Waarschijnlijk welquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
De beste weg is aan de antidepressiva gezet worden. Die zijn redelijk link met drugs. Of werkt dat alleen bij watjes als ik?
Ik denk van niet. Deze interventieshit is eigenlijk een soort van gedwongen opname (met dat chanteren van "anders verbreken wij het contact als je dit niet nu doet"). Ik denk dat afkicken veel meer kans van slagen heeft als de keuze voor afkicken volledig vanuit de verslaafde zelf komt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
[quote]Op dinsdag 12 november 2013 21:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar zou dat nou echt de beste weg zijn?
Welnee, als de wens er niet bestaat om te stoppen met het gebruik van welk goedje dan ook dan blijft het trekken aan een dood paard.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar zou dat nou echt de beste weg zijn?
Chantage? Het is voor de familie ook enorm zwaar om met zo'n persoon om te moeten gaan. Er komt altijd een punt waarbij je zoiets hebt van 'nu is het genoeg, doe er iets aan of ik ben weg'. Dat heeft niets met chantage te maken. Dat heeft te maken met kiezen voor je eigen gezondheid. Het is soms fijner om je kind of geliefde zelf op te geven wanneer jij dat wil dan dat je op een dag een telefoontje krijgt.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja zo'n interventie is gewoon 'n ander woord voor chantage, sowieso.![]()
...en geloof nooit dat die familie dat gaat lukken, contact verbreken.
Als de put maar diep genoeg is, willen ze wel ja. Maar er was al eerder genoemd dat er een verslaafd kind in het spel is. Dan mag je wel ingrijpen/intervenen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:18 schreef MissJ het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Deze interventieshit is eigenlijk een soort van gedwongen opname (met dat chanteren van "anders verbreken wij het contact als je dit niet nu doet"). Ik denk dat afkicken veel meer kans van slagen heeft als de keuze voor afkicken volledig vanuit de verslaafde zelf komt.
Dit, het lijkt me voor de familie een duidelijke grens trekken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Chantage? Het is voor de familie ook enorm zwaar om met zo'n persoon om te moeten gaan. Er komt altijd een punt waarbij je zoiets hebt van 'nu is het genoeg, doe er iets aan of ik ben weg'. Dat heeft niets met chantage te maken. Dat heeft te maken met kiezen voor je eigen gezondheid. Het is soms fijner om je kind of geliefde zelf op te geven wanneer jij dat wil dan dat je op een dag een telefoontje krijgt.
Dat denk ik ook. Dit is zo kunstmatig en afgedwongen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Welnee, als de wens er niet bestaat om te stoppen met het gebruik van welk goedje dan ook dan blijft het trekken aan een dood paard.
Je bent idd 'n watje.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
De beste weg is aan de antidepressiva gezet worden. Die zijn redelijk link met drugs. Of werkt dat alleen bij watjes als ik?
Hij neemt zichzelf véél te serieus. Het is net Jimmy Geduld de acteur die een interventiefiguur acteertquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik weet trouwens niet waarom maar ik vind Jimmy Geduld overkomen als een enorme douchebag. Zijn blik en stem geven mij steeds het gevoel dat ik in paniek moet zijn.
Dus chantage en totaal niet effectief. Ik snap je punt volkomen hoor maar daarmee breng je een junk niet op een andere gedachte.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Chantage? Het is voor de familie ook enorm zwaar om met zo'n persoon om te moeten gaan. Er komt altijd een punt waarbij je zoiets hebt van 'nu is het genoeg, doe er iets aan of ik ben weg'. Dat heeft niets met chantage te maken. Dat heeft te maken met kiezen voor je eigen gezondheid. Het is soms fijner om je kind of geliefde zelf op te geven wanneer jij dat wil dan dat je op een dag een telefoontje krijgt.
Dat hij alles lijkt op te lezen van een autocue helpt ook nietquote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hij neemt zichzelf véél te serieus. Het is net Jimmy Geduld de acteur die een interventiefiguur acteert
Maar dan komt het van de familie zelf, die hebben dan de grens bereikt. Zo in 'n programma met die Jimmy Geduld en die andere halfzachte, dan vind ik het wél chantage.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Als je eigen familie het contact met je verbreekt en dat geen motivatie is om te stoppen dan gaat niets helpen. Dus wat dat betreft tja, een laatste grens.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dus chantage en totaal niet effectief. Ik snap je punt volkomen hoor maar daarmee breng je een junk niet op een andere gedachte.
Nouja, er zijn er zelfs twee. Die 22-jarige van haar is verslaafd. En er schijnt nog een 13-jarig zoontje te zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als de put maar diep genoeg is, willen ze wel ja. Maar er was al eerder genoemd dat er een verslaafd kind in het spel is. Dan mag je wel ingrijpen/intervenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |