Ik bedacht me deze week net dat ik he niveau niet zo hoog vond van de deelnemers. Hoe was dat bij bijv de Australische versie? (nooit gezien)quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:59 schreef RobinOok het volgende:
Wat een ongelofelijke prutsers zeg, met die caramel. Ze staan erbij te kijken hoe het fout gaat. Pfffff.
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:38 schreef RobinOok het volgende:
Ook daar weten ze in het begin geen kip te ontleden of mayonaise te maken.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:02 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.
Voordat je meedoet aan zoiets zorg je toch op zijn minst dat je de basics kent?
Australische niveau ligt vele malen hoger. Maar die worden constant bijgetraind door top-chefs.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik bedacht me deze week net dat ik he niveau niet zo hoog vond van de deelnemers. Hoe was dat bij bijv de Australische versie? (nooit gezien)
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]inderdaad! De basis moet je toch zeker wel beheersen.
Daar heb ik dan wel weer respect voor, dat ze blijkbaar de verhoudingen uit hun hoofd kennen. Of zullen ze die op mogen zoeken oid?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....
Ja dat vraag ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar heb ik dan wel weer respect voor, dat ze blijkbaar de verhoudingen uit hun hoofd kennen. Of zullen ze die op mogen zoeken oid?
Vaak wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:54 schreef Puckzzz het volgende:
Ja dat vraag ik me dus ook af.
Vandaag in MC werd er specifiek bij gezegd dat ze het zonder receptuur moesten doen.
Dus op andere dagen hebben ze wel een recept of iets dergelijks?
Ze weten het vast maar tijdsdruk en zenuwen van het nu moeten presteren kan tegenwerken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.
Voordat je meedoet aan zoiets zorg je toch op zijn minst dat je de basics kent?
Nou ik kan je verzekeren dat er áltijd zónder recept wordt gewerkt. Tenzij dit uitdrukkelijk wordt verteld in het programma, zoals bij de taart van Hidde de Brabander.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Vaak wel.
Deze keer niet.
Want eigenlijk relatief gemakkelijke opdrachten: tarte tartin en saucijzenbroodjes.
Daar komt niet echt hogere wiskunde aan te pas, zoals de dag ervoor met die ingewikkelde taart bij die estafetteopdracht in die suikerfabriek.
Alle basis-ingrediënten stonden ook al klaar op hun werkbanken.
Oké. En jij kan het weten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:44 schreef regnavetto het volgende:
Nou ik kan je verzekeren dat er áltijd zónder recept wordt gewerkt. Tenzij dit uitdrukkelijk wordt verteld in het programma, zoals bij de taart van Hidde de Brabander.
Patisserie sla ik altijd ff na, doe dat nooit op routine.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....
Ik heb na twee jaar eindelijk sinds een maand weer mijn oven tot mijn beschikking. Ik ben dus heel driftig aan het bakken geslagen met van alles. Brood, cakes, cupcakes, meringues etc. Maar ik wil die ingredienten en verhoudingen in mijn hoofd hebben. Dus ik herhaal het heel vaak in mijn hoofd, of probeer het me goed te herinneren. Maar voor ik aan de slag ga spiek ik toch even. Meestal zit ik in de buurt maar maak nog net een foutje met een missend ingrediënt of maat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Patisserie sla ik altijd ff na, doe dat nooit op routine.
Deelnemer of presentator? :-Dquote:
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.quote:
Wat is daar mis mee als jurylid?quote:
Overdrijven is ook een vak. Het is zo'n 13% van de wereld.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.
Trollen worden ook gevoerd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |