Ah, nu zie ik het pas.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
hij was niet op voorraad gok ik?
Redcoon is betrouwbaar ja.quote:Op woensdag 18 december 2013 23:41 schreef Skillstorm het volgende:
Wat een geluk, kreeg een geld bonus vandaag.![]()
Nu haal ik hem zeker.
http://www.redcoon.nl/B50(...)nrursCFXMgtAodVV0AjQ
Ik zie dat ze hem op voorraad hebben maar is Redcoon betrouwbaar?
Wat is de toevoeging van zo'n post zonder verwijzing naar benchmarks en je argumentatie voor de prijsverhouding t.o.v. andere high-end toestellen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:32 schreef RDMKR het volgende:
ronduit slechte benchmark scores voor een snapdragon 800... de rest is allemaal ook maar mager. en in nederland is ie niet bijzonder goedkoop. zou er niet mee in zee gaan.
Benchmark resultaten worden gemanipuleerd waar je bijstaat door fabrikanten. Door bijvoorbeeld de processor hoger te klokken tijdens een benchmark. Tevens koop je de N5 vooral voor snelle updates vanuit Google en stock android. Dat het gewoon een snelle telefoon is, is mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:32 schreef RDMKR het volgende:
est is allemaal ook maar mager. en in nederland is ie niet bijzonder goedkoop. zou er niet mee in zee gaan.
Ik heb een LG G2 met betere benchmark scores en een vriend van me de Nexus 5. De Nexus 5 is sneller, aangezien stock android veel soepeler loopt. Dus benchmarks zeggen niet alles...quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:32 schreef RDMKR het volgende:
ronduit slechte benchmark scores voor een snapdragon 800... de rest is allemaal ook maar mager. en in nederland is ie niet bijzonder goedkoop. zou er niet mee in zee gaan.
Dat noemen we vraag en aanbod.quote:Op zaterdag 21 december 2013 20:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik vind het wel jammer dat we zo hard genaaid worden. Nexus 5 is in VS 350 dollar. In Nederland is het omgerekend 520 dollar. 170 dollar duurder is onacceptabel. Het is dat ik genoodzaakt was om een nieuwe telefoon te kopen, anders had ik het laten liggen.
Als de skin niet te zwaar is loopt stock Android helemaal niet soepeler. Zeker niet op dit soort hardware. Verschil is er niet. Ik heb beide toestellen naast elkaar gehad.quote:Op vrijdag 20 december 2013 20:41 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ik heb een LG G2 met betere benchmark scores en een vriend van me de Nexus 5. De Nexus 5 is sneller, aangezien stock android veel soepeler loopt. Dus benchmarks zeggen niet alles...
Daar heeft het niets mee te maken. Dat we gewoon een dollar=euro-prijs betalen is al jaren zo, onafhankelijk van of een product populair is of niet.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:46 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat noemen we vraag en aanbod.
Dat.quote:Op zondag 22 december 2013 11:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als de skin niet te zwaar is loopt stock Android helemaal niet soepeler. Zeker niet op dit soort hardware. Verschil is er niet. Ik heb beide toestellen naast elkaar gehad.
Die benchmark-scores zijn ook onzin aangezien alle fabrikanten bij alle bekende benchmarks het toestel overklokken. AnTuTu heeft er wat aan proberen te doen, maar of die X-versie helemaal water-dicht is? Anyway, die Snapdragon 800-toestellen ontlopen elkaar niet zo veel. En qua soepele werking zou je tussen alles met een degelijke CPU geen verschil moeten merken.
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Dat we gewoon een dollar=euro-prijs betalen is al jaren zo, onafhankelijk van of een product populair is of niet.
Maar we betalen meer dan dollar=euro. Het toestel kost normaal gesproken 350 dollar voor de 16GB versie, wij betalen 400 euro voor.quote:Op zondag 22 december 2013 11:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Als de skin niet te zwaar is loopt stock Android helemaal niet soepeler. Zeker niet op dit soort hardware. Verschil is er niet. Ik heb beide toestellen naast elkaar gehad.
Die benchmark-scores zijn ook onzin aangezien alle fabrikanten bij alle bekende benchmarks het toestel overklokken. AnTuTu heeft er wat aan proberen te doen, maar of die X-versie helemaal water-dicht is? Anyway, die Snapdragon 800-toestellen ontlopen elkaar niet zo veel. En qua soepele werking zou je tussen alles met een degelijke CPU geen verschil moeten merken.
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Dat we gewoon een dollar=euro-prijs betalen is al jaren zo, onafhankelijk van of een product populair is of niet.
Daarnaast zegt het op zichzelf niet veel. Ik heb drie tablets naast elkaar gezien die qua prestaties in dezelfde klasse zouden moeten vallen. Een Ployer Momo12 (RK3066), Huawei Mediapad 10 Link (K3V2) en een Asus Transformer TF300T (Tegra 3). De Momo12 en MediaPad scoren beter dan de Transformer in de benchmarks, maar in het gebruik is de Transformer de tablet die het soepelst werkt wanneer de boel een beetje belast wordt. Al komt dat deels door de optimalisatie die veel apps hebben voor de Tegra SoC's...quote:Op zondag 22 december 2013 18:35 schreef Skillstorm het volgende:
Benchmarks zijn zo goed als niet relevant in dagelijks gebruik met deze toestellen.
Hmm, dat klopt inderdaad. Dan weet ik het ook niet....quote:Op zondag 22 december 2013 18:41 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar we betalen meer dan dollar=euro. Het toestel kost normaal gesproken 350 dollar voor de 16GB versie, wij betalen 400 euro voor.
Dat jij het "gewoon" noemt maakt het nog niet gewoon. Het is vraag en aanbod. Al maken zijn er 1000 euro van als het product nog steeds immens populaitlr is en uitverkocht wordt, zoals nu het geval is, waarom dan niet voor een hoger bedrag op de markt zetten. Dat jij liever gratis het product wil krijgen betekent nog niet dat zij het gratis moeten geven. De markt bepaalt de prijs.quote:Op zondag 22 december 2013 11:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
[..]
Heeft oa met belastingen te maken. Daarnaast is het hun goed recht om zelf een prijs te bepalen. Niemand dwingt je immers om een product te kopen.quote:Op zondag 22 december 2013 18:41 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar we betalen meer dan dollar=euro. Het toestel kost normaal gesproken 350 dollar voor de 16GB versie, wij betalen 400 euro voor.
De vraag is in de VS toch niet minder? Toch is de prijs daar lager.quote:Op zondag 22 december 2013 21:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat jij het "gewoon" noemt maakt het nog niet gewoon. Het is vraag en aanbod. Al maken zijn er 1000 euro van als het product nog steeds immens populaitlr is en uitverkocht wordt, zoals nu het geval is, waarom dan niet voor een hoger bedrag op de markt zetten. Dat jij liever gratis het product wil krijgen betekent nog niet dat zij het gratis moeten geven. De markt bepaalt de prijs.
Zei ik "vraag"? Nee, ik zei "vraag en aanbod".quote:Op maandag 23 december 2013 15:28 schreef Kenju het volgende:
[..]
De vraag is in de VS toch niet minder? Toch is de prijs daar lager.
Ja, dus als de vraag hoog is, dan stijgt de prijs (aanbod). Heeft hier niets mee te maken. Sterker nog, de prijzen waren vooraf al bekend, en het concept achter de Nexus is sowieso dat ze relatief goedkoop zijn. Kortom de prijs stond al vast, ofafhanelijk van de vraag. Het aanbod is hier niet duurder of in mindere getallen beschikbaar doordat de vraag hier hoger is.quote:Op maandag 23 december 2013 16:08 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zei ik "vraag"? Nee, ik zei "vraag en aanbod".
Let wel op als je het Amerikaanse model Nexus 5 besteld. Je hebt dan alleen 3G mogelijkheid in NL met dat toestel. Het Europese model voldoet voor alle 4G frequenties in NL.quote:Op maandag 23 december 2013 16:15 schreef Iemand91 het volgende:
Je kunt de markt van VS en EU niet 1:1 vergelijken. Compleet andere economieën en retail sector.
Dat het zuur is dat het $ = ¤ geef ik je zeker gelijk maar daar is dus een reden voor.
Misschien een keer een trip naar de VS doen en het aangename (trip naar VS) met het aangename (inkopen t/m ¤430) combineren?![]()
Vriendin van m'n broer gisteren ook blij gemaakt met de Nexus 5. Wat een vooruitgang t.o.v. haar oude Samsung Galaxy S plus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |