Ze hebben zelfs een zelfde soort typetjes qua jury uitgezochtquote:Op donderdag 27 februari 2014 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
En dat terwijl ze naadloos de Australische nadoen. Tot en met de zwarte schorten bij een eliminatie.
Julius=Mattquote:Op donderdag 27 februari 2014 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ze hebben zelfs een zelfde soort typetjes qua jury uitgezocht
Ik vind Saskia leuk. En volgens mij kan ze best wel wat. Misschien wordt ze wel een tweede Julie Goodwin.quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:00 schreef golfer het volgende:
Overigens verbazingwekkend dat die vrouw met dat peenhaar en die duikbril nog mocht blijven, die Saskia.
Enige vooruitgang was dat ze haar werkbank schoonhoudt, maar koken kan ze nog steeds niet.
Kanshebbertje, samen met die Job en Bart.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 01:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die dame met dat Oost-Europese accent zou best wel eens kunnen winnen.
Er is een verschil tussen het na willen doen en het na kunnen doen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 22:59 schreef golfer het volgende:
[..]
En dat terwijl ze naadloos de Australische nadoen. Tot en met de zwarte schorten bij een eliminatie.
Ik ben benieuwd wanneer hij gruwelijk hard onderuit gaat. Met zijn manier van koken heeft hij tot nu toe wel geluk dat het allemaal steeds goed voor 'm uitpakt. Ik vind het juist wel een van de leukere kandidaten, mede omdat hij wel het meest onderscheidend van allemaal is in z'n doen en laten.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind de donkere meneer helemaal niet aardig, krijg er de nare kriebels van, net zoals "ragebol"
Dat snap ik ook niet. Bij mij is de rijst zelfs nooit mislukt en ik maak bijna nooit sushi.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:10 schreef RobinOok het volgende:
Wat een trieste zut, die sushi.
Echt om te huilen.
Terwijl er gewoon een gebruiksaanwijzing bij zat.
Hoe komt het dat mensen het dan toch gewoon keihard verneuken?
Hier volgens mij ook niet, behalve dat ze natuurlijk een pak suhsirijst voor de sushi hebben gebruikt en dan staat er gewoon een algemene bereidingswijze op. Mazzel, zou je zeggen. Maar blijkbaar heeft het niet geholpen.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:13 schreef HalloLobbes het volgende:
Hoe zit het überhaupt met het talentniveau van deze amateurkoks. Ligt het aan mij maar bij de MC in andere landen wordt er totaal niet met gebruiksaanwijzingen gewerkt.
Het zijn wel typetjes, hè?quote:Op maandag 3 maart 2014 20:48 schreef HalloLobbes het volgende:
Onze donkere dyslectische kok is wel vaag. Praten tegen het eten?? Er zijn überhaupt enige rare types daar. Die Amerikaan die een Japanse buiging maakt voor de gerechten. En natuurlijk Saskia, de kokende zweefdame.
Bij USA, Australië en Nieuw Zeeland ook hoor.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:13 schreef HalloLobbes het volgende:
Hoe zit het überhaupt met het talentniveau van deze amateurkoks. Ligt het aan mij maar bij de MC in andere landen wordt er totaal niet met gebruiksaanwijzingen gewerkt.
Er schijnt een fokker mee te doen, dus die zullen we dan moeten ondervragen, al zal hij nu wel helemaal niets mogelijk zeggen over het programma.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af hoe ver het scripten gaat bij dit programma, hoe ver worden de kandidaten een scenario voorgelegd over wat en hoe ze moeten doen.
Volgens mij is het nog nepper dan wedden dat
Denk dat de productiemaatschappijen erg strenge clausules in de contracten hebben staan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef Vork het volgende:
[..]
Er schijnt een fokker mee te doen, dus die zullen we dan moeten ondervragen, al zal hij nu wel helemaal niets mogelijk zeggen over het programma.
Met montage kun je natuurlijk heel erg veel net iets anders over laten komen. Ik heb geen idee in hoeverre er in dit programma wordt gedraaid, maar er zijn wel kookprogramma's waar echt heel erg veel is gescript en vooruit bedacht (My Kitchen Rules bijvoorbeeld).
Dat sowieso, maar misschien dat er na afloop van het hele programma en de uitzending ervan wel wat losgelaten kan of gaat worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat de productiemaatschappijen erg strenge clausules in de contracten hebben staan.
Ik heb een tijdje bij een TV productie maatschappij gewerkt, heb twee dingen daar geleerdquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:24 schreef Vork het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar misschien dat er na afloop van het hele programma en de uitzending ervan wel wat losgelaten kan of gaat worden.
Ik ken wel iemand die aan zo'n andere show heeft meegedaan. Ik zal hem eens vragen hoe dat in z'n werk ging. Niet dat je daarmee wat over dit programma kunt zeggen, maar toch.
Ik vind het intro van Masterchef echt tenenkrommend.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje bij een TV productie maatschappij gewerkt, heb twee dingen daar geleerd
1. Project management
2. Alle TV is nep, gescript en gedraaiboekt.
He zou me niets verbazen als de Japanse buiging van onze Amerikaan een idee van de regie was iddquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een tijdje bij een TV productie maatschappij gewerkt, heb twee dingen daar geleerd
1. Project management
2. Alle TV is nep, gescript en gedraaiboekt.
Ik zag dat vanmorgen...... ik had echt zoiets van "doe ff normaal of zo"quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
He zou me niets verbazen als de Japanse buiging van onze Amerikaan een idee van de regie was idd
Als je de verhalen hoort van ex-kandidaten dan is helemaal niets echt aan My Kitchen Rules. Er wordt bepaald wat de deelnemers moeten koken, ze hebben veel minder tijd dan ze laten zien, sommige stellen koken niet in hun eigen keuken (waardoor je van die rare situaties krijgt waarbij men opeens is 'vergeten' hoe de oven werkt), bij het bepalen van de winnaar van de show schieten ze het einde twee keer zodat ze een reactie hebben van elk stel, stellen worden gestuurd om te verliezen omdat het publiek een voorkeur voor een bepaald stel heeft, etc etc.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef Vork het volgende:
Met montage kun je natuurlijk heel erg veel net iets anders over laten komen. Ik heb geen idee in hoeverre er in dit programma wordt gedraaid, maar er zijn wel kookprogramma's waar echt heel erg veel is gescript en vooruit bedacht (My Kitchen Rules bijvoorbeeld).
Net als de totaal verraste winnaars van de postbode loterij (waar hele vrachtwagens TV apparatuur in de straat staat en de winnaars zijn voorzien van microfoons en zenders)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Als je de verhalen hoort van ex-kandidaten dan is helemaal niets echt aan My Kitchen Rules. Er wordt bepaald wat de deelnemers moeten koken, ze hebben veel minder tijd dan ze laten zien, sommige stellen koken niet in hun eigen keuken (waardoor je van die rare situaties krijgt waarbij men opeens is 'vergeten' hoe de oven werkt), bij het bepalen van de winnaar van de show schieten ze het einde twee keer zodat ze een reactie hebben van elk stel, stellen worden gestuurd om te verliezen omdat het publiek een voorkeur voor een bepaald stel heeft, etc etc.
Hoest *Salzburg*Hoestquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:13 schreef golfer het volgende:
Goed. We weten dat het TV is.
Als je niet genept wilt worden moet je er niet naar kijken.
Nee, daar wordt het niet opgenomen.quote:
Nee, 3-1 was het daar.quote:
Vind haar een beetje de vrouwelijke Sjakie uit Flodder... Gadver, zat er een haar in het eten? Gemist gister...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:41 schreef golfer het volgende:
Was ons Fok!ertje er toch bijna uitgevlogen.
Zaten mooie gerechten bij die er gemaakt werden bij deze eliminatieronde. Met name Saskia verbaasde mij, hoewel ik haar smerig blijf vinden met die losse piekharen. Als ze haar haar zou vastzetten heeft ze ook minder kans op haren (zoals gisteren) in haar eten.
ah, daar ben je. Ik was al benieuwd wat je er van vond.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:44 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind het niks. Halfhartig en een beetje respectloos.
Ik vind die tijdsrestricties elke keer maar niks. Zo'n gehaastquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:06 schreef RobinOok het volgende:
Ze kregen ook maar 3 kwartier toch? Nogal logisch dat je dan broddelwerk krijgt.
Ja! Leukquote:
Opnames zijn nu weer bezig. Eerste 6 weken zijn wel al helemaal opgenomen en klaar.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn de opnames nog bezig, of alweer klaar? Die Philip heb ik niet meer gezien hier.
Het Engels van Alain was beter dan z'n Nederlands.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:38 schreef Myraela het volgende:
Leuk, behalve het extreem slechte Engels van die andere drie.
Van begin van de middag, tot laat in de avond inderdaad.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben gestopt. Ik vind het te lafjes allemaal en de kandidaten te oninteressant. Verder ben ik ook een beetje kookshow moe. Net 5 lijkt niets anders meer te kunnen uitzenden.
Ik vond het idee van smaken verschillen altijd best leuk. Kijken hoe allemaal verschillende mensen zo'n etentje geven. In de eerdere seizoenen zat er bijvoorbeeld één in een azielzoekers centrum, dat is best boeiend om te zien.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
En zowat de enige show die ik echt leuk vond: Top Chef, zijn ze na twee seizoenen alweer mee gestopt en nu is dat pijnlijk onleuke 'Smaken Verschillen' met derderangs BN'ers ervoor in de plaats gekomen.
Precies, het format van gewone Nederlanders uit verschillende lagen en culturen die bij elkaar over de vloer kwamen was prima, maar toen moesten ze er weer zo'n promotiefilmpje vol eigengeilerij voor vergeten bn'ers van maken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vond het idee van smaken verschillen altijd best leuk. Kijken hoe allemaal verschillende mensen zo'n etentje geven. In de eerdere seizoenen zat er bijvoorbeeld één in een azielzoekers centrum, dat is best boeiend om te zien.
Uiteindelijk werd het toch weer zo'n programma vol met culinaire snobs die allemaal hetzelfde menu op tafel zetten.
quote:MasterChef is sad to announce after a very happy relationship with Michel Roux Jr as one of the judges on the Professional series, that he will no longer be appearing on the BBC due to a conflict in commercial interests.
Chef Michel has been a committed and extremely well loved and respected member of the MasterChef team, an inspiration for the young chefs who have appeared on the show and those he works with on behalf of MasterChef off camera. We wish him the very best of luck in everything he does.
The new series of MasterChef: The Professionals is currently casting at www.masterchef.com and will still go ahead in the autumn.
Team MasterChef UK x
Risotto, dure ingrediënten (kreeft, kaviaar, lam ed) en 'torentjes'quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:36 schreef Myraela het volgende:
Uiteindelijk werd het toch weer zo'n programma vol met culinaire snobs die allemaal hetzelfde menu op tafel zetten.
Ik begreep gisteren dat dat alleen de eerste twee weken was, of is dat nu nog steeds zo? I vind het wel een erg leuke format namelijk, maar op die vervelende BN'ers zit ik niet te wachten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Precies, het format van gewone Nederlanders uit verschillende lagen en culturen die bij elkaar over de vloer kwamen was prima, maar toen moesten ze er weer zo'n promotiefilmpje vol eigengeilerij voor vergeten bn'ers van maken.
En wat heeft dat met de NL-versie van Masterchef te makenquote:
Heb t gisteren gezien, geen BN'ers.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat dat alleen de eerste twee weken was, of is dat nu nog steeds zo? I vind het wel een erg leuke format namelijk, maar op die vervelende BN'ers zit ik niet te wachten.
Ja, ik heb niets met BN'ers. Maar die hadden er tenminste schijt aan en deden niet zo nep.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heb t gisteren gezien, geen BN'ers.
Ik vond het juist leuker met BN'ers, vooral Joey die de frituurpan aanslingerde en de vrouwen paprika's liet snijden
Lekker no nonsensquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Heb t gisteren gezien, geen BN'ers.
Ik vond het juist leuker met BN'ers, vooral Joey die de frituurpan aanslingerde en de vrouwen paprika's liet snijden
Jammer.quote:
Ik bedacht me deze week net dat ik he niveau niet zo hoog vond van de deelnemers. Hoe was dat bij bijv de Australische versie? (nooit gezien)quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:59 schreef RobinOok het volgende:
Wat een ongelofelijke prutsers zeg, met die caramel. Ze staan erbij te kijken hoe het fout gaat. Pfffff.
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:38 schreef RobinOok het volgende:
Ook daar weten ze in het begin geen kip te ontleden of mayonaise te maken.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:02 schreef Puckzzz het volgende:
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.
Voordat je meedoet aan zoiets zorg je toch op zijn minst dat je de basics kent?
Australische niveau ligt vele malen hoger. Maar die worden constant bijgetraind door top-chefs.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik bedacht me deze week net dat ik he niveau niet zo hoog vond van de deelnemers. Hoe was dat bij bijv de Australische versie? (nooit gezien)
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]inderdaad! De basis moet je toch zeker wel beheersen.
Daar heb ik dan wel weer respect voor, dat ze blijkbaar de verhoudingen uit hun hoofd kennen. Of zullen ze die op mogen zoeken oid?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....
Ja dat vraag ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar heb ik dan wel weer respect voor, dat ze blijkbaar de verhoudingen uit hun hoofd kennen. Of zullen ze die op mogen zoeken oid?
Vaak wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:54 schreef Puckzzz het volgende:
Ja dat vraag ik me dus ook af.
Vandaag in MC werd er specifiek bij gezegd dat ze het zonder receptuur moesten doen.
Dus op andere dagen hebben ze wel een recept of iets dergelijks?
Ze weten het vast maar tijdsdruk en zenuwen van het nu moeten presteren kan tegenwerken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik zou niet eens mee durven doen als ik nog niet eens wist hoe ik mayonaise of pastadeeg moest maken.
Voordat je meedoet aan zoiets zorg je toch op zijn minst dat je de basics kent?
Nou ik kan je verzekeren dat er áltijd zónder recept wordt gewerkt. Tenzij dit uitdrukkelijk wordt verteld in het programma, zoals bij de taart van Hidde de Brabander.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Vaak wel.
Deze keer niet.
Want eigenlijk relatief gemakkelijke opdrachten: tarte tartin en saucijzenbroodjes.
Daar komt niet echt hogere wiskunde aan te pas, zoals de dag ervoor met die ingewikkelde taart bij die estafetteopdracht in die suikerfabriek.
Alle basis-ingrediënten stonden ook al klaar op hun werkbanken.
Oké. En jij kan het weten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:44 schreef regnavetto het volgende:
Nou ik kan je verzekeren dat er áltijd zónder recept wordt gewerkt. Tenzij dit uitdrukkelijk wordt verteld in het programma, zoals bij de taart van Hidde de Brabander.
Patisserie sla ik altijd ff na, doe dat nooit op routine.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met het onthouden van de hoeveelheden voor deeg, cakes, whatever...dan moet ik echt altijd even spieken. Op het moment dat ik het dan lees is het weer van: Ohja, zoveel dit, zoveel dat. Maar zo uit mijn blote hoofd? Nope....
Ik heb na twee jaar eindelijk sinds een maand weer mijn oven tot mijn beschikking. Ik ben dus heel driftig aan het bakken geslagen met van alles. Brood, cakes, cupcakes, meringues etc. Maar ik wil die ingredienten en verhoudingen in mijn hoofd hebben. Dus ik herhaal het heel vaak in mijn hoofd, of probeer het me goed te herinneren. Maar voor ik aan de slag ga spiek ik toch even. Meestal zit ik in de buurt maar maak nog net een foutje met een missend ingrediënt of maat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Patisserie sla ik altijd ff na, doe dat nooit op routine.
Deelnemer of presentator? :-Dquote:
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.quote:
Wat is daar mis mee als jurylid?quote:
Overdrijven is ook een vak. Het is zo'n 13% van de wereld.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.
Trollen worden ook gevoerd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Presentator... wees freaking blij dat je wat te vreten krijgt; de helft van de wereld heeft honger.
Ik had ook zo veel mogelijk gefrituurd, maar aan de andere kant, de mening van de kinderen leek in de beoordeling wel een beetje naast de jury te zijn neergelegd.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:21 schreef minilot het volgende:
Ha! Ik had er ook gewoon voor gekozen om kip te frituren. Makkelijke uitweg misschien, maar gefrituurde kip kan echt onweerstaanbaar zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |