K3 | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:15 |
Is dit allemaal hetzelfde, of zijn er verschillen? Ik heb ASR (anti slip regulatie) en iemand zegt dat dat gewoon traction control is. Dat geloof ik graag, maar wat valt allemaal onder TC dan? En wat is ESP (electronic stability program) ![]() | |
rbman | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:37 |
ESP staat voor Electronic Stability Program Dat wil zeggen dat de auto zichzelf corrigeert doormiddel van een programma, wanneer die om een of andere reden te veel laat overhellen. | |
rbman | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:38 |
TC = Tracion Control Hierbij word de aandrijving van de auto optimaal geregeld waardoor de banden niet zullen spinnen tijdens het vol gas wegrijden. | |
Pikkebaas | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:38 |
Hoi, ESP is Electronic Stability Program. Dat zorgt er onder andere voor dat de auto niet wegglijd of omkukelt in een bocht. En dan hebben we natuurlijk ook nog BAS en MSR maar dat vroeg je niet | |
rbman | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:39 |
quote:ESP: Denk maar aan die bekende Elan proef toen met de Mercedes A-Klasse | |
K3 | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:40 |
quote:En wat zijn BAS en MSR dan? ![]() | |
Pikkebaas | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:41 |
quote:Klopt, overigens heb ik zelf 1 keer gehad dat het ingreep en dat is best een raar gevoel. De auto gleed in een snelle bocht (lag zand op de weg) naar de buitenkant toe. Het ESP lampje ging aan (ik dacht nog 'brace for impact') de achterwielen remde ietjes bij en voila, de auto lag weer in het spoor. Geweldig. | |
astra | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:41 |
quote:BAS is BrakeASsist, is een truuk van Mercedes, als het systeem merkt dat je een noodstop maakt, dan reageert het nog sneller dan jij kan en geeft alle mogelijke remkracht. MSR ken ik niet... | |
K3 | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:43 |
quote:Dat doet ASR bij mij dus ook, ik test dat regelmatig als ik de bocht van 360o maak op het Roermondplein in Arnhem met (te) hoge snelheid. | |
Pikkebaas | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:45 |
quote:BAS wordt tegenwoordig ook door FIAT gebruikt. MSR betekent Motor Sleep Regeling Audi heeft het onder andere. | |
Pikkebaas | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:47 |
quote:Fout. ASR probeert dat de grip te behouden. ASR kan het uitbreken door onder/overstuur niet voorkomen. Boven een bepaalde snelheid is ASR machteloos. ESP is een duurder systeem dat uitbreken door over/onderstuur en zelfs omvallen van de auto wel kan voorkomen. | |
Adfundum | dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:58 |
Feli, zo te horen heb je net een nieuwe Mercedes, De ESP hiervan remt automatisch razendsnel (volgens mijn foldertje) op een of meer wielen zodra de auto uit de koers dreigt te raken. Bovendien wordt afhankelijk van de situatie méér of juist minder motorvermogen gegeven. (niet de koppeling intrappen dus als het in erking treedt.) ASR = aandrijfslipregeling, voorkomt het doordraaien van de aangedreven wielen en verdeelt de kracht optimaal (volgens dezelfde folder BAS= brake assist | |
Pikkebaas | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:01 |
quote:Na, mercedes is mij iets te boers. Liever drie sterren in de ruit dan 1 op de motorkap ![]() Ik ben de trotse berijder van een schitterende Audi A2. Die heeft ook wel ESP nodig omdat 'ie klein en hoog is. | |
Adfundum | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:12 |
quote:Hé Hó, ff oppassen hé, vrijdag krijg ik er één! Bovendien, er rijden niet alleen boeren in hoor, ook autohandelaren, pooiers koppelbazen , ministers, hoeren en drugdealers. (en ik straks) ![]() | |
Pikkebaas | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:36 |
quote:Wat voor een krijg je ?? | |
Adfundum | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:38 |
C-klasse, 200 CDI automaat, lekker relaxed, | |
Pikkebaas | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:42 |
quote:Classic, Elegance of Avantgarde ??? Leuk ! | |
Adfundum | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:45 |
Class, is op basis van de classic, met wat extra's. (Is trouwens een leasebak hoor, zelf kan ik dat niet betalen) | |
Pikkebaas | dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:48 |
quote:Same here, Ik heb een Audi A2 Exclusive met alles erop en er aan. Kan ik ook niet betalen. |