Onze relatie is niet meer stabiel, de communicatie verloopt niet meer goed, de seks is niet meer spontaan. Ik heb het gevoel dat ik haar kwijt raak, maar ik wil mijn vriendin helemaal niet kwijt. Naast het drukke op dit moment, weet ik hoe het was tussen ons en dat wil ik graag terug.
Omdat het tussen ons niet goed verloopt, merk ik dat ik aandacht van andere vrouwen steeds meer begin te waarderen. Op mijn werk heb ik een collega waarvan ik weet dat ze mij leuk vindt, dus flirt ik wel eens met haar. Ik begin eigenlijk steeds meer te flirten met andere vrouwen, maar ik doe niets met de flirts en als een vrouw meer wil, haak ik af. Maar ik weet dat het fout is.
Soms ben ik bang dat mijn vriendin hetzelfde heeft. Ik weet dat mannen haar aantrekkelijk, interessant en leuk vinden maar ik weet ook dat mijn vriendin te vertrouwen is. Maar toch, wat als ze stiekem een collega heeft die ze leuk vindt? Ik weet dat ze veel contact heeft met mannelijke collega's, meer dan met mij. Ook is er een mannelijke collega waar ze af en toe mee appt. En onze gevoelens kunnen we niet sturen, ik twijfel daar dus aan omdat het tussen ons niet meer goed gaat.
Ik lees zelf dat ik overkom als een softie, terwijl ik helemaal geen softie ben. Ik ben alleen enorm bang dat ik mijn vriendin ga verliezen. Mijn vriendin is de enige vrouw waar ik echt verliefd op ben geweest en ik vind het zonde dat mijn vriendin haar best niet doet om de relatie te redden.