Ik zie toch bijna altijd wel een klein vonkje, maak niet uit waar ik ben. Probeer het maar eens in het donker.quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:54 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dat is niet normaal, hier komt er nooit een vonk uit een stopcontact. Ook niet een kleintje. Ik zou het toch even laten nakijken!
Nee adapter lag gewoon in een kast, en was niet vochtig.quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:57 schreef RetRy32 het volgende:
Misschien is de adapter vochtig?
Leg je het bij je raam neer ofzo?
Ja alle stopcontacten zijn met randaarde. Kan je zelf controleren of de installatie goed geaard is?quote:Op zaterdag 16 november 2013 12:06 schreef nuget het volgende:
Ontlading elco? is je installatie wel correct geaard? (is je wandcontactdoos uberhaubt met randaarde?)
Wat het nog interessanter maakt is dat beide keren dat het gebeurde het dus een adapter betrof zonder dat het apparaat zelf (laptop of iphone) was aangesloten. Heb er verder geen verstand van maar lijkt me dan niet dat je gigantische piekbelasting kunt krijgen. Gisteren deed ik de stofzuiger in het stopcontact en deze stond toen direct aan (was toevallig ook hetzelfde stopcontact) maar toen gebeurde er niets.quote:Op zaterdag 16 november 2013 12:07 schreef Gieliovd het volgende:
Normaliter vonkt het alleen als je onder last je stekker eruit haalt, ik heb dat ook als ik de bouwland 400w eruit trek. Maar stoppen en aardlekschakelaar is niet zo gezond....
Vonk, jij een idee, of andere elektro man?
Kleine vonkjes zie ik ook weleens, dit was iets meer dan een kleine vonkquote:Op zaterdag 16 november 2013 12:42 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik zie toch bijna altijd wel een klein vonkje, maak niet uit waar ik ben. Probeer het maar eens in het donker.
Grote vonk lijkt me niet de bedoeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |