Noem eens een voorbeeld.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:14 schreef parisiennechanel het volgende:
Retep, ik zie nog toekomst in mijn relatie, maar niet meer op deze manier. Ik heb over sommige dingen niet het gevoel dat hij mij serieus neemt en uiteindelijk zijn eigen gang gaat.
Ik wil niet dat hij doet wat ik wil, ik wil dat we normaal met elkaar omgaan en samen beslissingen kunnen maken.
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:14 schreef parisiennechanel het volgende:
Retep, ik zie nog toekomst in mijn relatie, maar niet meer op deze manier. Ik heb over sommige dingen niet het gevoel dat hij mij serieus neemt en uiteindelijk zijn eigen gang gaat.
Ik wil niet dat hij doet wat ik wil, ik wil dat we normaal met elkaar omgaan en samen beslissingen kunnen maken.
Ik had bij de eerste keer al mn spullen gepakt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:40 schreef Brummetje_ het volgende:
Wanneer niet?
Ik heb al zooo vaak gezegd: "Ik ga bij je weg, je zoekt het maar uit." Doe ik niet, want ik wil m'n vriend niet kwijt.
Hij zal wel schrikken als ik het een keertje écht doe.
Ik dacht dat verder niemand mij wilde. Was allang blij dat er iemand smoorverliefd op me was. Het heeft zo'n 6 jaar geduurd voordat ik écht bij hem wegging.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:13 schreef Pienata het volgende:
[..]
Bij iemand weggaan zou je maar één keer moeten doen.
Ik wilde al zeggen, wtf is mis met jouquote:Op vrijdag 15 november 2013 15:22 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat verder niemand mij wilde. Was allang blij dat er iemand smoorverliefd op me was. Het heeft zo'n 6 jaar geduurd voordat ik écht bij hem wegging.
Nu ook een betere relatie met een lieve jongen. Heb alleen nog steeds borderlinerig gedrag, maar gaat steeds beter.
Misschien moet je je niet zo aanstellen. Of het eens serieus bespreekbaar maken, niet loos gaan dreigen, dat is gewoon debiel.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:26 schreef parisiennechanel het volgende:
Een voorbeeld is dat hij weggaat zonder te vertellen wanneer hij weer thuis is of waar hij naartoe gaat. Of dat hij alles als 'geintje' afdoet en mij kwetst met de dingen die hij zegt. Als ik er dan wat van zeg, iets wat ik al moeilijk vind, dan vind hij dat ik mij aanstel en eens tegen een geintje moet kunnen. Maar de dingen die hij zegt zijn geen geintjes meer. Dat is ook wat ik bedoel met iemand wakker schudden.
Als die 'dreiging' betekent dat je ook wérkelijk de relatie op het punt staat uit te maken en je dus best ook je voor kunt stellen zonder je partner door te gaan..quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:36 schreef parisiennechanel het volgende:
Wanneer mag je met je relatie gaan dreigen om bepaalde dingen in een relatie voor elkaar te krijgen? Wanneer kan je dus zeggen: als je het niet doet, is de relatie voorbij.
Ik snap dat je dit nooit mag gebruiken en als dit gebruikt wordt is de relatie dan voorbij of is de verhouding dan zo scheef dat doorgaan geen zin heeft. Of is het juist het enige redmiddel om de ander wakker te maken...
Wat zou je concreet anders willen zien?quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:26 schreef parisiennechanel het volgende:
Een voorbeeld is dat hij weggaat zonder te vertellen wanneer hij weer thuis is of waar hij naartoe gaat. Of dat hij alles als 'geintje' afdoet en mij kwetst met de dingen die hij zegt. Als ik er dan wat van zeg, iets wat ik al moeilijk vind, dan vind hij dat ik mij aanstel en eens tegen een geintje moet kunnen. Maar de dingen die hij zegt zijn geen geintjes meer. Dat is ook wat ik bedoel met iemand wakker schudden.
Ik vind dat nogal respectloos naar jou toe.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:26 schreef parisiennechanel het volgende:
waarom maak je dat op uit 'luisteren' en 'serieus nemen'? Kun je een voorbeeld geven?quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hallo, hoe oud ben jij?
Het antwoord: respect voor elkaar hebben en open staan voor elkaar.
Blijkbaar willen jullie niet tot elkaar komen, want iemand is er niet bereid om toe te geven. En omdat jij het hebt over 'luisteren' en 'serieus nemen', denk ik dat jij degene bent die geen water bij de wijn wil doen.
Voor jou is het antwoord op jouw vraag dus: water bij de wijn doen.
Of een andere vriend zoeken die wel precies doet wat jij wil. Deze vriend wil zelf nog een beetje een eigen leven hebben, en niet alleen maar jouw leven leven.
Geef je hem wel eens gelijk? Blijft hij bij zijn standpunten? Als het antwoord 'nee' en 'ja' is, dan begrijp je hem niet, en je respecteert hem niet. Jij ziet hem als 'bezit' als jij niets van hem toe kan geven.
doen vrouwen dat niet dan? Ik snap niet wat je zegtquote:Op vrijdag 15 november 2013 15:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
De natuur is seksistisch hoor.
Je mag er best op ingaan, het proberen te ontkennen, whatever. Maar een man is anders dan een vrouw. De wetgeving verandert daar helemaal niks aan: het is de natuur die dat heeft bepaald.
"Seksisme"![]()
![]()
Die zag ik niet aankomen toen ik de realiteit beschreef.
Als man hou je in een relatie rekening met dat een vrouw anders is, en je probeert daar compromissen in te vinden. Ik zie niet in waarom een vrouw niet ook compromissen zou kunnen zoeken in de relatie. Tenslotte zijn vrouwen toch geëmancipeerd?
Even een flinkequote:Op vrijdag 15 november 2013 14:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom denk je niet dat hij het misschien wel wilde, maar gewoon niet kon?
Mensen denken altijd maar, leven in hun eigen hoofd, en nemen dat dan maar voor waarheid aan. Hoe weet je in godsnaam nou wat hij dacht als je het nooit vraagt?
Hij is gewoon weggegaan omdat hij het nooit goed kon doen voor jou. Hij heeft een makkelijker vrouw gezocht, of gewoon maar helemaal geen relatie, want iets makkelijkers dan dat is er niet.
Kijk, als man is dat een hele simpele keuze. Een relatie HOEFT niet. Mannen hebben geen biologische klok die hen meer en meer onder druk zet, des te dichter ze bij de 40 komen. Als je als vrouw gelukkig wil zijn, moet je accepteren dat de natuur je in die zwakke positie heeft gezet. Als je kinderen wil, zul je compromissen je een man moeten sluiten, of kinderloos blijven.
Of in je eentje een kind opvoeden, dat kan natuurlijk ook.
Sommige mensen hebben een slechte relatie achter de rug ofzo en hebben niet door dat de wereld (en de liefde) eigenlijk heel anders in elkaar kan stekenquote:Op vrijdag 15 november 2013 15:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
doen vrouwen dat niet dan? Ik snap niet wat je zegt
ik begrijp niet of hij meent dat vrouwen dat gewoon niet doen. Punt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een slechte relatie achter de rug ofzo en hebben niet door dat de wereld (en de liefde) eigenlijk heel anders in elkaar kan steken
Wanneer iemand gaat dreigen dan zou je bij mij al exit zijn voordat je je zin had afgemaakt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:36 schreef parisiennechanel het volgende:
Wanneer mag je met je relatie gaan dreigen om bepaalde dingen in een relatie voor elkaar te krijgen? Wanneer kan je dus zeggen: als je het niet doet, is de relatie voorbij.
Ik snap dat je dit nooit mag gebruiken en als dit gebruikt wordt is de relatie dan voorbij of is de verhouding dan zo scheef dat doorgaan geen zin heeft. Of is het juist het enige redmiddel om de ander wakker te maken...
Het is ook vaak een kwestie van eigen schuld dikke bult. Zie te vaak dat vrouwen een relatie krijgen met een kerel, wetende hoe hij is en als de boel op de rit is ineens willen dat hij verandert.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hij krijgt het gevoel dat hij móet en doet het dus niet omdat hij het wíl, dat werkt vaak niet.
Denk niet dat t zal veranderen btw, als hij het niet inziet, zal datws ook niet komen.
Ik denk dat hij TS' en Pienata's posts op de verkeerde manier opvatte, omdat zijn kijk op de zaak een beetje verkleurd is door bijv. eerdere ervaringen in zijn eigen leven oid.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik begrijp niet of hij meent dat vrouwen dat gewoon niet doen. Punt.
Of dat hij het chargeert om een punt te makendat is mij niet altijdduidelijk
ja, hallo, dat gezeur altijd over dat vrouwen mannen willen veranderen...quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:06 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is ook vaak een kwestie van eigen schuld dikke bult. Zie te vaak dat vrouwen een relatie krijgen met een kerel, wetende hoe hij is en als de boel op de rit is ineens willen dat hij verandert.
Bezint eer ge begint.
Een parter die dat meteen zegt ben je ook liever kwijt. Loserquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:38 schreef Noppie2000 het volgende:
Mag altijd dreigen, maar draag dan wel als een man de consquenties als je partner daadwerkelijk zegt: prima, mazzel!
Meh, dat valt ook te zeggen over degene die eistquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:13 schreef Kola het volgende:
[..]
Een man die dat meteen zegt ben je ook liever kwijt. Loser
Misschien past hij niet bij jou. Heb je die optie al eens overwogen? Dat hij zo doet, komt waarschijnlijk niet uit de lucht vallen. Blijkbaar is dat een onderdeel van zijn karakter, waarom wil je dan ook bij iemand zijn die je eigenlijk het liefst helemaal wilt veranderen? Oftewel: je accepteert eigenlijk niet hoe hij is. Je wilt dus alleen nog bij hem blijven als hij een ander persoon wordt?quote:Op vrijdag 15 november 2013 15:50 schreef parisiennechanel het volgende:
We hebben al gesprekken gevoerd en ik moest bij de laatste moeite doen om niet te zeggen dat als hij niet nu verandert het voorbij is. Uiteindelijk niet gezegd en ik ben er ook blij om maar het kost mij moeite dit niet te gebruiken.
Ik zou tot hem door willen dringen dat de dingen die hij zegt niet grappig zijn maar kwetsend zijn, hij liever moet zijn en laten zien dat hij ook om de relatie geeft, want dat zie ik niet en serieuzer wordt of iig serieus is als het moet en naar mij luistert.
Dat gezeur is er omdat het vrijwel altijd klopt. Wel grappig dat je het nu probeert bij mannen op het bord te schuiven maar mijn ervaring en wat ik hoor en zie om mij heen is niet dat mannen willen dat vrouwen veranderen maar dat ze blijven zoals ze in het begin waren. (dus niet je volvreten omdat de buit binnen is etc.)quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, hallo, dat gezeur altijd over dat vrouwen mannen willen veranderen...
Mja eigenlijk zou je er dan alsnog niet mee moeten 'dreigen', maar het gewoon mededelen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:15 schreef Catch22- het volgende:
Ik dreig er mee als het over iets gaat dat zo tussen ons in staat dat ik er niet mee kan leven.
Dan maak je er echt veel meer van dan het is. Dramaquote:Op vrijdag 15 november 2013 16:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Meh, dat valt ook te zeggen over degene die eist
je hebt in degaten dat 'een onderdeel van zijn karakter' niet hetzelfde is als 'zijn hele karakter'?quote:Op vrijdag 15 november 2013 16:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Misschien past hij niet bij jou. Heb je die optie al eens overwogen? Dat hij zo doet, komt waarschijnlijk niet uit de lucht vallen. Blijkbaar is dat een onderdeel van zijn karakter, waarom wil je dan ook bij iemand zijn die je eigenlijk het liefst helemaal wilt veranderen? Oftewel: je accepteert eigenlijk niet hoe hij is. Je wilt dus alleen nog bij hem blijven als hij een ander persoon wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |