abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133014221
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:35 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Precies, ik vertrouw niemand wat dat betreft.. Eieren is bij ons ook altijd lastig en kost gewoon veel tijd om alles goed te controleren.
Kost bij ons gelukkig niet veel tijd om eieren te checken. Maar wordt altijd wel even goed gechecked.

We hadden ooit zo'n 'zieke' van deli, die haar reguliere taken niet kon uitvoeren maar wel wilde werken. Dus die op codeboek gezet. Net voor de assortimentsgroep eieren had ze een artikel die ergens in 2014 verliep. Daarna dus eieren, maar ze had de datum niet terug gezet naar 2013. En de waarschuwing dat de datum na x dagen in de toekomst lag had ze gewoon maar doorgeklikt. :(
pi_133015465
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:56 schreef einschtein het volgende:

Daarna dus eieren, maar ze had de datum niet terug gezet naar 2013. En de waarschuwing dat de datum na x dagen in de toekomst lag had ze gewoon maar doorgeklikt. :(
Herkenbaar, al snap ik nog steeds niet hoe je dat voor elkaar krijgt.. Het gebeurt nog wel eens dat ze bij de boter een datum van de volgende maand erin zetten, en dan bij de sappen vrolijk verder gaan zonder de maand terug te zetten.
pi_133016360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:23 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Herkenbaar, al snap ik nog steeds niet hoe je dat voor elkaar krijgt.. Het gebeurt nog wel eens dat ze bij de boter een datum van de volgende maand erin zetten, en dan bij de sappen vrolijk verder gaan zonder de maand terug te zetten.
Dit soort fouten kunnen softwarematig worden opgelost. Wanneer eieren in codeboek gezet met maanden+3, dan moet er gewoon een waarschuwing komen dat dit niet geaccepteerd mag worden.

Het werk in de winkel kan nog op zoveel punten worden verbeterd met simpele software aanpassingen.
pi_133016479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:41 schreef Fivel het volgende:
Dit soort fouten kunnen softwarematig worden opgelost. Wanneer eieren in codeboek gezet met maanden+3, dan moet er gewoon een waarschuwing komen dat dit niet geaccepteerd mag worden.
Je krijgt ook een waarschuwing op je scherm, maar schijnbaar gaat er bij sommigen dan nog steeds geen lampje branden dat de eieren wel erg lang houdbaar zijn....

Alleen al een mogelijkheid om te zien wanneer de datum voor het laatst is gewijzigd zou al een verbetering zijn trouwens.
pi_133016560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:44 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Je krijgt ook een waarschuwing op je scherm, maar schijnbaar gaat er bij sommigen dan nog steeds geen lampje branden dat de eieren wel erg lang houdbaar zijn....

Alleen al een mogelijkheid om te zien wanneer de datum voor het laatst is gewijzigd zou al een verbetering zijn trouwens.
Klopt, maar de verbetering die Fivel geeft zal betekenen dat het gewoon helemaal niet mogelijk is in plaats van een simpele waarschuwing.

Je kan momenteel alleen zien wat de datum in het CB is, van het artikel. Het zou top zijn wanneer je de naam+datum zou kunnen zien van wie hem heeft ingevoerd.
pi_133016716
Echt, die iCafe is ook niet lekker opgezet. Een website in Flash... :N
pi_133016948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:46 schreef einschtein het volgende:

[..]

Klopt, maar de verbetering die Fivel geeft zal betekenen dat het gewoon helemaal niet mogelijk is in plaats van een simpele waarschuwing.

Je kan momenteel alleen zien wat de datum in het CB is, van het artikel. Het zou top zijn wanneer je de naam+datum zou kunnen zien van wie hem heeft ingevoerd.
Tijdje terug dit idee op iCafe gezet, nog geen reactie van HK. Jaar geleden ook op SSC gesteld, "stond op de wensenlijst". Oftewel er zit geen vooruitgang in.
pi_133017183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:46 schreef einschtein het volgende:

Ja, maar mensen die dat nog niet snappen na zo'n waarschuwing op je scherm moet je geen codeboeken laten lopen, maar chef emballageband maken, of dweilmachinist oid..
pi_133017380
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:00 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ja, maar mensen die dat nog niet snappen na zo'n waarschuwing op je scherm moet je geen codeboeken laten lopen, maar chef emballageband maken, of dweilmachinist oid..
De madame die de eieren had ingevoerd was ook heel snel weer van de codeboek af. Ze liep dan dus 5 dagen per week codeboek, de artikelen die ze niet konden sloeg ze ook maar gewoon over. Als iemand anders de volgende dag nou codeboek zou lopen: okay. Maar als ze zelf de hele week, exclusief het weekend, CB loopt dan helpt het dus voor geen meter en stapelt het alleen maar op.
pi_133018191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:00 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Een foutje is snel gemaakt hoor. Zeker als je elke dag het codeboek loopt, dan wordt het een soort van automatisme en dan klik je de waarschuwing gewoon door zonder erover na te denken.

Maar degene die met de Ferrari door de winkel mag rijden, noemen jullie de dweilmachinist begrijp ik? :D
pi_133018291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:21 schreef mujentas het volgende:

[..]

Een foutje is snel gemaakt hoor. Zeker als je elke dag het codeboek loopt, dan wordt het een soort van automatisme en dan klik je de waarschuwing gewoon door zonder erover na te denken.

Maar degene die met de Ferrari door de winkel mag rijden, noemen jullie de dweilmachinist begrijp ik? :D
Het is altijd mooi als de vakkenvullers met die dweilmachine aan de gang gaan. Eén groot drama is dat altijd. Niet snappen hoe dat ding werkt, een grote plas met water achterlatend, machine niet schoonmaken etc etc. :')
  donderdag 7 november 2013 @ 20:24:45 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133018360
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Het is altijd mooi als de vakkenvullers met die dweilmachine aan de gang gaan. Eén groot drama is dat altijd. Niet snappen hoe dat ding werkt, een grote plas met water achterlatend, machine niet schoonmaken etc etc. :')
Op zaterdagavond een paar liter melk opdweilen en dan dat ding niet leeggooien. Kadootje voor de mensen op maandagmorgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133018377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Laatst vroeg ik nog aan iemand die het schoonmaakapparaat pakte van 'weet je hoe hij werkt?'. Volmondig zegt hij ja en even later was het een zwembad |:(
pi_133018495
Pfft vandaag veel bij moeten draaien bij de pinkassa omdat het zo verschrikkelijk druk was. Bleek dus dat er een storing was waardoor de oude bonuskaarten niet konden scannen. Veel zeikende klanten die gelijk boos / geïrriteerd werden dat ze dan geen bonuskorting kregen en het ze verplicht werd de nieuwe bonuskaart te gebruiken.
Als ze me dan gewoon uit lieten praten kon ik even netjes aanbieden om de centrale code te gebruiken.
Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig alleen maar haast heeft en snel geïrriteerd raakt.
pi_133018561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:56 schreef Fivel het volgende:

[..]

Tijdje terug dit idee op iCafe gezet, nog geen reactie van HK. Jaar geleden ook op SSC gesteld, "stond op de wensenlijst". Oftewel er zit geen vooruitgang in.
Lijkt mij niet echt lastig om te realiseren. Gewoon 2 velden toevoegen aan de fvos artikelinfo tabel en zorgen dat de handterminal dit invult en natuurlijk even een kleine aanpassing in het fvos codeboekscherm om de naam en datum van invul te tonen.

Ik vind overigens dat er te weinig aan nieuwe features wordt gewerkt en ik denk eigenlijk dat de meeste 'IT tijd' naar het oplossen van problemen gaat.
pi_133018586
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:25 schreef mujentas het volgende:

[..]

Laatst vroeg ik nog aan iemand die het schoonmaakapparaat pakte van 'weet je hoe hij werkt?'. Volmondig zegt hij ja en even later was het een zwembad |:(
Ik zeg altijd gewoon netjes "Doe jij maar, ik weet nogsteeds niet hoe dat ding werkt" Gewoon op iemand anders afschuiven :+

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2013 20:31:35 ]
pi_133018788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:28 schreef mujentas het volgende:

[..]

Lijkt mij niet echt lastig om te realiseren. Gewoon 2 velden toevoegen aan de fvos artikelinfo tabel en zorgen dat de handterminal dit invult en natuurlijk even een kleine aanpassing in het fvos codeboekscherm om de naam en datum van invul te tonen.

Ik vind overigens dat er te weinig aan nieuwe features wordt gewerkt en ik denk eigenlijk dat de meeste 'IT tijd' naar het oplossen van problemen gaat.
Ja dat denk ik dus ook.

Er schijnt een nieuwe site te komen voor Allerhande wat draait op de nieuwste systemen. Wanneer dit succesvol blijkt te zijn, wordt het verder ontwikkeld binnen Ahold. Gebruik 206903 achteraan url binnen HK gedeelte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133018821
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:33 schreef Fivel het volgende:

[..]

Ja dat denk ik dus ook.

Er schijnt een nieuwe site te komen voor Allerhande wat draait op de nieuwste systemen. Wanneer dit succesvol blijkt te zijn, wordt het verder ontwikkeld binnen Ahold. Gebruik 206903 achteraan url binnen HK gedeelte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leg het me uit, 'G. :@
pi_133018876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:33 schreef einschtein het volgende:

[..]

Leg het me uit, 'G. :@
De site voor actieschetsen, verander laatste getallen in de URL in de getallen die in mijn post heb neergezet.
pi_133018877
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:33 schreef Fivel het volgende:

[..]

Ja dat denk ik dus ook.

SPOILER
Ik dacht dat de url iets was van http://allerhande-v2.ah.nl/?
pi_133018905
Is appie stuk?

Als ik naar ah.nl/appie ga kom ik uit op http://webwinkel.ah.nl/ Heb ik niks aan :')
pi_133018909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:34 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ja ging me om artikel met uitleg over de nieuwe website.

Ze zijn wel druk bezig bij de IT, maar meer voor de klant dan voor de winkels.
pi_133019011
Ik vraag me af wat die manager/teamleider van de IT afdeling nou aan bonus vangt voor alle projecten die hij realiseert :') :')

SPOILER

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2013 20:37:00 ]
  donderdag 7 november 2013 @ 20:37:27 #174
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_133019044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:34 schreef mujentas het volgende:

[..]

Werkt hier niet, volgens het artikel werkt het ook alleen maar op het Kantoor Ahold Zaandam (Het "KAZ" :') )
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133019051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:21 schreef mujentas het volgende:

[..]

De Zamboni chauffeuren hebben geen bijnaam hoor, maar ik stond laatst tijdens het lossen met een collega te ouwehoeren over de nieuwe TL kleding en toen werden er wat nieuwe functies verzonnen om op de kleding te zetten.

En foutjes kunnen altijd gemaakt worden, maar die waarschuwing zonder na te denken wegklikken is gewoonweg dom, zeker bij artikelen met een korte code zoals op de vers. De enige artikelen daar waarmee het zou kunnen zijn een aantal soorten sap en wat soorten kaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')