Achmea is risicodrager voor de schadeverzekeringen van de HEMA. Voor de zorgverzekering is dat Menzis:quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waar ik naar kijk, misschien omdat het deels mijn werk is, is naar het achterliggende bedrijf. Ik las dat dat Achmea is.
wmb. dan prima. Al is het Action-verzekeringen. Care. Internetverzekeringen? Prima!
Bron is de verzekeringsvoorwaarden: https://www.hemaverzekeri(...)rzekering%202014.pdfquote:A17 De Zorgverzekeraar
Menzis is de risicodrager van uw HEMA Zorgverzekering. Met Menzis wordt bedoeld Menzis Zorgverzekeraar N.V. als het om de Basisverzekering gaat en Menzis N.V. als het om de aanvullende verzekering of de tandartsverzekering gaat. De Coöperatie Menzis U.A. is enig aandeelhouder van Menzis Zorgverzekeraar N.V. en Menzis N.V. Doormhet afsluiten van de verzekering wordt u als verzekerde van de HEMA Zorgverzekering lid van de Coöperatie
Menzis U.A. Deze Coöperatie is gericht op het behartigen van de belangen van haar leden. De Coöperatie Menzis U.A., Menzis Zorgverzekeraar N.V. en Menzis N.V. hebben geen winstoogmerk.
Beiden grote companies.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:32 schreef freako het volgende:
[..]
Achmea is risicodrager voor de schadeverzekeringen van de HEMA. Voor de zorgverzekering is dat Menzis:
[..]
Bron is de verzekeringsvoorwaarden: https://www.hemaverzekeri(...)rzekering%202014.pdf
idem.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:41 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Ik ga voor ons beide het eigenrisico op max zetten (mijne was dat dit jaar al) en verder als we ergens weer wat cashback krijgen gaan we daarheen. We zitten nu via mijn werkgever (5% korting dacht ik) en zij krijgt via haar werkgever ook korting.
Waarom wil je niet overstappen als het alleen gaat over de basisverzekering die overal identiek hetzelfde is?quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:01 schreef Ace1 het volgende:
Ben benieuwd wat promovendum gaat doen.. Heb nu 350 ER plus tandarts. Wil volgend jaar 860 ER en geen tandarts.. Hopelijk komen ze met een lage premie en hoef ik dus niet over te stappen.
Uh, nee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de basisverzekering die overal identiek hetzelfde is?
Ik heb dat vorig jaar gedaan. Overgestapt van VGZ met wat aanvullende shizzle, naar CZ 850 eigen risico.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:01 schreef Ace1 het volgende:
Ben benieuwd wat promovendum gaat doen.. Heb nu 350 ER plus tandarts. Wil volgend jaar 860 ER en geen tandarts.. Hopelijk komen ze met een lage premie en hoef ik dus niet over te stappen.
Qua prijs niet nee.quote:
Wat? 90% draagt een bril, niet noodzakelijk?? In plaats daarvan worden de spoedeisende kosten in het buitenland (die de meeste mensen ook via hun reisverzekering hebben) wel vergoed??quote:Interpolis vindt dat zorg verzekeren anders kan. Daarom heeft de huisverzekeraar van de Rabobank de niet direct noodzakelijk zorgkosten uit haar polis geschrapt, zoals een bril en reisvaccinaties. Daar zijn andere kwaliteitsdekkingen voor in de plaats gekomen die mensen echt nodig hebben, zoals 100% dekking voor spoedeisende zorg in het buitenland. Zo verzekert u alleen wat u zelf niet kunt betalen.
Klopt ook wel maar het idee blijft raar.quote:
Bril is wel noodzakelijk, maar wel iets waarvan je weet dat je het nodig hebt. Dus waarom zou je dat dan verzekeren. Je kan dan veel beter gaan sparen voor een nieuwe.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:21 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Ik was al geen fan van de Interpolis (heb daar alle verzekeringen lopen behalve de zorg - maar ben bezig alles daar weg te halen ivm prijs/kwaliteit), maar hiermee slaan ze imo de plank een beetje mis:
[..]
Wat? 90% draagt een bril, niet noodzakelijk?? In plaats daarvan worden de spoedeisende kosten in het buitenland (die de meeste mensen ook via hun reisverzekering hebben) wel vergoed??
Tja zo kun je het ook brengen..... Dus: wil je dubbel verzekerd zijn, ga dan naar de Interpolis/Rabobank!![]()
Ik had afgelopen december gekozen voor de Univé fit & vrij pakket. Dit aanvullende pakket kost iets van 30 euro per maand en dan krijg je 1000 euro te besteden aan allerlei soorten zorg. Hier viel ooglaseren ook onder. Ik heb hierdoor 1000 euro kunnen declareren. Betekent wel dat je volledige 1000 euro dan verbruikt is voor het jaarquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens een vraag weet iemand een zorgverzekeraar die lasik vergoed?
Je verzekert je niet om 'minimaal het ingelegde geld eruit te halen' maar voor in het geval dat je een behandeling nodig hebt die je niet zelf kunt bekostigen (bijv. een of meerdere kronen). Zoals het woord verzekeren eigenlijk ook al aangeeft, anders had het wel investeren geheten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:45 schreef HarryP het volgende:
[..]
Net als een tandarts verzekering. Als jij elk jaar 2 keer naar de tandarts gaat en ongeveer een gaatje per jaar hebt dan is het helemaal niet zinnig om een tandartsverzekering te nemen.
Dat kun je beter zelf betalen.
Klinkt wel leuk ja! Volgen jaar is het alweer 38,50 zie ik. Per jaar ¤462 en dan krijg je potentieel 1000 als je iets heel duurs doet. Tandarts is Max 450.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:21 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ik had afgelopen december gekozen voor de Univé fit & vrij pakket. Dit aanvullende pakket kost iets van 30 euro per maand en dan krijg je 1000 euro te besteden aan allerlei soorten zorg. Hier viel ooglaseren ook onder. Ik heb hierdoor 1000 euro kunnen declareren. Betekent wel dat je volledige 1000 euro dan verbruikt is voor het jaar
Als je je verdiept in tandarstverzekeringen dan weet jij ook dat bv kronen bijna nooit helemaal vergoed worden, tenzij je de hoofdprijs betaald aan premie en een papiertje afgeeft dat je ze niet nodig hebt....quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je verzekert je niet om 'minimaal het ingelegde geld eruit te halen' maar voor in het geval dat je een behandeling nodig hebt die je niet zelf kunt bekostigen (bijv. een of meerdere kronen). Zoals het woord verzekeren eigenlijk ook al aangeeft, anders had het wel investeren geheten.
En het laseren zelf koste?quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:21 schreef Idioteque het volgende:
[..]
Ik had afgelopen december gekozen voor de Univé fit & vrij pakket. Dit aanvullende pakket kost iets van 30 euro per maand en dan krijg je 1000 euro te besteden aan allerlei soorten zorg. Hier viel ooglaseren ook onder. Ik heb hierdoor 1000 euro kunnen declareren. Betekent wel dat je volledige 1000 euro dan verbruikt is voor het jaar
Gaat bij een zorgverzekering niet helemaal op, omdat dat in veel gevallen wel duidelijk is wat je nodig hebt, in elk geval vanuit de aanvullende pakketten.quote:Op zaterdag 9 november 2013 07:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je verzekert je niet om 'minimaal het ingelegde geld eruit te halen' maar voor in het geval dat je een behandeling nodig hebt die je niet zelf kunt bekostigen (bijv. een of meerdere kronen). Zoals het woord verzekeren eigenlijk ook al aangeeft, anders had het wel investeren geheten.
Ik heb elk jaar nog baat gehad bij een tandverzekering juist vanwege al die kleine dingetjes.quote:Op zaterdag 9 november 2013 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je je verdiept in tandarstverzekeringen dan weet jij ook dat bv kronen bijna nooit helemaal vergoed worden, tenzij je de hoofdprijs betaald aan premie en een papiertje afgeeft dat je ze niet nodig hebt....
Tandartsverzekeringen zijn totaal overbodig voor een gemiddeld persoon, het is meer een gevoelskwestie en ene psychologisch iets, wat nog stamt uit het oude ziekenfonds van de jaren 80 en 90.
Z24 had een lijst van overbodige en dure verzekeringen voor de gemiddelde persoon een keer gemaakt en tandarstverzekering stond in de top 5. Waarvan de tandarstverzekering 1 van de duurste was in vergelijk wat je ervoor terug krijgt.
Vaak verzeker je je voor een bedrag van nog geen 75 euro en de premie is al hoger dan dat.
Kassa had er ook al een keer aandacht aan gegeven en kwam met rekenvoorbeelden dat het vaak niet lonend is om je ervoor te verzekeren. De kosten van een tandarts voor veelvoorkomende dingen zijn gewoon niet zo hoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |