abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133192771
ik ben momenteel in het bezit van een Nikon 3100 met een af 18-200 f3.5-6.3 Tamron lens.
ik maak regelmatig al foto's voor Telegraaf en Regionale media.

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een goeie nieuwe videocamera voor nieuws-items die ook in het donker goede plaatjes kan schieten, zelf dacht ik aan de: Panasonic AG-AC90EJ

de vraag is; of kan ik nu gewoon beter een nieuwe lichtsterke lens aanschaffen en filmen via DSLR, en zo ook de kwaliteit van mijn foto's upgraden?
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:30:50 #2
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_133193075
Een goede videocamera die kan filmen op lage lichtsterkten is al gauw veel duurder dan een DSLR die dat ook kan.

Vergeet alleen niet dat een DSLR geen powered zoom heeft, dat je niet door de zoeker kan kijken tijdens het filmen, en je in principe een goede videomicrofoon er bij moet kopen. Daarnaast is het met een goede videocamera veel makkelijker om goed te focussen en zitten er vaak tools in om het focussen makkelijker te maken.

Verder is het de moeite waard om te kijken wat voor bestandsformaat je camera levert en of dat makkelijk samenwerkt met je videobewerkingssoftware.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')