quote:Goede vraag.
Op maandag 30 september 2002 12:09 schreef slakkie het volgende:Zit besnijding in het ziekenfonds eigenlijk?
quote:Er moet idd nog heel wat voorlichting plaatsvinden...
Op maandag 30 september 2002 12:11 schreef milagro het volgende:
Het maagdenvlies is geen vlies!!!!!!
Hoe moeten maagden menstrueren anders? Hoe anders een tampon ingebracht?Maar slechts een randje, dat EVENTUEEL gaat bloeden tijdens de ontmaagding of tijdens het uitoefenen van een sport of wat dan ook.
Laten de heren zich eens wat beter informeren voordat ze hun bruiden huwen.
Het zijn GVD de mannen die maagdelijkheid eisen en TOTAAL NIET weten hoe een vrouwenlichaam werkt.
Voorlichting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is wat er nodig is!!!!!!!
quote:Idd.
Op maandag 30 september 2002 12:11 schreef milagro het volgende:
Het maagdenvlies is geen vlies!!!!!!
Hoe moeten maagden menstrueren anders? Hoe anders een tampon ingebracht?Maar slechts een randje, dat EVENTUEEL gaat bloeden tijdens de ontmaagding of tijdens het uitoefenen van een sport of wat dan ook.
Laten de heren zich eens wat beter informeren voordat ze hun bruiden huwen.
Tja.... wat voorlichting kunnen ze wel gebruiken.
quote:Hoezo geen wilskracht?
Voor hen is het heel belangrijk om als maagd te trouwen, maar dat lukt vanwege de vrije seksuele moraal in ons land steeds minder moslimmeisjes.
Ik vind ook niet dat het vergoed moet worden.. laat ze idd eerst maar die wachtlijsten wegwerken.
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:14 schreef milagro het volgende:
Waarom lult iedereen over de verantwoordelijkheid van de vrouw!!!!!Het zijn GVD de mannen die maagdelijkheid eisen en TOTAAL NIET weten hoe een vrouwenlichaam werkt.
Voorlichting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is wat er nodig is!!!!!!!
quote:Nee, ik heb het over verantwoording nemen voor je eigen keuzes. ALS je als vrouw bereid bent om als maagd het huwelijk in te gaan DAN is het je eigen verantwoording om ook maagd te blijven. Dan heb ik het er verder niet over of dat geneuzel rondom het maagdenvlies zinvol is of niet, ik heb het over het daadwerkelijk maagd blijven.
Op maandag 30 september 2002 12:14 schreef milagro het volgende:
Waarom lult iedereen over de verantwoordelijkheid van de vrouw!!!!!
En wil je dat als vrouw niet, dan zoek je maar een vent die daar verder ook geen moeite mee heeft.
quote:Klopt, maar dat neemt het 'probleem' voor een hoop vrouwen NU nog niet weg.
Het zijn GVD de mannen die maagdelijkheid eisen en TOTAAL NIET weten hoe een vrouwenlichaam werkt.Voorlichting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is wat er nodig is!!!!!!!
quote:Daar is weer zo'n halfslachtige kut-oplossing voor bedacht. Besnijdenis om hygienische en/of cosmetische redenen wordt voor 75% vergoed, en kan in een ziekenhuis plaatsvinden. Besnijdenis om rituele redenen wordt niet vergoed wanneer dit in een ziekenhuis plaatsvindt, maar wel (ook weer voor 75%) wanneer dit in een kliniek gebeurt. (Regeling per 1-1-2002)
Op maandag 30 september 2002 12:09 schreef slakkie het volgende:
Zit besnijding in het ziekenfonds eigenlijk?
Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je tegen bent alleen maar omdat het een ander geloof is. Ik denk dat het een goede zaak is om deze behandeling in het ziekenfonds te stoppen omdat dit de vrouwen kan helpen zichzelf (sexueel) te ontwikkelen. Dat is nou eenmaal een vrijheid die je hier hebt in het land. De pil in het ziekenfonds is eigelijk ook niet echt nodig, je hebt toch condooms? al die mensen die maar voor het gemak een pil nemen, achtelijk. (for the record; ik ben voor de pil in het ziekenfonds dit is om even aan te geven hoe je ook tegen de pil aan kunt kijken.)
Het eisen van maagdelijkheid is bijzonder vrouwonvriendelijk en brengt jonge vrouwen tot wanhoop.
Ik vind het aanbieden van de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies op zich al idioot, maar om het nu ook nog eens te vergoeden???
De mannen dwingen vrouwen keer op keer zich in allerlei bochten te wringen om zich aan de door mannen bedachte regels te houden.
Het is de verantwoordelijkheid van artsen hier om de heren eens goed duidelijk te maken WAT het maagdenvlies nu precies is, en dat bloeden slechts INCIDENTEEL voorkomt tijdens een ontmaagding en dus ABSOLUUT geen bewijs is van maagdelijkheid.
Alleen dat neemt de angst bij de vrouwen weg, zodat zij NIET hoeven te vrezen voor de gevolgen van een voortijdig gescheurd maagdenvlies.
De discussie zou niet eens moeten gaan over de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies en de verantwoording van vrouwen.
quote:Met het eisen van maagdelijkheid is niets mis, maar met de zgn. bewijzen daarvan.
Op maandag 30 september 2002 12:37 schreef milagro het volgende:
Weer een typisch voorbeeld van een autochtoon die de voorkeur geeft de onwetenden in de kaart te spelen onder het mom van respect voor de cultuur.Het eisen van maagdelijkheid is bijzonder vrouwonvriendelijk en brengt jonge vrouwen tot wanhoop.
quote:Ik neem aan dat ook de mannen geen seks voor het huwelijk mogen hebben. Die regels gelden dus voor zowel de mannen als voor de vrouwen.
Ik vind het aanbieden van de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies op zich al idioot, maar om het nu ook nog eens te vergoeden???De mannen dwingen vrouwen keer op keer zich in allerlei bochten te wringen om zich aan de door mannen bedachte regels te houden.
quote:Mee eens.
Het is de verantwoordelijkheid van artsen hier om de heren eens goed duidelijk te maken WAT het maagdenvlies nu precies is, en dat bloeden slechts INCIDENTEEL voorkomt tijdens een ontmaagding en dus ABSOLUUT geen bewijs is van maagdelijkheid.Alleen dat neemt de angst bij de vrouwen weg, zodat zij NIET hoeven te vrezen voor de gevolgen van een voortijdig gescheurd maagdenvlies.
De discussie zou niet eens moeten gaan over de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies en de verantwoording van vrouwen.
quote:Die angst hoeven ze ook niet te hebben als ze een man trouwen die er geen moeite mee heeft.
Alleen dat neemt de angst bij de vrouwen weg, zodat zij NIET hoeven te vrezen voor de gevolgen van een voortijdig gescheurd maagdenvlies.
quote:Duh!!!!!
Op maandag 30 september 2002 12:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Die angst hoeven ze ook niet te hebben als ze een man trouwen die er geen moeite mee heeft.
En dus moeten ALLE mannen voorgelicht worden, zodat ALLE mannen er geen moeite meer mee zullen hebben.
Ik mag aannemen dat de meeste mannen ook jong huwen, en dus van een generatie zijn waar van enige kennis van zaken van het vrouwenlichaam verwacht mag worden.
Zo niet, voorlichten!!!!!!!!!!!
Het is te gek dat in dit land grote aantallen jonge meiden onnodig gebukt gaan onder de eis van maagdelijkheid, die staat of valt bij een het "bewijs" van bloed.
quote:1) Is een gebruik NIET gerelateerd aan nationaliteit maar aan religie
Op maandag 30 september 2002 11:58 schreef K3 het volgende:[..]
Ook als het een Nederlands gebruik was, ben ik tegen. Je bent ontmaagd als je een pik in je vagina hebt gehad. Door het vliesje dicht te naaien is die piemel er echt in een keer niet meer in geweest hoor.
Wat ik triest vind is dat die mensen hun eigen geloofsovertuiging hiermee om zeep helpen, zo kun je moslims toch niet meer serieus nemen? Ze naaien Allah waar-ie bij staat.
[Dit bericht is gewijzigd door DaBuzzzzz op 30-09-2002 12:53]
Ik vindt dit allemaal zo huigelachtig.
Als ze het hersteld willen hebben, dan betalen ze maar mooi zelf.
quote:Mwah, strenge christenen willen ook als maagd het huwelijk in hoor. Alleen test hier niemand zijn kerverse vrouw tijdens de eerste nacht op bloeden heb ik het idee.
Op maandag 30 september 2002 12:32 schreef Sambal het volgende:Ik ben voor,
Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je tegen bent alleen maar omdat het een ander geloof is.
quote:Tja, ik kan het ook zo lezen dat het een goed idee is omdat het de kans verhoogt dat wij ''ongelovigen'' met een moslimmeisje naar bed kunnen
Ik denk dat het een goede zaak is om deze behandeling in het ziekenfonds te stoppen omdat dit de vrouwen kan helpen zichzelf (sexueel) te ontwikkelen. Dat is nou eenmaal een vrijheid die je hier hebt in het land.
quote:De pil zit mede in het ziekenfonds omdat dit zeer veel ongewenste zwangerschappen, met alle kosten die daarmee gepaard gaan, bespaart.
De pil in het ziekenfonds is eigelijk ook niet echt nodig, je hebt toch condooms? al die mensen die maar voor het gemak een pil nemen, achtelijk. (for the record; ik ben voor de pil in het ziekenfonds dit is om even aan te geven hoe je ook tegen de pil aan kunt kijken.)
Het herstellen van het maagdenvlies zie ik hier niet onder vallen. In tegendeel zelfs.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 30-09-2002 12:54]
quote:de pil is anders voor veel vrouwen een middel om de menstruatie te beteugelen, ik ken veel dames die de pil niet slikken omdat ze zonodig zonder condoom willen vrijen maar omdat hun menstruatie anders in de soep loopt en dan voel je je echt niet lekker hoor..
Op maandag 30 september 2002 12:32 schreef Sambal het volgende:
Ik ben voor,
Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je tegen bent alleen maar omdat het een ander geloof is. Ik denk dat het een goede zaak is om deze behandeling in het ziekenfonds te stoppen omdat dit de vrouwen kan helpen zichzelf (sexueel) te ontwikkelen. Dat is nou eenmaal een vrijheid die je hier hebt in het land. De pil in het ziekenfonds is eigelijk ook niet echt nodig, je hebt toch condooms? al die mensen die maar voor het gemak een pil nemen, achtelijk. (for the record; ik ben voor de pil in het ziekenfonds dit is om even aan te geven hoe je ook tegen de pil aan kunt kijken.)
en wat betreft dat maagdenvliesgebeuren kan ik me echt _geen enkele_ medische reden bedenken, klinkklare onzin dus dit soort voorstellen
quote:Soms halen ze er een dokter bij die kijkt of het maagdenvlies nog intakt is.
Het is de verantwoordelijkheid van artsen hier om de heren eens goed duidelijk te maken WAT het maagdenvlies nu precies is, en dat bloeden slechts INCIDENTEEL voorkomt tijdens een ontmaagding en dus ABSOLUUT geen bewijs is van maagdelijkheid.
quote:Nja je zit nu eenmaal met het feit dat veel vrouwen angst hebben om dat maagdenvlies, je zegt het zelf dat veel vrouwen leven in angst. Ik zou dat niemand willen toewensen eigelijk. Nu kun je roepen dat je een cultuur moet veranderen maar dat lukt nu eenmaal niet zo 1-2-3, waarom dan niet zo'n simpele operatie in het ziekenfonds zodat de vrouwen een leven zonder angst kunnen hebben. (w.b.t. het maagdenvlies dan)
Alleen dat neemt de angst bij de vrouwen weg, zodat zij NIET hoeven te vrezen voor de gevolgen van een voortijdig gescheurd maagdenvlies.De discussie zou niet eens moeten gaan over de mogelijkheid tot herstel van het maagdenvlies en de verantwoording van vrouwen.
Wat boeit het nu allemaal, om hoeveel behandelingen zou het eigelijk gaan? ik denk dat het allemaal wel wat meevalt hoor.
quote:heb je er wel eens over nagedacht dat niet iedereen het een dom gebruik vindt?
Op maandag 30 september 2002 11:49 schreef X-Ray het volgende:[..]
Tegen.
Ik zie niet in waarom de gemeenschap zou moeten betalen aan het in stand houden van een dom gebruik. Het is geen operatie die redelijkerwijs noodzakelijk is, integendeel de operatie is onwenselijk omdat het gefundeerd is op een dom gebruik en de onderdrukking van vrouwen.
zij hebben hun redenen... En er zitten wel meer vreemde dingen in het ziekenfonds
quote:Het merendeel van Nederland zal het als een dom gebruik zien dat je als maagd het huwelijk in moet.
Op maandag 30 september 2002 12:54 schreef Jordy-B het volgende:[..]
heb je er wel eens over nagedacht dat niet iedereen het een dom gebruik vindt?
quote:Noem eens wat vergelijkbaars
zij hebben hun redenen... En er zitten wel meer vreemde dingen in het ziekenfonds
Een vrouw kan dus verstoten worden omdat ze NIET bloed, terwijl ze WEL maagd is.
Wie garandeert een vrouw dat na een operatie er wel bloed vloeit?
Kortom, mannen noet duidelijk gemaakt worden dat bloed niet persé hoeft te vloeien tijdens een ontmaagding.
Een maagdenvlies is immers niet te voelen bij een penetratie, dus hoe weet een man, als er geen bloed vloeit, dat er een maagdenvlies zat?
Niet dus.
Onzin dus die operatie.
Prik maar in je vinger en leidt het mannelijk lid met bebloede vinger naar binnen.
quote:Het merendeel van NL zal dat wel vinden.
Op maandag 30 september 2002 12:54 schreef Jordy-B het volgende:[..]
heb je er wel eens over nagedacht dat niet iedereen het een dom gebruik vindt?
quote:Zoals?
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 30-09-2002 13:01]
quote:Met zo'n gesubisidiëerde operatie zou de staat aangeven dat het achter het idee staat dat een maagdenvlies noodzakelijk is bij een huwelijk met een maagd.
Op maandag 30 september 2002 12:53 schreef Sambal het volgende:
Nja je zit nu eenmaal met het feit dat veel vrouwen angst hebben om dat maagdenvlies, je zegt het zelf dat veel vrouwen leven in angst. Ik zou dat niemand willen toewensen eigelijk. Nu kun je roepen dat je een cultuur moet veranderen maar dat lukt nu eenmaal niet zo 1-2-3, waarom dan niet zo'n simpele operatie in het ziekenfonds zodat de vrouwen een leven zonder angst kunnen hebben. (w.b.t. het maagdenvlies dan)Wat boeit het nu allemaal, om hoeveel behandelingen zou het eigelijk gaan? ik denk dat het allemaal wel wat meevalt hoor.
Laat de staat zich daar in hemelsnaam verre van houden, en proberen het gedachtengoed van dergelijke lieden te veranderen.
quote:Tja een beetje verstandige dokter zal dat dan beamen ook al is het NIET intact.
Op maandag 30 september 2002 12:53 schreef Sambal het volgende:[..]
Soms halen ze er een dokter bij die kijkt of het maagdenvlies nog intakt is.
[..]Nja je zit nu eenmaal met het feit dat veel vrouwen angst hebben om dat maagdenvlies, je zegt het zelf dat veel vrouwen leven in angst. Ik zou dat niemand willen toewensen eigelijk. Nu kun je roepen dat je een cultuur moet veranderen maar dat lukt nu eenmaal niet zo 1-2-3, waarom dan niet zo'n simpele operatie in het ziekenfonds zodat de vrouwen een leven zonder angst kunnen hebben. (w.b.t. het maagdenvlies dan)
Wat boeit het nu allemaal, om hoeveel behandelingen zou het eigelijk gaan? ik denk dat het allemaal wel wat meevalt hoor.
Jij laat vrouwen dus liever in angst doorleven????
Zoals ik al zei, bloeden gebeurt heel vaak NIET, dus zou ze dan geen maagd meer zijn?
Hoe reageert een man dan?
Voorlichten over het maagdenvlies en een eventuele bloeding, en dus ook duidelijk maken dat een gescheurd maagdenvlies OOK kan gebeuren door sporten bijvoorbeeld, zet VEEL MEER zoden aan de dijk
Vrouwen hoeven niet in angst televen als MANNEN kennis van zaken hadden.
We hebben het hier over de NU huwbare mannen, jonge kerels dus, waarschijnlijk HIER geboren en getogen.
Die zouden toch ontvankelijk moeten zijn voor een GEDEGEN voorlichting!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |