99% kans dat die ree (dit is geen hert) opgeschrikt is door een hond. Het is duidelijk geen tijdstip dat een hert uit zichzelf aan de wandel is.quote:Op maandag 4 november 2013 11:56 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En is dat hert achterna gezeten door een hond of niet?
Jij bent echt zo'n hondenhater type.quote:Op maandag 4 november 2013 11:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je wilt het niet snappen he? Een hond hoeft geen fanatieke jachthond te zijn om herten en reeën op hol te doen slaan. Een simpele verstoring van hun slaap is voldoende. Dat kan een lieve rustige labrador ook voor elkaar krijgen. Hoeft hij er niet eens achteraan te rennen. Een beetje snuffelen bij de slaapplek is voldoende.
Blijven de honden gewoon aan de lijn dan scheelt dat dus een heleboel dode dieren.
Tegen mensen zoals jij zeg ik dan maar: "Ik hoop dat het een roedel zwijnen is die die kuthond van jou verstoort. Scheelt dood groot wild en er is weer een hond van een asociale hondeneigenaar minder."
Heb je geen ruimte voor een hond moet je er ook niet aan beginnen. Onze hond komt nooit buiten de poort. Zou ook niet goed zijn het immers een waakhond die maar een ding doet en dat is territorium bewaken. Voldoende plaats voor het beestje om zich uit te leven en zijn gang te gaan.quote:Op maandag 4 november 2013 12:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Jij bent echt zo'n hondenhater type.
Honden moeten ook gewoon rennen in de natuur want dat is gezond voor hun. In drukke gebieden kan en mag dat niet, en dat begrijp ik ook. Maar ergens in de Veluwe moet het kunnen.
Als je ongelukken wilt voorkomen kan je beter verbieden dat kleine kinderen fietsen en op straat spelen, levert ongetwijfeld veel meer ongevallen op... Maar ja, omdat het een hond is mag het geen vrijheid hebben kennelijk
De hond van mijn ouders is een Cavalier King Charles Spaniel, een van de meest vriendelijke hondenrassen. Het is niet omdat gevaarlijke honden niet los mogen, dat dit ook voor de rest van de honden moet gelden. Althans, niet in die belachelijke grote gebieden dat je in NL niet los mag lopen.quote:Op maandag 4 november 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Heb je geen ruimte voor een hond moet je er ook niet aan beginnen. Onze hond komt nooit buiten de poort. Zou ook niet goed zijn het immers een waakhond die maar een ding doet en dat is territorium bewaken. Voldoende plaats voor het beestje om zich uit te leven en zijn gang te gaan.
quote:Op maandag 4 november 2013 12:08 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
De hond van mijn ouders is een Cavalier King Charles Spaniel, een van de meest vriendelijke hondenrassen. Het is niet omdat gevaarlijke honden niet los mogen, dat dit ook voor de rest van de honden moet gelden. Althans, niet in die belachelijke grote gebieden dat je in NL niet los mag lopen.
quote:Op maandag 4 november 2013 12:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Jij bent echt zo'n hondenhater type.
Honden moeten ook gewoon rennen in de natuur want dat is gezond voor hun. In drukke gebieden kan en mag dat niet, en dat begrijp ik ook. Maar ergens in de Veluwe moet het kunnen.
Als je ongelukken wilt voorkomen kan je beter verbieden dat kleine kinderen fietsen en op straat spelen, levert ongetwijfeld veel meer ongevallen op... Maar ja, omdat het een hond is mag het geen vrijheid hebben kennelijk
Je wilt het gewoon niet begrijpen hé? Er zijn zat, echt zat, plaatsen in Nederland waar honden los mogen lopen. Zelfs op de Veluwe zijn enorme losloopgebieden waar de kans op verstoring van wild erg klein is. Er is werkelijk geen enkele andere reden dan desinteresse en gemakzucht om je hond dan maar op de Veluwe los te laten lopen in een gebied waar dat niet mag.quote:Op maandag 4 november 2013 12:08 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
De hond van mijn ouders is een Cavalier King Charles Spaniel, een van de meest vriendelijke hondenrassen. Het is niet omdat gevaarlijke honden niet los mogen, dat dit ook voor de rest van de honden moet gelden. Althans, niet in die belachelijke grote gebieden dat je in NL niet los mag lopen.
Geen ruimte, geen tijd, geen zin, geen interesse of gewoon enorm dom. Dan inderdaad niet aan een hond beginnen. En zo'n keffertje met een doorgefokte te kleine schedel waar de hersenen aan de achterkant uitpuilen hoeft niet te rennen in een kilometers wijd bos. Voor zo'n kuttelikker is een strookje gras ruim voldoende.quote:Op maandag 4 november 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Heb je geen ruimte voor een hond moet je er ook niet aan beginnen. Onze hond komt nooit buiten de poort. Zou ook niet goed zijn het immers een waakhond die maar een ding doet en dat is territorium bewaken. Voldoende plaats voor het beestje om zich uit te leven en zijn gang te gaan.
Heel de dag koppijn? waar the fuck heb je het over, als je het ras niet ken oordeel er dan niet over.quote:Op maandag 4 november 2013 12:10 schreef betyar het volgende:
[..]Lekker zo'n beest die heel de dag koppijn heeft. Je mag trots zijn dat je ouders zo'n hond hebben. Ook dat keffertje kan wilde beesten laten verschieten.
http://zembla.incontxt.nl(...)_pim_fortuyn_hondjesquote:Op maandag 4 november 2013 13:13 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Heel de dag koppijn? waar the fuck heb je het over, als je het ras niet ken oordeel er dan niet over.
Waarom ze deningrerend over de Cavalier King Charles Spaniel doen? Ik heb liever zo'n hond dan een Jack Russell.quote:Op maandag 4 november 2013 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Geen ruimte, geen tijd, geen zin, geen interesse of gewoon enorm dom. Dan inderdaad niet aan een hond beginnen. En zo'n keffertje met een doorgefokte te kleine schedel waar de hersenen aan de achterkant uitpuilen hoeft niet te rennen in een kilometers wijd bos. Voor zo'n kuttelikker is een strookje gras ruim voldoende.
Een hond kan prima op een flat (zo ben ik ook begonnen) zelfs een middelbare grote hond. Zolang je maar geïnteresseerd bent in dat beest, het aandacht, liefde en tijd geeft en de moeite neemt om de losloopgebieden op te zoeken naar gelang de behoefte van je hond.
quote:Op maandag 4 november 2013 13:21 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Waarom ze deningrerend over de Cavalier King Charles Spaniel doen? Ik heb liever zo'n hond dan een Jack Russell.
Eigenlijk is dit typerend voor je hele houding. Je verwijt ons het hondenras niet te kennen maar weet niet eens dat zij ernstige gezondheidsproblemen hebben door een doorgefokte te kleine schedel waar, echt waar, de hersenen aan de achterkant uitpuilen. Dat heeft dus niks met denigrerend doen te maken maar met wijzen op de problematiek van dat ras.quote:Heel de dag koppijn? waar the fuck heb je het over, als je het ras niet ken oordeel er dan niet over.
Luiheid en laksheid dus. Daarnaast heb je overduidelijk totaal geen kaas gegeten van de Veluwe. Enig idee hoe groot die is?? De Veluwe is een overwegend beboste landstreek in de Nederlandse provincie Gelderland en een voormalig kwartier van het hertogdom Gelre. De Veluwe meet ongeveer 1000 km². Een gebied met een oppervlakte van 91.200 ha is aangemerkt als Natura 2000-gebied. Kloksgewijs vanaf de stad Hattem in het noorden wordt het gebied ruwweg begrensd door Apeldoorn, Dieren, Arnhem, Wageningen, Ede, Barneveld en Harderwijk.quote:En het is gewoon prettig dan je niet naar een speciaal gebied hoeft op te zoeken om los te lopen, er zijn meer dan genoeg plekken waar een aanlijnplicht meer dan overdreven is. Jij kent de Veluwe toch goed? Ken je ook het bosgebied achter de camping de Woeste Hoogte in Hoenderloo? Ga me niet zeggen dat een aanlijnplicht daar noodzakelijk, het is een omheind gebied gescheiden van de camping en van wegen!
Lol ik ga me niet aan iemand zoals jou gehoor geven wat ik moet doen, flikker op zeg.quote:Op maandag 4 november 2013 13:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is dit typerend voor je hele houding. Je verwijt ons het hondenras niet te kennen maar weet niet eens dat zij ernstige gezondheidsproblemen hebben door een doorgefokte te kleine schedel waar, echt waar, de hersenen aan de achterkant uitpuilen. Dat heeft dus niks met denigrerend doen te maken maar met wijzen op de problematiek van dat ras.
[..]
Luiheid en laksheid dus. Daarnaast heb je overduidelijk totaal geen kaas gegeten van de Veluwe. Enig idee hoe groot die is?? De Veluwe is een overwegend beboste landstreek in de Nederlandse provincie Gelderland en een voormalig kwartier van het hertogdom Gelre. De Veluwe meet ongeveer 1000 km². Een gebied met een oppervlakte van 91.200 ha is aangemerkt als Natura 2000-gebied. Kloksgewijs vanaf de stad Hattem in het noorden wordt het gebied ruwweg begrensd door Apeldoorn, Dieren, Arnhem, Wageningen, Ede, Barneveld en Harderwijk.
Denk jij dan echt dat ik elke vierkante kilometer daarvan als mijn broekzak ken?![]()
Ter vergelijking: Amsterdam meet 219 km²
Daarnaast; Jij bent verantwoordelijk voor de hond waar jij mee wandelt. Een goede hondeneigenaar die op vakantie gaat met de hond (zoals jij of je ouders dus) behoort simpelweg de regelgeving ten aanzien van honden in die omgeving te onderzoeken voor vertrek. Je kijkt toch ook of die hond toegestaan is op die camping? Dan kan je ook kijken waar de dichtstbijzijnde losloopgebieden zijn. En ja.. bij Hoenderloo in de buurt weet ik toevallig een hele mooie van enkele vierkante kilometers. Daar ga ik ook weleens heen.
Je bent gewoon lui en laks en vindt dat de hele wereld en wetgeving zich maar aan jouw gemak moet aanpassen. Jij wilt daar die kuttelikker uitlaten en dus moet die daar los mogen lopen.
Blijf toch lekker in je Randstad en laat dat kreng schijten in de speeltuin.
Nee hoor.. ik vertel je niet wat je moet doen en laten.. dat doet de boswachter en dan ga jij hier huilie huilie doen en de bewoners van de Veluwe vertellen wat zij moeten doen. Hoe absurd wil je het hebben.quote:Op maandag 4 november 2013 14:04 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Lol ik ga me niet aan iemand zoals jou gehoor geven wat ik moet doen, flikker op zeg.
.
En op de Veluwe zijn volgens jouw geen wegen en snelwegen.. Dus wild heeft 1000 km2 de ruimte om voor jouw kuttelikker aan de haal te gaan dus wat maakt dat nu uit. My God. Maak van Randstedeling maar rustig Randdebiel.quote:En inderdaad de Veluwe is een heel groot gebied, dus het argument dat eventueel verstoor wild geen kant opkan houdt geen stand.
En in jouw beleving moet je werkgever natuurlijk ook niet lopen zeiken dat je zit te FOK-ken onder werktijd en op de computer van je baas?quote:Jammer dat ik hier geen smileys, ben achter een computer op mijn werk en daar doet het niet.
Ik zie Starman al gefrustreerd achter de computer zitten, zijn baas houdt hem momenteel in de gaten en vraagt straks na werktijd of het vandaag wel allemaal goed ging.quote:Op maandag 4 november 2013 14:14 schreef Ouder1 het volgende:
En in jouw beleving moet je werkgever natuurlijk ook niet lopen zeiken dat je zit te FOK-ken onder werktijd en op de computer van je baas?
quote:Op maandag 4 november 2013 14:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie Starman al gefrustreerd achter de computer zitten, zijn baas houdt hem momenteel in de gaten en vraagt straks na werktijd of het vandaag wel allemaal goed ging.
Triest om het op de man te spelen omdat je argumenten op zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 14:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie Starman al gefrustreerd achter de computer zitten, zijn baas houdt hem momenteel in de gaten en vraagt straks na werktijd of het vandaag wel allemaal goed ging.
Die zijn nog lang niet op. Jij zit klem.quote:Op maandag 4 november 2013 14:23 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Triest om het op de man te spelen omdat je argumenten op zijn.
Ik speel niet op de man. Althans, ik ben er niet mee begonnen.quote:Op maandag 4 november 2013 14:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Die zijn nog lang niet op. Jij zit klem.
Dat mag je pas als je de discussie hebt gewonnen, lijkt me wel een leuke regel trouwens.quote:Op maandag 4 november 2013 14:25 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik speel niet op de man. Althans, ik ben er niet mee begonnen.
Je hebt misschien mijn voorgaande post niet gezien...quote:
Nooit van gehoordquote:Op maandag 4 november 2013 14:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat mag je pas als je de discussie hebt gewonnen, lijkt me wel een leuke regel trouwens.
Om te beginnen is vee bij voorbaat al niet wild. Daar ga je dus wederom volledig de mist in.quote:Op maandag 4 november 2013 14:21 schreef StarmanFR het volgende:
Ouder, de meeste ongevallen die met wilde vee gebeuren, is dat vanwege het feit dat het vee opgejaagd is door wild vee? Als dat niet het geval is, is er niet genoeg reden om in een leeg rustig bos een aanlijnplicht op te dringen. In Frankrijk bv. zie ik in een bosgebied nergens of een hond wel of niet aan de lijn moet.
En je doet deningrerend tegen mij omdat ik in de Randstad woon en dat mijn ouders en ik zo'n hond hebben.
Nee, waarschijnlijk door een andere Fok!tokkiequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |