Dus TS mag graag een beetje op stap gaan en het liefst twee maar soms drie keer per week. Moet je ook weer niet te veel bijzonders van denken, in het grote merendeel van de gevallen loopt hij enkel wat rond in studententoko's, proeflokaaltjes en iets later op de avond in de zogenaamde 'feestbarretjes' om aldaar de schouder van de niet-bierdragende arm ietwat mee te laten bewegen op de muziek, pretenderend dat je gesprekken voert terwijl je jezelf om de paar tellen "WAT?" hoort roepen.
Hoewel de studenten hier in Rotterdam allemaal doen alsof ze nog nooit van hun leven drugs hebben gebruikt omdat dat echt not done is, word ik mijn geliefde Groningen (TS komt hier origineel vandaan maar is verhuisd) standaard onthaald in huizen waar de waterpijpen, jointjes etc. al roken en waar men je gek aankijkt als je dat zelf niet op zijn tijd doet en ach, ik heb daar geen problemen mee dus krijg daar incidenteel ook iets van mee.
Andere stuff laat ik altijd lekker links liggen ook al doen al mijn vrienden om me heen het wel - ook op dancefestivals - omdat ik uit mezelf al genoeg energie heb en dat spul me totaal niet trekt. Nu heb ik me echter vrij recent bij een avondje stappen in Groningen toch laten verleiden om eens voor het eerst zo'n ecstacy-pil te nemen.
Ik kwam om 12 uur aan in een technoclubje met die pil net achter de kiezen en stond 45 minuten na inname gefrustreerd aan de bar om toch maar te gaan bieren, want die pil deed niks. Toevallig werd ik net op dat moment aan de bar ineens misselijk, dus ging maar even zitten. Een vriend kwam naast me zitten en probeerde met me te praten. Ik hoorde alles, maar kon het niet opbrengen iets terug te zeggen en moest hier even doorheen. En then it hit me..
G*dverdomme, wat is die muziek die ik net saai aan de kant zittend nog afkeurde terwijl ik de feestende mensen gadesloeg ineens g*d-ver-domme goed! "Alles is goed, ik ga alleen ff pissen" zei ik tegen m'n vriend, om er gauw tussenuit te knijpen en bewoog me naar de dansvloer om te dansen als de motherfucker. Uur of zes non-stop gedanst, elk verzoek om even te gaan zitten afwijzend omdat elke minuut
niet op de dansvloer echt als de ultieme vorm van timewasting voelde.
Uiteindelijk om een uurtje of 8 's ochtends maar met ons groepje richting het huis van de vriend waar ik sliep gelopen om nog even een cognacje te drinken voor het slapen (hoewel ik niet verder dan twee uur slaap op een bank kwam

). Ik verwachtte er echt helemaal niks van en had direct na inname van die pil al spijt, maar damn, ik ben zelden
zo goed op stap geweest.
Klacht: Ecstacy was zo onwijs lekker dat ik er nu tegenop zie om weer 'gewoon' wat te drinken tijdens het stappen, aangezien die vorm van stappen in gedachten nu ineens is gedegradeerd naar 'gewoon een beetje leuk ouwehoeren' terwijl het met ecstacy zo enorm veel intensiever was.
Moraal van het verhaal: Nooit aan beginnen, spul is veel te goed en verpest tijdelijk het stapplezier.