abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 november 2013 @ 22:16:43 #126
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_133024297
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:42 schreef Mula het volgende:
Oh, en ik ben inmiddels net als bij mijn eerste chemo weer helemaal into vlees. Heb deze week al drie hele gegrilde kippen op. :@ En een kippenpoot. :@ :@ :@
Klinkt goed :D :9
Lekker van genieten en succes met je geheime project ^O^
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 8 november 2013 @ 02:02:46 #127
3542 Gia
User under construction
pi_133031594
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:40 schreef Mula het volgende:
Het gaat goed. Nergens last van. Geestelijk gaat het ook ok. Wel moeilijke momenten af en toe, maar het positieve overheerst toch wel.

Ik ben een geheim project aan het plannen en dat levert veel plezier op. Verheug me er al helemaal op. >:) O+
Goed bezig meisje. Kip is helemaal okay voor je, en leuke, geheime plannen maken, helemaal.
Denk gedurende de dag veel aan je.
Houd deze positiviteit vast.

Knuffels...
  † In Memoriam † vrijdag 8 november 2013 @ 06:57:35 #128
240917 Mula
pi_133032723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Lekker :D :9 Heb je zo'n uberlekkere kippengrillert in je buurt? Of heb je zelf je kippies gegrilld?
Lurker hier: veel sterkte en ik bewonder je, vooral omdat je zo in je nopjes klinkt met je geheime project! Heeft het al een naam? Een geheim project hoort een codenaam te hebben eigenlijk :7
Gewoon van de slager (aka my new best friend!). :P

Het geheime project is voor mij niet superbijzonder (been there, done that) maar voor degene om wie het gaat wel. Ik maak me alleen nog weinig illusies over mijn herkenbaarheid hier, dus dat is voorlopig alles wat ik zeg. ;)

Ik zie echt tegen de chemo op. Ik heb nergens last van en dan voelt het zo gek om dat spul in te laten lopen. Niemand snapt deze situatie ook... Ze zeggen dat ik doodziek ben, maar ik ben echt zo fit als wat. Heel erg onwerkelijk.
pi_133032915
Toch heb je (helaas) lotgenoten Mula. Zou het je helpen om daarmee in contact te komen, via bijv borstkanker fora of zo?
pi_133033618
Ah, wat fijn dat je je goed voelt, ondanks de chemo!
En projectjes zijn altijd leuk haha :P

Wanneer krijg je meer duidelijkheid over de chemo?
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 06:34:18 #131
240917 Mula
pi_133072166
Computergirl, ik heb niet zoveel behoefte aan lotgenotencontact. Ik heb na mijn diagnose heel veel gelezen op het forum van de Amazones, maar ben daarmee gestopt. Ik lees/schrijf hier en heb heel intensief contact met iemand uit amerika. Dat is voor mij genoeg.

Chemo zit er in. Infuus was binnen no time geplaatst. Ze gaan het in het vervolg op de verkoeverkamer doen. Warm doekje+anaesthesioloog werkt goed. Ze waren me alleen 'kwijt' waardoor mn verblijf op de verkoeverkamer iets langer dan gepland duurde. :D

Ik heb met de arts afgesproken dat ik pas over twee weken hoor of de chemo iets doet. Deze week staat in het kader van het geheime project en volgende week ga ik naar NYC. Eerst daar mee bezig en dan weer verder met het lijf.
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 06:34:59 #132
240917 Mula
pi_133072167
Oh, en hele gegrilde kip nr 4? CHECK! :@ :P
pi_133072213
Je gaat naar NYC! *O*

Fantastisch dat je daar sterk genoeg voor bent, veel plezier daar.
En de KFC vindt je daar op elke straathoek. :Y)

Gelukkig ging je infuus goed; goed prikken blijkt vaak toch een hele kunst te zijn.
Ik hoop dat je je zo goed blijft voelen. ^O^
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 07:14:40 #134
240917 Mula
pi_133072233
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 06:58 schreef CartWOman het volgende:
Je gaat naar NYC! *O*

We hebben nog niet geboekt, aangezien ik toch even wil afwachten hoe mijn lijf deze chemo trekt. Om nou twee tickets naar Amerika te hebben waar je niks mee doet is ook zo wat he. ;) Het geheime project gaat deze week heel veel energie kosten, dus ik weet snel hoe haalbaar NYC is. Ik maak me er trouwens totaal geen zorgen over. We gaan gewoon het reisplan erop aanpassen en gaan. Mocht ik me slechter voelen kan ik altijd nog aan de dexa (die slik ik nu niet) en anti-misselijkheidspilletjes(slik ik ook niet). Dus alleen zorgen dat ik geen koorts krijg!!
pi_133072242
Daar gaan we dus heel hard op hopen. :Y

Dat geheime project klinkt wel spannend, zolang je jezelf niet voorbij rent en je rust ook neemt. Veel succes!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 07:49:42 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_133072310
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 06:34 schreef Mula het volgende:

Chemo zit er in. Infuus was binnen no time geplaatst. Ze gaan het in het vervolg op de verkoeverkamer doen. Warm doekje+anaesthesioloog werkt goed. Ze waren me alleen 'kwijt' waardoor mn verblijf op de verkoeverkamer iets langer dan gepland duurde. :D
*O* wat goed dat het prikken lekker ging. Hebben ze het nu in je oedeemarm gedaan?

En NY ga jij zeker halen <3
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 08:26:02 #137
240917 Mula
pi_133072475
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 07:49 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

*O* wat goed dat het prikken lekker ging. Hebben ze het nu in je oedeemarm gedaan?

En NY ga jij zeker halen <3
Nee, gewoon in mn goede arm. Ik was bang dat mn oedeemarm te erg zou gaan opzwellen en dat kan ik de volgende dagen er niet bij gebruiken.

quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2013 07:18 schreef CartWOman het volgende:

Dat geheime project klinkt wel spannend, zolang je jezelf niet voorbij rent en je rust ook neemt. Veel succes!
Het valt op zich wel mee hoe spannend het is hoor. Probleem is alleen dat uitlekken voor echt grote problemen kan zorgen, ook in het kader van NYC. En dat risico wil en kan ik nu niet nemen. Dinsdag vind ik het geen probleem om per DM (het gaat niet over mij, dus wil het hier niet bespreken) te vertellen wat het is. :)
  zaterdag 9 november 2013 @ 08:59:08 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_133072653
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 06:34 schreef Mula het volgende:
Ik heb met de arts afgesproken dat ik pas over twee weken hoor of de chemo iets doet. Deze week staat in het kader van het geheime project en volgende week ga ik naar NYC. Eerst daar mee bezig en dan weer verder met het lijf.
_O_ Good for you!

Toen mijn moeder ooit middenin de bestralingen zat hadden ze een weekend Parijs gepland waarop de arts eerst zei 'tsja, maar u moet toch maandagochtend weer hier zijn voor de bestraling'. Waarop mijn moeder aangaf dat als die eventuele kankercellen op zaterdag en zondag vrij zijn, een maandagochtend er ook nog wel bij kon. ;) 'Oh eh... Ja, dat zou wel moeten kunnen idd, hoe laat kunt u hier zijn?' En dus had ze om 14 uur een afspraak ipv om 08.00.

Natuurlijk is weer gezond worden heel belangrijk, maar sommige andere dingen, zoals Parijs en NYC, zijn dat ook. :*
***
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:30:08 #139
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_133073560
NYC *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 11:37:30 #140
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_133074506
Leuke plannetjes om een glimlach van op je gezicht te krijgen :)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 9 november 2013 @ 13:13:19 #141
3542 Gia
User under construction
pi_133076277
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:59 schreef Brighteyes het volgende:

_O_ Good for you!

Toen mijn moeder ooit middenin de bestralingen zat hadden ze een weekend Parijs gepland waarop de arts eerst zei 'tsja, maar u moet toch maandagochtend weer hier zijn voor de bestraling'. Waarop mijn moeder aangaf dat als die eventuele kankercellen op zaterdag en zondag vrij zijn, een maandagochtend er ook nog wel bij kon. ;) 'Oh eh... Ja, dat zou wel moeten kunnen idd, hoe laat kunt u hier zijn?' En dus had ze om 14 uur een afspraak ipv om 08.00.

Natuurlijk is weer gezond worden heel belangrijk, maar sommige andere dingen, zoals Parijs en NYC, zijn dat ook. :*
Toen ik met de chemo bezig was, was er een vrouw die haar chemo uitstelde om carnaval te kunnen vieren. Ieder mens is anders.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 november 2013 @ 13:21:20 #142
163650 Greys
pi_133076485
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 08:59 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

_O_ Good for you!

Toen mijn moeder ooit middenin de bestralingen zat hadden ze een weekend Parijs gepland waarop de arts eerst zei 'tsja, maar u moet toch maandagochtend weer hier zijn voor de bestraling'. Waarop mijn moeder aangaf dat als die eventuele kankercellen op zaterdag en zondag vrij zijn, een maandagochtend er ook nog wel bij kon. ;) 'Oh eh... Ja, dat zou wel moeten kunnen idd, hoe laat kunt u hier zijn?' En dus had ze om 14 uur een afspraak ipv om 08.00.

Natuurlijk is weer gezond worden heel belangrijk, maar sommige andere dingen, zoals Parijs en NYC, zijn dat ook. :*
Mijn moeder precies zo! Die hadden een weekend Berlijn geboekt, maar verder exact hetzelfde verhaal. Vond dat ze groot gelijk had en dat die paar uur dan echt niet uitmaken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_133077015
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Toen ik met de chemo bezig was, was er een vrouw die haar chemo uitstelde om carnaval te kunnen vieren. Ieder mens is anders.
Ik denk ook wel dat, door dat soort extraatjes voor jezelf op te eisen, maakt dat je er met hernieuwde moed en kracht tegenaan kan gaan.

Misschien is dat , als je zo in behandeling zit en weinig zonnige momenten hebt, juist wel een goed ding?

M'n zus merkte zelf ook heel goed, hoe verschillend mensen met hun kanker omgingen.
Je zou denken, allemaal lotgenoten, maken hetzelfde door, zullen er dan ook allemaal hetzelfde overdenken.
Mijn zus rookte, voor de diagnose,en stopte accuut van schrik met roken, toen ze hoorde dat ze twee keer kanker had.
Ze was ook echt in shock toen ze iemand uit haar "chemoclubje" hoorde zeggen; "eerste wat ik doe als ik straks buiten kom, is even lekker een peukie opsteken." :?
The waves you made will always be
  zaterdag 9 november 2013 @ 14:23:07 #144
3542 Gia
User under construction
pi_133077903
Klopt, pepper, elk verhaal is anders, qua behandeling, ervaring, herstel enz.
Er zijn ziekenhuizen die FEC toedienen, andere TAC.
De ene wordt eerst geopereerd en daarna chemo, of andersom, of geen chemo.
Allemaal afhankelijk van de persoonlijke situatie.

In 'mijn' ziekenhuis hebben ze een dagcentrum met drie stoelen, kunnen plat, meerdere standen. Een tafel met gewone stoelen, koffie en thee zoveel je wilt. Rond half één komt de lunchkar, met ruime keuze. Allemaal perfect verzorgd.
Maar je ervaring delen met lotgenoten vond ik het belangrijkst.
pi_133079243
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 14:23 schreef Gia het volgende:
Klopt, pepper, elk verhaal is anders, qua behandeling, ervaring, herstel enz.
Er zijn ziekenhuizen die FEC toedienen, andere TAC.
De ene wordt eerst geopereerd en daarna chemo, of andersom, of geen chemo.
Allemaal afhankelijk van de persoonlijke situatie.

In 'mijn' ziekenhuis hebben ze een dagcentrum met drie stoelen, kunnen plat, meerdere standen. Een tafel met gewone stoelen, koffie en thee zoveel je wilt. Rond half één komt de lunchkar, met ruime keuze. Allemaal perfect verzorgd.
Maar je ervaring delen met lotgenoten vond ik het belangrijkst.
Mijn zus kreeg; dubbele amputatie+reconstructie, (33x?) bestraling en zes x TAC.
Ze zegt ook dat ze niet durft te zeggen hoe erg het was omdat ze bang is dat, mocht ik ooit onverhoopt in dezelfde ellende terecht komen, behandeling zou weigeren misschien.
Daarmee heeft ze precies duidelijk gemaakt hoe erg het was he? ;(
In "haar" ziekenhuis waren ook van die luxe alle standen stoelen maar je kon ook voor een bed kiezen. :Y
Stond ook voor iedereen koffie/thee op tafel. :Y
Voor Lunch vroegen ze ook wie er een broodje wilde. Heel warm en vriendelijk waren ze. Niet alleen voor de patiënten zelf maar ook hun begeleiders. O+
The waves you made will always be
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:41:45 #146
3542 Gia
User under construction
pi_133079475
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:30 schreef pepper_961 het volgende:
Mijn zus kreeg; dubbele amputatie+reconstructie, (33x?) bestraling en zes x TAC.
Ze zegt ook dat ze niet durft te zeggen hoe erg het was omdat ze bang is dat, mocht ik ooit onverhoopt in dezelfde ellende terecht komen, behandeling zou weigeren misschien.
Daarmee heeft ze precies duidelijk gemaakt hoe erg het was he? ;(
In "haar" ziekenhuis waren ook van die luxe alle standen stoelen maar je kon ook voor een bed kiezen. :Y
Stond ook voor iedereen koffie/thee op tafel. :Y
Voor Lunch vroegen ze ook wie er een broodje wilde. Heel warm en vriendelijk waren ze. Niet alleen voor de patiënten zelf maar ook hun begeleiders. O+
Ik wens mijn ergste vijanden zo'n behandeling niet toe.
Het is vreselijk. Ik ervoer het letterlijk als een achtbaan, met ups en downs, met vaart erin, met door moeten gaan.
Het ergste is de verradelijkheid van de ziekte. Je mankeert 'niets', vind een knobbeltje en vervolgens heb je een levensbedreigende aandoening.
Je wordt ziek en zwak van de behandelingen. Het herstel daarna duurt ook meer dan een jaar, soms jaren.

Een tante van mijn man heeft 25 jaar geleden de chemo en bestraling geweigerd. Ze leeft nog steeds. Een nichtje van me, heeft, net als ik, het hele pakket gehad. Zij is er niet meer.

Het is net een loterij.
  zaterdag 9 november 2013 @ 15:57:12 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_133079883
Bijgelezen.
Een voorzichtige hoera voor Mula! Op naar NYC en het geheime plan.
Potverdorie, ik kan sowieso IRL al niet tegen geheimpjes, maar ik merk dat ik zelfs nú nieuwsgierig ben... :o :@
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_133080480
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 15:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik wens mijn ergste vijanden zo'n behandeling niet toe.
Het is vreselijk. Ik ervoer het letterlijk als een achtbaan, met ups en downs, met vaart erin, met door moeten gaan.
Het ergste is de verradelijkheid van de ziekte. Je mankeert 'niets', vind een knobbeltje en vervolgens heb je een levensbedreigende aandoening.
Je wordt ziek en zwak van de behandelingen. Het herstel daarna duurt ook meer dan een jaar, soms jaren.

Een tante van mijn man heeft 25 jaar geleden de chemo en bestraling geweigerd. Ze leeft nog steeds. Een nichtje van me, heeft, net als ik, het hele pakket gehad. Zij is er niet meer.

Het is net een loterij.
Dat kreeg ik aan de zijlijn ook wel duidelijk mee ja. ;(
Zo'n nare k*tziekte he? De een mag doorleven, een ander niet.... zo onvoorspelbaar en willekeurig. Kanker discrimineert niet he? :{
Een loterij waarvan ik hoop, dat steeds minder mensen erin moeten meespelen... :*
Mula "speelt" helaas weer mee en ik duim m'n vingers blauw dat haar lijf de kanker overwint!
:*
The waves you made will always be
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 23:36:04 #149
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_133095090
Pepper, helaas is borstkanker niet meer te genezen als het buiten de borsten en lymfeklieren is uitgezaaid naar lever, longen, hersenen en/of botten. De behandelingen die je dan nog krijgt zijn om nog zo lang mogelijk te rekken.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_133095634
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 23:36 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pepper, helaas is borstkanker niet meer te genezen als het buiten de borsten en lymfeklieren is uitgezaaid naar lever, longen, hersenen en/of botten. De behandelingen die je dan nog krijgt zijn om nog zo lang mogelijk te rekken.
Weet ik stiekem wel. :@ M'n zus kreeg hetzelfde te horen, als het terug komt is er niks meer aan te doen. Maar ik wil het stiekem niet weten, steek een beetje m'n kop in het zand. Pffff knipperknipper ;( :'( He jankerd ben ik. :(
The waves you made will always be
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')