Ga voor de voltijd, als je deeltijd wilt volgen moet je werk hebben wat in deze tijd niet voor het oprapen ligt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:20 schreef Doorzettertje het volgende:
Momenteel ben ik bezig met mijn MBO opleiding niveau 4 (Bouwkunde). Volgend jaar rond ik deze opleiding af en wil ik doorstromen naar het HBO. Ik twijvel echter of ik deze opleiding deeltijd of voltijd wil gaan doen. Ik heb namelijk helemaal geen zin om weer veel uren in de schoolbanken door te brengen.. Begrijp me niet verkeerd want ik vind de docenten en de lessen prima, maar wordt zo moe van het gedoe dat andere leerlingen hun werk niet maken.. En heb het idee dat je bij een deeltijd opleiding veel meer als individu bekeken. Wat is jullie ervaring/advies?
En wat zou je advieseren als je wel een baan hebt voor 32 uur, zodat ik naast de weekenden en avonden nog 1 extra dag per week heb?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:47 schreef Impect het volgende:
[..]
Ga voor de voltijd, als je deeltijd wilt volgen moet je werk hebben wat in deze tijd niet voor het oprapen ligt.
Ik heb na mijn opleiding MBO Civiele Techniek Niv. 4 werk gevonden en in deeltijd proberen de HBO opleiding te doen, het is echt veel wat je er 's avonds na het werk nog bij moet doen. Ben inmiddels ook gestopt omdat het gewoon niet te doen was qua wiskunde en mechanica (niet mijn ding)
Je gaat ook één dag naar school in de week? Ik toen tenminste van 14:00 tot 21:00.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:49 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
En wat zou je advieseren als je wel een baan hebt voor 32 uur, zodat ik naast de weekenden en avonden nog 1 extra dag per week heb?
Mechanica en wiskunde ligt mij namelijk wel makkelijk..
Ja dat bedoelde ik idd 1 dag studeren/school ;-)quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:58 schreef Impect het volgende:
[..]
Je gaat ook één dag naar school in de week? Ik toen tenminste van 14:00 tot 21:00.
Het ligt ook aan wat je er 's avonds aan hobby's en verplichtingen nog bij hebt. Ik wou niet mijn hele sociale leven opgeven voor school dus ook dat heeft meegespeeld bij het stoppen met de opleiding.
Ik kan dus moeilijk advies geven omdat het erg persoonlijk is
Ik loop nu een half jaar fulltime stage bij een bedrijf dat ook de mogelijkheid bied om straks 32 uur in de week te werken/stage te lopen tijdens een HBO deeltijd.. En aangezien ik nu tijd over heb leek het me wel een goede optie.. Dan bouw je gelijk werkervaring op was mijn gedachte.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:15 schreef Tja..1986 het volgende:
Heb zelf nooit deeltijd gedaan maar een aantal vrienden van mij wel en daar waren ook gewoon projectgroepjes. Denk wel dat de gemiddelde deeltijder wat serieuzer is. Het punt is dat je voor deeltijd voor zover ik weet meestal wel een baan moet hebben in de richting die je studeert. Weet je zeker dat je die straks hebt?
Plus dat het dan waarschijnlijk voor het eerst is dat je fulltime gaat werken en dan ook gelijk een avondstudie erbij kan best zwaar zijn.
Wat voor opleiding doe je? en waar?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:29 schreef theklik het volgende:
Deeltijd doen. Doe ik ook, is makkelijk te halen.
Waarom zou een MBO'er dat niet kunnen? Die heeft toch juist al kennis over het vak?!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:23 schreef Ronaldussen het volgende:
Aan mbo'ers adviseert men om voltijd te doen. Bij deeltijd gaan ze er meestal van uit dat je al een hbo studie hebt gedaan of minstens op dat niveau zit. Mbo'ers hebben vaak wat meer tijd en sturing nodig om op dat niveau te komen. Hou er rekening mee dat je minder tijd hebt om stof tot je te nemen, dan voltijdsstudenten. Bovendien doe je met stages weer nieuwe ervaringen op bij andere bedrijven, dat is ook een groot pluspunt.
En dus scheer je alle MBO'ers over een kant..quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:47 schreef rhubarbje het volgende:
Omdat de manier van werken op een hbo enorm verschilt van dat op een mbo
Flauw..quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:50 schreef rhubarbje het volgende:
Wel degene die hun spreekwoorden niet kennen
Een hbo raad dat soort dingen nou eenmaal aan omdat ze moeilijk een gesprek met elke mbo-er die denkt aan doorleren op een hbo aan kunnen gaan om advies op maat te maken
het zelfde geld voor mensen op fok
maar los daarvan: de combinatie werk deeltijd is voor iedereen lastig, niet alleen voor mbo-ers
Als je daar ingeschreven staat misschienquote:Op vrijdag 1 november 2013 14:20 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Flauw..
Ik snap dat fok niet is voor een advies op maat maar het lijkt me dat het toch wel een kenmerk is van een goede school als je advies op maat kan geven?
Dat is waar, bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 1 november 2013 14:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Als je daar ingeschreven staat misschien
waarom zou een hbo uren gaan stoppen in jou leren kennen en je dan een advies op maat geven omdat je denkt aan inschrijven?
weet je hoe duur dat is als ze dat bij iedereen gaan doen die denkt aan inschrijven?
Waarom vraag je het niet aan je mentor op het mbo, die kent je al een aantal jaar en kan jou veel beter inschatten dan wie dan ook op het hbo
Dan absoluut in deeltijd gaan studeren. Het is retezwaar, maar werkervaring telt in deze tijden voor meer dan papiertjes.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:49 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
En wat zou je advieseren als je wel een baan hebt voor 32 uur, zodat ik naast de weekenden en avonden nog 1 extra dag per week heb?
Mechanica en wiskunde ligt mij namelijk wel makkelijk..
Even woord vooraf. Ik ben zelf een mbo'er die dit jaar begonnen is op het hbo.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:32 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Waarom zou een MBO'er dat niet kunnen? Die heeft toch juist al kennis over het vak?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |