abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135316926
als je lang drukt op de home knop van een nexus krijg je een cirkel met Google hoe schakel je dat uit?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:15:57 #182
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135322777
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:33 schreef bulbjes het volgende:
Wie overtuigt mij dat je met een Android toestel (zit te denken aan Samsung galaxy tab 3):
-ook nog best Office-achtige apps kunt vinden die goed/ makkelijk zijn?
(zodat je ook een C.V. of zo zou kunnen maken op je tablet)
-dat het best lukt om iets te vinden zodat je alle bestandsformaten kunt afspelen (van bijv. films op externe HD of geheugenkaartje)
-dat een converter van mini-USB naar USB 2.0 best werkt?

:P

Ik zit te twijfelen tussen Windows Surface RT 32 Gb of Samsung galaxy tab 3.
Wbt de Windows Surface: dat dat ding Office heeft is toch wel erg handig, want dan komt het nog het meest in de buurt van een laptop-ervaring (tablet wordt vervanging van mijn laptop namelijk, waar ik nooit meer op deed dan internetten en notities maken in Word) en kan ik hem ook nog gebruiken als ik ooit een C.V. moet maken e.d.

Dat laatste kan dan geloof ik weer niet met de Samsung galaxy tab 3, want die heeft geen Office en volgens verkopers komt Polaris office er niet echt in de buurt.
Zijn misschien wel office-achtige apps te krijgen, maar daar betaal je dan voor en ik vraag me dus af of deze een beetje goed/ handig zijn?

Bovendien heeft de Samsung geen USB 2.0 uitgang (kan er wel n converter aan hangen maar weet niet in hoeverre dat werkt) en is hij misschien niet compatible met de afspeelformaten van films op mijn externe HD of op geheugenkaartje e.d.
En je kan er geen internet explorer opzetten (niet dat IE nou zo goed is, maar ik gebruik het zelf wel altijd en er zijn misschien toch pagina's die alleen in IE goed openen?).
Bovendien is de Windows Surface goedkoper en op het feit dat ie weinig apps heeft na, voor die prijs denk ik een prima ding.

Maar voordeel van Samsung is dan weer dat ik m mooier vind (scherm vind ik alhoewel fel, wel beter leesbaar geloof ik), hij veeeel meer apps heeft, betere camera etc. Moeilijk :P Wie overtuigt me?
Surface (2), zeker weten. Vooral omdat je er ook wat office taken op wil doen.
Films is de Samsung wellicht weer iets beter in, maar voor de RT komen steeds meer apps die wel wat afspelen. Wellicht moet je dus op de RT een app kopen voor de films maar ik zie dat de veel adverteren met 25 euro gratis store tegoed dus die app kan je daarvan aanschaffen.

Touch/type cover er bij (type wegens het kleine prijsverschil) en je hebt een redelijke laptop vervanger :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_135323849
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_135325730
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Still waiting...
Tot en met vandaag dus hou maar op met wachten. :+
pi_135325862
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tot en met vandaag dus hou maar op met wachten. :+
Ik wacht nog steeds op een nieuwe grote nexus tablet anders ;(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 11 januari 2014 @ 01:17:29 #186
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135344892
Ben wel benieuwd naar die nieuwe Asus.
In principe wel geinig om met dezelfde processor zowel Android en Windows aan te sturen. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 11 januari 2014 @ 02:29:35 #187
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135345766
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:17 schreef shiznuts het volgende:
Ben wel benieuwd naar die nieuwe Asus.
In principe wel geinig om met dezelfde processor zowel Android en Windows aan te sturen. :)
Mits goed uitgevoerd een goede combo :D, zou helemaal leuk zijn als je het opslag geheugen tussen de twee kon delen.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 02:33:28 #188
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135345801
I suppose you can, why not.
http://www.asus.com/us/News/hnzqzGZ8TfSnrQTo
quote:
The tablet display has 128GB of SSD storage that can be supplemented by a 64GB Micro SD card, while the keyboard dock houses up to a 1TB hard disk drive.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_135352126
je kan android op alle windows 8 pcs draaien, geloof ik. al heb ik het nog niet geprobeerd.

ultrabooks zijn wel echt super flex; wil nooit meer terug naar een desktop pc of tablet nu ik er een heb.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_135359091
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 02:29 schreef RobertNL het volgende:
Mits goed uitgevoerd een goede combo :D, zou helemaal leuk zijn als je het opslag geheugen tussen de twee kon delen.
Hardware.info zegt dit:
quote:
De machine bevat 4GB DDR3L-1600 geheugen en heeft afhankelijk van het model een 64GB of 128GB SSD aan boord. Daarvan is respectievelijk 16GB of 32GB gereserveerd voor Android en 2GB respectievelijk 4GB voor een gedeelde schijf om eenvoudig bestanden tussen Android en Windows uit te wisselen. De rest van de opslagcapaciteit is beschikbaar voor Windows. In de dock kan een normale harde schijf geplaatst worden.
Dus als het ware krijg je denk ik 4 partities.
#1 16GB/32GB voor Android.
#2 2GB/4GB voor gedeelde map.
#3 rest voor Windows
#4 Harde schijf in dock voor Windows.

Ziet er inderdaad heel interessant uit. Maar ik denk dat het lekker heftige prijzen worden.
De instapversie met i3 CPU zou $599 (dus hier in NL ¤599) moeten kosten. Vanaf de i5 versie krijg je Full-HD scherm en die moet $699/¤699 gaan kosten en de i7-prijs moet nog bekend worden.
En dan heb je nog 64GB of 128GB SSD en de harde schijf in de dock van 320GB t/m 1TB.
Dat laatste moet nog bekend worden hoe ze dat gaan doen. Waarschijnlijk gaat met de CPU ook de opslaggeheugens omhoog denk ik.

Wil je dus full-blown i7 met 128GB SSD en 1TB harde schijf dan ga je denk ik makkelijk over de ¤1000 heen. (gok dat je overigens ook een goedkopere versie kunt nemen en zélf de harde schijf vervangen door een grotere)
Ter vergelijking; een Surface Pro 128GB SSD kost je net geen ¤1000 en met een type cover ga je rond de ¤1000-1100 zitten. Deze heeft echter wel een erg goede stylus erbij zitten wat bij sommige situaties erg handig kan zijn.
Deze Asus heeft dan echter het voordeel van dual-boot en de extra harde schijf in de cover.

Blijft mooi spul, maar wel duur...
  zaterdag 11 januari 2014 @ 16:54:46 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135359519
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Hardware.info zegt dit:

[..]

Dus als het ware krijg je denk ik 4 partities.
#1 16GB/32GB voor Android.
#2 2GB/4GB voor gedeelde map.
#3 rest voor Windows
#4 Harde schijf in dock voor Windows.
Dat is mij dus niet alles 4GB gedeeld wat is dat nu? Bedoel een filmpje downloaden op W8 en kijken op Android (HD) gaat dus al niet (het overzetten althans).

Doe dan voor de 128GB versie:
#1 8GB voor apk's + android
#2 20GB voor installatie windows
#3 100GB gedeelde partie, appdata android en evt programma's voor Windows
#4 1TB dock voor beiden

Helaas zal dat wel niet kunnen met de verschillende indelingen van de bestandsystemen :'(.
quote:
Ziet er inderdaad heel interessant uit. Maar ik denk dat het lekker heftige prijzen worden.
[...] Vanaf de i5 versie krijg je Full-HD scherm en die moet $699/¤699 gaan kosten [...]
En dan heb je nog 64GB of 128GB SSD en de harde schijf in de dock van 320GB t/m 1TB.
[...]
Wil je dus full-blown i7 met 128GB SSD en 1TB harde schijf dan ga je denk ik makkelijk over de ¤1000 heen. (gok dat je overigens ook een goedkopere versie kunt nemen en zélf de harde schijf vervangen door een grotere)
I5 komt hopelijk dan met een 128gig, en 320GB maar gezien de prijs zal wat wel niet gaan lukken :'(.
De I7 met 128GB / 1TB gaat inderdaad boven de 1000 denk ik, maarja wat betaal je voor een stevige laptop met de zelfde specs ;)?

quote:
Ter vergelijking; een Surface Pro 128GB SSD kost je net geen ¤1000 en met een type cover ga je rond de ¤1000-1100 zitten. Deze heeft echter wel een erg goede stylus erbij zitten wat bij sommige situaties erg handig kan zijn.
Ja, en is ook kleiner wat het tablet gedeelte (een stukje) bruikbaarder maakt. 13.3 inch ga je niet los uit het dock klikken. Veel te groot om vast te houden. De RT is al wel de max voor een tablet voor mij, eigenlijk nog wel wat te lomp.
quote:
Blijft mooi spul, maar wel duur...
:Y
pi_135359886
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:54 schreef RobertNL het volgende:
Helaas zal dat wel niet kunnen met de verschillende indelingen van de bestandsystemen :'(.
Daar heb je denk ik het probleem. Heb zo geen tijd om op te zoeken hoe en wat maar klinkt aannemelijk.
Ligt eraan hoe de externe SD gebruikt kan worden wat natuurlijk een oplossing kan zijn.
Denk dat die 2GB/4GB puur bedoeld is voor attachments e.d. die je krijgt vanuit de mail o.i.d. en die je wil bekijken met beide besturingssystemen. Niet voor complete films e.d.

EDIT: hier op 3:07:
quote:
I5 komt hopelijk dan met een 128gig, en 320GB maar gezien de prijs zal wat wel niet gaan lukken :'(.
De I7 met 128GB / 1TB gaat inderdaad boven de 1000 denk ik, maarja wat betaal je voor een stevige laptop met de zelfde specs ;)?
True, maar ik blijft op dat gebied misschien dan maar een zûnige Hollander; want zo'n apparaat is wel afgeschreven na een jaar of 4.
quote:
Ja, en is ook kleiner wat het tablet gedeelte (een stukje) bruikbaarder maakt. 13.3 inch ga je niet los uit het dock klikken. Veel te groot om vast te houden. De RT is al wel de max voor een tablet voor mij, eigenlijk nog wel wat te lomp.
Je moet het denk ik vooral zien als netbook waarvan je het scherm toevallig kunt losmaken.
Dus krachtige netbook voor onderweg en thuis, en een Android tablet voor op de bank.
Ik zou die combinatie best kunnen gebruiken; zeker met dergelijke hardware.
(Dit is geloof ik toch een van de weinige Windows tablets/netbooks-dingen met krachtige i3/i5/i7 hardware; de rest is Atom e.d. spul.

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 11-01-2014 17:18:59 ]
  zaterdag 11 januari 2014 @ 22:21:29 #193
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135375026
Vaag. Waarom niet Windows 64GB, Android 16GB en dan een mass storage device achtige 48GB ter vrije opslag, toegankelijk van elke OS? Begrijp niet zo goed waarom je haast niks zou kunnen delen. Dat is echt de grootste onzin. Maar goed, anders neem ik aan dat je wel externe aangekoppelde media kunt uitlezen, onafhankelijk van OS. Als je dan toch al geld neerlegt kan een SanDisk 64GB microSDXC er ook nog wel vanaf.
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:45:49 #194
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135584560
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:43 schreef relativity het volgende:

[..]

Bedankt voor de links. Heb zelf ook een Pipo m9 max, fijn ding.
Alleen jammer dat er weinig verschil zit in roms en het aanbod erin, zowel als in roms en kernels beperkt is.

Welke kernels zijn compatible met pipo m9 max?
Even een vraag posten in dat kernel topic, bakken ze er wel 1 voor je (dacht ik) :D.
En zover ik weet komt 4.4 voor alle rk3188 toestellen van Pipo. De uitrol gaat alleen niet meer zo hard omdat er veel bugs zitten in de versies voor de M9pro etc.
pi_135584691
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:45 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Even een vraag posten in dat kernel topic, bakken ze er wel 1 voor je (dacht ik) :D.
Ahh ok :)
Ja zelf compilen is nogal veel werk. Zou ook fijn zijn als je cpu governers kan kiezen :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:08:14 #196
405087 RDMKR
miui mitu
pi_135604124
quote:
13.3 inch is een ideaal formaat om op +/- 240 graden geklapt op schoot te leggen met het scherm naar je toe. ik vind dat zelfs ergonomisch een betere form factor en stand dan de traditionele tablet of laptop, want je hebt het beeld vlak voor je neus zonder dat je je armen hoeft te buigen of het apparaat vast te houden; gewoon twee handen vrij. de mogelijkheid om terug te buigen naar keyboard stand is als het nodig is ook erg nuttig. maar je moet dan wel iets hebben waarmee het allemaal kan.

FHD begint op zo'n korte afstand overigens wel ontoereikend te worden, imo. zelfs bij QHD+ is het net niet "retina".
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:48:38 #197
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135605764
Tja ieder zijn meug, ik blijf 10" al groot vinden :P

Is dat niet wat voor jou, die nieuwe onda met amlogic m802 chipset? Ik wacht zelf nog even tot er andere formaten te krijgen zijn.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:02:48 #198
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_135610603
Eigen ervaring... mijn 13.3 macbook is groot zat als laptop. Weegt maarr 1,5 kilo, maar is geen vervanger voor een tablet. Absoluut niet. Lezen gaat toch absoluut lekkerder op een 9.7 tabje van 600 gram. En een all-in-one solution, mwoa, die heb ik nog niet echt langs zien komen, op de asus transformer na. Ik zou er niet 5 uur naar zitten wilen staren terwijl ik aan het schrijven ben tbh, veel te klein schermpje om te kunnen multitasken :Y)
Koekje d'r bij?
pi_135610961
Ik heb sinds een week ook een android tablet, een Asus Memopad FHD10. Erg blij mee, alleen eens in de twee dagen krijg ik dit (soms bij het opstarten, soms gewoon tijdens het browsen):

Iemand hier enig idee of daar iets aan te doen is?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:17:04 #200
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_135613263
Lijkt mij de schermaansturing of de GPU die er mee kapt.

Komt hij na een poosje weer bij of moet je de tab herstarten?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:21:07 #201
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135613415
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:15 schreef Symer het volgende:
Ik heb sinds een week ook een android tablet, een Asus Memopad FHD10. Erg blij mee, alleen eens in de twee dagen krijg ik dit (soms bij het opstarten, soms gewoon tijdens het browsen):

[ afbeelding ]

Iemand hier enig idee of daar iets aan te doen is?
Gevalletje garantie, een reflash van de firmware zou kunnen helpen maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Laden plaatjes altijd wel helemaal goed (geen rare renders?), en een (simpele) game?
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:21:09 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135796553
Leuke tablet-telefoon via de Russische samen sterker ;)
90 dollar, voor dual sim, dualcore (a7), 3G, GPS, BT, 1024x600 scherm.

Plaats je order maar betaal nog niet! (klik bij CC weg dus)
Ga naar je order onder mijn account
Vul de coupon in als bericht naar de verkoper
Wacht tot de verkoper de prijs heeft aangepast (je krijgt mail)
Betaal de tablet ;)

Inew is ook in de deal even als de: Nubia Z5s, de mini versie en de K910 voor resp: 171, 340, 260 en 400 dollar
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:41:15 #203
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135855428
Info van Archos:
quote:
Dear sir,

The Archos GamePad 2 should be available tomorrow or next week at the latest on our online store.
pi_135911595
Ik vroeg me af heh, ik kwam deze tegen, is dit wat?

http://www.pandawill.com/(...)re-white-p85132.html
Is back
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:29:57 #205
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135912094
'Actions ATM7029...' daar stopt ik met lezen... ;(
pi_135912234
Hoezo dat dan? Is die zo sloom? Ik moet er een beetje mee web-browsen met chrome / browser? is die daar geschikt voor?
Is back
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:04:42 #208
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135913705
Actions is nogal sloom ja, je ziet op Slatedroid bijvoorbeeld ook wel dat er niet al teveel animo voor is.
De Rockchip RK3066 was gewoon een erg populaire dualcore. De RK3188 heeft het succes doorgezet op quadcore gebied.

Actions mweh. ;( Allwinner, mmm. :) Rockchip. _O_
Exynos is natuurlijk ook leuk, maar niet als het budget moet zijn. :P
Amlogic is vrij passé. Daarentegen is mobiele eenheid MediaTek in opmars.

Maar zoals gezegd, de RK3066 is al bewezen. Zou je leuke tablets tegen faire prijzen van moeten vinden.
Leuk PiPO'tje ofzo. Tablets met ten minste 1GB RAM.
pi_135914018
Dus de RK3026 is niks? Ik moet er alleen op browsen hehe ;) En een App draaien voor een rijschool van een vriend... meer eigenlijk niet? Doen of beter die duurdere? is voor administratie
Is back
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:15:45 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135914255
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:04 schreef shiznuts het volgende:
Amlogic is vrij passé...
De M802 lijkt wel goed. Redelijk goede gpu en een nieuwe versie van cortex a9. Rockchip gebruikende fabrikanten laat momenteel best wel eens een steekje vallen (rk3188m)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')