abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133311491
Ik ben een beetje bezig mijn computer op te schroeven, komen meer tegenslagen dan ik had verwacht.. eerst nieuwe gpu erin, psu was niet goed genoeg. Maar nu loop ik tegen nog een probleem aan.. De temp. Van mijn gpu wordt al snel 80/90 graden.. en dat nog maar met euro truck simulator 2 op max settings.. Ik wil die temp graag omlaag hebben maar weet niet hoe. Ik heb een gigabyte gpu, de gtx560ti, de soc versie van 1 gig.

Mijn computer is geen game pc en ik zat eraan te denken om wat casefans erin te zetten voor de airflow, maar ik heb een basic qmotion kast en daar kan ik sowieso voorin geen fan meer plaatsen. Volgensmij ergens anders ook niet, maar dat zou ik ff na moeten kijken. Hoe kan ik die temp nou omlaag krijgen? Ik zat al aan een pci slot koelertje te denken maar ik denk niet dat die voor zo'n grote kaart de temp. Zoveel omlaag kan brengen..

Heeft iemand tips? Ik wil die temp echt graag omlaag hebben!
pi_133311548
80/90 graden moet wel kunnen. Ze kunnen meestal tot 100 graden hebben, maar het is niet ideaal natuurlijk.

Stress test hem eens even met furmark. Er zit sowieso een beveiliging in het systeem tegen oververhitting, kijk eens of ie uitvalt dan, dan kan je er van uit gaan dat de koeling beter moet.
pi_133311608
Maar 80/90 is dus met ets2 al he op max? Wat moet het dan wel niet worden als ik bijv. Iets van batllefield 3 zou spelen? En ik zou hem t liefste rond de 60/70 hebben bij intensieve belasting..

Furmark heb ik als eens gedaan en dan flikkert hij naar 1 seconde uit, maar dat ligt aan de voeding (ik moet snel een andere halen..) bij ets2 slaat hij niet af maar temp. Wordt al snel 90 graden
pi_133311658
Wellicht is een andere kast ook wel gewoon een betere investering dan een paar fans. Weet je ook meteen zeker dat je voldoende ruimte hebt voor de voeding
pi_133311727
Een andere kast.. bedoel je dan een lege en alles overzetten? Dat lijkt me geen doen.. een een compleet nieuwe bouwen vind ik zo jammer aangezien ik er al best veel in heb gestoken..

En hoezo geen ruimte voor de psu? Tis nu een sweex ps040 en waarschijnlijk komt er een corsair cxm600 in
pi_133311965
Ik zal t ff beschrijven hoe t buiten is: voorkant geen opties voor fan. Achterkant zit een fan. Bovenkant geen opties. Zijkanten zitten een soort van horizontale streepjes die open zijn. Ik weet niet of daar fans zitten.. ohja: de kast zit in een meubel met links en rechts ong. 5cm ruimte en erboven 8cm.. kan dit de oorzaak zijn?
pi_133312048
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:51 schreef draggie8 het volgende:
Ik zal t ff beschrijven hoe t buiten is: voorkant geen opties voor fan. Achterkant zit een fan. Bovenkant geen opties. Zijkanten zitten een soort van horizontale streepjes die open zijn. Ik weet niet of daar fans zitten.. ohja: de kast zit in een meubel met links en rechts ong. 5cm ruimte en erboven 8cm.. kan dit de oorzaak zijn?
Nou je verplaatst lucht.
Je kan altijd kijken of de temperatuur lager is door hem uit de kast te halen. dan weet je het zeker.
Stelregel, je hebt een hypothese maar weet het niet zeker daar bij heb ik 2 regels voor je.
1. Ik weet niet of een kast koeler is buiten de meubel dus vraag ik het internet.
2. ik doe niks en vraag het internet en doe nog steeds niks.

Bij 1 heb je tenminste iets gedaan en mogelijk een resultaat. bij 2 heb je heel veel mensen die iets zeggen maar geen resultaat.

Gewoon proberen. :Y
Daarnaast kijk of er onderhand stof in je kast zit waardoor de temperatuur zo hoog kan oplopen.
Redacted
pi_133312568
Of laat je linker paneel eruit.
Is je processor ook zo lekker warm?
:]
pi_133313600
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:51 schreef draggie8 het volgende:
de kast zit in een meubel met links en rechts ong. 5cm ruimte en erboven 8cm.. kan dit de oorzaak zijn?
dat kan heel goed de oorzaak zijn, ik zet geen kasten meer in meubels i.v.m. warmte ontwikkeling..
pi_133313687
verkeerde gequote, ging om je kast waar die in stond :P

Dat is duidelijk al 1 van de redenen, ik vind persoonlijk 90graden aan de hoge kant, 80 moet kunnen.

Daarnaast hoe oud was/is de videokaart? koelpasta doet ook wonderen.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2013 12:21:11 ]
pi_133313724
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:32 schreef wootahH het volgende:
Of laat je linker paneel eruit.
Is je processor ook zo lekker warm?
Wordt die op den duur alleen maar warmer van aangezien de warme lucht niet wegkant en nieuwe lucht kan aanvoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')