abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133284433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dit is nou typisch een uitspraak van een mislukte vader, jochie! (Wat had ik ook verwacht van iemand die zonder problemen een orgaan van een kinderverkrachter zou aannemen).

Nee, dat is het niet. Maar vooruit, we laten jou wel in de waan dat je gelijk hebt :7
pi_133284438
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus je maakt te snel een conclusie!
Wanneer is het niet over lijken gaan dan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_133287345
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:39 schreef Nielsch het volgende:
Dit is toch muziek voor flikkers of 16-jarige meisjes?
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:05 schreef Nielsch het volgende:
Waarom is het niet goed voor je lichaam dan? Leg eens uit. Krijg je er kanker van ofzo?
Je hebt het alleen al over een donor van een kinderverkrachter en je bent hier nu al op zoek naar muziek voor 16-jarige meisjes.
pi_133287505
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wanneer is het niet over lijken gaan dan?
In een situatie wanneer 2 mensen elkaar kennen of leren kennen en samen afspreken dat de één zijn/haar orgaan aan de ander geeft. Een proces die vaak tot stand komt wanneer het gaat om een (intieme) relatie zoals tussen een vader (of moeder) en zijn (of haar) kind of tussen 2 lovers.
pi_133288003
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

In een situatie wanneer 2 mensen elkaar kennen of leren kennen en samen afspreken dat de één zijn/haar orgaan aan de ander geeft. Een proces die vaak tot stand komt wanneer het gaat om een (intieme) relatie zoals tussen een vader (of moeder) en zijn (of haar) kind of tussen 2 lovers.
Maar als er iemand is die niemand in zijn omgeving kent die organen nodig heeft, maar wel heel graag een onbekende wil helpen met zijn organen? Zoals het donorstelsel nu functioneert zeg maar?

Ik vind dat juist een mooi iets, en het heeft niks met over lijken gaan te maken.
'And I called your name,
pi_133288061
Als ik nou mijn hersenen doneer, kan ik dan ontsnappen?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_133292807
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 14:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Deal with it... Jochie.
Nog nooit zo'n triest en achterlijk figuur gezien.

De wil om te overleven is sterk in alle mensen.

Je vergeet allerlei factoren hier in.

1. Het orgaan zelf heeft niks kwaad gedaan. Dat het van een kinderverkrachten/moordenaar komt maakt niks uit, nee echt niet. Met je moraalridder-gedrag.

2. Als je dood gaat accepteer je doorgaans echt wel een orgaan van een man die er over een maand toch niet meer is.

3. Je trots betekent je dood hierin, valse trots nog wel omdat je wat tegen een orgaan heb, het is niet te beschrijven hoe dom dit is.
pi_133334537
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 16:31 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Maar als er iemand is die niemand in zijn omgeving kent die organen nodig heeft, maar wel heel graag een onbekende wil helpen met zijn organen? Zoals het donorstelsel nu functioneert zeg maar?

Ik vind dat juist een mooi iets, en het heeft niks met over lijken gaan te maken.
Zoals het donorstelsel nu functioneert? Je bedoelt dat de artsen je eerder opgeven?

Maar waarom zou je een onbekende willen helpen met zijn organen? (Even serieus, niet cynisch bedoeld ofzo)
pi_133334608
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 19:17 schreef Skillstorm het volgende:

Nog nooit zo'n triest en achterlijk figuur gezien.
Kan je me zien dan?
quote:
De wil om te overleven is sterk in alle mensen.
Weet ik, maar alle mensen krijgen een leeftijd waarop ze vrede hebben met een mogelijk einde
quote:
Je vergeet allerlei factoren hier in.
Nee hoor, maar dat is jouw aanname

quote:
1. Het orgaan zelf heeft niks kwaad gedaan. Dat het van een kinderverkrachten/moordenaar komt maakt niks uit, nee echt niet. Met je moraalridder-gedrag.
Moraalridder-gedrag? Moet je beter mijn reactie lezen.
quote:
2. Als je dood gaat accepteer je doorgaans echt wel een orgaan van een man die er over een maand toch niet meer is.
Spreek voor jezelf
quote:
3. Je trots betekent je dood hierin, valse trots nog wel omdat je wat tegen een orgaan heb, het is niet te beschrijven hoe dom dit is.
Trots? Wat een kortzichtigheid.
En ik heb niks tegen een orgaan op zich, het is niet te beschrijven hoe dom dit is te beweren.
pi_133334678
CynicusRomanticusRob is de beste troll die ik in tijden heb gezien, chapeau!
pi_133335590
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kan je me zien dan?

[..]

Weet ik, maar alle mensen krijgen een leeftijd waarop ze vrede hebben met een mogelijk einde

[..]

Nee hoor, maar dat is jouw aanname

[..]

Moraalridder-gedrag? Moet je beter mijn reactie lezen.

[..]

Spreek voor jezelf

[..]

Trots? Wat een kortzichtigheid.
En ik heb niks tegen een orgaan op zich, het is niet te beschrijven hoe dom dit is te beweren.
Dan spreek ik voor mijzelf ja. :)
Als jij het was zou je sterven, en als ik het was zou ik overleven.

Iedereen blij.
pi_133335735
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Zoals het donorstelsel nu functioneert? Je bedoelt dat de artsen je eerder opgeven?

Maar waarom zou je een onbekende willen helpen met zijn organen? (Even serieus, niet cynisch bedoeld ofzo)
Nee, dat is niet hoe het functioneert, en aangezien ik geloof dat ik niks meer aan mijn organen heb vind ik het mooi als iemand anders daarmee een mooi leven kan hebben. Kost mij geen moeite.
'And I called your name,
pi_133363559
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Een orgaan van een verrot persoon, hoef ik echt niet in mijn lichaam, zoals ik ook de longen niet hoef van iemand die zijn hele leven een kettingroker was. Wanneer ik bijvoorbeeld iets nodig heb, dan koop ik het nieuw in de winkel en niet 2e hands. En soms wanneer ik 2e hands iets koop, moet het wel in een goede staat zijn. Meestal zijn mensen zo in het algemeen, dus waarom niet met organen?
Nee, met een nier of lever van zo'n figuur ga je niet ineens walgelijke dingen doen, maar goed voor je lichaam is het in ieder geval niet.

En ik doelde dus niet enkel op de gruweldaad, maar het is wel een aspect.
nou liever een stel longen van een kettingroker en nog een enigsinds normaal leven kunnen lijden dan meteen afgevoerd worden tussen de plankjes..

uiteraard liever een stel puntgave longen.. maar als het de keus is tussen leven of dood... ik wist het wel..
pi_133365822
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 04:09 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hoe het functioneert, en aangezien ik geloof dat ik niks meer aan mijn organen heb vind ik het mooi als iemand anders daarmee een mooi leven kan hebben. Kost mij geen moeite.
Geloof? Is het een geloof?
Maar waarom vind je het mooi dat je iemand anders een mooi leven kan geven? En kans is groot dat het leven niet eens zo mooi gaat worden als zijn orgaan niet geheel wordt geaccepteerd door zijn lichaam. Maar terug naar waarom je het mooi vind, want dat wil ik wel begrijpen. Dat je naïef bent in je overtuiging hoe het wel functioneert, maakt me niet uit. Ik weet het van een arts, dus denk wat je wilt denken. Maar de reden waarom je het mooi vindt dat je een vreemde er mee kan helpen, begrijp ik gewoon niet helemaal. En jaja, voor iedereen is die reden misschien anders, maar ik wil jouw reden weten.

Zo is je onderschrift AFC Ajax, maar wat als die vreemde nou een echte Feyenoord-fan is? (Ja mij boeit het niks, maar ik weet dat sommige Ajax-fans behoorlijk fanatiek kunnen zijn. Op werk willen collega's niet eens praten over voetbal als hun team verloren heeft.
Wat als die vreemde geen vreemde geen vreemde is, maar dat je uitgerekend net die gast hebt geholpen met een mooi leven waarmee je het minst kon opschieten?
Wat als die vreemde een bekende Nederlander blijkt te zijn, zoals iemand van Oh Cherso, de PVV, de PvdA of de Toppers?
Wat als die vreemde een mooi leven krijgt dankzij jouw orgaan en nog een paar extra kinderen kan verkrachten (want tsja, de Nederlandse politie is niet erg effectief)
En wat als je er zelf mee geholpen kon worden? Dus dat ik dezelfde arts weer hoor zeggen, "Ja, we hadden iemand die zei van het FOKforum te zijn en Me_Wesley te heten, dus daar deden we ons best niet voor, terwijl we hem makkelijk hadden kunnen redden"

Just Wondering.
pi_133365863
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou liever een stel longen van een kettingroker en nog een enigsinds normaal leven kunnen lijden dan meteen afgevoerd worden tussen de plankjes..

uiteraard liever een stel puntgave longen.. maar als het de keus is tussen leven of dood... ik wist het wel..
Nou dan leef je een paar maanden meer met je 2e hands kettingrooklongen. Is dat zo belangrijk? En is dat waar we onze artsen (op kosten van de staat) voor moeten inzetten?
pi_133367662
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 00:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Geloof? Is het een geloof?
Maar waarom vind je het mooi dat je iemand anders een mooi leven kan geven? En kans is groot dat het leven niet eens zo mooi gaat worden als zijn orgaan niet geheel wordt geaccepteerd door zijn lichaam. Maar terug naar waarom je het mooi vind, want dat wil ik wel begrijpen. Dat je naïef bent in je overtuiging hoe het wel functioneert, maakt me niet uit. Ik weet het van een arts, dus denk wat je wilt denken. Maar de reden waarom je het mooi vindt dat je een vreemde er mee kan helpen, begrijp ik gewoon niet helemaal. En jaja, voor iedereen is die reden misschien anders, maar ik wil jouw reden weten.

Zo is je onderschrift AFC Ajax, maar wat als die vreemde nou een echte Feyenoord-fan is? (Ja mij boeit het niks, maar ik weet dat sommige Ajax-fans behoorlijk fanatiek kunnen zijn. Op werk willen collega's niet eens praten over voetbal als hun team verloren heeft.
Wat als die vreemde geen vreemde geen vreemde is, maar dat je uitgerekend net die gast hebt geholpen met een mooi leven waarmee je het minst kon opschieten?
Wat als die vreemde een bekende Nederlander blijkt te zijn, zoals iemand van Oh Cherso, de PVV, de PvdA of de Toppers?
Wat als die vreemde een mooi leven krijgt dankzij jouw orgaan en nog een paar extra kinderen kan verkrachten (want tsja, de Nederlandse politie is niet erg effectief)
En wat als je er zelf mee geholpen kon worden? Dus dat ik dezelfde arts weer hoor zeggen, "Ja, we hadden iemand die zei van het FOKforum te zijn en Me_Wesley te heten, dus daar deden we ons best niet voor, terwijl we hem makkelijk hadden kunnen redden"

Just Wondering.
Leuk dat jij het van een arts hebt, ik heb van een arts dat het niet zo is. Sowieso zijn slechts 1 op de 10.000 organen oid bruikbaar, dus dan laat je iemand doodgaan zodat je een kleine kans hebt dat iemand mijn organen kan gebruiken? Lekker logisch.

En nee, het kan me niks schelen wie mijn organen krijgt. Ook niet als het een crimineel is, kettingroker, verslaafde, of iemand die zelf geen donor is.

Als je nog meer op onzin gebaseerde argumenten hebt dan hoor ik het graag.
'And I called your name,
pi_133387128
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 06:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Leuk dat jij het van een arts hebt, ik heb van een arts dat het niet zo is. Sowieso zijn slechts 1 op de 10.000 organen oid bruikbaar, dus dan laat je iemand doodgaan zodat je een kleine kans hebt dat iemand mijn organen kan gebruiken? Lekker logisch.
2 artsen 2 verhalen, blijkbaar. En iemand dood laten gaan door geen donor aan te bieden? Wat een onzin. (maar daar had ik het al over gehad)
quote:
En nee, het kan me niks schelen wie mijn organen krijgt. Ook niet als het een crimineel is, kettingroker, verslaafde, of iemand die zelf geen donor is.
Vind ik een kwalijke zaak, het je niet kunnen schelen of een crimineel een langer crimineel leven krijgt dankzij jou.
quote:
Als je nog meer op onzin gebaseerde argumenten hebt dan hoor ik het graag.
Op onzin gebaseerde argumenten?
Ik probeer de achterliggende reden(en) bij jou eruit te trekken maar er blijkt helemaal NIETS te zijn. Je hebt geen eens argumenten en dan bepaal je dat die van mij wel even onzin zijn? Dat ik nog een seconde met je probeer te discussiëren, begint meer en meer te lijken op domheid van mijn kant.
En dan wil je een leven redden, maar het kan je niks schelen of zo'n gered leven een ander leven zal vermoorden? Opmerkelijk hoor! Ik kan het nog geen kuddegedrag noemen, want de kudde is liever geen donor. Is het dan gewoon de mode om donor te zijn, waar je aan mee wilt doen?

En dan de door jou genoemde op onzin gebaseerde argumenten. Hoeveel van al die eerdergenoemde vreemden help je nu al? Financieel, sociaal of maatschappelijk?

Feyenoord-fans, bekende Nederlanders PVVers, PvdAers, de Toppers, etc. Er zullen er een aantal je financiële hulp goed kunnen gebruiken. Of misschien kan je de ouderen helpen met het doen van boodschappen, of je inzetten voor allerlei goede doelen? Help je al die vreemden niet, waarom dan wel als je dood bent? Schuldgevoel afkopen? En als je wel al een hoop vreemden helpt, waarom dan doorgaan met helpen na je dood? Waarom sowieso allerlei vreemden helpen?
pi_133387776
In China waren ze er dacht ik net mee opgehouden, organen uit ter dood veroordeelden halen (die daarna geëxecuteerd werden)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 18 november 2013 @ 20:49:22 #69
66083 Platina
78th Element
pi_133389171
Sowieso organen/bloed van een ander krijgen :r
Ik ga nog liever dood.
pi_133401917
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:49 schreef Platina het volgende:
Ik ga nog liever dood.
Waarom?
Ja het is jouw keuze hoor, maar zou je niet verder willen leven?
pi_133402154
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 03:12 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Waarom?
Ja het is jouw keuze hoor, maar zou je niet verder willen leven?
Ik heb dat ook wel eigenlijk, ik ben zelf geen donor maar ik zou ook geen organen van anderen willen (ja, zelfs niet als het echt ooit nodig zou zijn), wat mij betreft is het gewoon als mijn lichaam op is is het op. Dat betekent niet dat ik geen plezier heb in mijn huidige leven natuurlijk en dat ik ook hoop om zo oud als mogelijk te worden :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133402166
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

2 artsen 2 verhalen, blijkbaar. En iemand dood laten gaan door geen donor aan te bieden? Wat een onzin. (maar daar had ik het al over gehad)

[..]

Vind ik een kwalijke zaak, het je niet kunnen schelen of een crimineel een langer crimineel leven krijgt dankzij jou.

[..]

Ik probeer de achterliggende reden(en) bij jou eruit te trekken maar er blijkt helemaal NIETS te zijn. Je hebt geen eens argumenten en dan bepaal je dat die van mij wel even onzin zijn? Dat ik nog een seconde met je probeer te discussiëren, begint meer en meer te lijken op domheid van mijn kant.
En dan wil je een leven redden, maar het kan je niks schelen of zo'n gered leven een ander leven zal vermoorden? Opmerkelijk hoor! Ik kan het nog geen kuddegedrag noemen, want de kudde is liever geen donor. Is het dan gewoon de mode om donor te zijn, waar je aan mee wilt doen?

En dan de door jou genoemde op onzin gebaseerde argumenten. Hoeveel van al die eerdergenoemde vreemden help je nu al? Financieel, sociaal of maatschappelijk?

Feyenoord-fans, bekende Nederlanders PVVers, PvdAers, de Toppers, etc. Er zullen er een aantal je financiële hulp goed kunnen gebruiken. Of misschien kan je de ouderen helpen met het doen van boodschappen, of je inzetten voor allerlei goede doelen? Help je al die vreemden niet, waarom dan wel als je dood bent? Schuldgevoel afkopen? En als je wel al een hoop vreemden helpt, waarom dan doorgaan met helpen na je dood? Waarom sowieso allerlei vreemden helpen?

Hou er nou gewoon mee op, je bent jezelf redelijk voor lul aan het zetten :')
als een trollpoging mislukt moet je niet ineens gaan doen alsof je het allemaal meent, dat maakt het des te sneuer ;)
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_133402219
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als er inderdaad geen donoren zijn dan houdt het helaas op. Maar iemand anders dood laten gaan om misschien iemand anders te redden is niet alleen onethisch (hippocrates etc), maar ook erg onlogisch.

En nee, ik geloof niet in de doodstraf, dus wat mij betreft krijgen ook criminelen een donororgaan. Daar hoort geen morele keuring aan vooraf te gaan.

Financiële hulp? Geld kan ik zelf goed gebruiken. Als ik dood ben heb ik mijn organen toch niet meer nodig, dus mij maakt het dan niet uit. Koop ik geen schuldgevoel mee af, ik vind het gewoon geen probleem. Mooi toch, kan iemand wat langer leven.
'And I called your name,
pi_133402492
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 20:49 schreef Platina het volgende:
Ik ga nog liever dood.
Makkelijk gezegd. Wedden dat als je jonge kinderen hebt, je echt wel een orgaan van een ander aanneemt als je daarmee kan blijven leven. Je gelooft me vast niet maar het is wel zo.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:03:51 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133404209
Ben geen voorstander van de doodstraf, Maar als ze het toch doen.

Ziekenhuis onder narcose brengen en leeg halen, alles hergebruiken.

Btw ook voor moordenaars die geen doostraf hebben gehad maar overleiden in de cel, steekpartij etc.
Leeghalen na de dood,
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')