quote:Of ontwikkel een pilletje of zetpil wat een rode vloeistof in de kut afscheidt.
Op maandag 30 september 2002 12:57 schreef milagro het volgende:Onzin dus die operatie.
Prik maar in je vinger en leidt het mannelijk lid met bebloede vinger naar binnen.
Stuk goedkopere manier om de aanstaande (mussel)man voor de gek te houden lijkt mij.
quote:Toch te gek voor woorden als dat nodig zou moeten zijn...
Op maandag 30 september 2002 13:03 schreef R@b het volgende:[..]
Of ontwikkel een pilletje of zetpil wat een rode vloeistof in de kut afscheidt.
Stuk goedkopere manier om de aanstaande musselman voor de gek te houden lijkt mij.
quote:verschillende cosmetische operaties.
Op maandag 30 september 2002 12:57 schreef X-Ray het volgende:[..]
Zoals?
mensen die psychisch lijden onder een lichamelijk gebrek, en via het ziekenfonds daaraan geholpen kunnen worden.
borstvergrotingen/-verkleiningen, en ook dingen als geslachtsveranderingen worden in sommige gevallen (deels)vergoed door het ziekenfonds...
Deze situatie valt daar ook onder, imo
quote:Dat zijn allen toch operaties die noodzakelijk zijn vanwege estetische, psychische en/of medische gronden. Puur cosmetische operaties worden niet vergoed. Sterker nog, tegenwoordig wordt een nieuwe kies niet eens vergoed.
Op maandag 30 september 2002 13:06 schreef Jordy-B het volgende:[..]
verschillende cosmetische operaties.
mensen die psychisch lijden onder een lichamelijk gebrek, en via het ziekenfonds daaraan geholpen kunnen worden.
borstvergrotingen/-verkleiningen, en ook dingen als geslachtsveranderingen worden in sommige gevallen (deels)vergoed door het ziekenfonds...
quote:Dat vind jij vreemde zaken? Dat die in het ziekenfonds zitten?
Borstverkleining: Je zult maar rugpijn hebben door enorme borsten.
Borstvergroting: Dan moet je wel heeeeele kleine borsten hebben wil het ziekenfonds dat vergoeden
Geslachtsverandering: Mensen die in het verkeerde lichaam geboren zijn... --> Zelfde niveau als een verdwenen maagdenvlies
![]()
quote:
quote:Worden die vrouwen aan de kant gezet door hun mannen, worden die vrouwen beschuildigt van het ten schande brengen van hun vader, familie, toekomstig echtgenoten indien niet voldoend aan bepaalde eisen???
Worden die vrouwen gedwongen tot dat soort operaties om zich het vege lijf te redden???
quote:Kijk, hier ben ik het nou 100% mee eens
Op maandag 30 september 2002 12:14 schreef milagro het volgende:
Waarom lult iedereen over de verantwoordelijkheid van de vrouw!!!!!Het zijn GVD de mannen die maagdelijkheid eisen en TOTAAL NIET weten hoe een vrouwenlichaam werkt.
Voorlichting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is wat er nodig is!!!!!!!
V.
quote:Elke religie heeft in de ogen van en Atheist of anderzijds niet gelovige belachelijke zaken. Je kunt je of daar tegen verzetten of je kunt het respecteren. Maagdelijkheid zoals hij verwacht wordt door de Islam is in de praktijk een wasse neus en zoassl milagro al zei een zwaar onrecht naar de vrouw toe. Daar ligt de clou, niet in het wel of niet subsidieren van een ingreep. Degene die dit heeft voorgesteld moet ook nodig eens wat aan zijn algemene ontwikkeling doen. Het plaatsen van dit topic is al teveel credit naar die persoon toe. Dit voorstel krijgt toch geen gehoor.
Op maandag 30 september 2002 13:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Toch te gek voor woorden als dat nodig zou moeten zijn...
. De omgekeerde wereld.....
quote:Gelijk trekken hiermee dan, geen gelul.
Op maandag 30 september 2002 12:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Daar is weer zo'n halfslachtige kut-oplossing voor bedacht. Besnijdenis om hygienische en/of cosmetische redenen wordt voor 75% vergoed, en kan in een ziekenhuis plaatsvinden. Besnijdenis om rituele redenen wordt niet vergoed wanneer dit in een ziekenhuis plaatsvindt, maar wel (ook weer voor 75%) wanneer dit in een kliniek gebeurt. (Regeling per 1-1-2002)
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:09 schreef R@b het volgende:
Dat vind jij vreemde zaken? Dat die in het ziekenfonds zitten?jaBorstverkleining: Je zult maar rugpijn hebben door enorme borsten.
Borstvergroting: Dan moet je wel heeeeele kleine borsten hebben wil het ziekenfonds dat vergoeden. maar 't gebeurt wel... als je er psychisch maar genoeg onder zegt te lijden, dan kan het vergoed worden. De vrouwen in dit geval lijden er waarschijnlijk psychisch ook onder. Omdat ze niet kunnen trouwen zonder maagdenvlies. Als trouwen, en een goede vrouw voor je man zijn, je levensdoel is, kan ik me voorstellen dat je er psychisch behoorlijk onder lijdt...
En wat als vrouwen verkracht zijn? In zo'n geval vind ik helemaal dat het vergoed moet worden
Geslachtsverandering: Mensen die in het verkeerde lichaam geboren zijn... --> Zelfde niveau als een verdwenen maagdenvlies
[..]
als geslachtsverandering van hetzelfde niveau is, wat doet deze smiley dan hier?
quote:Deze operatie vinden toch niet ONDER DWANG plaats????
Op maandag 30 september 2002 13:18 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Maagdenvlies operaties in zekere zin wel, daar de gevolgen blijkbaar desastreus zullen zijn, indien er geen bloed vloeit tijdens de ontmaagding.
Hoe kun je in Godsnaam die dingen met elkaar vergelijken?
quote:waarom zou ik ze niet met elkaar kunnen vergelijken.
Op maandag 30 september 2002 13:22 schreef milagro het volgende:[..]
Hoe kun je in Godsnaam die dingen met elkaar vergelijken?
persoonlijk vind ik 't zo-goed-als één pot nat.
zodra mensen psychisch onder een lichamelijk gebrek lijden, kan het vergoed worden. In dit geval is het ook zo... waardoor dat lijden veroorzaakt wordt, vind ik idd wèl verschillend, maar dat maakt voor het ziekenfonds geen donder uit.
Die operatie wordt toch wel gedaan (en zoals jij het brengt, is het juist geweldig dat het mogelijk is). Maar vanwege de situatie vind ik dat het niet verkeerd is om hem dan door het ziekenfonds te laten vergoeden.
quote:Dus jij steunt liever het moedwillig onderdrukken van vrouwen door maagdelijkheid te EISEN door deze ingreep in het ziekenfonds te stoppen, terwijl ook dan een bloeding , die maagdelijkheid moet bewijzen, NIET gegarandeerd is? En hen dus ook na een ingreep een straf te wachten kan staan?
Op maandag 30 september 2002 13:26 schreef Jordy-B het volgende:[..]
waarom zou ik ze niet met elkaar kunnen vergelijken.
persoonlijk vind ik 't zo-goed-als één pot nat.
zodra vrouwen psychisch onder iets lijden, kan het vergoed worden. In dit geval is het ook zo... waardoor dat lijden veroorzaakt wordt, vind ik idd wèl verschillend, maar dat maakt voor het ziekenfonds geen donder uit.
Die operatie wordt toch wel gedaan (en zoals jij het brengt, is het juist geweldig dat het mogelijk is). Maar vanwege de situatie vind ik dat het niet verkeerd is om hem dan door het ziekenfonds te laten vergoeden.
Jij maakt je geen zorgen om de achterliggende reden van de ingreep?
Een reden die MANNEN vrouwen door de strot duwen?
Terwijl met voorlichting die onwetende mannen goed duidedlijk gemaakt kan worden dat NIET bloeden en een NIET intact maagdenvlies absoluut NIET betekent dat de vrouw geen maagd meer is?
quote:*zucht*
Op maandag 30 september 2002 12:49 schreef milagro het volgende:[..]
Duh!!!!!
En dus moeten ALLE mannen voorgelicht worden, zodat ALLE mannen er geen moeite meer mee zullen hebben.
Ik mag aannemen dat de meeste mannen ook jong huwen, en dus van een generatie zijn waar van enige kennis van zaken van het vrouwenlichaam verwacht mag worden.
Zo niet, voorlichten!!!!!!!!!!!Het is te gek dat in dit land grote aantallen jonge meiden onnodig gebukt gaan onder de eis van maagdelijkheid, die staat of valt bij een het "bewijs" van bloed.
Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat beide partijen "schuldig" zijn aan het in stand houden van die illusie. Mannen willen een maagd trouwen, en vrouwen zijn bereid maagd te blijven, of kost wat kost "aantoonbaar" te maken dat ze maagd zijn.
quote:en jij gelooft dat de onderdrukking minder wordt als je deze operatie niet in het ziekenfonds zet, of zelfs verbied?
Op maandag 30 september 2002 13:34 schreef milagro het volgende:[..]
Dus jij steunt liever het moedwillig onderdrukken van vrouwen door maagdelijkheid te EISEN door deze ingreep in het ziekenfonds te stoppen, terwijl ook dan een bloeding , die maagdelijkheid moet bewijzen, NIET gegarandeerd is? En hen dus ook na een ingreep een straf te wachten kan staan?
quote:maakt dat een verschil? Denk je dat die mannen daar waarde aan hechten? persoonlijk durf ik dat te betwijfelen.
Een reden die MANNEN vrouwen door de strot duwen?
een reden die ze door hun geloof door de strot wordt gedouwd, bedoel je...
[quote]
Terwijl met voorlichting die onwetende mannen goed duidedlijk gemaakt kan worden dat NIET bloeden en een NIET intact maagdenvlies absoluut NIET betekent dat de vrouw geen maagd meer is?
En de mannen die in Nederland zijn opgegroeid hebben (als het goed is) sexuele voorlichting gehad, en horen dit dus al te weten.
quote:En die weten dit dus niet.
Op maandag 30 september 2002 13:41 schreef Jordy-B het volgende:[..]
en jij gelooft dat de onderdrukking minder wordt als je deze operatie niet in het ziekenfonds zet, of zelfs verbied?
[..]maakt dat een verschil? Denk je dat die mannen daar waarde aan hechten? persoonlijk durf ik dat te betwijfelen.
En de mannen die in Nederland zijn opgegroeid hebben (als het goed is) sexuele voorlichting gehad, en horen dit dus al te weten.
En er zijn veel mannen, ook niet moslims, die niet weten dat het maagdenvlies slechts een randje is en bij sommige vrouwen zelfs nauwelijks aanwezig.
Vraag maar eens aan de mannen hier, of zij zijn voorgelicht of het hoe en wat van het vrouwelijk maagdenvlies.
Alleen hechten de meeste mannen hier (behalve Aernout) geen waarde aan de maagdelijkheid van hun partner.
De ahcterliggende reden doet er alles toe.
Als je vrouwenbesnijdenis opneemt, terwijl deze ingreep ALLE plezier in sex voor de vrouw wegneemt en het enkel en alleen gebeurt omwille van een eeuwenlange KRONKEL in het hoofd van mannen, lijkt het mij verstandiger en humaner om die KRONKEL operatief te verwijderen.
Je gaat toch niet puur en alleen om consekwent te handelen, een dergelijke achterlijk idee in stand houden??
Maar omdat ze zich niet kon inhouden met die geile gozert en daarom haar verleden schoon wil laten wassen, NEE! Absoluut niet, ze heeft fouten gemaakt waar ze nu de consequenties van mag dragen. Niet alle mensen die verzekerings kosten betalen en hiervoor dus moeten betalen, ik krijg toch ook de ruiten niet vergoed die ik in mijn jeugd heb ingetrapt dat kwam voor de rekening van mijn zuur verdiende spaargeld.
bij een verkrachting zou eventueel een uitzondering gemaakt kunnen worden, mits aangifte+bewijs. Zelfs dan vind ik het nog belachelijk dat het door het ziekenfonds vergoed zou moeten worden. Verhaal die kosten maar op de dader (v/d verkrachting). Dader niet gevat... er is volgens mij wel een fonds voor slachtofferhulp (bij verkrachtingen).
Hoe dan ook, lijkt mij dat de medische sector wel andere zorgen heeft dan dit...
quote:ben ik helemaal mee eens.
Op maandag 30 september 2002 13:50 schreef Schorpioen het volgende:
Door dit in het ziekenfonds te stoppen ondersteun je de onderdrukking van de vrouw. Je onderschrijft hiermee het idee dat een vrouw als maagd waardevoller zou zijn dan wanneer ze geen maagd meer is. Die operatie is natuurlijk te belachelijk voor woorden, een beetje de boel belazeren... als ze dat zo nodig willen dan dokken ze er maar lekker zelf voor.
Dit soort operaties gaan vergoeden is een zeer gemakzuchtige en lakse weg, heel wat makkelijker dan de mannen eens van hun middeleeuwse denkbeelden op dit gebied afhelpen. Het wordt tijd voor de mannen om flink te emanciperen, en tijd voor de vrouwen om voor zichzelf op te komen en hun rechten op te eisen en te gebruiken. Zelfs in het land van herkomst worden dergelijke operaties niet vergoed dus zou het zwaar belachelijk zijn om dat hier wel te doen.
quote:Waardoor uiteindelijk de kans word vergroot op problemen en falen wat niet ten goede komt van de patient en meewerkt aan een trauma c.q. tegenwerken van verwerkingsprocess, als een Nederlands meisje word verminkt en de dader word niet gepakt en plastische chirurgie wilt zou ik jou niet horen.
Op maandag 30 september 2002 14:09 schreef realist_ik het volgende:
niet te geloven dat er iemand met zo'n idee komt ...
gelukkig is er weinig kans dat dit ooit echt gaat gebeuren (lijkt mij)bij een verkrachting zou eventueel een uitzondering gemaakt kunnen worden, mits aangifte+bewijs. Zelfs dan vind ik het nog belachelijk dat het door het ziekenfonds vergoed zou moeten worden. Verhaal die kosten maar op de dader (v/d verkrachting). Dader niet gevat... er is volgens mij wel een fonds voor slachtofferhulp (bij verkrachtingen).
Hoe dan ook, lijkt mij dat de medische sector wel andere zorgen heeft dan dit...
Dit is een casus van verminking, danwel niet zichtbaar maar wel merkbaar in haar directe leefomgeving. Het gaat hier om wat de vrouw van zichzelf acht, een verkrachte vrouw die daardoor haar maagdenvlies verliest wat heel belangrijk is in haar leefwereld en heel belangrijk is voor haar normen en waarden moet de kans krijgen om deze problemen vermindert te zien...
Deze discussie over wel of niet vergoeden zou niet eens plaats moeten hebben.
quote:flikker op met je insinuaties ...
Op maandag 30 september 2002 14:15 schreef Aneurism het volgende:[..]
Waardoor uiteindelijk de kans word vergroot op problemen en falen wat niet ten goede komt van de patient en meewerkt aan een trauma c.q. tegenwerken van verwerkingsprocess, als een Nederlands meisje word verminkt en de dader word niet gepakt en plastische chirurgie wilt zou ik jou niet horen.
quote:het gaat hier in eerste plaats niet over verkrachte vrouwen...
Dit is een casus van verminking, danwel niet zichtbaar maar wel merkbaar in haar directe leefomgeving. Het gaat hier om wat de vrouw van zichzelf acht, een verkrachte vrouw die daardoor haar maagdenvlies verliest wat heel belangrijk is in haar leefwereld en heel belangrijk is voor haar normen en waarden moet de kans krijgen om deze problemen vermindert te zien...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |