Al die gimmicks van Samsung. Smart stay, al die meuk en dat Samsung account. De essentie van wat ik wilde zeggen was dat de UI van LG veel vloeiender is en niet af en toe laggen zoals dat bij veel Samsung toestellen wel eens voor wil vallen. Ik kom zelf van de s3 af.quote:Op maandag 11 november 2013 11:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En wat zou die 'troep' dan zijn volgens jou die op de Note is?( ja,ik ben een Note gebruiker)
afwisselend het een en het ander, maar in totaal dus 2 per pixel.quote:nu alleen R en B, dat zijn die 2 subpixels toch? En daar komt dan die groene bij? Of zie ik het verkeerd?
2,5 subpixels per pixel dus.quote:Op maandag 11 november 2013 15:31 schreef RDMKR het volgende:
[..]
afwisselend het een en het ander, maar in totaal dus 2 per pixel.
quadrant is wel een dubieuze benchmark... al meer dan een jaar lang niet geupdate, dus geschreven voor inmiddels antiek spul, en makkelijk te manipuleren. het resultaat slaat in vergelijking met andere benchmarks soms als een tang op een varken.quote:Hier zie dat dan ZIEK, die score in Quadrant
heb ze niet geteld, maar ik lees toch echt overal dat het er 2 zijn.quote:2,5 subpixels per pixel dus.
Maar die twee staan natuurlijk niet op zich zelf. Maar als ik kijk naar die schuine indeling:quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:38 schreef RDMKR het volgende:
heb ze niet geteld, maar ik lees toch echt overal dat het er 2 zijn.
Nee, was een algemeen plaatje. Had niet genoeg teruggekeken in het topic, en dacht dat het een andere discussie was.quote:Op dinsdag 19 november 2013 12:52 schreef RDMKR het volgende:
ligt er aan wat je als "pixel" afbakent... en weet je zeker dat dat die van de S4 en note 3 is, ik herinner me wat anders. de titel van je plaatje zegt RG-B-GR, niet RG-BG.
edit: onderschrift van dat wikipedia plaatje zeg vijf subpixels, dus das iets heel anders.
ja.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:39 schreef BlauweTijger het volgende:
Is dit toestel beter dan de NEXUS 5 ?
jaquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:39 schreef BlauweTijger het volgende:
Is dit toestel beter dan de NEXUS 5 ?
Wat negatief weer, alsof er Sisoft sandra uit 2001 gebruikt is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:38 schreef RDMKR het volgende:
[..]
quadrant is wel een dubieuze benchmark... al meer dan een jaar lang niet geupdate, dus geschreven voor inmiddels antiek spul, en makkelijk te manipuleren. het resultaat slaat in vergelijking met andere benchmarks soms als een tang op een varken.
[..]
Als je het zo telt heb je inderdaad 2 subpixels/pixel. Echter, de PPI is dermate hoog dat je het verschil toch niet meer ziet. Met de Galaxy S1 was het een probleem, die had een veel lagere resolutie. Nu komt het in feite neer op het verschil tussen 1920x1080 pixels, of 3000x2000 pixels. Je ziet het verschil niet op zo'n klein scherm. Dus dan heb ik toch liever de voordelen van AMOLEDquote:Op dinsdag 19 november 2013 21:18 schreef RDMKR het volgende:
wat ik gewoon overal lees is dat als je de groene meetelt je in totaal op 2 pixels per pixel uitkomt.
dus de pixelafbakening is schuin, steeds 1 rode en de groene er rechts boven, dan 1 blauwe en de groene er rechts boven.
lijkt misschien muggenzifterij, maar zelf vind ik een 0.666 / 1 subpixel verschil een hele kluif.
amoled blijft natuurlijk grote voordelen hebben (super hoog contrast, bredere kleuren gamut, etc), maar het komt wel ten koste van iets anders belangrijks.
Dat verschil zie je zeker wel op een 5.68" scherm als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de FHD scherm van de HTC One.quote:Op woensdag 20 november 2013 09:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je het zo telt heb je inderdaad 2 subpixels/pixel. Echter, de PPI is dermate hoog dat je het verschil toch niet meer ziet. Met de Galaxy S1 was het een probleem, die had een veel lagere resolutie. Nu komt het in feite neer op het verschil tussen 1920x1080 pixels, of 3000x2000 pixels. Je ziet het verschil niet op zo'n klein scherm. Dus dan heb ik toch liever de voordelen van AMOLED.
Met je neus er bovenop ja.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:30 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Dat verschil zie je zeker wel op een 5.68" scherm als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de FHD scherm van de HTC One.
Hangt van het gebruik af.. Wanneer het hardwarematige toetsen waren geweest, was het toestel waarschijnlijk langer geweest. Verder heb je met soft-knoppen het voordeel dat ze kunnen veranderen per app...quote:Op zaterdag 30 november 2013 01:20 schreef RDMKR het volgende:
alle snapdragon 800 telefoons hebben wel iets kwa scherm dat me teleurstelt...
de LG G2 heeft oversaturated colors en on-screen android buttons. 10% van je scherm ingeleverd dus.
Dit is inderdaad een irritant gegeven. Al is het wel aan te vechten, aangezien je strikt genomen alleen garantie mag weigeren wanneer het probleem daadwerkelijk ergens door veroorzaakt is. Bij de Phone House is het iig geen probleem. Zie artikeltje van Tweakers. Al moet je ze natuurlijk geen gelegenheid geven om een plausibel verhaal te houden waarmee de oorzaak wel aan het rooten kan worden toegewezen.quote:de enige manier om ze weg te krijgen is rooten (dus garantie opheffen; leuk bij een ding van 550 euro) en je volume en power buttons opofferen...
Het rare is dat werkelijk geen van de grote sits in hun review hier iets over zeggen. Ik heb het idee dat ondanks dat het inderdaad een zwakte is, en je dit terugziet op het scherm, dit nadeel ontzettend overdreven wordt. Hetzelfde geldt voor de inkijkhoeken van verschillende Sony-toestellen overigens.quote:Note 3 heeft 2 subpixels per pixel en oversaturated colors... pixels zijn een abstractie, subpixels zijn echt. dus dat vind ik er echt toe doen. 33% van je detail overboord gegooid en een subpixel density die overeenkomt met 310 ppi LCD. nee dank je.
Onzin. Hoewel het klopt dat de garantie in principe in tact moet blijven wanneer het defect niet door de handeling van het rooten komt, handel je wel tegen de voorwaarden van de fabrikant is. Echter komt hier een stuk redelijkheid om de hoek kijken. Hier is geen uitsluitsel over. Er is één geval bekend van iemand die bij The Phone House een toestel kocht (S2 als ik me niet vergis) en van Dynafix geen garantie kreeg. Hij heeft toen zijn rechtsbijstandverzekering aangesproken en The Phone House gaf zonder het aan te vechten die klant gelijk (het artikel staat wel ergens op tweakers). Hiermee is het redelijk om aan te nemen dat je bij The Phone House iig geen moeilijkheden hoeft te verwachten, hoewel ik het van te voren wel eerst zou checken. Haal je je toestel ergens elders, dan zit kan het zomaar een ander verhaal worden.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:45 schreef RDMKR het volgende:
ps. ik lees op meerdere plaatsen dat rooten idd niet voor de wet je garantie wegvaagt dus de on-screen android buttons veranderen is een mogelijkheid.
Interessante mogelijkheid inderdaad. Al zou ik persoonlijk ze gewoon altijd on screen willen, denk ik. Zoveel screen real estate win je er immers niet mee.quote:ik hoop dat het mogelijk is om de buttons met een druk op een volumeknop te laten verschijnen en verdwijnen. automatisch laten verschijnen is zeker mogelijk, las ik ergens, maar misschien buggy.
tijdens gamen en zo vind ik het echt oerlelijk. en je gaat ze ook per ongeluk aanraken en zo. al is dat ook een probleem met normale capacitive buttons.quote:Al zou ik persoonlijk ze gewoon altijd on screen willen, denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |