abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132818387
Ik loop stage bij een buitenschoolse opvang. Mijn begeleider wil dat ik een openhouding krijg naar de leidsters op stage en de ouders die de kinderen komen halen. Ik voer gesprekken met de leidsters over interesses en over het werk. Als ik een gesprek met de ouders voer vertel ik hoe het die dag gegaan is met het kind. Mijn begeleider vind dit te weinig ik weet zelf niet hoe ik een opere houding kan krijgen en wat ik kan doen zodat zij wel tevreden is en vind dat ik veel praat. Hebben jullie misschien tips?
pi_132818422
Een open houding is een erg abstract begrip. Wat de één als open houding ervaart, ervaart de ander weer als gesloten. Vraag je begeleider om het specifiek te maken, S.M.A.R.T. desnoods (dat begrip moet ze kennen). Nu kan je er namelijk erg weinig mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2013 11:09:08 ]
pi_132818427
Rits open scheelt al een boel.
pi_132818457
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:08 schreef DW457 het volgende:
Een open houding is een erg abstract begrip. Wat de één als open houding ervaart, ervaart de ander weer als gesloten. Vraag je begeleider om het specifiek te maken, S.M.A.R.T. desnoods (dat begrip moet ze kennen). Nu kan je er namelijk erg weinig mee.
S.M.A.R.T. :')
pi_132818600
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:11 schreef boyv het volgende:

[..]

S.M.A.R.T. :')
Je kan het :') vinden, maar wanneer mensen het niet specifiek kunnen maken, zoals die begeleider, dan kan het een handig hulpmiddel zijn. Daarbij, ik hoor jou niet met een beter idee komen ;)
pi_132818663
Een open houding zit em ook in je lichaamstaal. Sta je met je armen over elkaar bijvoorbeeld als je met andere leidsters of ouders praat? Gebruik je je handen als je praat?

Sowieso tips vragen, want alleen de opmerking 'open houding' vind ik nog wat vaag.
Live for now, forget forever
pi_132818856
Niets van aantrekken, ze moest gewoon wat te zeiken hebben.
pi_132818927
Ik zou aan haar vragen wat je volgens haar niet goed doet en hoe ze het dan wilt hebben. Als dat redelijk klinkt dan zou je er akkoord mee kunnen gaan.
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:39:36 #9
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_132818975
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:08 schreef DW457 het volgende:
Wat heeft S.M.A.R.T. er nu mee te maken man. Ga je nu met termen liggen lopen waar je zelf niks vanaf weet? :')
pi_132819069
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:39 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Wat heeft S.M.A.R.T. er nu mee te maken man. Ga je nu met termen liggen lopen waar je zelf niks vanaf weet? :')
Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden. Volgens mij geeft zijn begeleider hem een leerdoel mee en volgens mij is deze methode er prima voor geschikt om leerdoelen/ontwikkeldoelen concreet te maken. Duik anders zelf even de boekjes in om te ontdekken waar wat voor is voordat je je mond open trekt ;)
pi_132819220
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:44 schreef DW457 het volgende:

[..]

Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden. Volgens mij geeft zijn begeleider hem een leerdoel mee en volgens mij is deze methode er prima voor geschikt om leerdoelen/ontwikkeldoelen concreet te maken. Duik anders zelf even de boekjes in om te ontdekken waar wat voor is voordat je je mond open trekt ;)
Dit is ook zo. Lolletrolle loopt te trollen of hij is achterlijk.

Kan natuurlijk wel zijn dat hij zich irriteert aan de puntjes. SMART wordt volgens mij doorgaans zonder puntjes geschreven.
pi_132819223
Vraag het gewoon aan de begeleider.
pi_132819484
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:51 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Dit is ook zo. Lolletrolle loopt te trollen of hij is achterlijk.

Kan natuurlijk wel zijn dat hij zich irriteert aan de puntjes. SMART wordt volgens mij doorgaans zonder puntjes geschreven.
Als dat het is, heeft hij wel een punt....of juist niet, want dan ergert hij zich aan puntjes en dan wil hij geen punt hebben...hmm....dilemma. Naja, ik zet hier wel een punt achter. :+
pi_132820015
Een open houding gaat niet zozeer over wat je bespreekt met de ouders/begeleider, maar meer je lichaamstaal: sta je met je handen in je broekzakken, of laat je blijken dat het je interesseert? Vraag anders eens specifieke voorbeelden van je begeleider waaruit blijkt dat je een gesloten houding heb. Het zou best kunnen dat je het zelf niet eens doorhebt. Aan de hand van deze voorbeelden kan je op je houding letten.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')