Wanneer je wat je maandelijks over zou kunnen hebben uitgeeft en dus niet spaart.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is exact hetzelfde als iemand die volgens jou 'zuinig' leeft zodat hij een godsvermogen aan drank, sigaretten, gameconsole's, elk jaar een nieuwe plasma tv, enz. kan opmaken.
Vraagje: Wanneer leef je volgens jou niet zuinig dan?
Ow ja, en wonen is voor niks. Wie doet er nou normaal, je hebt een gat in je hand en je verwacht dat een ander de rekening wel oppikt. Lijkt me niet zo geloofwaardig.- laat staan enigermate realistisch - niet dat ik je keuze niet respecteer hoor. Maar keuzes maken lijkt wel iets waar de huidige -ik zo misdeeld- generatie het nogal moeilijk mee heeft. Het moet allemaal, het moet nu, en het moet zoals wij het gewild hadden. Dacht het niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wanneer je wat je maandelijks over zou kunnen uitgeeft en dus niet spaar.
Spaargeld periodiek uitgeven is iets anders dan helemaal niet sparen. Iedereen geeft uiteindelijk z´n spaargeld toch aan iets uit, waarom zou je anders sparen...
Ik een gat in m'n hand... Dat zou niemand in mijn omgeving ooit beweren. Eerder dat ik een krent ben, helaas.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ow ja, en wonen is voor niks. Wie doet er nou normaal, je hebt een gat in je hand en je verwacht dat een ander de rekening wel oppikt. Lijkt me niet zo geloofwaardig.
Wat is er mis mee dat ik aan een huis kopen denk als m'n inkomen er naar is en ik het op een verstandige manier kan? Het is op termijn een stuk goedkoper dan altijd maar blijven huren in de vrije sector (sociale huur ben ik nooit voor in aanmerking gekomen). Is het jaloezie?quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Denk je echt dat de afgelopen vier generaties iedereen maar even huisvesting twee jaar na afstuderen optimale huisvesting in de schoot geworpen kreeg? Normaal toch, als je je bul in schoot geworpen kreeg, hoor daar ook een eensgezinswoning bij?
Yep, mag je dan ook ophouden met zanikken dat je het niet aan het iets anders uit kan geven, en dat een ander de prijs van het ander dan maar moet aanpassen om je te plezieren? Hemel ::(quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik een gat in m'n hand... Dat zou niemand in mijn omgeving ooit beweren. Eerder dat ik een krent ben, helaas.
En over welke rekening heb je het? Ik mag toch m'n geld uitgeven aan wat ik wil?
Tuurlijk. Dat mag iedereen. Maar het is een beetje vreemd als jij jezelf op je borst klopt omdat je zogenaamd zuinig leeft. Volgens jouw definitie van zuinig leven doet vrijwel iedereen dat. (Immers als het jij het over de balk smijt voor je genot is het goed, als een ander het doet leven ze niet zuinig. Toch?)quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:18 schreef Lemans24 het volgende:
Ik mag toch m'n geld uitgeven aan wat ik wil?
Ach gut, virtueel zielig hoor. Ik kan geen eengezinswoning kopen op mijn eentje op mijn 24ste.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:19 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Wat is er mis mee dat ik aan een huis kopen denk als m'n inkomen er naar is en ik het op een verstandige manier kan? Het is op termijn een stuk goedkoper dan altijd maar blijven huren in de vrije sector (sociale huur ben ik nooit voor in aanmerking gekomen). Is het jaloezie?
En voor die bul heb ik vrij hard moeten werken, dat ging niet echt vanzelf en nu heb ik een baan waarbij ze van me kunnen vragen op 12 uur per dag, 7 dagen per week te werken. Daar staat geen extra vrije dagen bovenop de 20 standaard vakantiedagen tegenover.
Ik ben even vergeten over welke prijs ik het niet eens ben.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:20 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Yep, mag je dan ook ophouden met zanikken dat je het niet aan het iets anders uit kan geven, en dat een ander de prijs van het ander dan maar moet aanpassen om je te plezieren? Hemel ::(
Daar is niks mis mee. Maar het is ook geen recht. Als je het kunt, dan heb je mazzel, lukt het niet dan even doorsparen. Ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:19 schreef OngeschiktX het volgende:
Wat is er mis mee dat ik aan een huis kopen denk als m'n inkomen er naar is en ik het op een verstandige manier kan? Het is op termijn een stuk goedkoper dan altijd maar blijven huren in de vrije sector (sociale huur ben ik nooit voor in aanmerking gekomen).
Ok, dus als ik zuinig leef, jaarlijks 10.000 euro zou sparen, en na tien jaar die ton uitgeef aan een dure auto of deel van een huis, heb ik nooit zuinig geleefd?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dat mag iedereen. Maar het is een beetje vreemd als jij jezelf op je borst klopt omdat je zogenaamd zuinig leeft. Volgens jouw definitie van zuinig leven doet vrijwel iedereen dat. (Immers als het jij het over de balk smijt voor je genot is het goed, als een ander het doet leven ze niet zuinig. Toch?)
Nee, op dat punt ben ik het wel volledig met je eens.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:22 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ach gut, virtueel zielig hoor. Ik kan geen eengezinswoning kopen op mijn eentje op mijn 24ste.
Ben ik de enige die daar een buitenaardse ervaring bij krijg?
Staat dat niet in de grondwet dan, ik mag een eensgezinswoning kopen, naast mijn Ipad, Iwatch,, Ibook, Iwhatever, broadband shit, Iphone, legio gadgets naar keus, reizen en een hele andere dimensie van luxe shit? Niet?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee. Maar het is ook geen recht. Als je het kunt, dan heb je mazzel, lukt het niet dan even doorsparen. Ik zie het probleem niet.
Ik ben helemaal niet zielig, ik moet zelf blij zijn met mijn situatie, ik moet voor dat geld alleen ook wel gewoon hard werken. Dus in m'n schoot geworpen krijgen slaat nergens op. En waar heb jij mijn leeftijd gezien, ik ben al een tijdje geen 24 meer.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:22 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ach gut, virtueel zielig hoor. Ik kan geen eengezinswoning kopen op mijn eentje op mijn 24ste.
Ben ik de enige die daar een buitenaardse ervaring bij krijg?
Nou, je klaagt dat je niet de gewenste woning kan kopen en dat dit aan de markt ligt. Zielig is een groot woord maar je boodschap is anders behoorlijk onduidelijkquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:25 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zielig, ik moet zelf blij zijn met mijn situatie, ik moet voor dat geld alleen ook wel gewoon hard werken. Dus in m'n schoot geworpen krijgen slaat nergens op. En waar heb jij mijn leeftijd gezien, ik ben al een tijdje geen 24 meer.
In geval van die auto waarschijnlijk niet nee. Dan heb je je uitgaven alleen maar opgeschoven. In geval van de woning kan het wel een verstandige keus zijn. (Net zoals bv het vervangen van een oude koelkast door een energiezuinigere variant, of het neerleggen van bv zonnepanelen, of het verbeteren van de isolatie van je woning.)quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:23 schreef Lemans24 het volgende:
Ok, dus als ik zuinig leef, jaarlijks 10.000 euro zou sparen, en na tien jaar die ton uitgeef aan een dure auto of deel van een huis, heb ik nooit zuinig geleefd?
Goede opsomming, ik heb namelijk geen van die zaken, op breedband internet na (bestaat er nog wat anders?). Ik geef zo goed als niets uit aan gadgets, laptop is 6 jaar oud, heb een telefoon van 90 euro en twee jaar oud, laatste vakantie is ook weer een jaar of 3-4 geleden. Na m'n afstuderen tijdens werk nog een tijd in een studentenhuis gewoond. Oh wat een luxe.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:25 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Staat dat niet in de grondwet dan, ik mag een eensgezinswoning kopen, naast mijn Ipad, Iwatch,, Ibook, Iwhatever, broadband shit, Iphone, legio gadgets naar keus, reizen en een hele andere dimensie van luxe shit? Niet?
Uiteraard is het geen recht en ik heb hierboven ook geschreven dat ik gewoon lekker door spaar en dan een woning koop. Die keus is puur rationeel; het is gewoon goedkoper op termijn. Blijkbaar kunnen bepaalde personen het alleen niet hebben.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee. Maar het is ook geen recht. Als je het kunt, dan heb je mazzel, lukt het niet dan even doorsparen. Ik zie het probleem niet.
Ik kan het nog wel eens herhaling: Met die posts wilde ik alleen aangeven dat de betaalbaarheid van woningen nog behoorlijk slecht is. Veel woningen zijn voor starters gewoon niet te financieren op het moment. Ik heb m'n eigen situatie gebruikt als voorbeeld, gezien ik voor een starter er gewoon goed bij zit. Dat was m'n boodschap.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, je klaagt dat je niet de gewenste woning kan kopen en dat dit aan de markt ligt. Zielig is een groot woord maar je boodschap is anders behoorlijk onduidelijk
Dat is een verschil in interpretatie. Of een uitgave verstandig is al helemaal.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In geval van die auto waarschijnlijk niet nee. Dan heb je je uitgaven alleen maar opgeschoven. In geval van de woning kan het wel een verstandige keus zijn. (Net zoals bv het vervangen van een oude koelkast door een energiezuinigere variant, of het neerleggen van bv zonnepanelen, of het verbeteren van de isolatie van je woning.)
Het bezuinigen op het 1 om dat geld over balk te smijten voor alleen het verhogen van je genot bij 2, is geen vorm van zuinig leven. Dat is gewoon sparen om het over de balk te kunnen gooien. Dat heeft uiteraard niks met zuinig leven te maken.
Ja Nederland is duur. Voor een alleenstaande zeer duur. Dit komt door en de bel en de mogelijkheid om op twee salarissen een hypotheek te nemen. Alleenstaande worden buitenspel gezet. Is daar iets aan te doen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:34 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik kan het nog wel eens herhaling: Met die posts wilde ik alleen aangeven dat de betaalbaarheid van woningen nog behoorlijk slecht is. Veel woningen zijn voor starters gewoon niet te financieren op het moment. Ik heb m'n eigen situatie gebruikt als voorbeeld, gezien ik voor een starter er gewoon goed bij zit. Dat was m'n boodschap.
Met die fictieve situatie zijn alleen het een hoop starters die verder dan twee jaar na afstuderen op weg zijn het niet mee eens. Sorry voor de boodschap, complex.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:34 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik kan het nog wel eens herhaling: Met die posts wilde ik alleen aangeven dat de betaalbaarheid van woningen nog behoorlijk slecht is. Veel woningen zijn voor starters gewoon niet te financieren op het moment. Ik heb m'n eigen situatie gebruikt als voorbeeld, gezien ik voor een starter er gewoon goed bij zit. Dat was m'n boodschap.
Welkom in de wereld. Althans, in de wereld is het twee keer zo duur. Wat kan je eraan doen? Profiteren?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja Nederland is duur. Voor een alleenstaande zeer duur. Dit komt door en de bel en de mogelijkheid om op twee salarissen een hypotheek te nemen. Alleenstaande worden buitenspel gezet. Is daar iets aan te doen?
Maar over de betaalbaarheid van de woningen durf ik niet te beweren dat deze slecht of heel slecht is. Als de mensen die net werken al een huis moeten kunnen kopen, zorg je er sowieso voor dat de rijzen omhoog knallen. Krijg je een situatie zoals nu.
Hoezo fictieve situatie, proef ik nu weer jaloezie?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:40 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Met die fictieve situatie zijn alleen het een hoop starters die verder dan twee jaar na afstuderen op weg zijn het niet mee eens. Sorry voor de boodschap, complex.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:43 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Hoezo fictieve situatie, proef ik nu weer jaloezie?![]()
Vervelend dat sommige mensen het niet slecht hebben he.
Ik zie het verschil niet. Beiden verhoogt je genot en dus de kwaliteit van leven.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:36 schreef Lemans24 het volgende:
Dat is een verschil in interpretatie.
Veel reizen zie ik niet als 'geld over de balk smijten voor het verhogen van het genot', maar meer als het verhogen van de kwaliteit van leven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |