abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132765498

Woensdagavond was de eerste aflevering van drama/thriller The Escape Artist op BBC 1 te zien. In dit driedelige verhaal van David Wolstencroft (van Spooks) vertolkt David Tennant (bekend van onder andere zijn rol als The Doctor in Doctor Who) Will Burton, een succesvolle advocaat. Alles in zijn leven leek top, tot de zaak waarin hij Liam Foyle (door Toby Kebbell) moet verdedigen...

De een vindt het geweldig, de ander niet:
IMDB: 7,4
Independent: ''[..]what The Escape Artist lacked in original characters, it made up for in scares. Even in this scene-setting episode, there were enough jumpy moments to have you hiding your eyes behind a sofa cushion and nervously counting down the hours till episode two.''
The Guardian: ''I know everyone deserves a defence, but that's quite a big ask of the viewer.
We'll just have to go along with it, I guess, because otherwise The Escape Artist is excellent. Post tragedy, Tennant comes into his own, no longer smug and unbearable but bereaved and haunted. Even his eyes suck you quietly into his sorrow. He is a properly good actor, no? And we're into a taut, pacy, chilling – really chilling – thriller not just about what goes on in the courtroom, but about how that affects the lives of people outside. I'm both excited and dreading the rest.''
The Metro: 3/5 (niet heel positief, maar: ''The Escape Artist’s implicit questioning of the morality of our legal system is thought-provoking.'')

Ik vind het zeker een aanrader. Vraag me ook erg af waar het heen gaat. Wat vonden jullie?
pi_132772942
Ja fantastische eerste aflevering! Jammer dat er maar drie zijn, heb het idee dat het volgende week pas echt gaat beginnen.
Verder natuurlijk sowieso: Tennant _O_
pi_132802990
Goede eerste aflevering. :)
  vrijdag 1 november 2013 @ 22:58:53 #4
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_132810063
Vandaag de eerste aflevering gezien... erg sterke opening! Ben benieuwd naar de rest :)
pi_132861123
Totaal gemist :{ , dat gaat kuch...downloaden....kuch worden als Tennant fan. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_132940719
Goeie reacties hier dus! Wel weinig, maar 't is geen bekende serie natuurlijk.
Over een half uur komt deel 2 van de 3! Erg benieuwd waar het heengaat.
pi_132953001
Tweede aflevering was ook prima. :)
Al denk ik wel dat het goed is dat het maar 3 afleveringen zijn. Het verhaal is te dun voor een echt seizoen.
pi_132970052
Inderdaad prima, alhoewel ik er meer van had verwacht. De teaser voor de laatste aflevering zag er veelbelovend uit!
pi_133198069
Over een half uur komt aflevering 3. Vraag me echt af waar het allemaal heengaat.
pi_133205272
Was wel aardig. :)
Had eigenlijk verwacht dat die Foyle familie was van een slachtoffer waarvan Will de moordenaar had vrij gekregen, maar dat bleek niet het geval.
pi_133223174
Spannende en goede laatste aflevering. Verhaaltechnisch had ik er meer van verwacht, maar qua beeld en acteerwerk was het top. Enerzijds vergezocht einde, maar het gaf toch wel een ''wow''-gevoel.
Vraag me wel af of een andere manier van uitzenden (film? Alle drie achter elkaar?) niet beter en spannender zou zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')