Voilà, zelf heb je dus ook al de goede instelling! Keep it up!quote:
Ik kan me wel vinden in wat je zegt Krzwl. Valt me ook op dat je dan het negatieve toeschrijft aan externe zaken i.p.v. aan jezelf.quote:Een quote uit de film American Beauty. Eentje die ik graag zou willen omarmen, maar om één of andere reden wil het me maar niet lukken om positief in het leven te staan...
De wereld is niet gruwelijk, mallerd. Het is je blik die het gruwelijk doet lijken.quote:Op zondag 17 november 2013 19:51 schreef Revanches het volgende:
Ik vraag me soms oprecht af hoe je een optimist kunt zijn in deze gruwelijke wereld....
Gegarandeerd dat het op langere termijn niet gaat werken. Als positief denken niet vanzelf gaat, maar een opdracht is, gaat het nooit lukken.quote:Op zondag 17 november 2013 21:06 schreef Krzwl het volgende:
Thanks voor de vele reacties, ook die waar ik niet op heb gereageerd. Ik ga ze eens rustig op me in laten werken en er de komende tijd iets moois mee proberen te doen.
Ik stuitte nog op een document over positive psychology, wat me erg aansprak. Wellicht handig voor de mensen die dit herkennen
Grootst mogelijke onzin. Als je bewust een lange tijd op postiviteit focust, worden je neuroassociaties met deze emotie groter. Het wordt dus makkelijker om positieve dingen in te zien. Zie het als een spier die je moet trainen. Hetzelfde geldt andersom. Als je bewust een lange tijd stopt met negativiteit worden je neuroassociaties met deze emoties kleiner. Je kan dus praktisch elk gedrag in je hersenen veranderen als je er een langere tijd bewust mee bezig bent.quote:Op maandag 18 november 2013 01:40 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat het op langere termijn niet gaat werken. Als positief denken niet vanzelf gaat, maar een opdracht is, gaat het nooit lukken.
Is dat niet het idee achter cognitieve gedragstherapie? Of vergis ik me nu ernstig?quote:Op maandag 18 november 2013 13:17 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Grootst mogelijke onzin. Als je bewust een lange tijd op postiviteit focust, worden je neuroassociaties met deze emotie groter. Het wordt dus makkelijker om positieve dingen in te zien. Zie het als een spier die je moet trainen. Hetzelfde geldt andersom. Als je bewust een lange tijd stopt met negativiteit worden je neuroassociaties met deze emoties kleiner. Je kan dus praktisch elk gedrag in je hersenen veranderen als je er een langere tijd bewust mee bezig bent.
Geen idee. Het komt uit het boek Awaken the Giant Within, geschreven door Anthony Robbins. Het is waarschijnlijk de meest beroemde coach op het gebied van self development, doelen halen, gelukkig worden, etc.quote:Op maandag 18 november 2013 13:21 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Is dat niet het idee achter cognitieve gedragstherapie? Of vergis ik me nu ernstig?
Oké, als ik zijn naam google zie ik dat zijn werkwijze gebaseerd is op NLP (Neurolinguïstisch programmeren)quote:Op maandag 18 november 2013 13:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Geen idee. Het komt uit het boek Awaken the Giant Within, geschreven door Anthony Robbins. Het is waarschijnlijk de meest beroemde coach op het gebied van self development, doelen halen, gelukkig worden, etc.
quote:Op maandag 18 november 2013 13:28 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Oké, als ik zijn naam google zie ik dat zijn werkwijze gebaseerd is op NLP (Neurolinguïstisch programmeren)
Yes, al is dat niet het enige. Hij heeft praktisch zijn hele leven gewijd aan het bestuderen van zeer succesvolle mensen en op een rijtje te zetten wat hun maakt zoals ze zijn, om andere mensen te kunnen helpen om hun innerlijke baas naar boven te halen. Goud winnende atleten, bedrijven, hoogaanstaande politici, beroemde schrijvers, noem maar op.quote:Op maandag 18 november 2013 13:28 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Oké, als ik zijn naam google zie ik dat zijn werkwijze gebaseerd is op NLP (Neurolinguïstisch programmeren)
Ik zal 'm zeker op mijn NTL lijstje zetten, want het klinkt interessant. Maar nu nog even niet, ben een boek over introversie aan het lezen (eveneens zeer interessant en vol eye-openers) en een boek over de oorzaken van menselijke wreedheid.quote:Op maandag 18 november 2013 13:33 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Boek is een aanrader (ben er zelf nu in bezig)
Veel succes ermee dan. Met je neurokletsica.quote:Op maandag 18 november 2013 13:17 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Grootst mogelijke onzin. Als je bewust een lange tijd op postiviteit focust, worden je neuroassociaties met deze emotie groter. Het wordt dus makkelijker om positieve dingen in te zien. Zie het als een spier die je moet trainen. Hetzelfde geldt andersom. Als je bewust een lange tijd stopt met negativiteit worden je neuroassociaties met deze emoties kleiner. Je kan dus praktisch elk gedrag in je hersenen veranderen als je er een langere tijd bewust mee bezig bent.
Ga maar eens googlen, misschien leer je nog eens watquote:Op maandag 18 november 2013 14:11 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Veel succes ermee dan. Met je neurokletsica.
Ik wil je wel wat advies geven. Ik spiegel het even met mijn eigen leven: laatst liep ik door de stad en observeerde ik de mensen. Dit gebeurt vaker. Dan kijk ik naar de mensen die ik inhaal met lopen en zie ik dat ze allemaal uniek zijn (allemaal unieke zielen). Van klein tot oud elk wezen draagt zijn eigen onperfectie met zich mee. En juist de onperfectie maakt alles perfect.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:11 schreef Krzwl het volgende:
De wereld is zwart of wit, en vaak zwart, want er is maar weinig perfectie in mijn ogen, en een tussenweg bestaat er meestal niet.
Wie kan me helpen?
Dat jij de motivatie niet kunt opbrengen om een positieve draai aan je leven te geven is omdat je het blijkbaar toch niet slecht genoeg hebt. Val anderen niet lastig met je negativiteit zou ik willen zeggen.quote:Op maandag 18 november 2013 01:40 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat het op langere termijn niet gaat werken. Als positief denken niet vanzelf gaat, maar een opdracht is, gaat het nooit lukken.
Je moet het allemaal niet wetenschappelijk willen onderbouwen natuurlijk. Dan kun je je eigen negatieve instelling niet meer verantwoorden.quote:Op maandag 18 november 2013 14:11 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Veel succes ermee dan. Met je neurokletsica.
Was inderdaad een staaltje keiharde wetenschap wat pope net voorschotelde.quote:Op maandag 18 november 2013 14:27 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je moet het allemaal niet wetenschappelijk willen onderbouwen natuurlijk. Dan kun je je eigen negatieve instelling niet meer verantwoorden.
Je serveert het bij voorbaat al af. Dat zegt al genoeg.quote:Op maandag 18 november 2013 14:30 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Was inderdaad een staaltje keiharde wetenschap wat pope net voorschotelde.
Bestaat keiharde wetenschap op het gebied van geestelijk welzijn?quote:Op maandag 18 november 2013 14:30 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Was inderdaad een staaltje keiharde wetenschap wat pope net voorschotelde.
Nee, maar wie aankomt met holle termen als 'neuroassociaties' suggereert dat wel.quote:Op maandag 18 november 2013 18:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Bestaat keiharde wetenschap op het gebied van geestelijk welzijn?
Dat is geen holle term?quote:Op maandag 18 november 2013 18:15 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Nee, maar wie aankomt met holle termen als 'neuroassociaties' suggereert dat wel.
Het zijn vooral de momenten waarop ik last heb van stress of gefrustreerd door iets ben. Wanneer ik geen controle heb over de realiteit. En als die realiteit mijn verwachtingen niet kan beantwoorden, dan creëer ik toch mijn eigen (schijn)realiteit? Misschien maakt het mij niet gelukkig, maar dat maakt de werkelijkheid mij ook niet altijd. Dat is wat er zich dan in mijn hoofd afspeelt.quote:Op zondag 17 november 2013 15:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Met wijsbegeerte aan mijn zijde kon niemand mij wat maken. Vooral ikzelf niet, want ik was immers al bezig met het meest belangrijke. Hoog op de berg, neerkijkend op alle futiliteiten van alledag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |