abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132816828
Hallo,

Ik heb 2,5 jaar in Den Haag gewoond, woon nu een tijdje ergens anders, maar ik zou volgend jaar graag terug willen gaan en er een huis willen kopen. Ik ben natuurlijk al een beetje aan het rondneuzen en hoewel ik de meeste wijken globaal wel ken, ken ik ze niet op straatniveau. De bekende probleemwijken als Schilderswijk en Transvaal wil ik in ieder geval vermijden (ja, ik geloof best dat er ook fijne straten zijn, maar dat gaat hem gewoon niet worden).

De meest veilige opties zijn Benoordenhout en Bezuidenhout. Ik heb zelf in Benoordenhout gewoond en het is me daar goed bevallen. Wel een hoog succesvolle-blanke-mensen- en bejaardengehalte, maar lekker dicht bij het station en de uitvalswegen. De wijk valt echter niet echt binnen mijn budget (max. 125.000 voor een huis waar niets meer aan hoeft te gebeuren). Hetzelfde geldt, maar in iets mindere mate, voor Bezuidenhout. Als ik de huizen in deze wijken rond mijn budget bekijk op Funda, spreken ze men over het algemeen niet zo aan, qua sfeer. Ik wil graag een huis met een lange woonkamer, liefst met ensuite deuren en andere originele elementen als een schouw, glas-in-loodramen. Erker zou leuk zijn.

Als ik dan verder kijk op Funda, kom ik al gauw in Segbroek uit: Valkenboskwartier, Vruchtenbuurt, Heesterbuurt. Ik heb bijvoorbeeld prachtige huizen uit het begin van de 20e eeuw gezien in de Jasmijnstraat, de Rhododendronstraat en de Fahrenheitstraat. Deze zitten echter niet aan de strandkant van de Laan van Meerdervoort en ik heb weleens gelezen dat daar de betere straten zitten. Geen idee wat daarvan waar is hoor ;)

Nu ben ik vooral benieuwd naar verhalen van fokkers die in Segbroek wonen of het goed kennen: waar moet ik echt niet zijn, waar is veel overlast (studenten, drugstoestanden), hoe zit het met criminaliteit? En wat voor soort mensen wonen er in Segbroek? Starters? Gezinnen? Ouderen? Veel allochtonen? (Multiculti is prima, maar ik moet me zelf niet de buitenlander gaan voelen ;))

Ik ben benieuwd naar jullie onderbouwde (!) go's en no-go's *O*
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_132816842
Volgens mij heb je een kleine typvaut gemaakt, je bent een nulletje vergeten in je budget voor de woning.

Lange woonkamer, authentieke details, tussen de regels door lees ik groot, ruim, luxe... Goede buurt, moet klaar zijn en niets meer aan doen...

Realistisch: klein appartement met enig werk in een matige buurt.
Laat die handjes wapperen!
pi_132816852
Met dat budget kan je niks vinden dat aan je eisen voldoet.
pi_132816862
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 07:48 schreef Gieliovd het volgende:
Volgens mij heb je een kleine typvaut gemaakt, je bent een nulletje vergeten in je budget voor de woning.

Lange woonkamer, authentieke details, tussen de regels door lees ik groot, ruim, luxe... Goede buurt, moet klaar zijn en niets meer aan doen...

Realistisch: klein appartement met enig werk in een matige buurt.
nee hoor, 65 tot 70 m2 is prima :)
And eternity in an hour.
pi_132816868
Ik kom toch echt behoorlijk wat appartementen tegen hoor. Je hoort alleen dingen over goede buurten en slechte buurten, maar hoe zit het met alles daartussenin? Wil graag ervaringen lezen van mensen die er zelf wonen :)
And eternity in an hour.
pi_132817160
Ik zou op die locaties zelf ook niet willen wonen.
Waarom echt wonen in Den haag en niet bijvoorbeeld Voorburg je bent dan in 10 minuten in de binnenstad?
pi_132817183
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2013 08:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou op die locaties zelf ook niet willen wonen.
Waarom echt wonen in Den haag en niet bijvoorbeeld Voorburg je bent dan in 10 minuten in de binnenstad?
waarom niet? :)
And eternity in an hour.
pi_132817262
Omdat ik mij zeker in de avond en nacht niet veilig voel in de straten die je noemt. :)
pi_132817273
Je kunt toch door die straat lopen en bij mensen aanbellen om te vragen wat zij er van vinden?
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:09:37 #10
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132817297
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:05 schreef Pvoesss het volgende:
Omdat ik mij zeker in de avond en nacht niet veilig voel in de straten die je noemt. :)
oké, dat is een zinnige bijdrage :Y Waar ligt dat dan precies aan? Hangjeugd, zwervers? etc
And eternity in an hour.
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:11:29 #11
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132817310
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:07 schreef GroningseGast het volgende:
Je kunt toch door die straat lopen en bij mensen aanbellen om te vragen wat zij er van vinden?
ik ga in het voorjaar zeker eens een dagje fietsen in wijken in Den Haag die mijn interesse hebben :) kijken hoe het eruitziet, wat voor mensen er wonen, hoe het voelt... Mensen vragen is ook een goed idee! Dan krijg je wel een realistisch beeld. Thx! :)
And eternity in an hour.
pi_132817324
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:05 schreef Pvoesss het volgende:
:') als je nou Laakkwartier, Molenwijk, Schilderswijk, Transvaal zou bedoelen oké maar of je bent gewoon angstig en paranoïde aangelegd of je je komt uit een dorp waar je niks gewend bent

TS komt mij ook een beetje uit de hoogte over om met haar budget te verwachten een kant en klaar huis te vinden die aan die eisen voldoet. En het dan over de mindere buurten aan de verkeerde kant van de Laan te hebben :')
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:15:38 #13
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132817338
Valkenboskwartier is nice, zo'n beetje de enige buurt hoer waar ik zou willen wonen (en woon)
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_132817364
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:13 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

:') als je nou Laakkwartier, Molenwijk, Schilderswijk, Transvaal zou bedoelen oké maar of je bent gewoon angstig en paranoïde aangelegd of je je komt uit een dorp waar je niks gewend bent

Nee verre van zelfs.
Maar de zwervers waren gewoon heel opdringerig en de goorlappen die op de thaise massage enzo afkwamen waren ook niet leuk. Fahrneheitstraat etc is gewoon niet mijn ding.
Ik wil gewoon normaal overstraat kunnen zonder steeds aangesproken te worden door junks en goorlappen. Ik heb gewerkt bij Molenwijk en daar vond ik de sfeer echt een stuk prettiger.
Zelfde als door de schilderswijk lopen :D ik voel mij daar een stuk veiliger :Y
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:29:01 #15
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132817427
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:13 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

TS komt mij ook een beetje uit de hoogte over om met haar budget te verwachten een kant en klaar huis te vinden die aan die eisen voldoet. En het dan over de mindere buurten aan de verkeerde kant van de Laan te hebben :')
Hallo! Dat heb ik ook maar gelezen hoor ;) en mijn verwachtingen zijn op het aanbod op Funda gebaseerd.

Mijn punt is dat zo zelden benoemd wordt waaróm je bepaalde wijken moet mijden. Over de bekende wijken zijn de verhalen duidelijk, maar hoe zit het met de andere wijken? Wat voor overlast kan ik bijvoorbeeld verwachten? Misschien vind ik dat wel helemaal niet zo'n probleem. Daarom hoor ik graag ervaringsverhalen ipv mensen die elkaar napraten.
And eternity in an hour.
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:30:48 #16
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132817437
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:15 schreef n8n het volgende:
Valkenboskwartier is nice, zo'n beetje de enige buurt hoer waar ik zou willen wonen (en woon)
ha, een Hagenaar! Wat is zo leuk aan het Valkenboskwartier? :)

En zijn er naar jouw idee ook mindere delen? Welke dan? :)
And eternity in an hour.
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:31:25 #17
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132817440
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:19 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee verre van zelfs.
Maar de zwervers waren gewoon heel opdringerig en de goorlappen die op de thaise massage enzo afkwamen waren ook niet leuk. Fahrneheitstraat etc is gewoon niet mijn ding.
Ik wil gewoon normaal overstraat kunnen zonder steeds aangesproken te worden door junks en goorlappen. Ik heb gewerkt bij Molenwijk en daar vond ik de sfeer echt een stuk prettiger.
Zelfde als door de schilderswijk lopen :D ik voel mij daar een stuk veiliger :Y
dat zou ik ook niet fijn vinden idd :) dank voor je toelichting!
And eternity in an hour.
pi_132817520
Je moet naar Rotterdam Noord verhuizen. Daar barst het van de huizen met de elementen die jij zoekt in jouw prijsklassen. En O+ Rotterdam O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_132817573
In iedere wijk in Den Haag zit een Kessler stichting waar daklozen en verslaafde worden opgevangen dus in elke wijk zal je deze tegenkomen, net als coffeeshops vind je die zo goed als alleen maar vanaf de wijk Valkenbos tot richting Den Haag centrum. In Loosduinen, Leyenburg, Kijkduin, Houtwijk, Waldeck zal je weinig last hebben van onveiligheid. Vruchtenbuurt, Bohemen zijn ook gewoon fijne wijken met een mix van arbeiders, oud geld, studenten en startende gezinnen.

Valkenbos is de laatste jaren in opkomst door het aanpakken van verwaarloosde woningen, straattuig en overlast (wat dus al zichtbaar verbeterd is)
De Raden, Steden en Zicht raad ik je geenszins aan om te wonen, toekomstige ghetto's onder de afbraak van oude blokken en nieuwbouw.

Statenkwartier is mijn inziens een erg leuke wijk met precies het soort huis wat je zoekt en qua buurt ook goed in orde
  zaterdag 2 november 2013 @ 09:56:54 #20
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132817614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
In iedere wijk in Den Haag zit een Kessler stichting waar daklozen en verslaafde worden opgevangen dus in elke wijk zal je deze tegenkomen, net als coffeeshops vind je die zo goed als alleen maar vanaf de wijk Valkenbos tot richting Den Haag centrum. In Loosduinen, Leyenburg, Kijkduin, Houtwijk, Waldeck zal je weinig last hebben van onveiligheid. Vruchtenbuurt, Bohemen zijn ook gewoon fijne wijken met een mix van arbeiders, oud geld, studenten en startende gezinnen.

Valkenbos is de laatste jaren in opkomst door het aanpakken van verwaarloosde woningen, straattuig en overlast (wat dus al zichtbaar verbeterd is)
De Raden, Steden en Zicht raad ik je geenszins aan om te wonen, toekomstige ghetto's onder de afbraak van oude blokken en nieuwbouw.

Statenkwartier is mijn inziens een erg leuke wijk met precies het soort huis wat je zoekt en qua buurt ook goed in orde
heel erg bedankt voor je bijdrage!

Je noemt de Heesterbuurt niet, valt me op, is daar een specifieke reden voor? :P
And eternity in an hour.
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:00:39 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_132817653
Overigens is verhuizen pas in september 2014 een optie (heb nu nog een huurcontract), dus ik heb nog ruim de tijd om rond te kijken *O*
And eternity in an hour.
pi_132817668
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:00 schreef _Dido_ het volgende:
Overigens is verhuizen pas in september 2014 een optie (heb nu nog een huurcontract), dus ik heb nog ruim de tijd om rond te kijken *O*
En sparen :)
pi_132818061
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:11 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ik ga in het voorjaar zeker eens een dagje fietsen in wijken in Den Haag die mijn interesse hebben :) kijken hoe het eruitziet, wat voor mensen er wonen, hoe het voelt... Mensen vragen is ook een goed idee! Dan krijg je wel een realistisch beeld. Thx! :)
Dus je gaat er fietsen met mooi weer als alles in bloei is. Je kan er beter gaan kijken als het bewolkt en herfst is.
pi_132818807
Ik heb een leuk appartement voor je in waldeck. Lekker rustig, alle winkels op loopafstand en 800 meter van kijkduin. Ov randstadrail 3 naast de deur. Dit is allemaal in jouw prijsklasse.

Zitten nu huurders in, maar willen wel weer dichterbij familie wonen. Tegen die tijd misschien wel beschikbaar?
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:33:08 #25
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132818857
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:30 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ha, een Hagenaar! Wat is zo leuk aan het Valkenboskwartier? :)

En zijn er naar jouw idee ook mindere delen? Welke dan? :)
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen Hagenaar. 18.gif

Valkenboskwartier heeft mooie huizen, is betaalbaar en een eigen centrum dat gezellig is. De buurt is minder mistroostig dan de rest van Den Haag. Wonen veel afkomsten maar het is geen ghetto, kort samengevat is het een beetje een dorp. In mijn straat is het vrij rustig maar als ik 100 meter loop leeft het op straat. Waar ik woon wonen gezinnen met kinderen dus afgezien van wat schreeuwende kinderen op straat gebeurt er niet zo veel spannends. 10 minuten fietsen en je bent in het centrum, 15 voor het station of het strand
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')