abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 november 2013 @ 16:05:25 #151
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133111692
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 15:46 schreef Sicarius1985 het volgende:
Dames, hebben jullie tips voor mij als aankomend vader hoe ik het beste mijn vrouw kan ondersteunen de eerste dagen na de bevalling. Na de bevalling blijven we nog 2 dagen in het ziekenhuis, maar daarna is het volledig aan mij om voor mijn vrouw te zorgen. Er is verder geen kraamhulp.
Wat ik heel fijn vond was dat mijn vriend onze baby uit het bedje haalde, aan mij gaf zodat ik kon voeden, en hem daarna weer in het bedje legde. Dat klinkt als iets heel kleins, maar dat vond ik zo fijn! Je bent best wel verzwakt van de bevalling (althans, dat kan) en dat maakt dan best het verschil. We hadden ook een taakverdeling 's nachts: ik voedde, mijn vriend verschoonde de luier. Toen mijn vriend weer ging werken en ik beter ter been was deed ik het vaak beide. Verder denk ik dat je haar gewoon het meest ondersteunt door goed te kijken wat nodig is :) haar dingen uit handen nemen als je kunt. En voor jezelf is het ook leuk om intensief bij die eerste weken betrokken te zijn!
pi_133112593
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 15:46 schreef Sicarius1985 het volgende:
Dames, hebben jullie tips voor mij als aankomend vader hoe ik het beste mijn vrouw kan ondersteunen de eerste dagen na de bevalling. Na de bevalling blijven we nog 2 dagen in het ziekenhuis, maar daarna is het volledig aan mij om voor mijn vrouw te zorgen. Er is verder geen kraamhulp.
Dat was Spees zegt, maar ook misschien echt voor je vrouw zorgen qua ontbijt en dergelijke. Ik was de eerste week totaal niet met eten bezig, het was dat de kraamzorg hele tijd met boterhammetjes en fruit kwam aanzetten. Was wel heel goed omdat ik m'n energie echt nodig had voor herstel en er zelf dus gewoon niet aan dacht. Mocht ze borstvoeding geven, ook even zorgen dat ze bij elke voeding een glas of flesje water binnen bereik heeft.

Na een week kon ik dit wel allemaal zelf doen maar op het begin was ik echt te gammel.
  zondag 10 november 2013 @ 16:51:37 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133113721
Sicarius, het is voor haar denk ik het fijnste als je minstens een week vrij neemt, zodat zij goed bij kan komen van de bevalling, en haar rust kan nemen. Het is dan handig dat jij in de tussentijd het huishouden doet, boodschappen, koken, schoonmaken badkamer. Daar had ik de eerste dagen echt geen energie voor.

Verder, de nodige luiers verschonen en baby in badje doen natuurlijk! En als je vrouw geen borstvoeding gaat geven, kun je natuurlijk ook flesjes klaarmaken en geven.

Maar vergeet ook niet samen te genieten, en af een toe eens een kraambezoek-vrije dag te plannen! Gewoon even met zn drietjes :)
pi_133114752
Ik ben sowieso elke dag thuis. Ik werk aan huis, ben eigen baas en kan dus werken wanneer ik tijd heb. Ik werk ongeveer 5/6 uur per dag, dus voldoende tijd om te helpen en samen te genieten van onze zoon.

Ik ben een hele slechte kok, maar gelukkig zijn er tientallen restaurants in de omgeving waar je eten kan halen.

De eerste 3 dagen kunnen we gelukkig in het ziekenhuis blijven, dus mijn vrouw kan rustig herstellen van de bevalling.
Bijna Papa
  zondag 10 november 2013 @ 17:35:52 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133115368
Die eerste dagen zijn inderdaad belangrijk om in rust te herstellen. Maar vaak (niet altijd) duurt het wel wat langer voor je echt meer kan. Ik kon op dag.... 3 of 4 mijn baby niet vasthouden tijdens de hielprik, waarbij je moest staan. Op dag 7 of 8 ben ik voor het eerst een rondje buiten gaan lopen maar viel toen bijna van mijn stokje. En ik had geen bovengemiddeld zware bevalling denk ik. Wel redelijk wat bloed verloren. Dus het is denk ik een goed idee als je de eerste weken zoveel mogelijk beschikbaar bent, als je geen kraamverzorgende hebt :)
  zondag 10 november 2013 @ 20:23:24 #156
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133121933
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:19 schreef Sicarius1985 het volgende:
Ik ben sowieso elke dag thuis. Ik werk aan huis, ben eigen baas en kan dus werken wanneer ik tijd heb. Ik werk ongeveer 5/6 uur per dag, dus voldoende tijd om te helpen en samen te genieten van onze zoon.

Ik ben een hele slechte kok, maar gelukkig zijn er tientallen restaurants in de omgeving waar je eten kan halen.

De eerste 3 dagen kunnen we gelukkig in het ziekenhuis blijven, dus mijn vrouw kan rustig herstellen van de bevalling.
Denk er ook om dat ze voldoende verse groente en fruit krijgt. Tip: bij het ontbijt standaard een kiwi aanbieden. En verder inderdaad haar eten binnen handbereik zetten.
  zondag 10 november 2013 @ 20:31:18 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133122558
Denk dat heel veel ook afhankelijk is van de bevalling. Bij een ks heeft ze beer andere hulp nodig dan na een relatief eenvoudige bevalling waarbij ze snel weer op de been is. Luister vooral goed naar waar zij behoefte aan heeft. En idd dat eten klaarzetten. En laat haar keer op keer haar verhaal vertellen, ook al zat je er zelf bij, een bevalling is zoiets ingrijpends, ik kon het er weken later nog over hebben.
pi_133123242
Zet alvast de diepvries vol met (gezond) eten. Het is zó fijn om niet na te hoeven denken over wat je die avond moet eten en nog moet koken, maar gewoon pastasaus te ontdooien of zo.

En stuur je vrouw dagelijks naar bed overdag om te slapen/rusten. Ook al voel je je prima, je moet echt bijkomen. Ik was meteen weer op de been, aangekleed, hele dag beneden, wou dat iemand mij wat strenger had toegesproken. Daarbij, je ritme is zo anders opeens met elke drie uur een baby die gevoed moet worden, neem je rust op elk moment dat het kan.

Lief trouwens dat je er nu al zo over nadenkt sicarius!
pi_133138341
Bedankt voor de tips!
Bijna Papa
pi_133138612
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:19 schreef Sicarius1985 het volgende:
Ik ben sowieso elke dag thuis. Ik werk aan huis, ben eigen baas en kan dus werken wanneer ik tijd heb. Ik werk ongeveer 5/6 uur per dag, dus voldoende tijd om te helpen en samen te genieten van onze zoon.

Ik ben een hele slechte kok, maar gelukkig zijn er tientallen restaurants in de omgeving waar je eten kan halen.

De eerste 3 dagen kunnen we gelukkig in het ziekenhuis blijven, dus mijn vrouw kan rustig herstellen van de bevalling.
Wij zijn destijds ook de eerste 2 nachten in het ziekenhuis geweest. Echt ontzettend heerlijk! Ze deden alles voor ons (eten koken, drinken brengen, luiers verschonen, ook 's nachts) en ik kon gewoon blijven slapen op een prima slaapbank op het zaaltje. Super!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133153611
Waar moet ik extra op letten tijdens extreme hitte? Het is hier in de winter alsnog 25-30c elke dag en straks in de zomer is het weer 35-40c.
Bijna Papa
pi_133156212
Kind niet te warm aankleden, waarschijnlijk is een romper voldoende. Om af te koelen niet voor een open raam leggen (ivm tocht) maar bijvoorbeeld in lauw water badderen. En verder gewoon afkijken wat de zusters in het zkh doen :)
  maandag 11 november 2013 @ 18:59:49 #163
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133156724
En voor je vrouw: genoeg drinken, zeker als ze borstvoeding wil geven. Bij elke voeding een groot glas water :Y. De kleine idd niet in de zon, luchtig kleden, zou wel een lakentje in bedje doen, maar geen dekens etc.

Enne, je had het over inbakeren? Daar zou ik met die temperaturen dus niet aan beginnen. Mijn zoontje vond inbakeren prima, tot de buitentemperatuur boven de 25 graden ging. Echt veel te warm.
  maandag 11 november 2013 @ 21:00:08 #164
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133162827
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:28 schreef Sicarius1985 het volgende:
Waar moet ik extra op letten tijdens extreme hitte? Het is hier in de winter alsnog 25-30c elke dag en straks in de zomer is het weer 35-40c.
Ahhhhh in welk land woon je in hemelsnaam????? (vraag ik stinkend jaloers :+ )
Rayen 2½ jaar!
pi_133372085
Nieuwe vraag;

Mijn baby is bijna baby-af, begint te klimmen, staan, etc. Wat moet ik allemaal in huis hebben mocht hij een keer goed vallen? Voor blauwe plekken, tandjes door de lip, grote bulten op z'n hoofd and so on :+

Tot nu toe heb ik alleen paracetamol hoeven gebruiken, dus ik heb niets in huis voor hem. Wat is volgens jullie onmisbaar?
  maandag 18 november 2013 @ 12:25:06 #166
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133372172
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:22 schreef Poesopstokje het volgende:
Nieuwe vraag;

Mijn baby is bijna baby-af, begint te klimmen, staan, etc. Wat moet ik allemaal in huis hebben mocht hij een keer goed vallen? Voor blauwe plekken, tandjes door de lip, grote bulten op z'n hoofd and so on :+

Tot nu toe heb ik alleen paracetamol hoeven gebruiken, dus ik heb niets in huis voor hem. Wat is volgens jullie onmisbaar?
Ik heb standaard zo'n 'koelelement' in de vriezer. Icepack/ heatpack, hoe heten die dingen? Ook handig voor jezelf, als je je enkel weer eens verzwikt :( , zoals hier vaak gebeurt. Verder heb ik blauwe plekken gel. Geen idee of het werkt, maar kwam het een keer tegen bij de kruidvat, en toen maar meegenomen.
pi_133372452
Pleisters?
Je hebt ook zo'n klein EHBO setjes voor kinderen, misschien dat dat handig is? :)

[ Bericht 32% gewijzigd door GotC op 18-11-2013 12:45:26 ]
  maandag 18 november 2013 @ 12:49:10 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133372833
Hier idd ook pleisters, met draken en ridders er op natuurlijk :Y

of misschien prinsessen in geval van meisje...
pi_133372879
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:49 schreef mousemicky het volgende:
Hier idd ook pleisters, met draken en ridders er op natuurlijk :Y

of misschien prinsessen in geval van meisje...
Ik heb net die aapjes-pleisters van de Kinderpostzegels binnen gekregen O+
pi_133372928
Ik vind dit spul erg handig



Dat laatste is natuurlijk onzin, maar gebruik het redelijk vaak.
Met een meidenkwartet
  maandag 18 november 2013 @ 12:55:10 #171
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133372966
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:53 schreef Cathmar het volgende:
Ik vind dit spul erg handig

[ afbeelding ]

Dat laatste is natuurlijk onzin, maar gebruik het redelijk vaak.
Is dat kindvriendelijker dan good old betadine? Zo ja, dan overweeg ik ook aanschaf... (ook voor mezelf ;( ).
pi_133372990
Zo'n spray is heel handig!
pi_133372995
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Is dat kindvriendelijker dan good old betadine? Zo ja, dan overweeg ik ook aanschaf... (ook voor mezelf ;( ).
Betadine prikt?
pi_133373003
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 12:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Is dat kindvriendelijker dan good old betadine?
Denk het niet. Het heeft in ieder geval niet zo'n rare kleur. En het prikt blijkbaar niet. Mijn grote kids zijn daar errug gevoelig voor. Zeker als er bloed te zien is.
Met een meidenkwartet
  maandag 18 november 2013 @ 13:33:04 #175
381212 Gulara
From the future
pi_133373912
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:28 schreef Sicarius1985 het volgende:
Waar moet ik extra op letten tijdens extreme hitte? Het is hier in de winter alsnog 25-30c elke dag en straks in de zomer is het weer 35-40c.
De zo'n is naast warm ook schadelijk voor een (baby)huid, dus lange mouwen/pijpen op het heetst van de dag.

De plafondventilator bij erg warm weer (schijnt aanbevolen te worden tegen wiegendood).

Veel drinken inderdaad.

En altijd een petje met grote klep/rand (of evt babyzonnebril). Felle zon in hun oogjes vinden baby's helemaal niks.

Vaak zijn er wel hele dunne hydrofielen te vinden om evt in te bakeren.

Als ze zweten hebben ze het te warm. Voel ook in de nek, dat die niet plakkerig.

En verder is het ook gewenning van baby en ouders aan de hitte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')