abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133139608
Ik zit al een tijdje te kijken naar een goede keukenmachine. En die van Magimix staan natuurlijk bekend als de beste keukenmachines. Dus daar heb ik een beetje rondgekeken en de magimix mini plus lijkt me wel wat. Klein maar kan toch alles wat ik zoek. Maar is wel 170 euro.

http://www.fonq.nl/produc(...)al3LoCFVMRtAod_xAAyg

Maar nu zag ik ook deze van Kenwood

http://www.fonq.nl/product/kenwood-foodprocessor-fpm-250/69543/

Volgens mij kan die ongeveer hetzelfde maar is bijna 50% goedkoper. Dus is mijn vraag is de meerwaarde van magimix gerechtvaardigd? Iemand hier ervaring mee?
pi_133139820
Geen idee met betrekking tot de genoemde processors hierboven, geen ervaring mee. Ik heb zelf onlangs de Tefal Store 'Inn gekocht voor een euro of 45 (omgerekend) bij de Lidl. Beetje hetzelfde idee, maar stuk goedkoper in elk geval en werkt prima!
Ja doei.
pi_133139828
Ik ben ook research aan het doen voor een foodprocessor. Magimix staat bij mij ook hoog op t lijstje. Maar voor de mooi zou eentje van kitchenaid (zelfde kleur als mn standmixer) ook een optie zijn.

Beide erg duur.. Als er kwalitatief even goede andere zijn is dat het overwegen zeker waard!
pi_133140710
Ik ben ook al een tijdje research aan het doen.

Zouden de Philips apparaten goed zijn?

http://www.bol.com/nl/l/e(...)369+10815/index.html

Deze bijvoorbeeld
http://www.bol.com/nl/p/p(...)it/9000000012241266/

Of deze
http://www.bol.com/nl/p/p(...)90/9000000012862199/
pi_133140849
Een vriendin van me heeft een philips en is daar tevreden over, wel laatst een onderdeel afgebroken. Kreeg ze nieuwe van de klantenservice maar wel wat gedoe geweest omdat het in haar machine niet pastte enzo
  maandag 11 november 2013 @ 10:38:25 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133141083
Mijn tip is om het formaat goed af te stemmen op de hoeveelheden die je het meeste gebruikt.

Ik heb gegokt en een miskoop gedaan: kom is voor ons tweeën echt veel te groot. Ik vind het een onding en het staat hier maar in de kast. :@
The love you take is equal to the love you make.
pi_133141366
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Mijn tip is om het formaat goed af te stemmen op de hoeveelheden die je het meeste gebruikt.

Ik heb gegokt en een miskoop gedaan: kom is voor ons tweeën echt veel te groot. Ik vind het een onding en het staat hier maar in de kast. :@
Dat spreekt me ook erg aan in de magimix mini plus. Geen mega grote kom en een handig bakje voor de overige spullen.

http://www.magimix.nl/pro(...)processor/Mini-Plus/
  maandag 11 november 2013 @ 10:55:02 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133141483
Ook een overweging is: wat wil je ermee kunnen?

Bij die van mij zitten bijv. ook schijven om groenten mee te raspen of in schijfjes te snijden. Dat vond ik dus helemaal niks. Ik pak net zo lief een goed mes of een grove rasp.
pi_133141740
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:49 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat spreekt me ook erg aan in de magimix mini plus. Geen mega grote kom en een handig bakje voor de overige spullen.

http://www.magimix.nl/pro(...)processor/Mini-Plus/
Dat is wel ideaal aan de Magimix, dat het 1 kom is voor alles.
Bij die Philips heb je wel een hoop losse onderdelen.

Alleen die prijs heb ik er echt niet voor over..
Ik hoop op een goedkoper alternatief. :)
pi_133142450
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ook een overweging is: wat wil je ermee kunnen?

Bij die van mij zitten bijv. ook schijven om groenten mee te raspen of in schijfjes te snijden. Dat vond ik dus helemaal niks. Ik pak net zo lief een goed mes of een grove rasp.
Dat is inderdaad een goede.

Als ik op de site van magimix kijk zie ik wel veel dingen die ik ervoor wil gebruiken:

pi_133142964
Voor deeg kneden is een foodprocessor niet zo geschikt. Kruimeldeeg of korstdeeg wel, maar ga er geen brood deeg in kneden
pi_133175303
De kitchenaid kan niet hakken, de magimix kan niet kneden en slagroom kloppen in de magimix is geen succes.
pi_133175349
In die van Tefal kun je prima eiwitten en slagroom kloppen!
Ja doei.
pi_133175569
Wat ik vooral ook een belangrijk punt vind is dat hij niet al te groot is. Dus geen bak van 2 liter dat heb ik helemaal niet nodig. Dan doe ik net zo lief de bak legen en dan de rest erin snijden/hakken enz. Iemand tips voor kleine compacte foodprocessors?

Dus eigenlijk is de magimix alleen te gebruiken om te hakken/snijden/ vermalen enz?
  dinsdag 12 november 2013 @ 09:17:04 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133175679
Twee liter is helemaal niet zo groot.

Wat zou je erin willen hakken? Ik heb een hakmolentje (350 ml) bij een staafmixer en die is bijv. ideaal voor Parmezaanse kaas aan een stuk dat je gemalen wilt hebben. Een tapenade lukt ook wel.
pi_133175713
Ik heb ook een Kenwood, niet die uit de OP, en ben er erg tevreden mee eigenlijk.

Als ik voor een barbecue een coleslaw maak gebruik ik de snijschijven en daar kan je gewoon niet tegenaan werken als je dat met de hand doet. Het meeste doe ik nog steeds met de hand. Hij kan alles uit het plaatje van stansfield maar toch doe ik vrijwel alles met de hand behalve grote hoeveelheden en sinaasappels persen.
pi_133175875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:09 schreef Stansfield het volgende:

Dus eigenlijk is de magimix alleen te gebruiken om te hakken/snijden/ vermalen enz?
Ja precies!
pi_133176898
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:29 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ja precies!
En verdere dingen zoals kneden, kloppen enz kun je beter andere apparaten gebruiken?
pi_133176960
ja inderdaad. hij zegt het wel te kunnen, qua vermogen zal dat ook wel maar het werkt niet echt. eiwit kloppen met het speciale blad gaat nog wel, die kan je ook voor mayonaise gebruiken maar je moet er geen cakebeslag of brooddeeg of zoiets in willen maken daar is een hand of een stand mixer veel geschikter voor.

voor coleslaw is het inderdaad top! en tapenade etc.
pi_133176981
Dan zou ik dus beter zoiets kunnen kopen:

http://www.magimix.nl/produits/VOORBEREIDEN/Mini-foodprocessor/
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:26:41 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133178187
Magimix is wel hartstikke duur.
pi_133178224
quote:
Als je een simpeltje wilt voor wat hakwerk zou ik gewoon eens bij de Lidl kijken, of bij de HEMA ofzo. Heb die van mij voor 10 euro gekocht ofzo, en die is alleen stoek gegaan omdat ik 'm liet vallen :')
Ja doei.
pi_133180112
^ In mijn ervaring is goedkoop vaak duurkoop. Bij mij zijn er al een twee "goedkope" staafmixers, een blender en broodrooster stuk gegaan. De Kitchenaid mixer wordt zwaar misbruikt, maar doet het na 8 jaar nog steeds heel goed. Tevens zijn bij duurdere producten de ontwerpkeuzes beter uitgedacht, waardoor ze handiger in gebruik zijn.
Noodles
pi_133180141
Mijn simpele Lidl-ding werkte prima en was erg simpel in gebruik en schoonmaak.
Ja doei.
pi_133183097
Het ligt er ook aan wat je er allemaal mee wilt doen. Ik heb een kitchenaid voor slagroom kloppen en beslag en deeg maken en allerlei accessoires zoals een vleesmolen, snij en schaafmessen, worstenmaker en weet ik veel wat nog meer, maar hakken kan de KA niet, Daarvoor heb ik de magimix voor aangeschaft en ook hier zaten allerlei maten messen voor raspen en schaven bij inc. een citrus vruchten pers.
Om eerlijk te zijn gebruik ik de KA vaker (een rode kool in de MM schaven lukt ook maar de bak is zo vol en moet eerst geleegd worden voor je door kunt gaan (ik heb de 3200xl). (schoonmaken van de KA gaat ook stukken makkelijker als van de MM). Achteraf had ik misschien beter een goedkopere hak machine kunnen kopen maar ik heb er geen spijt van.

Conclusie een machine die alles kan bestaat nog niet :)
pi_133337112
V&A / Philips HR7627/00 keukenmachine

Ik heb een Philips goodprocessor te koop.
pi_133337553
Bedenk je eerst wat je er mee wilt gaan doen. Ik heb hier ook een flinke keukenmachine staan (maar dan flink als in 'hij staat eigenlijk in de weg'), en ik gebruik hem zelden. Ik ben nooit verder gekomen dan ui hakken, rode biet en komkommer raspen, maar dan vooral omdat ik een luie bui had.

Er is niets wat ik niet met de rasp, staafmixer of mixer kan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_133339411
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 10:21 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben ook al een tijdje research aan het doen.

Zouden de Philips apparaten goed zijn?

http://www.bol.com/nl/l/e(...)369+10815/index.html

Deze bijvoorbeeld
http://www.bol.com/nl/p/p(...)it/9000000012241266/

Of deze
http://www.bol.com/nl/p/p(...)90/9000000012862199/
Ik heb die van het 2e linkje en ben er echt super tevreden mee :D Hij kan makkelijk deeg maken voor cake, cupcakes ed. Groente snijden, aardappelschijfjes snijden in rap tempo. Makkelijk schoon te maken met de hand, maar kan ook in de vaatwasser. Echt heel erg blij mee O+
pi_133352670
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:09 schreef Stansfield het volgende:
Wat ik vooral ook een belangrijk punt vind is dat hij niet al te groot is. Dus geen bak van 2 liter dat heb ik helemaal niet nodig. Dan doe ik net zo lief de bak legen en dan de rest erin snijden/hakken enz. Iemand tips voor kleine compacte foodprocessors?

Ik heb de kenwood, ik heb hem ook gekocht ivm een redelijk kleine kom. Hij is eigenlijk aan de kleine kant. De magimix is echt te klein. Overigens heb ik er wel een goede staafmixer bij met hulpstukken; ideaal ding voor sommige soepen en sauzen of het kloppen van slagroom. En voor kneden heb ik een broodbakmachine, die doet dat iet perfect maar wel aardig.

De kenwood is prima voor het maken van salsa, hollandaise, cakebeslag (krap), het draaien van cremes het raspen en slicen van grotere hoeveelheden groenten, guacamole etc.
Whatever...
pi_133360840
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:56 schreef Resistor het volgende:
Bedenk je eerst wat je er mee wilt gaan doen. Ik heb hier ook een flinke keukenmachine staan (maar dan flink als in 'hij staat eigenlijk in de weg'), en ik gebruik hem zelden. Ik ben nooit verder gekomen dan ui hakken, rode biet en komkommer raspen, maar dan vooral omdat ik een luie bui had.

Er is niets wat ik niet met de rasp, staafmixer of mixer kan.
Sssst

Dat weet ik zelf ook wel!
pi_133368603
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
De magimix is echt te klein. Overigens heb ik er wel een goede staafmixer bij met
Ligt eraan welke magimix je hebt.
Je hebt de magimix in 3 maten, de 3200 xl, de 4200 xl en de 5200 xl oftewel zoals hun het zeggen 4, 6 of 8 persoon.
Maar ja hoe groter hoe duurder.
pi_133383995
Ik dacht altijd dat een foodprocessor het laatste pas in mijn keuken zou komen.
Toen een KA Artisan 2012 model gekocht voor een prikje.

Eerste week:
1x korstdeeg + appels geraspt
1x pizza deeg + wortels, bleekselderij en paprika voor op mijn pizza geraspt

Tweede week:
1x merengue gemaakt
1x deeg gemaakt + wortel + ui (Chicken Pot Pie)
1x pizza deeg gemaakt (verzoek partner)
1x pompoensoep gemaakt

Het is dat ik het nu in mijn derde week druk heb, maar volgens mij wordt er van de week nog veel meer mee gedaan. Ik heb er ook achterlijk veel schijven bij dus heb nog wel wat te doen om er wat van te maken. Ik merk gewoon dat met sommige gerechten die ik minder vaak maak i.v.m het vele snijwerk (lasagne, peen&uien, pie) en deeggerechten veel makkelijker is.

Ik wil ook zo gauw mogelijk de standmixer van KA... hahahaa :D
pi_133386079
Vandaag de Magimix 3200xl gekocht, helemaal om! Kan niet wachten de eerste batch hummus eruit te halen :D
pi_133389136
Dezelfde als ik heb, dat je er maar veel plezier van mag hebben :)
pi_133394102
Ik heb de Philips 7778 of zo. Erg fijn, maar groot, wij hebben een plank in de kast speciaal ingericht voor alle zooi.. maar een citrus pers heb je niet meer nodig.

Nadeel van zo groot is dat een klein beetje (pesto bijvoorbeeld) maken niet lukt. Maar goed met een vriezer is dat geen probleem. De sap centrifuge werkt nier, het fruit wordt direct uit de centrifuge geduwd en dan komt de sap in het afval bakje..
pi_133394768
De magimix heeft daarom drie maten kommen erbij, pesto kan dus perfect in de kleine bijvoorbeeld.

Ik was bang dat hij wel erg groot zou zijn op het aanrecht maar dat valt ontzettend mee! Hij staat prachtig O+
pi_133402544
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:44 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb die van het 2e linkje en ben er echt super tevreden mee :D Hij kan makkelijk deeg maken voor cake, cupcakes ed. Groente snijden, aardappelschijfjes snijden in rap tempo. Makkelijk schoon te maken met de hand, maar kan ook in de vaatwasser. Echt heel erg blij mee O+
dank je. :)
pi_133960019
Hey mensen,

Even voortborduren op dit topic, ik ben ook aan het kijken voor een standmixer, en wellicht of gecombineerd met een foodprocessor voor het snijwerk.

Voor een standmixer kom ik uit op een

kenwood patissier mx271 (look-a-like)
(ook hier over kwaliteit, meer electronica)

of

kitchenaid artisan of de classic
(ik lees van alles over de kwaliteit (ivm whirlpool) dat ik door de topics hierover het bos even niet meer zie)

De standmixer met name voor sauzen, room, cakes.
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
  donderdag 5 december 2013 @ 21:48:13 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133960540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 21:35 schreef Movinghead het volgende:
Hey mensen,

Even voortborduren op dit topic, ik ben ook aan het kijken voor een standmixer, en wellicht of gecombineerd met een foodprocessor voor het snijwerk.

Voor een standmixer kom ik uit op een

kenwood patissier mx271 (look-a-like)
(ook hier over kwaliteit, meer electronica)

of

kitchenaid artisan of de classic
(ik lees van alles over de kwaliteit (ivm whirlpool) dat ik door de topics hierover het bos even niet meer zie)

De standmixer met name voor sauzen, room, cakes.
Die Kenwood heb ik en als ik eerlijk ben: mooi ding, hoor. Maar heb laatst toch even snel mijn oude handmixer gepakt voor een Victoria sponge en dat ging net zo gemakkelijk.
pi_133961041
Ik heb een kenwood uit de titanium serie waar je onder andere ook een foodprocessor bij kunt kopen. Gebruik 'm een paar keer per week en niet alleen voor cakes etc maar vooral ook voor snijwerk sauzen en soepen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_134041683
@Lien,
Waarom heb je de handmixer gepakt? Twijfel je aan de kracht van de Kenwood? Waarom heb je deze gepakt vanwege de vorm/kleur/looks?

Overall wat zou een goede keuze zijn.
Bosch blauw liefhebber ;-) | GAS 35M | GBH 3-28 DFR | GSR 10,8 | GOP 300 SCE | GEX 125-1 AE | GHP 5-55 | GLM-40 | GMS 120 | GSS 160 | GST 160 | GHG 660 LCD | GCL 2-50 C | GAS 12V
pi_134042522
Ik gebruik soms ook mijn handmixer in plaats van mijn KA, b.v. 1 pakje/bekertje slagroom of twee of drie eiwitten doe ik met de handmixer. Denk dat zo,n sponge ook een te kleine hoeveelheid is om daar de Kenwood voor vuil te maken.
pi_134042526
Ik ben me ook aan het oriënteren. Ik heb een staafmixer met hakmolentje, een handmixer en een magimix 4200xl. Daar kan ik bijna alles mee wat ik wil, behalve brooddeeg kneden. Mijn handmixertje is daar gewoon niet krachtig genoeg voor, en hij is ook niet echt handig als je bijv. voor een biscuitdeeg 10 minuten moet mixen. En dat gaat ook niet echt goed in de magimix (of mis ik dan iets?).

Ik denk erover om de magimix te vervangen door deze Bosch: http://www.bol.com/nl/p/b(...)30/9000000011258610/. Kent iemand die?
pi_134042622
Ik zou de magimix niet weg doen dat is echt zonde, die dingen gaan bijna niet kapot (mijn tante heeft die van haar al ruim 10 jaar). Je kan hem nog altijd gebruiken voor het hakwerk of kleine hoeveelheden snij en rasp werk.
Slagroom kloppen, (brood)deeg maken etc is bij mij ook geen succes in de magimix, daar gebruik ik de KA voor.

Volgens mij heeft mijn broer die bosch die jij bedoelt, hij is er wel tevreden over, ik zal vragen of hij hier wil reageren :)
  zondag 8 december 2013 @ 11:56:29 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134043017
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 10:24 schreef Movinghead het volgende:
@Lien,
Waarom heb je de handmixer gepakt? Twijfel je aan de kracht van de Kenwood? Waarom heb je deze gepakt vanwege de vorm/kleur/looks?

Overall wat zou een goede keuze zijn.
Nee, qua kracht twijfel ik niet aan de Kenwood. Maar als die voor me mixt, moet ik er wel bijstaan om wat aan de randen gaat zitten af en toe weer naar het midden te helpen. Daar komt bij dat een Victoria Sponge maar kort gemengd moet worden. En al met al was het sneller en gemakkelijker met een handmixer.
pi_134043131
Magimix niet weg doen! Zou ik zeggen :@
Gister mijn (8> ook enthousiast gekregen, enchillades gemaakt met guacamole en groente uit de magimix, hij wilde nooit meer zelf snijden zei ie ;)

Ik heb ook een kitchenaid en die is fantastisch met brood deeg enzo. In België bij electrostock aalst kan je voor 10 euro verzendkosten ze voor een stuk minder halen. Daar komt de mijne vandaan en een mini stukje lak eraf op de achterkant heb ik heel graag over voor zoveel korting!
pi_134049235
Goed, de magimix mag blijven, maar die verhuist dan wel naar een kast, en de standmixer komt op het aanrecht.

Zo-is-dat: ja, die winkel ken ik wel, maar dan zijn ze nog steeds erg duur, volgens mij. En die Bosch komt er op allerlei sites ook heel goed vanaf.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:29:43 #48
401956 _Dido_
Remember me!
pi_137633785
Sorry, kickerdekick :@.

Ik ben ook op zoek naar een foodprocessor. Ik had de Magimix le mini plus op het oog vanwege het formaat en de kleur, tot ik ontdekte dat hij niet zo'n krachtige motor heeft (slechts 400 watt en dat voor die prijs, pff) en ik ben bang dat hij niet kan wat ik wil. Ik maak zelf niet zo vaak dingen van deeg, maar ik wil bijvoorbeeld wel zelf kokosboter maken en dat schijnt best een wissel te trekken op zo'n apparaat. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft? :) Hoeveel vermogen heb je nodig voor zo'n klus? :)

W.b. suggesties voor alternatieven: een blender heb ik al en deeg maak ik niet zo vaak. Vind ik ook prima om met een simpele mixer te doen.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')