Helaas niet, kwam er achteraf pas achter dat ik dat inderdaad had moeten doen. Het is trouwens mijn rijbewijs.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:47 schreef Adames het volgende:
Geen BSN op je ID bewijs, betekent dat ook dat je er iets op hebt gezet als: kopie voor webshop, 31/10/13
Ja. Football Manager 2014 (EU) Steam Keyquote:Op vrijdag 1 november 2013 14:48 schreef Freire het volgende:
Heb je een bevestigingsmail gehad waarin duidelijk staat dat je de Europese volledige versie hebt besteld?
Hoe wil je het geld 'terugstorten' naar jezelf dan? Ook wel 'storneren' genoemd.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:45 schreef Verzus het volgende:
-Het geld terugstorten en er een mailtje over sturen en mochten ze een code sturen deze niet verzilveren. Kan ik dat zomaar maken of is dat strafbaar?
Ik ben eigenlijk wel van het, als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat dat ook meestal. Alleen is dit spel ook voor 27 euro te vinden. Die 4 euro leek mij geen groot verschil.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:50 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind 23 euro een koopje om te leren dat iets te mooi lijkt om waar te zijn, dat het ook daadwerklijk te mooi is om waar te zijn.
Met paypal heb je een kopersbescherming.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:51 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hoe wil je het geld 'terugstorten' naar jezelf dan? Ook wel 'storneren' genoemd.
O, nou als dat zo makkelijk kan zou ik dat gewoon doen. Ze leveren immers niet wat ze zouden leveren volgens de website.quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:52 schreef Verzus het volgende:
[..]
Met paypal heb je een kopersbescherming.
Hier had ik geen idee van, bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:
Je moet sowieso heel erg oppassen met het kopen van Steam cd-key van louche sites of via Ebay. Het steamaccount van iemand die ik ken is geblokkeerd nadat bleek dat zijn cd-key was gekocht met behulp van gestolen creditcard gegevens.
Toen het creditcard bedrijf achter de fraude kwam hebben ze de transacties teruggedraaid. Valve heeft vervolgens alle accounts die gebruik maakten van deze cd-keys geblokkeerd. Het is namelijk in strijd met de algemene voorwaarden van Steam.
Deze blokkering draait Valve niet zomaar even terug. Als je account veel waarde vertegenwoordigd zit je daar niet op te wachten.
Waar? In Polen?quote:Op vrijdag 1 november 2013 14:51 schreef Verzus het volgende:
Ik ben eigenlijk wel van het, als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat dat ook meestal. Alleen is dit spel ook voor 27 euro te vinden. Die 4 euro leek mij geen groot verschil.
Zomaar een bedrijf dat 'codes' via postorder verkoopt mag volgens mij geen eens om een kopie id vragen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:08 schreef MacorgaZ het volgende:
Het hoeft trouwens niet eens zo te zijn dat TS zijn rijbewijs nu sowieso voor fraude wordt gebruikt, die digitale gamecode-verkopers vragen daar wel vaker om (kan het me wel herinneren in topics van Tweakers) omdat ze anders bijvoorbeeld 20 codes verkopen aan iemand met gestolen creditcards, die codes worden snel doorverkocht/gebruikt en nadat de creditcardfraude wordt ontdekt wordt het geld teruggevorderd van de code-verkoper.
Preventie hiervan is dus even aan de klanten om legitimatie te vragen die overeenkomt met de betalingsinfo, maar om als klant ff een onbewerkte foto van je rijbewijs op te sturen is dan ook weer overdreven.
Vragen mag altijd. Geven of laten ziens een 2dequote:Op vrijdag 1 november 2013 22:13 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Zomaar een bedrijf dat 'codes' via postorder verkoopt mag volgens mij geen eens om een kopie id vragen.
Mag dat wel, durf ik haast wel zeker te zeggen dat ze die niet goed beveiligen.
Dit was ook de reden dat ze erbij hadden gezet en leekt me wel logisch. Ik had gekozen voor mijn rijbewijs, omdat ik ze niet mijn bsn nummer wou geven en ik niet het idee heb dat ze iets kunnen met een kopie van een rijbewijs. Zodra ik het spel maandag binnen krijg maak ik mij minder zorgen. Maar ze hadden goede reviews en kon niks vinden over fraude. Bovendien is de website onderdeel van een designwebsite die adresgegevens heeft, dezelfde nummer, openingstijden, een redelijke portfolio en is t een hostingbedrijf.quote:Het hoeft trouwens niet eens zo te zijn dat TS zijn rijbewijs nu sowieso voor fraude wordt gebruikt, die digitale gamecode-verkopers vragen daar wel vaker om (kan het me wel herinneren in topics van Tweakers) omdat ze anders bijvoorbeeld 20 codes verkopen aan iemand met gestolen creditcards, die codes worden snel doorverkocht/gebruikt en nadat de creditcardfraude wordt ontdekt wordt het geld teruggevorderd van de code-verkoper.
Preventie hiervan is dus even aan de klanten om legitimatie te vragen die overeenkomt met de betalingsinfo, maar om als klant ff een onbewerkte foto van je rijbewijs op te sturen is dan ook weer overdreven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |