Dat spreekt me ook erg aan in de magimix mini plus. Geen mega grote kom en een handig bakje voor de overige spullen.quote:Op maandag 11 november 2013 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Mijn tip is om het formaat goed af te stemmen op de hoeveelheden die je het meeste gebruikt.
Ik heb gegokt en een miskoop gedaan: kom is voor ons tweeën echt veel te groot. Ik vind het een onding en het staat hier maar in de kast.
Dat is wel ideaal aan de Magimix, dat het 1 kom is voor alles.quote:Op maandag 11 november 2013 10:49 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat spreekt me ook erg aan in de magimix mini plus. Geen mega grote kom en een handig bakje voor de overige spullen.
http://www.magimix.nl/pro(...)processor/Mini-Plus/
Dat is inderdaad een goede.quote:Op maandag 11 november 2013 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ook een overweging is: wat wil je ermee kunnen?
Bij die van mij zitten bijv. ook schijven om groenten mee te raspen of in schijfjes te snijden. Dat vond ik dus helemaal niks. Ik pak net zo lief een goed mes of een grove rasp.
Ja precies!quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:09 schreef Stansfield het volgende:
Dus eigenlijk is de magimix alleen te gebruiken om te hakken/snijden/ vermalen enz?
Als je een simpeltje wilt voor wat hakwerk zou ik gewoon eens bij de Lidl kijken, of bij de HEMA ofzo. Heb die van mij voor 10 euro gekocht ofzo, en die is alleen stoek gegaan omdat ik 'm liet vallenquote:Op dinsdag 12 november 2013 10:34 schreef Stansfield het volgende:
Dan zou ik dus beter zoiets kunnen kopen:
http://www.magimix.nl/produits/VOORBEREIDEN/Mini-foodprocessor/
Ik heb die van het 2e linkje en ben er echt super tevreden meequote:Op maandag 11 november 2013 10:21 schreef YogaLove het volgende:
Ik ben ook al een tijdje research aan het doen.
Zouden de Philips apparaten goed zijn?
http://www.bol.com/nl/l/e(...)369+10815/index.html
Deze bijvoorbeeld
http://www.bol.com/nl/p/p(...)it/9000000012241266/
Of deze
http://www.bol.com/nl/p/p(...)90/9000000012862199/
Ik heb de kenwood, ik heb hem ook gekocht ivm een redelijk kleine kom. Hij is eigenlijk aan de kleine kant. De magimix is echt te klein. Overigens heb ik er wel een goede staafmixer bij met hulpstukken; ideaal ding voor sommige soepen en sauzen of het kloppen van slagroom. En voor kneden heb ik een broodbakmachine, die doet dat iet perfect maar wel aardig.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:09 schreef Stansfield het volgende:
Wat ik vooral ook een belangrijk punt vind is dat hij niet al te groot is. Dus geen bak van 2 liter dat heb ik helemaal niet nodig. Dan doe ik net zo lief de bak legen en dan de rest erin snijden/hakken enz. Iemand tips voor kleine compacte foodprocessors?
Dus eigenlijk is de magimix alleen te gebruiken om te hakken/snijden/ vermalen enz?
Sssstquote:Op zondag 17 november 2013 10:56 schreef Resistor het volgende:
Bedenk je eerst wat je er mee wilt gaan doen. Ik heb hier ook een flinke keukenmachine staan (maar dan flink als in 'hij staat eigenlijk in de weg'), en ik gebruik hem zelden. Ik ben nooit verder gekomen dan ui hakken, rode biet en komkommer raspen, maar dan vooral omdat ik een luie bui had.
Er is niets wat ik niet met de rasp, staafmixer of mixer kan.
Ligt eraan welke magimix je hebt.quote:Op zondag 17 november 2013 20:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De magimix is echt te klein. Overigens heb ik er wel een goede staafmixer bij met
dank je.quote:Op zondag 17 november 2013 12:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb die van het 2e linkje en ben er echt super tevreden meeHij kan makkelijk deeg maken voor cake, cupcakes ed. Groente snijden, aardappelschijfjes snijden in rap tempo. Makkelijk schoon te maken met de hand, maar kan ook in de vaatwasser. Echt heel erg blij mee
Die Kenwood heb ik en als ik eerlijk ben: mooi ding, hoor. Maar heb laatst toch even snel mijn oude handmixer gepakt voor een Victoria sponge en dat ging net zo gemakkelijk.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:35 schreef Movinghead het volgende:
Hey mensen,
Even voortborduren op dit topic, ik ben ook aan het kijken voor een standmixer, en wellicht of gecombineerd met een foodprocessor voor het snijwerk.
Voor een standmixer kom ik uit op een
kenwood patissier mx271 (look-a-like)
(ook hier over kwaliteit, meer electronica)
of
kitchenaid artisan of de classic
(ik lees van alles over de kwaliteit (ivm whirlpool) dat ik door de topics hierover het bos even niet meer zie)
De standmixer met name voor sauzen, room, cakes.
Nee, qua kracht twijfel ik niet aan de Kenwood. Maar als die voor me mixt, moet ik er wel bijstaan om wat aan de randen gaat zitten af en toe weer naar het midden te helpen. Daar komt bij dat een Victoria Sponge maar kort gemengd moet worden. En al met al was het sneller en gemakkelijker met een handmixer.quote:Op zondag 8 december 2013 10:24 schreef Movinghead het volgende:
@Lien,
Waarom heb je de handmixer gepakt? Twijfel je aan de kracht van de Kenwood? Waarom heb je deze gepakt vanwege de vorm/kleur/looks?
Overall wat zou een goede keuze zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |