Leek me wel interessant nieuws, tot nu toe is er nog maar weinig goeds op dit gebied (vooral Chinese ettl studio flitsers).quote:PROFOTO INTRODUCEERT DRAADLOZE OFF-CAMERA FLITSER MET TTL
Profoto introduceert vandaag de Profoto B1 500 AirTTL-flitser en de bijbehorende afstandsbediening Air Remote TTL-C.
De combinatie van de Profoto B1 en draadloze TTL-afstandsbediening biedt vrijwel dezelfde functionaliteit als normale TTL-flitsers, maar is met zijn vermogen van 500 Ws zo'n tien keer krachtiger. De Profoto B1 wordt gevoed door een verwisselbare Li-ion accu die goed is voor ongeveer 220 flitsen op vol vermogen. Dankzij het snellaadsysteem is deze accu in een uur laden weer klaar voor gebruik .
Het vermogen van de B1 kan over negen stops in stappen van 1/10 f-stop geregeld worden.
Vermeldenswaard is zeker ook de snelheid van de B1: dankzij het innovatieve Quick Burst kun je op laag vermogen tot twintig keer per seconde flitsen. Op vol vermogen staat de B1 binnen twee seconden weer klaar.
De Air Remote TTL-C-afstandsbediening is geschikt voor Canon E-TTL II-camera's (een Nikon-versie volgt later) en heeft een bereik tot 300 meter.
De Profoto B1 500 AirTTL en accessoires worden begin december in onze winkels verwacht.
fixed TTquote:Op woensdag 6 november 2013 14:51 schreef Susteren het volgende:
Ik bedoel uiteraard B1, was nog in de was met de normale monolights
http://www.thephoblograph(...)tl-air-remote-ttl-c/quote:Op woensdag 6 november 2013 14:55 schreef SunChaser het volgende:
Beetje spammerig
Zijn er geen voorbeelden, reacties van testers, etc?
Lijkt meer op een thermosflesquote:Op woensdag 6 november 2013 15:05 schreef m1st1g het volgende:
[..]
http://www.thephoblograph(...)tl-air-remote-ttl-c/
Niks mis met de 600 EX RTquote:Op woensdag 6 november 2013 14:47 schreef Susteren het volgende:
tot nu toe is er nog maar weinig goeds op dit gebied (
Haten op Profotoquote:
Niet te vergelijken met deze Profoto's.quote:
Ja. Die van jou zeker meer formaatje dildo?quote:Op woensdag 6 november 2013 15:41 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dat is jouw definitie van een thermosfles?
Mijn lens lijkt toch ook op een koffiemok:quote:Op woensdag 6 november 2013 15:41 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dat is jouw definitie van een thermosfles?
pfoe nou, dan hoef ik m niet hoorquote:
Jaloers?quote:Op woensdag 6 november 2013 16:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja. Die van jou zeker meer formaatje dildo?
Dat kun je over alles zeggen. Studio flitsers in het algemeen kun je eigenlijk altijd wel vervangen door speedlites zonder dat iemand het zal merken. Iso wat omhoog en je hebt je kracht. Zijn speedlites even goed voor studio werk? Nee.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:53 schreef SunChaser het volgende:
zie ik niks dat je ook niet met een gewone offcamera flash kan doen met dezelfde kwaliteit foto's
Hou er rekening mee dat een studioflitser op een andere manier zijn output stuurt. Een reportageflitser zoals door strobisten gebruikt maakt zijn flits korter, een studioflitser flitst meestal even lang maar stuurt minder energie door de buis.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:48 schreef Uncle het volgende:
TTL studio flitsers zijn op zich erg interessant. Ik loop bij actie fotografie met studio flitsers al wel tegen problemen aan met bewegingsonscherpte.
Meestal is het zo dat een studio flits bevriest (korte t5) op maximale kracht, en een reportage flits en sommige "actie" studio flitsers op minimale kracht.quote:Op woensdag 6 november 2013 17:20 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat een studioflitser op een andere manier zijn output stuurt. Een reportageflitser zoals door strobisten gebruikt maakt zijn flits korter, een studioflitser flitst meestal even lang maar stuurt minder energie door de buis.
Hoe die B1 het precies regelt weet ik overigens niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Daarbij(actiefotografie) verdwijnt het vermogen in een grote ruimte als een druppel water in een woestijn.
Zonder reflecterende wanden en zo moet je nogal wat bruut vermogen inzetten om echt mooi licht uit een studioflitser te krijgen.
I knowquote:Op woensdag 6 november 2013 17:20 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat een studioflitser op een andere manier zijn output stuurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |