abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132933144
Beste FOK!kers,

Ik moet Dinsdag 12 November voor de 3e keer naar de leerplicht ambtenaar. De reden hiervoor is omdat ik veel lessen mis (Logisch) maar ik heb mijn redenen. De eerste keer dat ik naar de leerplicht was in het derde jaar van de middelbare school. De tweede keer dat ik naar de leerplicht moest gaan was het vorig schooljaar (1e jaar op het mbo), de leerplichtambtenaar vertelde mij toen dat ze het zat was en dat ze nog moest nadenken of ze mij een taakstraf of proces verbaal zou opleggen en dat ik hiervoor een brief thuis zou krijgen. Na een aantal weken/maanden kreeg mijn moeder een telefoontje van de leerplichtambtenaar waar ze vermeldde dat er teveel tijd voorbij is gegaan en dat ze het voor de laatste keer door de vingers ziet.
In de laatste week van november word ik eindelijk 18 (24 november) en ben ik dus niet meer leerplichtig. Mijn vraag is kan de leerplicht ambtenaar mij nog wat maken aangezien er nog maar 12 dagen voorbij moeten gaan voordat ik 18 word?

Graag hoor ik jullie antwoorden , alvast bedankt ;)
pi_132933248
Ja want het missen van de lessen is al gebeurd voor je 18

Ik ben wel benieuwd naar je redenen dat je lessen mist
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_132933259
Ten eerste zou dit topic beter in Werk, Geldzaken & Recht passen, ten tweede vraag ik me af of de leerplicht tegenwoordig stopt met 18.

Edit : de kwalificatieplicht stopt inderdaad met 18. Ik was in de veronderstelling dat die kwalificatieplicht nog verder doorliep tegenwoordig (27)
pi_132933300
Waarom ga je niet naar school? Wat ben je van plan te gaan doen?
٩๏̯͡๏)۶
pi_132933341
Schopje WGR
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:45:23 #6
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_132933376
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Waarom ga je niet naar school? Wat ben je van plan te gaan doen?
Would you like some fries with that?
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:45:38 #7
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_132933387
Wie heeft er school nodig als je swag hebt :{w
pi_132933411
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:40 schreef frederik het volgende:
Ten eerste zou dit topic beter in Werk, Geldzaken & Recht passen, ten tweede vraag ik me af of de leerplicht tegenwoordig stopt met 18.
Sorry voor de post in de verkeerde sectie. kan ik het verplaatsen?

@rhubarbje Ik heb een eigen onderneming gestart vorig jaar waar ik aardig veel geld mee binnenhaal, Tevens zijn mijn cijfers op school allemaal boven de 8 gemiddeld.

nogmaals mijn excuses voor het posten in de verkeerde sectie.
pi_132933451
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Wie heeft er school nodig als je swag hebt :{w
dit dus, gewoon yolo tog
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_132933473
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:46 schreef Makii het volgende:

[..]

Sorry voor de post in de verkeerde sectie. kan ik het verplaatsen?
nogmaals mijn excuses voor het posten in de verkeerde sectie.
Zelf kun je een topic niet verplaatsen, dat kunnen de blauwe mensen alleen. En er is al een blauwe langs geweest die het topic heeft verplaatst voor je
pi_132933822
@frederik ah oke. bedankt blauwe (y)
pi_132934025
Y0L0 :Y
pi_132934173
De volwassenheid van bepaalde mensen in deze topic is zeer laag..
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:11:35 #14
112251 314
gimme pie!
pi_132934261
als je zulke goede cijfers haalt kost het je niet teveel moeite schijnbaar, kom dan ook gewoon opdagen.. da's wel het minste wat je kunt doen. of zoek anders een opleiding boven MBO-niveau waar je wél uitgedaagd wordt
pi_132934379
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:11 schreef 314 het volgende:
als je zulke goede cijfers haalt kost het je niet teveel moeite schijnbaar, kom dan ook gewoon opdagen.. da's wel het minste wat je kunt doen. of zoek anders een opleiding boven MBO-niveau waar je wél uitgedaagd wordt
Als hij druk is met zijn onderneming dan kan dit gewoon gebeuren he. :) Ik zou het ook wel weten.
pi_132934395
Maar toch zou ik wél proberen de opleiding goed af te ronden. Je weet maar nooit of je in de toekomst nog voor een baas wil werken en dan is een diploma wel het minste.
pi_132934424
Maargoed: je hebt ook al ruim lessen gemist vóór het starten van je onderneming dus volgens mij gebruik je dat gewoon als smoes voor de leerplichtambtenaar :+
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:16:38 #18
112251 314
gimme pie!
pi_132934428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:15 schreef erikkll het volgende:

[..]

Als hij druk is met zijn onderneming dan kan dit gewoon gebeuren he. :) Ik zou het ook wel weten.
als je echt alle tijd in je bedrijfje wil stoppen, dan stop je met school zodra het kan. waarom dan zoveel wegblijven? maak het gewoon af als het zo'n kleine moeite is, school vult toch geen hele dagen, kun je in de avond mooi aan je bedrijfje werken tot je wel legaal mag stoppen met je opleiding
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:17:31 #19
112251 314
gimme pie!
pi_132934461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:16 schreef erikkll het volgende:
Maargoed: je hebt ook al ruim lessen gemist vóór het starten van je onderneming dus volgens mij gebruik je dat gewoon als smoes voor de leerplichtambtenaar :+
smoesje sowieso ja, 3e jaar middelbaar al een bedrijf hebben wat meer tijd kost dan school :?
pi_132934479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:16 schreef erikkll het volgende:
inderdaad
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_132934566
Er valt denk ik voor TS niet veel te kiezen (tussen school en bedrijf bedoel ik dan), zolang de startkwalificatie nog niet binnen is (MBO-2 of hoger, HAVO, VWO) dan moet iemand tot zijn 18de ingeschreven staan, en alle lessen volgen. Dus ook niet enkele laten schieten omdat dat toch wat beter uitkomt in jouw planning met je bedrijfje.
pi_132934769
Ik zit in mijn laatste jaar en ga 3 dagen in de week naar stage en 2 dagen in de week naar school. Ik zit elke werkdag tot 5 uur behalve op vrijdag dan begin ik om half 2 en eindig ik om half 5. Ik heb met mijn mentor gesproken en hij zei dat er niet veel aan de hand is aangezien mijn cijfers op orde zijn en ik geen probleem leerling ben (op mijn absentie na dan) De opleiding die ik volg is IBS (international business and management studies) Sprinttraject niveau 4. Dus als alles meezit heb ik mijn startkwalificatie aan het eind van dit jaar samen met mijn diploma. Hierna zal ik volop focussen op mijn onderneming aangezien het zeer goed loopt.
pi_132934857
En wist je mentor ook dat het de derde keer is dat je met leerplicht in aanraking komt? En dat je tegen een taakstraf aan zit?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_132934908
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:28 schreef rhubarbje het volgende:
En wist je mentor ook dat het de derde keer is dat je met leerplicht in aanraking komt? En dat je tegen een taakstraf aan zit?
.. :N :{ ;(
pi_132934911
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:25 schreef Makii het volgende:
Ik zit in mijn laatste jaar en ga 3 dagen in de week naar stage en 2 dagen in de week naar school. Ik zit elke werkdag tot 5 uur behalve op vrijdag dan begin ik om half 2 en eindig ik om half 5. Ik heb met mijn mentor gesproken en hij zei dat er niet veel aan de hand is aangezien mijn cijfers op orde zijn en ik geen probleem leerling ben (op mijn absentie na dan) De opleiding die ik volg is IBS (international business and management studies) Sprinttraject niveau 4. Dus als alles meezit heb ik mijn startkwalificatie aan het eind van dit jaar samen met mijn diploma. Hierna zal ik volop focussen op mijn onderneming aangezien het zeer goed loopt.
Ja dat is heel goed en ik hoop dat je onderneming een groot succes wordt maar jij wil graag eerlijk antwoord op je vraag en dat heb je gekregen. De meeste mensen denken dat je er wél mee in de problemen kunt komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')