abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:04:33 #276
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_151029197
Wat een bedragen joh!

Ik haal altijd een zak van 20 kilo bij een groothandel. Kost 13 euro nog iets..

Hooi pak ik van de schapen.

Vitamine C vul ik zelf aan met veel groente en een beetje fruit. (Paprika, witlof, sla, komkommer, bloemkool, peer, appel, banaan)
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:30:35 #277
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151030293
Waarom halen jullie van die grote zakken? Kleine verpakkingen blijven toch verser? Ik merk het al aan het eind van een zak van 1,5 kg :o

Overigens, als je kunt aantonen dat je cavia eet (heel normaal in Zuid Amerika ook), kun je dan 6% afdwingen? :Y)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_151037943
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Aan dat op konijnenvoer 6% BTW zit en op caviavoer 21% BTW.

6% voor voer voor slachtdieren, en 21% BTW voor voer voor gezelschapsdieren.

I kid you not :') wij hebben een konijn en een cavia en merken het elke keer weer aan de kassa
O ja!
Dat klopt :D

Maar in GB is het nog goedkoper, ook om dezelfde reden?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151038085
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:04 schreef Mubassie het volgende:
Wat een bedragen joh!

Ik haal altijd een zak van 20 kilo bij een groothandel. Kost 13 euro nog iets..

Hooi pak ik van de schapen.

Vitamine C vul ik zelf aan met veel groente en een beetje fruit. (Paprika, witlof, sla, komkommer, bloemkool, peer, appel, banaan)
Yup, had ook weleens voer van de groothandel, maar dit voer eten ze erg goed.

Hooi koop ik in een grote baal, ongeveer 6 euro.
Daar doe ik dan maanden mee.

Vitamine c krijgen ze met het groenvoer binnen en een roter tabletje. Zien ze echt als een snoepje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151038235
quote:
19s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom halen jullie van die grote zakken? Kleine verpakkingen blijven toch verser? Ik merk het al aan het eind van een zak van 1,5 kg :o

Overigens, als je kunt aantonen dat je cavia eet (heel normaal in Zuid Amerika ook), kun je dan 6% afdwingen? :Y)
Omdat kleinere verpakkingen duurder zijn en ik geen zin heb om elke keer nieuw voer te halen. :) ik bestel liever veel, stal het in mijn kelder en dan hoef ik pas weer over een half jaar te bestellen

Ik merk niet zoveel verlies van versheid, het is immers droge brok?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151039599
Ik heb vijf cavia's, ik doe een dag met zo'n klein zakje geloof ik. Hooi krijg ik van de boer, nou ja krijg, hij hoeft er niks voor maar het is een kennis van m'n ouders en die geven hem dan een paar euro voor een halve baal. Ik kan die hele stapel alleen niet kwijt, dus het ligt dan bij m'n ouders in de garage en eens in de zoveel tijd kom ik een vuilniszak vol ophalen.
En ze vinden het geweldig hooi. Vorige week was ik te laat met "aanvragen" en moest ik even hooi uit de winkel voor ze halen, maar daar laten ze de helft van liggen.

En als ik blut ben krijgen ze gewoon voer van Kasper, dat hebben ze hier bij het tuincentrum en meng ik dan door de SS :@ eten ze ook goed van, bij de fokkers kregen sommigen het ook, maar veel mensen zweren bij SS. Zag laatst ook een zak van Versele Laga liggen, misschien dat ik dat er eens doorheen meng :P
Verser krijgen ze elke dag witlof en andijvie en de laatste tijd krijgen ze ook vaak spinazie, maar dat wordt allemaal wel een hele natte bende als ik er te veel van geef geloof ik. En ik heb weer peterselie gezaaid dus met een beetje mazzel hebben ze over een paar weken 1 takje, mij kennende.
En regelmatig komkommer, paprika, winterpeen, basilicum, banaan, bananenschil en appel. In de zomer krijgen ze weleens de schil van de watermeloen. Alleen broccoli en bloemkool durf ik ze niet te geven.

Binnenkort weer eens een bestelling bij dierenkruiden.nl plaatsen :) maisbladeren vinden ze verrukkelijk.
Tap tap tap
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:56:41 #282
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151039823
Bananenschillen ja? Hmm, das het proberen waard. Ik eet vaak genoeg bananen.

Mijn caafs zijn helemaal wild van appelschil. Zodra ik een schilmesje in een appel zet staan ze beide op hun achterpoten :') hongerlijers...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_151039873
Wel goed afspoelen eerst ivm insecticiden enzo geloof ik :) ze vinden de schil lekkerder dan de banaan.
Tap tap tap
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:39:38 #284
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_151056986
Die van mij krijgen regelmatig een maïskolf, het blad moet er het eerst aan geloven.
Zijn ook dol op spinazie, aardbei, druif, andijvie, witlof, mesclum (?), banaan, meloen, paprika, appel, basilicum, dille, raapstelen, peterselie, munt en komkommer.
Oftewel, wat lusten ze niet? ;)
Bedankt voor de website, ik zal er ook eens kijken!
pi_151062064
Bananenschillen zijn hier ook een enorme hit.
Heb ooit eens een banaan in het hok gelegd.
Die was vakkundig gepeld toen ik terug kwam
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151062104
Erg tevreden over de service van Medicanimal.
Eergisterenavond besteld, vanmiddag in huis ^O^
Als je bedenkt dat er geen verzendkosten gerekend wordt is dit echt een koopje :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_151074757
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef NijntjesUk het volgende:
Die van mij krijgen regelmatig een maïskolf, het blad moet er het eerst aan geloven.
Zijn ook dol op spinazie, aardbei, druif, andijvie, witlof, mesclum (?), banaan, meloen, paprika, appel, basilicum, dille, raapstelen, peterselie, munt en komkommer.
Oftewel, wat lusten ze niet? ;)
Bedankt voor de website, ik zal er ook eens kijken!
O ja, maïskolf :Y Maar daar ben ik stiekem te gierig voor, en aangezien ze het blad vaak lekkerder vinden bestel ik die bij dierenkruiden.
Tap tap tap
  dinsdag 31 maart 2015 @ 21:39:42 #288
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_151241561
Nou, bananenschil is geen succes. Ze kijken me aan alsof ik gek geworden ben :')

Ook een plakje banaan blieven ze niet. Verwende gasten :{w
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_151241636
Zei ik laatst nog dat ik hier foto's wilde posten, is onze oudste van bijna 6 afgelopen week overleden ;(
Ze is wel heel rustig ingeslapen en ik heb er absoluut vrede mee, maar een fotoshoot van drie komt er dus niet meer van.
Maar onze jonkies houden jullie nog wel tegoed.

Edit, nog eentje uit de oude doos van haar gevonden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 16:44:37 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_151298602
Ons Caafje is vandaag ingeslapen door de DA ;( nu zijn we caafloos...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_151299407
Awww nee, wat een kommer en kwel allemaal ;( :* :*

Ik heb ook een zielepootje, Pietertje had scheve kiezen en die zijn dinsdag geslepen, maar hij vertikt het om weer te gaan eten dus nu frot ik er een paar keer per dag dwangvoer (geweekte brokjes) in, maar hij wil gewoon niet. Hij krijgt ook pijnstillers enzo en ik moet morgen terug.
Niet Pietertje ;( Anders zou dit al de tweede caaf zijn die door ziekte/niet eten doodgaat. Wat doe ik verkeerd ;(
Tap tap tap
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 19:39:14 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_151304405
Dag lief pluisjesvriendje ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 2 april 2015 @ 20:12:27 #293
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_151305738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Dag lief pluisjesvriendje ;(
[ afbeelding ]
;( Waarom werd ze ingeslapen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 2 april 2015 @ 20:15:58 #294
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_151305883
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:12 schreef CherryLips het volgende:
Awww nee, wat een kommer en kwel allemaal ;( :* :*

Ik heb ook een zielepootje, Pietertje had scheve kiezen en die zijn dinsdag geslepen, maar hij vertikt het om weer te gaan eten dus nu frot ik er een paar keer per dag dwangvoer (geweekte brokjes) in, maar hij wil gewoon niet. Hij krijgt ook pijnstillers enzo en ik moet morgen terug.
Niet Pietertje ;( Anders zou dit al de tweede caaf zijn die door ziekte/niet eten doodgaat. Wat doe ik verkeerd ;(
Probeer eens iets anders te geven. Bijvoorbeeld wat van zijn favoriete groente uit de blender. Er is ook speciaal dwangvoer, van Science Selective geloof ik, dat schijnen ze ook lekker te vinden. Misschien heeft hij ook wel pijn in zijn bekje en wil hij daarom niet eten. Hoe gedraagt hij zich verder?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 20:22:58 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_151306232
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

;( Waarom werd ze ingeslapen?
Hij ( ;) ) was al 7 jaar oud en werd echt al een beetje een oude man. Niet meer superactief, maar wel levensluchtig en blij.

Maar van de een op de andere dag is hij gestopt met eten en daarmee ging hij heel erg hard achteruit. Om je een idee te geven, gisteren eten gegeven, vanmorgen viel het me op dat hij niet echt gegeten leek te hebben. Hij was ook wat lusteloos. M'n vriend vertrouwde het niet en heeft vanmiddag vrijgenomen om met 'm naar de DA te gaan. Toen hij thuiskwam was het duidelijk dat Caaf zich helemaal niet goed voelde. Hij knarste met z'n tanden en dat is helemaal niet goed.

Eenmaal bij de DA was het eigenlijk een uitzichtloze situatie geworden. Z'n temperatuur was 32graden, terwijl dat 39 hoorde te zijn. Zielig arm beestje... Gelukkig was het snel voorbij...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 20:23:44 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_151306257
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Probeer eens iets anders te geven. Bijvoorbeeld wat van zijn favoriete groente uit de blender. Er is ook speciaal dwangvoer, van Science Selective geloof ik, dat schijnen ze ook lekker te vinden. Misschien heeft hij ook wel pijn in zijn bekje en wil hij daarom niet eten. Hoe gedraagt hij zich verder?
Science Recovery heet dat :Y te koop bij de DA
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 2 april 2015 @ 20:43:25 #297
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_151307330
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hij ( ;) ) was al 7 jaar oud en werd echt al een beetje een oude man. Niet meer superactief, maar wel levensluchtig en blij.

Maar van de een op de andere dag is hij gestopt met eten en daarmee ging hij heel erg hard achteruit. Om je een idee te geven, gisteren eten gegeven, vanmorgen viel het me op dat hij niet echt gegeten leek te hebben. Hij was ook wat lusteloos. M'n vriend vertrouwde het niet en heeft vanmiddag vrijgenomen om met 'm naar de DA te gaan. Toen hij thuiskwam was het duidelijk dat Caaf zich helemaal niet goed voelde. Hij knarste met z'n tanden en dat is helemaal niet goed.

Eenmaal bij de DA was het eigenlijk een uitzichtloze situatie geworden. Z'n temperatuur was 32graden, terwijl dat 39 hoorde te zijn. Zielig arm beestje... Gelukkig was het snel voorbij...
Ach... Ja het kan zo snel gaan met die beestjes. Ik heb er ook een van ruim 7, die blijft het ook maar doen maar takelt wel zichtbaar af. Het is wel beter als ze snel gaan als dan toch moet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 20:47:38 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_151307583
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ach... Ja het kan zo snel gaan met die beestjes. Ik heb er ook een van ruim 7, die blijft het ook maar doen maar takelt wel zichtbaar af. Het is wel beter als ze snel gaan als dan toch moet.
Ja... Eigenlijk moeten dieren gewoon doodgaan als ze slapen... ;( zo *ploep* uit. In plaats van dit gedoe.

Die lege kooi is ook wel naar... maar ik heb nog geen puf om 'm op te ruimen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_151308647
Sterkte met het verlies jullie beiden ;(

Dwangvoer is ook eenvoudig te maken van gemalen science selective brokjes met water. Al vinden ze Recovery lekkerder :Y

Neuf wilde laatst ook niet eten, dus pijnstilling en eetlustopwekkers erin

+80 euro armer :')

Maar wel een caaf die weer eet ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games donderdag 2 april 2015 @ 21:08:48 #300
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151308932

Swiffer ruimt de boel op van Scruff!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')