abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 december 2013 @ 14:44:28 #201
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_134685975
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:53 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Los gekocht, geen sim-only. :P
Ik ook. Heb nog abbo tot maart. Ga volgend jaar wel shoppen voor een sim only.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_134689649
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 20:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet schaars, daarom is het overal in Nederland uitverkocht. Keep up with your bullshit.
Overal in Nederland uitverkocht?? Bijv.:
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 13:17 schreef Katth het volgende:
Gisteren gekocht bij Saturn in Bocholt (D). Ze hadden er nog veel op voorraad. Na 4 jaar een iPhone te hebben gehad moet ik zeggen dat ik aangenaam ben verrast. Keek wel op tegen het feit dat toestel/scherm een stuk groter is, maar dat went heel erg snel. Ik ben happy :D
En ik ken werkelijk niemand die in de laatste weken een Nexus 5 gekocht heeft, moeite had om hem te krijgen. Alleen in het begin was hij lastig te krijgen. Was in de VS niet anders.

Dat webshops er wat moeite mee hebben, is een ander verhaal.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_134689663
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 12:33 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Wat vind je beter aan Swiftkey dan aan de standaard dan?
Leert je typ-gebruik beter, houdt beter rekening met het gebruik van aparte woorden (bijv. rare namen, woorden die geen abn zijn, straattaal, etc) en afkortingen, en leert beter hoe bepaalde afwijkingen in je typgedrag (bijv. dat je bij bepaalde letters er steeds net naast zit, dan weet Swiftkey op een gegeven moment dat je die specifieke letter wilde typen) werken... Anderen doen dit natuurlijk ook, maar naar mijn ervaring doet geen enkel toetsenbord het zo goed als swiftkey. Maar dat kan natuurlijk ook persoonlijk zijn. Sowieso is het beter dan het standaard toetsenbord. Ik wilde op mijn G2 een tijdje weer het standaard toetsenbord proberen. Bij het eerste drukke BBM-gesprek toch maar weer Swiftkey geïnstalleerd.

Probeer het een tijdje, je gaat me gelijk geven. Een kennis van me is een ontzettende noob, en zelfs hij gaf het aan.

[ Bericht 34% gewijzigd door Kenju op 25-12-2013 17:33:26 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 25 december 2013 @ 18:44:46 #204
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_134691092
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 17:27 schreef Kenju het volgende:

[..]

Overal in Nederland uitverkocht?? Bijv.:

[..]

En ik ken werkelijk niemand die in de laatste weken een Nexus 5 gekocht heeft, moeite had om hem te krijgen. Alleen in het begin was hij lastig te krijgen. Was in de VS niet anders.

Dat webshops er wat moeite mee hebben, is een ander verhaal.
Bocholt Duitsland ;-)

Was eerder die dag de belcompanies en shops wel af geweest in Nijmegen, maar nergens te krijgen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_134692443
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 18:44 schreef Katth het volgende:

[..]

Bocholt Duitsland ;-)

Was eerder die dag de belcompanies en shops wel af geweest in Nijmegen, maar nergens te krijgen.
Ik had mijn Nexus 4 gewoon via de MediaMarkt in Nürnberg besteld. Een mailtje gestuurd, en zij stuurde hem op. Hetzelfde met mijn Xbox One (die zij vanuit overigens Eindhoven toegestuurd krijgen).
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_134692980
Volgende maand mag ik van mijzelf een nieuwe phone kopen. Ik twijfel tussen deze en een Moto X die ik via een via via import moet gaan doen. Mijn ervaring met electronica is dat de eerste generatie vaak issues heeft, zo begreep ik dat de camera en battery problemen hebben bij de N5. Is dat inmiddels opgelost?
  woensdag 25 december 2013 @ 20:10:50 #207
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_134693044
Moto x heeft toch geen europese netwerkbanden?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_134693127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 20:10 schreef Klonk het volgende:
Moto x heeft toch geen europese netwerkbanden?
Het is mogelijk om de XT1058 versie te kopen welke ondersteuning heeft op banden die ook in Nederland gebruikt worden.
  woensdag 25 december 2013 @ 20:30:48 #209
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_134693612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 20:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Het is mogelijk om de XT1058 versie te kopen welke ondersteuning heeft op banden die ook in Nederland gebruikt worden.
ah, ok :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_134693850
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 20:13 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Moto X is natuurlijk een tof toestel. Maar het verchil qua specs met de Nexus 5 is best redelijk. De Moto X is meer in de lijn van de Nexus 4, Optimus G, On X+, Galaxy SIII...

In de dagelijkse ervaring merk je dat hooguit bij het gamen, maar toch...
Verder weet ik niet of de garantie van Motorola-toestellen internationaal is?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_134696894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 19:50 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik had mijn Nexus 4 gewoon via de MediaMarkt in Nürnberg besteld. Een mailtje gestuurd, en zij stuurde hem op. Hetzelfde met mijn Xbox One (die zij vanuit overigens Eindhoven toegestuurd krijgen).
Nexus 4 :')
pi_134697690
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Nexus 4 :')
Plastix 5 :')
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_134764245
Hoe moet ik een contact verwijderen in Kitkat? Zie het nergens staan.

EDIT: Laat maar, heb het al op het plaatje/thumbnail van diegene drukken en dan kom je er vanzelf.
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:54:56 #214
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_134764391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:44 schreef Kenju het volgende:

[..]

Plastix 5 :')
Gaystick lolly :')
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  vrijdag 27 december 2013 @ 23:34:06 #215
300718 Kenju
Say It!!??
pi_134769542
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:54 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Gaystick lolly :')
??? :')
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:45:11 #216
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_134782769
Ik ben op zoek naar een smartphone en ik ben me aan het oriënteren op smartphones. Ik heb al het een het andere doorgenomen en de Google Nexus 5 was me positief opgevallen. Alleen wil ik weten hoe goed de Google Nexus 5 tegen vallen kan. Ik ben zeker van plan om een case te kopen, aangezien ik nogal een kluns ben.
pi_134787758
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben op zoek naar een smartphone en ik ben me aan het oriënteren op smartphones. Ik heb al het een het andere doorgenomen en de Google Nexus 5 was me positief opgevallen. Alleen wil ik weten hoe goed de Google Nexus 5 tegen vallen kan. Ik ben zeker van plan om een case te kopen, aangezien ik nogal een kluns ben.
Is gewoon een toptoestel, top specs voor relatief weinig geld. Maar je zou evt. ook de LG G2 kunnen overwegen. Onder de kap voor een groot deel hetzelfde toestel, maar dan met een betere camera, dunnere bezels om het scherm (dat ook groter is dan dat van de Nexus 5; door de dunnere bezels is de uiteindelijke grootte hetzelfde is als die van de Nexus 5), uitgebreidere software (wat niet alleen maar bloatware is), en een wat uniekere verschijning wegens het scherm en de knoppen op de achterkant en de tap-top unlock-fonctionaliteit (twee keer tikken op het scherm unlockt het), en de grotere accu.
In de periode dat ik hem getest heb, ben ik iig overtuigd geraakt van het gegeven dat het gewoon een beter toestel is dan de Nexus 5.

Nexus 5 krijgt wel eerder updates, maar het belang van updates wordt ontzettend overdreven. Het afgelopen anderhalf jaar is er weinig noemenswaardigs bijgekomen qua features.

Misschien is het echter ook interessant om te kijken naar iets als een Jolla of BBZ10 als je wat anders wil. Kunnen beiden ook Android-apps draaien. Geef je niet veel om apps, kun je ook naar een Windows Phone kijken wat erg soepel draait, zuinig is op de batterij en overige systeembronnen (bijv. spelletjes lopen beter met minder specs). De Lumia 925 ligt ook op de 400 Euro (grootste voordeel is de camera en stevige bouw).

Het grootste nadeel van de Nexus 5 is wat mij betreft dat het geen eigen gezicht heeft en dat je dus een hoop zelf moet installeren voor de volledige gebruikservaring die mogelijk is. Je bent duidelijk geen smartphone-nerd, anders had je wel geweten wat je wil. Ben je bereid, cq. geïnteresseerd genoeg om zelf al die apps te installeren om het toestel naar eigen voorkeur in te richten? Het voordeel van toestellen met een Android van fabrikanten zelf is dat ze al een hoop meeleveren waarvan je zelf dan het eea kan uitzetten. Een hoop zaken die je uiteindelijk toch gaat gebruiken (LG heeft een zeer goede mediaspeler en notes-applicatie en de inrichting qua widgets om snel toegang te hebben tot bepaalde instellingen is ook vrij handig) zul je met een kale Android vaak niet uit jezelf installeren wat betekent dat je dus een minder complete smartphone ervaring hebt.
pi_134787847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:02 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Is gewoon een toptoestel. Maar je zou evt. ook de LG G2 kunnen overwegen. Betere camera, dunnere bezels om het scherm, uitgebreidere software (wat niet alleen maar bloatware is), en een wat uniekere verschijning wegens het scherm en de knoppen op de achterkant en de tap-top unlock-fonctionaliteit (twee keer tikken op het scherm unlockt het).
In de periode dat ik hem getest heb, ben ik iig overtuigd geraakt van het gegeven dat het gewoon een beter toestel is dan de Nexus 5.

Nexus 5 krijgt wel eerder updates, maar het belang van updates wordt ontzettend overdreven. Het afgelopen anderhalf jaar is er weinig noemenswaardigs bijgekomen qua features.

Misschien is het echter ook interessant om te kijken naar iets als een Jolla of BBZ10 als je wat anders wil. Kunnen beiden ook Android-apps draaien. Geef je niet veel om apps, kun je ook naar een Windows Phone kijken wat erg soepel draait, zuinig is op de batterij en overige systeembronnen (bijv. spelletjes lopen beter met minder specs). De Lumia 925 ligt ook op de 400 Euro (grootste voordeel is de camera en stevige bouw).

Het grootste nadeel van de Nexus 5 is wat mij betreft dat het geen eigen gezicht heeft en dat je dus een hoop zelf moet installeren voor de volledige gebruikservaring die mogelijk is. Je bent duidelijk geen smartphone-nerd, anders had je wel geweten wat je wil. Ben je bereid, cq. geïnteresseerd genoeg om zelf al die apps te installeren om het toestel naar eigen voorkeur in te richten? Het voordeel van toestellen met een Android van fabrikanten zelf is dat ze al een hoop meeleveren waarvan je zelf dan het eea kan uitzetten. Een hoop zaken die je uiteindelijk toch gaat gebruiken (LG heeft een zeer goede mediaspeler en notes-applicatie en de inrichting qua widgets om snel toegang te hebben tot bepaalde instellingen is ook vrij handig) zul je met een kale Android vaak niet uit jezelf installeren wat betekent dat je dus een minder complete smartphone ervaring hebt.
What a load of BS
pi_134787864
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

What a load of BS
Bedankt voor de onderbouwing....
pi_134788089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:05 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Bedankt voor de onderbouwing....
"anderhalf jaar niks bijgekomen" -> Project Butter, Google Now, expandable notifications, lock screen widgets, chrome als default browser, nieuwe launcher / look in 4.4, power toggles, miracast support.

Geen eigen gezicht? Vanilla Android is al anderhalf a twee jaar echt prima te gebruiken zonder dat je nog een sloot 3rd party apps nodig hebt voor toggles, agenda, etc. etc. Het is gewoon heel compleet.
Toen ik van een HTC naar een Nexus S ging was het inderdaad even schrikken en had je overal een third party app voor nodig, maar Android heeft echt niet stil gestaan, in tegenstelling tot wat jij denkt.

Verder heeft LG gewoon een ronduit belabberde reputatie aangaande service / updates, zie hun vroegere paradepaartjes maar, het is puur zo snel mogelijk een nieuwe high specced telefoon uitbrengen, en als je geluk hebt worden er nog wat bugs geplet voor jouw toestel, en krijg je misschien 1 update'tje. Onderschat de waarde van updates niet. Niet alleen voor nieuwe functionaliteit, maar ook voor security en bug fixes.

Windows Phone is verder totaal niet te vergelijken met Android (of IOS for that matter), totaal nog geen volwassen OS en ecosysteem.

Over looks valt weinig te zeggen, daar kan je over twisten maar blijft een kwestie van smaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2013 16:11:17 ]
pi_134788446
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

"anderhalf jaar niks gemist" -> Project Butter, Google Now, expandable notifications, lock screen widgets, chrome als default browser, nieuwe launcher / look in 4.4, power toggles, miracast support.
En dit vind je zo geweldig? Buiten het gegeven dat je het meeste sowieso zelf kan installeren, is het voor het gebruik gewoon niet zo belangrijk en veranderde er feitelijk niets.

Hoeveel mensen maken gebruik van die notificaties als ze überhaupt veel apps gebruiken die hier gebruik van maken? De meesten klikken er gewoon op en openen de relevante app. De look is totaal niet interessant. En de feel draagt ook weinig bij (ik heb een Nexus 4 als primaire driver voor alle duidelijkheid).

quote:
Geen eigen gezicht? Vanilla Android is al anderhalf a twee jaar echt prima te gebruiken zonder dat je nog een sloot 3rd party apps nodig hebt voor toggles, agenda, etc. etc. Het is gewoon heel compleet.
Ik zeg niet dat dat niet zo is. Ik zeg alleen dat het wel eens leuk kan zijn om wat anders te hebben. Wat andere widgets en wat programma's die anderen niet hebben.

quote:
Verder heeft LG gewoon een ronduit belabberde reputatie aangaande service / updates, zie hun vroegere paradepaartjes maar, het is puur zo snel mogelijk een nieuwe high specced telefoon uitbrengen, en als je geluk hebt worden er nog wat bugs geplet voor jouw toestel, en krijg je misschien 1 update'tje.
De Optimus 4X en Optimus G waren gewoon goede toestellen. De G2 heb ik een paar weken gehad, en maakte erg indruk. Het klopt dat de reputatie op het gebied van updaten van LG niet geweldig is. Maar als het toestel al goed is, wat boeit dat? En verder hebben ze wel al toegezegd om sowieso 4.4 te ;everen. In Korea zijn ze er al mee bezig.
quote:
Windows Phone is verder totaal niet te vergelijken met Android (of IOS for that matter), totaal nog geen volwassen OS en ecosysteem.
Het is een prima OS, zen zeker voor iemand die er nog niet zoveel mee heeft, is het gebruiksvriendelijker. De prestaties van WP zijn sowieso beter in zowat ieder opzicht. Inderdaad zijn er minder apps voor verkrijgbaar, maar het is onzin om te stellen dat het geen volwassen OS of zelfs ecosysteem is.
  zaterdag 28 december 2013 @ 16:19:11 #222
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_134788509
GELULLL
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_134788571
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:19 schreef eleusis het volgende:
GELULLL
Kun je vinden (eveneens zonder onderbouwing). Ik niet. Het was puur een antwoord voor IkeDubaku99 die ermee kan doen wat hij wil. Ik ga het verder niet meer verdedigen.
pi_134789202
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 16:17 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

En dit vind je zo geweldig? Buiten het gegeven dat je het meeste sowieso zelf kan installeren, is het voor het gebruik gewoon niet zo belangrijk en veranderde er feitelijk niets.

Hoeveel mensen maken gebruik van die notificaties als ze überhaupt veel apps gebruiken die hier gebruik van maken? De meesten klikken er gewoon op en openen de relevante app. De look is totaal niet interessant. En de feel draagt ook weinig bij (ik heb een Nexus 4 als primaire driver voor alle duidelijkheid).
De look and feel is wel degelijk een wezenlijk deel van een OS, het voegt in termen van functionaliteit misschien weinig toe, maar het geeft het wel een gezicht, wat zeker belangrijk is voor de mensen die minder op specs kopen.

Ik vind het bizar dat je kan roepen dat er 'feitelijk niks verandert' in anderhalf jaar Android, er is genoeg verandert, zowel onder de motorkap; Project Butter, als er boven; expandable toggles bv. Het eerste droeg heel erg bij aan de beleving, alles loopt stukken smoother, ook op mindere hardware. Het tweede is een voorbeeld van iets waar een hoop mensen voorheen 3rd party apps/widgets voor gebruiken en wat nu handig in het OS is verwoven, en wat ondertussen gewoon basisfunctionaliteit voor iedere smartphone (welk OS dan ook) is geworden. Over Google Now en browser kan je inderdaad discussiëren of het nodig is, maar ik vind dat je niet stil kan staan en moet doorontwikkelen als OS, en daarom zijn dingen als bv. een nieuwe Bluetooth stack, of Miracast integratie gewoon prima ontwikkelingen, ook al gebruik ik ze niet/zelden.

quote:
Ik zeg niet dat dat niet zo is. Ik zeg alleen dat het wel eens leuk kan zijn om wat anders te hebben. Wat andere widgets en wat programma's die anderen niet hebben.
Dat kan nog steeds, en is één van de sterke punten van Android, je kan vrijwel alles aanpassen, en op een Nexus eigenlijk nog meer dan dat. Alleen het hóeft tegenwoordig niet meer, doordat er meer en meer geïntegreerd is. Samsung en LG ook pleuren altijd veel eigen apps op hun toestellen, die heus leuke dingetjes kunnen, maar vaak is het een hoge 'gimmick'-waarde en zal je het in de praktijk weinig/niet gebruiken. Zoals bv. ook de face unlock in Android zelf, of een Siri / fingerprint unlock in IOS.

quote:
De Optimus 4X en Optimus G waren gewoon goede toestellen. De G2 heb ik een paar weken gehad, en maakte erg indruk. Het klopt dat de reputatie op het gebied van updaten van LG niet geweldig is. Maar als het toestel al goed is, wat boeit dat? En verder hebben ze wel al toegezegd om sowieso 4.4 te ;everen. In Korea zijn ze er al mee bezig.
Ze hebben prima hardware, maar lees eens terug over bv de Optimus 2x Speed, hoe lang daar niet een update is beloofd, en hoe lang het duurde voor het er daadwerkelijk was. Ze zullen ongetwijfeld hun leven wat gebeterd hebben, maar het duurt wel even voor ze alle smetjes van hun blazoen hebben gepoetst, want ze hebben het écht flink verneukt in het verleden.

quote:
Het is een prima OS, zen zeker voor iemand die er nog niet zoveel mee heeft, is het gebruiksvriendelijker. De prestaties van WP zijn sowieso beter in zowat ieder opzicht. Inderdaad zijn er minder apps voor verkrijgbaar, maar het is onzin om te stellen dat het geen volwassen OS of zelfs ecosysteem is.
Het zal best prima werken, ik vind het gewoon niet volwassen, als ik de changelogs zie van nieuwere versies komt er nu pas functionaliteit bij (multitasking, FM radio, data usage monitoring, etc.) die bij andere OS'es al tijden basic is. Verder is het een beetje tegenstrijdig om over Android te roepen dat je overal apps voor nodig hebt, en vervolgens het bij WP niet boeiend te vinden dat er (heel veel) minder apps zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2013 16:36:46 ]
pi_134789849
De updates sinds anderhalf jaar voegen wel degelijk wat toe. Of het allemaal nou nodig is, dat is een andere vraag. Er zijn wel wat dingen die het dramatisch verbeterd hebben zoals inderdaad Project Butter i.t.t Ice Cream Sandwich toen dat er nog niet was.

Google Now integratie is niet nodig maar wel handig en het is zeker leuk om te zien hoe ver ze al gekomen zijn met voice recognition etc. Dat het voor je kan bellen en smsen vanaf de homescreen zonder aan te raken is gewoon bazig.

LG G2 heeft ook zijn voordelen ja.
Grote batterij is er echt een van moet ik zeggen, ook de knopjes zijn wel goed bedacht qua plaatsing maar dat was niet nodig, vind de Nexus 5 prima knopjes hebben.

Ik zou voor de Nexus 5 gaan als nieuweling, prima starterphone voor een mooie prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')