abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:54:30 #1
414955 Multideal
safety products online
pi_132656272
Ik heb een 2 jaar oude LG televisie met een PCMCIA Card slot. Ik heb geen kabel tv, maar alleen maar een satellietschotel. Is deze PCMCIA sleuf een receiver ?
Heb ik nu alleen maar een kaart nodig van Canal Digitaal of moet ik ook nog zo'n ouderwets ontvangstkastje kopen, waar die kaart in moet om de Nederlandse zenders te ontvangen?
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:00:24 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_132656458
Dat ligt aan je tv. Welk type is het? Tevens is de term een common interface
pi_132656734
Dit is geen "echt" PCMCIA-slot, maar de sleuf waar je "Conditional Access Module" ingaat. Dat is een soort PCMCIA-kaart waar de smartcard van je provider ingaat, dat ding zorgt dan voor het ontsleutelen van de beelden.
Alleen omdat er zo'n sleuf is, weet je niet wat voor systeem het ondersteunt (digitale kabel en digitenne werken namelijk met hetzelfde slot). De term voor satelliet is DVB-S (met S van satellite), maar de meeste TV's hebben alleen DVB-C (met de C van cable, dus kabel). Als je de handleiding erbij pakt zijn dat iig de termen waar je naar moet zoeken. Er bestaan zeker TV's die zowel C als S ondersteunen, dus wie weet heb je mazzel, maar meestal zijn het alleen wat duurdere modellen die allebei ondersteunen. Heeft je TV geen DVB-S, dan is een externe decoder meestal de enige optie, het is niet mogelijk om simpelweg een andere module te kopen, die is puur en alleen voor de versleuteling van het beeld en de koppeling met je abonnement.
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:37:14 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_132657665
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 14:54 schreef Multideal het volgende:
Ik heb een 2 jaar oude LG televisie met een PCMCIA Card slot. Ik heb geen kabel tv, maar alleen maar een satellietschotel. Is deze PCMCIA sleuf een receiver ?
Heb ik nu alleen maar een kaart nodig van Canal Digitaal of moet ik ook nog zo'n ouderwets ontvangstkastje kopen, waar die kaart in moet om de Nederlandse zenders te ontvangen?
Zie de handleiding van je TV.
Dit is te weinig info om je te kunnen helpen.

Als je TV een DVB-S tuner heeft, dan kan je met CI-module direct de smartcard in je TV steken.
So we just called him Fred
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:44:56 #5
414955 Multideal
safety products online
pi_132670451
Ik zal het type tv noteren, zodra ik weer op de locatie ben waar de tv staat. Wel weet ik dat er PCMCIA staat bij de sleuf.
Er past een kaarthouder waarin weer de Canal Digitaal kaart kan. Toch krijg ik geen beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')