Ik weet PRECIES wat die gasten gezien hebben.
Ik (en nog 4 vrienden) liepen eens op een avond ergens in Veghel (NB, zeer dicht bij bladel enzo) en we zagen opeens een soort van lichtgevende cirkel in de lucht, zoals je een ufo zou voorstellen. Hij draaide rondjes boven ons, en we bleven er een uur of zo naar kijken, hij bleef maar rondjes draaien boven ons. Toen reden we met de fiets weg, en dat ding bleef boven ons hangen. (Dat LIJKT dus alleen maar zo, omdat het een HELE grote ronde is die gemaakt wordt.) Tot dat we opgegeven moment 3 kilometer hadden gefietst naar de markt, waar hij nog steeds boven 'ons' (iedereen dus) hing.
Toen we naar huis liepen draaide dat ding nog steeds rondjes boven ons, en achtervolgde ons zogenaamd.
Wij hebben onszelf helemaal gek gemaakt, wij dachten ook dat het een UFO was, maar we zien dit ding nu snachts 3 keer per week of zo. Tis een schijnwerper, en als je heel goed kijkt, kan je een lichtbundel zien die van onder afkomt. Ik weet ook niet van welke uitgaanscentrum het afkomt (ws lunenburg of time out), maar het is ZEKER geen Ufo.
Case Closed.
code:Jah, zo ging het dus ook precies door ons hoofd, dat ding LIJKT je te achtervolgen.Ze zagen een witte bol die een helder licht
uitstraalde op een grote hoogte. "Eerst dacht ik nog
aan een of andere lasershow van een discotheek. We
maakten er nog grapjes over. Maar toen hij ons bleef
achtervolgen dacht ik 'Hier klopt iets niet'," zegt
Vosters. Elke keer als het paar stopte, stopte het
licht ook en bleef rondjes boven de wagen draaien.
Toen ze afsloegen richting Bladel, sloeg de bol ook
af. Zelfs toen ze een flinke snelheid hadden bleef de
bol hen volgen.
Een ongeïdentificeerd vliegend object.
Uiteraard is er een verklaring voor, en jouw uitleg klinkt mij zeer plausibel in de oren.
Zo zie je maar weer, wat sommige mensen al niet geloven
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 30-09-2002 16:01]
quote:Tjah dat klopt nog niet eens.
Op maandag 30 september 2002 16:00 schreef R@b het volgende:
Een ongeïdentificeerd vliegend object.
...volgens mij gaan die schijnwerpers van discotheken zondag nacht niet aan...
quote:Ik heb ze volgens mij op elke dag al wel gezien, van 8 uur sochtens (toen het nog donker was) tot 4 uur snachts.
Op maandag 30 september 2002 16:20 schreef GhostaQ het volgende:
...volgens mij gaan die schijnwerpers van discotheken zondag nacht niet aan...
quote:Nahh.. ik heb niet eens een webspace waar ik het kan uploaden, zodat het ook nog eens werkt..
Op maandag 30 september 2002 16:11 schreef syndr0me het volgende:
Ik zal es kijken of ik hetgeen wat wij toen gezien hebben, en nog steeds zien, kan maken in PhotoShop.
Be back in 5 minutes
mail maar ff ghostaq@xs4all.nl
edit: ander mail adres
[Dit bericht is gewijzigd door GhostaQ op 30-09-2002 16:49]
quote:Komt eraan.
Op maandag 30 september 2002 16:41 schreef GhostaQ het volgende:
wel laat zienweet ik ongeveer wat je ziet
mail maar ff ghostaq@xs4all.nl
edit: ander mail adres
quote:Hehe precies.
Op maandag 30 september 2002 16:42 schreef Joker1977 het volgende:
'Divers' nieuwtje.. Hoort niet in ANM; kickje naar GC dus
quote:Das gek ja..
Op maandag 30 september 2002 16:56 schreef ACT-F het volgende:
Ik word wel eens achtervolgd door de maan. Doodeng is dat! Dus ik maar gas geven en probeer weg te komen van de maan. Maar de maan bleef me achtervolgen. Dus ik heb me verstopt onder een boom, zodat de maan mij niet kon zien. Het duurde een eeuwigheid voordat de maan uit zich zelf wegging.
quote:Inderdaad zeer dichtbij, het is maar 80 kilometer.
Op maandag 30 september 2002 15:57 schreef syndr0me het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22580Ik weet PRECIES wat die gasten gezien hebben.
Ik (en nog 4 vrienden) liepen eens op een avond ergens in Veghel (NB, zeer dicht bij bladel enzo)
....
blaat
quote:Dat is volgens mij de Key West in Asten. Die heeft zo'n ding in ieder geval (dacht ik).
Op maandag 30 september 2002 15:59 schreef flaxe het volgende:
Ik heb het ook gezien , ik reed in de buurt van Deurne.
quote:ahh ik snap t
Op maandag 30 september 2002 16:53 schreef syndr0me het volgende:[..]
Komt eraan.
maar was het bewolkt zondagavond? en ik snap niet waarom die lampen ook aanstaan op zondagavond
quote:Hey Cor! Ik dacht dat je daar inmiddels wel overheen was.
Op maandag 30 september 2002 16:56 schreef ACT-F het volgende:
Ik word wel eens achtervolgd door de maan. Doodeng is dat! Dus ik maar gas geven en probeer weg te komen van de maan. Maar de maan bleef me achtervolgen. Dus ik heb me verstopt onder een boom, zodat de maan mij niet kon zien. Het duurde een eeuwigheid voordat de maan uit zich zelf wegging.
quote:NEE dat weet je dus NIET...
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22580Ik weet PRECIES wat die gasten gezien hebben.
Een Stralende BOL is heel wat anders dan een CIRKELVORMIGE schijnwerper Reflectie..
quote:Duh.. Jij kwoot alleen de eerste post.. Een normale lezer leest het hele topic door zonder doelloos te reageren.. Ik heb al door heel het topic (ook andere topics, en op de frontpage) gezegd dat ik natuurlijk niet weet of hun DIT hebben gezien, maar ALS het DIT was, dat het dan geen UFO was. Alleen ik had die eerste post niet kunnen editten, omdat al teveel mensen die gekwoot hadden, wat dus erg nutteloos is.
Op maandag 30 september 2002 21:54 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
NEE dat weet je dus NIET...
aangezien je er niet bij was !! ...![]()
Dat jij ooit eens een schijnwerper reflectie hebt gezien zegt geen hol over wat die mensen hebben gezien..Een Stralende BOL is heel wat anders dan een CIRKELVORMIGE schijnwerper Reflectie..
quote:Wow.. Goed !!
Een Stralende BOL is heel wat anders dan een CIRKELVORMIGE schijnwerper Reflectie..
SyN.
quote:dankjewel
Op maandag 30 september 2002 22:45 schreef syndr0me het volgende:
Wow.. Goed !!![]()
![]()
maarja ik raak soms wat geirriteerd als bepaalde personen ( ik zal de naam van r@b niet noemen ) dit in feite irrelevante verhaal geheel foutief gebruikt alszijnde DE oorzaak van een interressant incident en dat vervolgens groots vermeld op de frontpage .
en dan al die -en die dan gelijk gaan van "Oooohw haha"
haast alsof ze blij zijn dat ze hun verstand niet verder hoeven te gebruiken...
doet me denken aan de volgende spreuk
most propaganda is not designed to fool the critical thinker but only to give moral cowards an excuse not to think at all."
quote:wijs ;]
most propaganda is not designed to fool the critical thinker but only to give moral cowards an excuse not to think at all.
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 06:33 schreef Fonkmeistah het volgende:[..]
dankjewel
.. wil je een handtekening ?
Neemaarja ik raak soms wat geirriteerd als bepaalde personen ( ik zal de naam van r@b niet noemen ) dit in feite irrelevante verhaal geheel foutief gebruikt alszijnde DE oorzaak van een interressant incident en dat vervolgens groots vermeld op de frontpage .
Jah snap ik. Maar ik had er dan ook helemaal niet om gevraagd om op de frontpage te komen. Ik wilde alleen maar ff zeggen dat het misschien dit wel kon zijn, maar mijn gedachtengang is al lang onderuit gehaald door feiten die mijn verhaal als niet mogelijk bevestigen
en dan al die-en die dan gelijk gaan van "Oooohw haha"
haast alsof ze blij zijn dat ze hun verstand niet verder hoeven te gebruiken...
Tjah, die blijf je houden...
"HAHHAHA wat een domme @%$#^% Als je het verschil tussen een ufo en een schijnwerper niet eens ziet " :S
doet me denken aan de volgende spreukmost propaganda is not designed to fool the critical thinker but only to give moral cowards an excuse not to think at all."
Slimmerd
quote:En groots vermeld in de Telegraaf van vandaag. (dat het een lichtshow van een disco kan zijn.)
Op dinsdag 1 oktober 2002 06:33 schreef Fonkmeistah het volgende:
maarja ik raak soms wat geirriteerd als bepaalde personen ( ik zal de naam van r@b niet noemen ) dit in feite irrelevante verhaal geheel foutief gebruikt alszijnde DE oorzaak van een interressant incident en dat vervolgens groots vermeld op de frontpage .
Maar goed, de mening van Fonkmeistah, die zijn bewijzen altijd uit de meest donkere krochten van het internet haalt, kan me gestolen worden.
quote:Heb je misschien een link naar dat artikel in de telegraaf over de lichtshow?
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:37 schreef R@b het volgende:[..]
En groots vermeld in de Telegraaf van vandaag. (dat het een lichtshow van een disco kan zijn.)
Maar goed, de mening van Fonkmeistah, die zijn bewijzen altijd uit de meest donkere krochten van het internet haalt, kan me gestolen worden.
Nu ben ik er echt 100% zeker van dat het een licht is van een uitgaancentrum, in ieder geval geen natuurverschijnsel, en al HELEMAAL geen alienaircraft..
Zo komt nederland wel goed in het nieuws
quote:maar een EXPERT zegt dat het een natuurverschijnsel is!!
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:47 schreef syndr0me het volgende:
[...]Nu ben ik er echt 100% zeker van dat het een licht is van een uitgaancentrum, in ieder geval geen natuurverschijnsel, en al HELEMAAL geen alienaircraft..
KAN ZIJN? dus dat weten ze ook nie zeker? onderzoeken ze dat niet?!
quote:Die EXPERT die weet net zo goed wat die mensen gezien hebben als wij. Niks dus. Maar aan de hand van wat de 'slachtoffers' uitleggen "Ronddraaiende cirkel boven ons, leek on s te achtervolgen", is HEEL wat anders dan die EXPERT "een wolk die gigantische snelheden kan halen".
Op dinsdag 1 oktober 2002 18:51 schreef GhostaQ het volgende:[..]
maar een EXPERT zegt dat het een natuurverschijnsel is!!
quote:bron: www.gva.be
Wie heeft het licht gezien?
Dit weekend hebben verscheidene Nederlanders een opvallend licht gezien in de regio Eindhoven. Ook vandaag zijn er al heel wat meldingen geweest van Belgen uit de grensstreek die eenzelfde fenomeen gezien hebben. Als u recent een onverklaarbare lichtschijn gezien hebt, mail dan naar onze redactrice Kristin Matthyssen. Vermeld zo nauwkeurig mogelijk datum, uur, plaats en aard van het licht.
quote:hahaha om dat zelfe ding ben ik me dus ook een keer de tering geschrokken! ik fietste naar huis (dinther) en wist gewoon ZEKER dat ik een ufo zag! heb zelf foto's van gemaakt! maar toen zag ik ook opeens dat het dezelfde rondjes bleef maken en ik ze het ook regelmatig!
Ik (en nog 4 vrienden) liepen eens op een avond ergens in Veghel (NB, zeer dicht bij bladel enzo) en we zagen opeens een soort van lichtgevende cirkel in de lucht, zoals je een ufo zou voorstellen. Hij draaide rondjes boven ons, en we bleven er een uur of zo naar kijken, hij bleef maar rondjes draaien boven ons. Toen reden we met de fiets weg, en dat ding bleef boven ons hangen. (Dat LIJKT dus alleen maar zo, omdat het een HELE grote ronde is die gemaakt wordt.) Tot dat we opgegeven moment 3 kilometer hadden gefietst naar de markt, waar hij nog steeds boven 'ons' (iedereen dus) hing.
Toen we naar huis liepen draaide dat ding nog steeds rondjes boven ons, en achtervolgde ons zogenaamd.Wij hebben onszelf helemaal gek gemaakt, wij dachten ook dat het een UFO was, maar we zien dit ding nu snachts 3 keer per week of zo. Tis een schijnwerper, en als je heel goed kijkt, kan je een lichtbundel zien die van onder afkomt. Ik weet ook niet van welke uitgaanscentrum het afkomt (ws lunenburg of time out), maar het is ZEKER geen Ufo.
Case Closed.
code:Jah, zo ging het dus ook precies door ons hoofd, dat ding LIJKT je te achtervolgen.Ze zagen een witte bol die een helder licht
uitstraalde op een grote hoogte. "Eerst dacht ik nog
aan een of andere lasershow van een discotheek. We
maakten er nog grapjes over. Maar toen hij ons bleef
achtervolgen dacht ik 'Hier klopt iets niet'," zegt
Vosters. Elke keer als het paar stopte, stopte het
licht ook en bleef rondjes boven de wagen draaien.
Toen ze afsloegen richting Bladel, sloeg de bol ook
af. Zelfs toen ze een flinke snelheid hadden bleef de
bol hen volgen.
Enkele tientallen UFO-meldingen kwamen er binnen bij onder andere de politie van Eindhoven, Bladel en Moergestel en omstreken. De mensen vertelden achtervolgd te worden door een UFO die van hoog in de lucht met een zoeklicht op hen scheen. Al eerder werden er op zaterdagavond UFO-meldingen gedaan, maar nooit zoveel als afgelopen zaterdag.
Na nader onderzoek van onder andere de pers werd duidelijk dat de vermeende UFO beter bekend staat als 'Imperial 4000 Xenon', een lamp op het dak van Discotheek 't Centrum in Wintelre (bij Eindhoven). De ronddraaiende lamp die op het dak van het uitgaanscentrum staat produceert, dankzij de 4000 Watt sterke gasontladingslamp die in het apparaat zit, een lichtbundel met een bereik van dertig kilometer.
Armand Klerks, eigenaar van Discotheek 't Centrum, was verrast toen hij via diverse media vernam dat zijn lamp voor een UFO werd aangezien. "Het is vreemd dat er nu pas zoveel meldingen binnen zijn gekomen, omdat de lamp al meer dan anderhalf jaar op het dak van de discotheek staat."
Monique Somers van het KNMI wijt dit aan het feit dat door een speciale weersomstandigheid, genaamd inversie, een laag in de atmosfeer werkt als een spiegel.
"Het moet deze lamp wel geweest zijn, mede omdat de tijdstippen exact overeen komen met de tijden waarop de lamp actief is," zei Armand Klerks. "Dat mensen dachten dat ze gevolgd werden is niet zo verwondelijk, het licht is zo ver weg dat het net, als bijvoorbeeld de zon, lijkt stil te staan. Daarnaast zijn wij het enige bedrijf in de regio dat met een dergelijke sterke lamp werkt."
Mensen die de 'UFO' met eigen ogen willen aanschouwen kunnen iedere zaterdag vanaf 21.30 uur te recht in Wintelre bij Eindhoven. "Volg gewoon het licht," aldus Klerks.
==
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |