abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133276481
Wie is die gast eigenlijk? Kan me in de keuze van ProRail namelijk best vinden. Eerst zorgen voor een grote uitrol voordat je een probleem gaat tackelen die er niet is. Monitoring kan op kleine schaal ook prima met de hand.
pi_133276507
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Owja, helemaal vergeten. Maar waarom weet ns.nl dit nog niet?
Draaiboek nog niet af en dus de wijzigingen ook niet.
  vrijdag 15 november 2013 @ 08:27:06 #282
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133276552
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 01:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

En een VIRM heeft verdomd veel vermogen wat hij via die paar aandrijfassen niet kwijt kan.
Qua mat van NS is dat het 'paardje' met het meeste kracht volgens mij.
Een VIRM heeft niet zoveel vermogen. Veel vermogen zou je bij hoge snelheden alsnog kwijt kunnen met weinig assen. VIRM heeft alleen een vrij dramatische verhouding tussen vermogen en gewicht. Een VIRM-VI heeft minder vermogen dan het motorrijtuig van de oudere dubbeldekkers, de mDDM.
pi_133276587
De uitholling op de Grensland gaat vrolijk door. Vandaag verbust wegens zogenaamd defect materieel. Prognose 13:00. (Maar waarom zou hij dan wel rijden?)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133276606
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De uitholling op de Grensland gaat vrolijk door. Vandaag verbust wegens zogenaamd defect materieel. Prognose 13:00. (Maar waarom zou hij dan wel rijden?)
Inspectie aan voertuig die dan wel af is.
pi_133276607
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
De uitholling op de Grensland gaat vrolijk door. Vandaag verbust wegens zogenaamd defect materieel. Prognose 13:00. (Maar waarom zou hij dan wel rijden?)
Ze moeten even tanken?
pi_133276686
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Inspectie aan voertuig die dan wel af is.
oh dat zou nog kunnen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133276695
Het zou niet de eerste keer zijn namelijk.
pi_133276901
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat er in Nederlandse treinen ook maar snel restauratiewagens terugkeren.
starbucksprijzen plus de gewoonlijke op-stations-en-in-treinen-is-alles-2x-zo-duur die we in NL kennen, dat wordt dan 9 euro voor een bakkie pleur?
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:17:57 #289
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133277111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:26 schreef bloodysunday het volgende:
Die DD-AR gaat er toch helemaal uit?
DD-AR is er al helemaal uit maar komt waarschijnlijk weer terug. Om (tijdelijk) tekort aan Sprinters op te vangen.
  Redactie Sport vrijdag 15 november 2013 @ 09:43:10 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133277488
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:32 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Ze moeten even tanken?
Dat doet ie elke avond: de laatste rit komt aan op 3b, en vanaf daar wordt direct naar de tankplaat gereden. Om weer op 11 te komen is het wel een geschuif: eerst moet er naar het station gereden worden, daar kopmaken, vervolgens het spoor richting Oldenzaal op en daar weer kopmaken achter de inrijder.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133279981
2 Thalyssen gekoppeld zojuist door Brussel-Noord, is dat gebruikelijk? Het was de eerste keer dat ik het zag.
  vrijdag 15 november 2013 @ 11:52:18 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133280005
Dat gebeurt soms, bijvoorbeeld voormaterieeloverbrenging.
  Redactie Sport vrijdag 15 november 2013 @ 11:58:13 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133280135
Afgelopen zondag nog in Amsterdam gezien, waarbij omgeroepen werd dat iedereen in het achterste stel moest plaatsnemen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133281017
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een VIRM heeft niet zoveel vermogen. Veel vermogen zou je bij hoge snelheden alsnog kwijt kunnen met weinig assen. VIRM heeft alleen een vrij dramatische verhouding tussen vermogen en gewicht. Een VIRM-VI heeft minder vermogen dan het motorrijtuig van de oudere dubbeldekkers, de mDDM.
Ah, dat wist ik niet :) Dacht dat de VIRM juist enorm veel had :P
Thanks :s)
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 05:53 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wel eens een 1700 vol uit gedraaid? :P
Nope, helaas nog nooit 1700 gereden.
Ga wel een keertje met je mee als je meester bent ;)
Wel 189 losse loc expres (in overleg met trdl) 's nachts een noodstop gegeven.
Mentor vond het belangrijk om te weten hoe dat voelt, wat je kan verwachten etc.
Na dat we op de vrije baan op topsnelheid tot stilstand waren gekomen (geen overwegen voor ons, niemand achter ons) hebben we hem weer opgebouwd. Rijden op zicht tot het eerste hoofdsein.
Net na het sein weer stilstaan en toen..... Vol tractie. Je wordt in je stoel gedrukt, niet normaal _O- Was echt leerzaam en kicken :D
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:35:24 #295
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133281028
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 08:18 schreef WhiteJoker het volgende:
Wie is die gast eigenlijk? Kan me in de keuze van ProRail namelijk best vinden. Eerst zorgen voor een grote uitrol voordat je een probleem gaat tackelen die er niet is. Monitoring kan op kleine schaal ook prima met de hand.
Je bedoelt Arco?

Goeie gozer. Heeft door het hanteren van de botte bijl (vergeleken met hem ben ik een uiterst genuanceerd watje) helaas binnen de sector wat vijanden gemaakt. Maar achter de schermen speelt hij een niet te onderschatten rol. Weet waar 'ie het over heeft en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken (daar kun je het wel of niet mee eens zijn), maar onderbouwt dat wel met kennis en een bepaalde filosofie.
pi_133281058
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:51 schreef J.B. het volgende:
2 Thalyssen gekoppeld zojuist door Brussel-Noord, is dat gebruikelijk? Het was de eerste keer dat ik het zag.
Iedere vrijdag leegmat rit van Brussel-Zuid naar de Meer.
pi_133281178
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]

Nope, helaas nog nooit 1700 gereden.
Ga wel een keertje met je mee als je meester bent ;)
Wel 189 losse loc expres (in overleg met trdl) 's nachts een noodstop gegeven.
Mentor vond het belangrijk om te weten hoe dat voelt, wat je kan verwachten etc.
Na dat we op de vrije baan op topsnelheid tot stilstand waren gekomen (geen overwegen voor ons, niemand achter ons) hebben we hem weer opgebouwd. Rijden op zicht tot het eerste hoofdsein.
Net na het sein weer stilstaan en toen..... Vol tractie. Je wordt in je stoel gedrukt, niet normaal _O- Was echt leerzaam en kicken :D
Wel met hesje voor de ruit neem ik aan?
  vrijdag 15 november 2013 @ 12:51:02 #298
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133281391
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133281415
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 12:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Wel met hesje voor de ruit neem ik aan?
Neuh toen niet. Was op ATB spoor en niet op ETCS level 2 :P
pi_133284418
Treinverbinding tussen Maastricht en Aken dichterbij

De elektrificatie van de spoorlijn tussen Heerlen en Aken gaat definitief door.

Rijk en provincie betalen ieder 7,5 miljoen euro. Door de elektrificatie kan er waarschijnlijk over twee jaar een trein gaan rijden tussen Maastricht en Aken.

Geen intercity
Dat wordt mogelijk geen Intercity. Daarvoor moet namelijk het spoor tussen Heerlen en Aken worden verdubbeld en daar is nog geen akkoord over bereikt. De verdubbeling kost 50 miljoen euro.

Twijfels
Staatssecretaris Wilma Mansveld betwijfelt of er genoeg reizigers van de intercity gebruik maken. De provincie en de Duitse vervoersautoriteit zeggen dat dat al lang is aangetoond.

Motie
Gedeputeerde Patrick van der Broeck gaat de Tweede Kamer bewerken om de staatssecretaris via een motie te dwingen nu al geld uit te trekken voor de verdubbeling. Binnenkort vergadert een kamercommissie over de infrastructuur.

Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)t-en-aken-dichterbij

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2013 14:36:08 ]
pi_133284623
En vol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')