abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:35:32 #26
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132817988
OT: Ik zou eerst HAVO doen.

- Sneller
- Betere voorbereiding hbo
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:36:16 #27
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_132818000
Als je zeker bent van wat je wil doen op hbo kan ik je alleen maar aanraden om een mbo opleiding te doen die dat voorbereid.

In de eerste periodes heb je op hbo heb je veel meer voorsprong. Zelf heb ik een sprinttraject gedaan waarna ik in 3 jaar klaar was ipv 4 jaar. Dan is de 'achterstand' tegenover havo nog maar een jaartje. Zit nu in het eerste jaar van hbo en heb zeker een voorsprong op de havisten, geestelijk maar ook zeker qua inzicht en ervaring.

Je weet gewoon al veel meer hoe het werkt en je hebt de manier van denken die bij de opleiding hoort al een soort van voor-ontwikkeld. Als je van de havo af komt, kom je dus eigenlijk pronken met je fucking wiskunde-b enzo. Wetende dat je daar bij de meeste opleidingen geen fuck mee doet.
pi_132818051
Ik doe nu mbo na TL. Ik zat ook te twijfelen, eerst mbo in de richting die ik op wil of havo. Mbo gekozen omdat deze maar 2 jaar duurt (versneld) en dus even lang zou duren als havo en meer ervaring.
pi_132840713
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 18:52 schreef superdrufus het volgende:
Met een havo-diploma heb je een betere algemene ontwikkeling en een betere voorbereiding op de stof. Als je goede cijfers haalt dan zou je zeker havo overwegen, indien de havo te zwaar wordt kan je altijd terugvallen op het mbo.
Dat is dus niet helemaal waar. Als je dezelfde MBO en HBO opleiding doet heb je met mbo een betere voorbereiding. Over het algemeen is het zo dat degene die HBO doet met een vwo diploma de grootste kans van slagen heeft, daarna mbo'ers en daarna havisten.
pi_132841855
In mijn tijd... ik had gewoon geen zin meer in 2 jaar theorie dus ben de meao gaan doen. Op mijn 19e heb ik gekozen om te gaan werken bij een bank, heb nog wat korte cursussen (mbo, nibe-cursussen) gedaan. Maar op mijn 25e ben ik alsnog aan de deeltijdheao begonnen, niet via de loi maar echt naar school. De cursussen en geschikte werkervaring hebben geleid tot vrijstellingen van sommige vakken en de stages dus met 3 jaar was ik klaar. De combinatie is pittig maar dwingt wel respect af bij werkgevers en ben uiteindelijk ook leidinggevende geworden van de afdeling waar ik werkte.
  maandag 4 november 2013 @ 15:09:48 #31
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_132889989
Ik heb doorlopen: TL->mbo->terug naar havo-> vwo -> WO

Als ik jou advies mag geven; ga naar de havo en geef jezelf 2 jaar (of 1, via vavo) extra om jezelf te ontwikkelen en na te denken over wat je wilt bereiken in de toekomst. Je bent nou 16 of 17 jaar, een roerige tijd in de persoonlijke ontwikkeling, wat je nu leuk lijkt interesseert je over een half jaar misschien totaal niet meer. Daarbij heb je met een havo diploma een bredere keuze van opleidingen dan met alleen een TL diploma.

Oh en geloof me, als jij een HBO diploma hebt gaat niemand kijken of je tijdens je mbo periode alleen gestudeerd hebt of ook werkervaring hebt opgedaan. Veel bedrijven/kantoren hebben bij 'jongelui' het liefste die wat ze nog kunnen vormen zoals zij het willen. Je staat met of zonder die (meestal toch niet relevante) werkervaring even sterk.
Doei
  maandag 4 november 2013 @ 15:12:53 #32
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132890076
Havo naar HBO is beter te doen dan MBO naar HBO. Ik heb het zelf ervaren. Als MBOer mis je een stukje voorbereiding (vooral op wiskundig niveau) die de Havo gangers wel al hadden gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')