abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133235811
Op het eerste gezicht twee woorden die niet samen lijken te gaan, maar de laatste tijd toch steeds meer op mij van toepassing.

Ik ben een wat latere student, inmiddels ben ik 23 jaar en zit ik in het derde bachelorjaar, met een jaartje vertraging. Toen ik op mijn 19e in Utrecht ging wonen liep alles eigenlijk op rolletjes : Samen met twee vrienden ging ik in een leuk huis in het centrum wonen, en er woonden ook nog twee andere jongens, waardoor er thuis sowieso altijd leven in de brouwerij was.

Ook woonden er nog 5 vrienden in of om de stad, die altijd sociaal actief waren, initiatief namen, en dingen wilde ondernemen. Met twee van hen zat ik op een sportschool, waar we elke week wel 2/3 avonden heen gingen per week. In het weekend gingen we eigenlijk altijd op zowel vrijdag- als zaterdagavond uit, en vaak doordeweeks ook nog wel een keertje.

Daarnaast had ik altijd wel scharreltjes waardoor ik, het hele pakketje samen nemend, mezelf eigenlijk nooit eenzaam voelde. Mn telefoon stond altijd roodgloeiend, elke dag kon ik wel iets gaan ondernemen met andere mensen als ik daar zin in had..

Maar door enkele keuzes van mij en van anderen het laatste jaar, ben ik eigenlijk zonder bedoeling toch steeds eenzamer geworden. De volgende evenementen dragen daaraan bij:

- Ben na 3 jaar in dat studentenhuis gewoond te hebben gevraagd door een vriend om samen met hem in een huis te gaan wonen dat zijn oom had gekocht. Huis was veel netter, mooier, en het wonen in dat studentenhuis had niet zo'n goede invloed meer op mijn studieprestaties. Dit leek me een logische vervolgstap, en dus ben ik 10 maanden terug verhuisd. Het bevalt prima, maar wat ik destijds nog niet aan zag komen, is dat mijn nu enige huisgenoot een stage aangeboden zou krijgen, waarbij hij praktisch van 7 uur 's ochtends tot 11/12 uur 's avonds van huis is... Dus inmiddels zit ik eigenlijk altijd alleen thuis.

- Twee andere vrienden zijn -na een aantal studies niet gehaald te hebben- gestopt met studeren. Dit waren twee erg ondernemende jongens op sociaal gebied, maar die werken nu dus fulltime en zijn doordeweeks niet meer beschikbaar. Nog twee vrienden hebben een behoorlijk serieuze relatie gekregen, en zijn er daardoor in 80% van de keren dat we uitgaan (nu gemiddeld nog eens per week) eigenlijk niet meer bij. Een vriend is volgens mij tegen het depressieve aan, althans; Hij zit eigenlijk alleen nog maar thuis, en neemt nooit meer initiatief om iets te ondernemen en vindt het wel best om binnen te zitten en het boeit hem allemaal niet zo veel meer eigenlijk..

- Ik sloot me aan bij een studenten(roei)vereniging toen ik naar de stad kwam, maar ik begin de aansluiting te missen. De meeste mensen die tegelijk met mij lid werden komen zelden tot nooit meer op borrels, en de nieuwe ''generatie'' zijn toch vooral 17/18 en enkele 19 jarigen die net het studentenleven ontdekken, en ik heb daar niet zo veel meer mee.. Ook zijn er vaak gewoon maar heel weinig mensen op de borrels en draait het steeds meer om het roeien zelf..

Al met al vind ik het best wel een klote situatie. Op mijn studie is het lastig om echt contacten te leggen, want je ziet mensen in een werkcollege, maar daarna peert iedereen hem meteen naar huis.

Vandaag heb ik bijvoorbeeld een dag gehad, waarbij ik om half 8 opstond, ging douchen, ontbijten en naar de universiteit. Om 11 uur tot 2 had ik college, en heb ik maar een beetje zitten lullen met het meisje naast me in de banken. Verder heb ik wat hoorcolleges teruggeluisterd, ben om 6 uur naar AH gegaan, gekookt, en nu zit ik al de hele avond een beetje door het huis te lopen, keuken schoongemaakt en tv te kijken...

Ik begin hier toch wel erg van te balen, vooral omdat het eigenlijk doordeweeks (bijna) elke dag zo gaat. Soms belt er wel eens een vriend op een onverwacht moment dat hij in de buurt is en even langskomt, maar dat is echt nog maar bij hoge uitzondering. Daarbuiten vindt er eigenlijk alleen op zaterdagavond iets plaats, maar daarna is het weer een week wachten op de volgende gelegenheid dat ik een beetje lol kan maken zeg maar..

Samenvatting : Student, altijd een prima sociaal leven gehad in studentenstad, tot laatste jaar. Vrienden geven niet echt meer thuis behalve op zaterdagavond, spreek weinig mensen doordeweeks en leid een erg individueel leven waarbij ik eigenlijk de hele dag met mijn oordopjes in de tram zit, over straat loop, zwijgend hoorcolleges luister, in de pauze wel een medestudent spreek, maar dat is vaak ook zo'n beetje mijn enige sociale contact op een dag, omdat mijn huisgenoot de hele dag werkt en pas een paar uur na het avondeten thuiskomt.
pi_133235950
Studenten die iedereen maar vrienden noemen :')
Nu leer je je vrienden wel kennen hé jongeman.... Je ziet het zo vaak bij de studentjes. Wat interessant doen door in de grote stad te gaan wonen en hun hometown in de steek laten om ergens anders een beter bestaan op te bouwen.
Jaja, van ruilen komt huilen. Zoek een penvriend.
U MAD?
pi_133235971
Misschien dat ik het gemist heb, maar:

Werk je niet?
Hoef jij geen stage lopen?
Ga jij nog wel eens naar de sportschool in je eentje om eventueel nieuwe mensen te leren kennen?
pi_133235986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:31 schreef de_boswachter het volgende:
Nu leer je je vrienden wel kennen hé jongeman.... Je ziet het zo vaak bij de studentjes. Wat interessant doen door in de grote stad te gaan wonen en hun hometown in de steek laten om ergens anders een beter bestaan op te bouwen.
Bijna alle gasten waar ik het over heb zijn gasten uit mijn hometown.
pi_133236200
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:31 schreef Angel-Joy het volgende:
Misschien dat ik het gemist heb, maar:

Werk je niet?
Hoef jij geen stage lopen?
Ga jij nog wel eens naar de sportschool in je eentje om eventueel nieuwe mensen te leren kennen?
-Ik werk op zaterdag. Extra uren mag ik niet maken, omdat ik te oud ben (lunchcafe, en kunnen zat jongere mensen laten werken)..
- Stage hoef ik niet verplicht te lopen, maar staat wel in de planning ter uitbreiding van mijn CV. Nadeel is dat er voor mijn studierichting alleen maar fulltime stages worden aangeboden, maar ik momenteel met mijn bachelorscriptie bezig ben, en nog twee vrij pittige vakken volg, en dus daar ook weinig mogelijkheden voor heb momenteel.

Die mogelijkheid komt er (godzijdank) wel aan, maar is pas mogelijk vanaf half mei.

Groot nadeel van mijn studie is dat het maar weinig contacturen kent, maar HEEL veel zelfstudie vereist, dus ook allemaal tijd dat je maar een beetje in de bieb zit met een boek, weinig mogelijkheid om je medestudiegenoten te leren kennen..
  woensdag 13 november 2013 @ 23:43:57 #6
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_133239339
Jij moet echt zo een kut leven hebben jezus man
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  woensdag 13 november 2013 @ 23:48:56 #7
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133239583
Meer praten en je best doen voor je sociale leven
we dan
  woensdag 13 november 2013 @ 23:58:51 #8
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_133239942
Ik heb ongeveer zo'n leven, alleen een redelijk sociaal huis dus dat compenseert.

Nieuwe vrienden maken, dat lijkt mij de oplossing. Als je niet tevreden bent moet je tevreden worden.
pi_133240244
Een vriendin wil je op het moment niet?
pi_133240421
Meer naar de sportschool gaan en daar contacten aanleggen of in een woongroep gaan wonen.
Raak en plezierig.
pi_133240774
Vrienden :') Ga gewoon lekker gamen en lezen of zo, man. Enige reden waarom ik ze mis is omdat ik niet meer uit kan gaan nu: niet meer kan neuken.

Overigens wel herkenbaar vwb studiegenoten. Ik hoopte ook wat contact te kunnen opdoen opdat ik iemand had om mee te stappen, maar iedereen is idd gelijk weg na college.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 00:27:19 ]
  donderdag 14 november 2013 @ 00:51:19 #12
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_133241175
Wel herkenbaar
Kijk uit dat je niet depressief wordt
En zoek een vriendin *O*
Centrum van het universum ben ik..
pi_133241211
Heb dezelfde situatie gehad, uitgaan,karten,werken,snowboarden,studentenverenigingen enz. totdat ik een vaste vriendin kreeg, en dat ineens heel serieus werd. Binnen no time verwaterde het contact met zogenaamde vrienden (in feite waren het puur stapmaatjes/gezelschansmaatjes welke net als ik graag in een gezelschap zoveel mogelijk willen stappen/zuipen).

Afijn, ging uit met me vriendin, wou dus weer gaan stappen/zat met een te passieve houding in me hoofd. Heb een periode rust genomen (uitslapen, dagen lekker tv kijken, investeren in jezelf en hobby's).

Daarna boeje wat een ander vindt, en vooral doen wat ikzelf leuk vindt. Als je dit volhoudt en uitstraalt maak je ongemerkt vanzelf weer vrienden ;). Dit kan via de meest simpele gekke zooi:
- Pool/poker/dart toernooi bij de kroeg om de hoek.
- Sport vereniging
- Vrienden contacteren welke je lang niet hebt gezien
- Daten
- De coffeeshop (hoeven geen vrienden te zijn, maar kan wel ff lol zijn)
- Toch iets met die klasgenoot ondernemen welke die film ook graag wilt zien.
- Bedrijfsfeestjes
En ga gewoon uit! Boeje als je alleen staat (als je niet comfortabel voelt, gewoon weglopen).

Hoewel 23 wel echt een schakel leeftijd is (wordt dit over 2 maanden). De nieuwe eerstejaars studenten zijn inderdaad veel te jong,onbezonnen en willen dingen ontdekken die jezelf al meerdere keren gezien hebt. Waarbij collega's vaak weer vast zitten in een bepaald leven.

Of open een topic op fok voor een stapavond en zie wie erop afkomt :P. Ik zou er eventueel wel op afkomen.
pi_133241290
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:51 schreef Jv1994 het volgende:
Wel herkenbaar
Kijk uit dat je niet depressief wordt
En zoek een vriendin *O*
Ja, want een vriendin lost alles op :')
pi_133243560
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:59 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Mag hopen dat je je niet eenzaam voelt als je een vriendin hebt nee.
pi_133243617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:59 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dit dus. Een vriendin zorgt er juist meer voor dat je weg blijft bij je vrienden. Gaat het uit, is iedereen je gevlogen als het een beetje tegen zit :')
U MAD?
  donderdag 14 november 2013 @ 10:39:46 #17
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_133245566
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dit dus. Een vriendin zorgt er juist meer voor dat je weg blijft bij je vrienden. Gaat het uit, is iedereen je gevlogen als het een beetje tegen zit :')
Ja als je daar geen middenweg in kan vinden.
Hij geeft zelf aan zaterdag wel uit te gaan.
Volgens mij is het echt niet raar om doordeweeks niks met vrienden te doen hoor :')
Centrum van het universum ben ik..
pi_133245747
Dus vrienden bellen jou wel eens als ze toevallig in de buurt zijn, maar bel jij je vrienden wel eens om langs te komen?
Live for now, forget forever
  donderdag 14 november 2013 @ 11:20:59 #19
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133246442
quote:
Aldus de thuiswonende spoorknor. :')

TS, er zijn zoveel opties:
- je kunt weer in een studentenhuis gaan wonen. Maar jouw optie lijkt me eigenlijk relaxed, halve huur voor een heel huis (in de praktijk)
- je kunt gewoon gaan daten met chicks

Maar ook even doorbijten, die bachelor inkoppen en dan werk zoeken. Ben je blij dat je daarna savonds effe kunt bijkomen. En in het weekend ga je leuke dingen doen. Heb je trouwens niet wat maatjes bij je roei-vereniging nog?
Gourmetten of steengrillen?
pi_133247106
quote:
^O^
Verhaal komt bij de meeste inderdaad vaak terug. En dan huilie doen achteraf :')
pi_133247413
Je hebt dus eigenlijk nooit echt uit jezelf nieuwe vrienden gemaakt, het ging allemaal maar via via etc?
Dat is ook zo met de meeste mensen trouwens en ja dan kom je altijd zo'n moment tegen dat je ziet hoeveel werk het kost om echt zelf mensen te leren kennen.
Alles moet ROOD.
  donderdag 14 november 2013 @ 13:13:04 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_133249473
quote:
Wat een persoonlijke frustratie geef je hier bloot.
pi_133257434
quote:
dat dus

en ga eens naar buiten ipv als een trouwe huisvrouw thuis wachten
pi_133257459
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2013 08:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

snel een nieuwe zoeken dus, anders is ts weer eenzaam :')
pi_133266537
Richt je wat meer op je studie misschien een interessant keuzevak gaan volgen? Het is je laatste studiejaar toch.. je kan al terug kijken op een paar mooie jaren als ik het zo hoor. Ga is daten met een leuk meisje dat kan ook voor een nieuwe impuls zorgen. Sparen voor een mooie reis naar het buitenland. Denk niet dat je een heel saai leven hebt want dat valt nog best mee. Ik ken de fase die wel, van zowat elke avond wat doen en elk weeknd los gaan tot dat zoiets toch steeds minder wordt.Dat ga je niet tegen houden.
pi_133266602
quote:
Wijze woorden van deze dj ^O^
5 Ferrari's op videoband!
pi_133266791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:28 schreef Sheldon. het volgende:

Vandaag heb ik bijvoorbeeld een dag gehad, waarbij ik om half 8 opstond, ging douchen, ontbijten en naar de universiteit. Om 11 uur tot 2 had ik college, en heb ik maar een beetje zitten lullen met het meisje naast me in de banken. Verder heb ik wat hoorcolleges teruggeluisterd, ben om 6 uur naar AH gegaan, gekookt, en nu zit ik al de hele avond een beetje door het huis te lopen, keuken schoongemaakt en tv te kijken...

:') Je kijkt teveel films en series.

Dit is het leven van elke normale burger.

Opstaan, werken, 's avonds eten en daarna op de bank tv kijken tot het bedtijd is want morgenvroeg gaat de wekker weer.
5 Ferrari's op videoband!
pi_133272060
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

:') Je kijkt teveel films en series.

Dit is het leven van elke normale burger.

Opstaan, werken, 's avonds eten en daarna op de bank tv kijken tot het bedtijd is want morgenvroeg gaat de wekker weer.
Een trieste waarheid!
  vrijdag 15 november 2013 @ 14:29:23 #29
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_133284262
Hoe zit het met die depressieve maat van je, TS? Kun je die niet een paar keer per week opzoeken zodat je en hem een beetje in de gaten kan houden en zelf ook aanspraak hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')