abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 11:04:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_132610243
In Saudi-Arabië zijn zaterdag 14 vrouwen aangehouden omdat zij auto hebben gereden. Dit heeft de krant al-Madina zondag gemeld. De Arabische staat is het enige land ter wereld waar vrouwen geen auto mogen besturen. Tegen dat verbod werd actie gevoerd met de slogan Women2Drive.

Sommige rijdende vrouwen lieten zichzelf bij hun illegale handeling filmen en zetten de video op internet.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ens-autorijden.dhtml

Moedig, maar niet slim.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132610315
Waar is Verene Shepherd om hier wat van te zeggen, oh wacht een kinderfeest verzieken is belangerijker
pi_132610881
Dus hier kunnen vrouwen niet auto rijden en daar mogen ze het niet?
pi_132613946
Moedig. Hoop dat meer vrouwen op gaan staan en dit het begin is van alle vrouwen die ook mobiel willen kunnen zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132614174
Hoop dat het de straf waard was. Want dit worden vast en zeker zweepslagen.
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:22:15 #6
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_132614329
Volgens mij hebben vrouwen in Iran meer rechten dan in Saudi Arabië.
Vrouwen mogen daar gewoon autorijden terwijl ze wel in een streng religieuze ajatollah land leven.
Saudi Arabië daarin tegen is een soort van koninkrijk, maar de streng religieuzen bepalen echter hoe de vrouwen moeten leven, en officieel is het daar niet bij de wet verboden dat de vrouwen achter de stuur mogen, maar een paar van die relifundamentalisten bepalen dat vrouwen niet mogen rijden :')
'It's a boy'
pi_132615385
Zo zie je maar weer dat niet alles slecht is in Saudi-Arabië.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_132619347
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:22 schreef Ivy_Mike het volgende:
Vrouwen mogen daar gewoon autorijden terwijl ze wel in een streng religieuze ajatollah land leven.
Saudi Arabië daarin tegen is een soort van koninkrijk, maar de streng religieuzen bepalen echter hoe de vrouwen moeten leven, en officieel is het daar niet bij de wet verboden dat de vrouwen achter de stuur mogen, maar een paar van die relifundamentalisten bepalen dat vrouwen niet mogen rijden :')
Totaal niet te vergelijken die 2 landen ;)
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:41:51 #9
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_132619522
quote:
De Saoedische autoriteiten hebben zaterdag veertien vrouwen opgepakt omdat ze ostentatief achter het stuur zaten, wat verboden is in het land. Dat meldt de krant al-Madina.

In verschillende steden voerden vrouwen actie tegen het verbod op rijden door zelf achter het stuur te kruipen. In de hoofdstad Riyad, de westelijke steden Jeddah en Mekka, en in de Oostelijke Provincie reden vrouwen met de wagen, zo was te zien op Youtube.

Op Twitter lieten de organisatoren weten dat ze hun acties zullen voortzetten. De autoriteiten hadden op voorhand gewaarschuwd dat overtreders gestraft zouden worden.

In Saoedi-Arabië is het officieel niet verboden voor vrouwen om te rijden, maar er worden geen rijbewijzen uitgevaardigd. Daarom dat de activisten vrouwen met een buitenlands rijbewijs hadden opgeroepen om de openbare weg op te gaan, vergezeld van een man.

De conservatieve islamitische clerus heeft zich al uitgesproken tegen elke versoepeling van het rijverbod voor vrouwen. In Saoedi-Arabië is de staatsreligie het wahabisme, een bijzonder dogmatische variant van de soennitische islam.

Een Saoedische geestelijke veroorzaakte onlangs nog verontwaardiging met zijn stelling dat autorijden nefast is voor de gezondheid van de eierstokken.
:') Je zal er maar wonen.
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 17:49:43 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_132624268
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:41 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

:') Je zal er maar wonen.
Oh ja, ook zoiets. :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:38:13 #11
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_132625906
Zuid Limburg Saudi Arabië, je zal er maar wonen...
'It's a boy'
pi_132628084
En hoe ging het met het parkeren?
I´m back.
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 19:45:22 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_132629305
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:23 schreef Ryan3 het volgende:
En hoe ging het met het parkeren?
Ging fout door de sluier. Blinde hoek.

zondag 27 oktober 2013 @ 19:48:26 #14
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_132629455
wel goed, dat die vrouwen actie voeren. Iemand moet het risico lopen als je dingen wilt veranderen...
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:00:14 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132629995
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:22 schreef Ivy_Mike het volgende:
In Iran hebben vrouwen véél meer rechten dan in Saudie Arabië. Maar SA is een bondgenoot, dus zien we gewoon alles door de vingers.
The End Times are wild
pi_132630252
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:48 schreef Angst het volgende:
wel goed, dat die vrouwen actie voeren. Iemand moet het risico lopen als je dingen wilt veranderen...
Met je eens. Hoeveel vrouwen deden eigenlijk mee aan die actie in het land?Denk dat je met veel tegelijk nl meer bereikt. Volgens mij waren vrouwen hier in Nederland 100 jaar terug ook nog als handelsonbekwaamd gezien.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 20:20:46 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_132630920
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Met je eens. Hoeveel vrouwen deden eigenlijk mee aan die actie in het land?Denk dat je met veel tegelijk nl meer bereikt. Volgens mij waren vrouwen hier in Nederland 100 jaar terug ook nog als handelsonbekwaamd gezien.
Het vrouwenkiesrecht werd in Nederland bevorderd door de Vereeniging voor Vrouwenkiesrecht die in 1894 was opgericht door Wilhelmina Drucker, Annette Versluys-Poelman en Aletta Jacobs.

In Nederland is thans alleen de SGP nog tegen het passief vrouwenkiesrecht.

pi_132630991
Sinds begin dit jaar mogen ze fietsen, misschien mogen ze in de nabije toekomst ook autorijden.
Triest land is het.
pi_132631188
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:06 schreef paddy het volgende:

[..]

100 jaar terug? Meen je dat nou? Handelingsonbekwaamheid van vrouwen werd in Nederland pas in 1956 afgeschaft. Iets meer dan 50 jaar geleden konden wij bijvoorbeeld geen verzekering afsluiten.
pi_132631727
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:25 schreef TresBon het volgende:

[..]

100 jaar terug? Meen je dat nou? Handelingsonbekwaamheid van vrouwen werd in Nederland pas in 1956 afgeschaft. Iets meer dan 50 jaar geleden konden wij bijvoorbeeld geen verzekering afsluiten.
Ik dacht eerder. Kan me herinneren dat begin jaren negentienhonderd men de discussie al had over werk en trouwen. Wanneer je ging trouwen werd je ontslagen als vrouw. Nadat de rechten werden aangepast moest je als vrouw nog een hele tijd werken EN het huishouden runnen En de kinderen verzorgen.. Is het nog korter dan ik dacht. Ben gewoon trots op de vrouwen daar.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 28-10-2013 01:35:24 ]
pi_132632559
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik dacht eerder. Kan me herinneren dat begin jaren negentig men de discussie al had over werk en trouwen. Wanneer je ging trouwen werd je ontslagen als vrouw. Nadat de rechten werden aangepast moest je als vrouw nog een hele tijd werken EN het huishouden runnen En de kinderen verzorgen.. Is het nog korter dan ik dacht. Ben gewoon trots op de vrouwen daar.
Ja, in 1924 kwam er een wet waarin stond dat vrouwelijke ambtenaren de dag na hun bruiloft ontslagen moesten worden. Corry Tendeloo (advocate en PvdA-kamerlid) heeft er vooral voor gezorgd dat die wetten werden afgeschaft, omdat ze met vrouwen in aanraking kwam die veel problemen ondervonden van het feit dat ze onder curatele stonden. De man had de voogdij over de kinderen en kon bij al het geld komen, ook bij evt erfenissen of het loon van de vrouw. Terwijl vrouwen in die tijd toestemming van de man nodig hadden om geld bij de bank op te nemen. Door zulke wetten waren ze dus volledig afhankelijk van de goedheid van hun echtgenoten. Als die de gezamenlijke bankrekening plunderde of de voogdij over hun kinderen (bij overlijden) aan een ander gaf. Dan had de vrouw juridisch geen poot om op te staan.
pi_132636793
Saudi-Arabië,bondgenoot van VS _O- :')
pi_132643802
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:49 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ja, in 1924 kwam er een wet waarin stond dat vrouwelijke ambtenaren de dag na hun bruiloft ontslagen moesten worden. Corry Tendeloo (advocate en PvdA-kamerlid) heeft er vooral voor gezorgd dat die wetten werden afgeschaft, omdat ze met vrouwen in aanraking kwam die veel problemen ondervonden van het feit dat ze onder curatele stonden. De man had de voogdij over de kinderen en kon bij al het geld komen, ook bij evt erfenissen of het loon van de vrouw. Terwijl vrouwen in die tijd toestemming van de man nodig hadden om geld bij de bank op te nemen. Door zulke wetten waren ze dus volledig afhankelijk van de goedheid van hun echtgenoten. Als die de gezamenlijke bankrekening plunderde of de voogdij over hun kinderen (bij overlijden) aan een ander gaf. Dan had de vrouw juridisch geen poot om op te staan.
Bedankt voor deze informatie. Leerzaam ! Onderstreepte wist ik nog niet. Hoop dat de vrouwen daar ook onder die machtsgeile idioten die dergelijke wetten verzinnen weg kunnen komen door de wetten te veranderen zoals hier is gebeurd.
pi_132644142
Echt heel triest
...
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:44:08 #25
3542 Gia
User under construction
pi_132649326
Wanneer is de steniging? En wordt dat live uitgezonden?

Maar zonder gekheid, petje-af voor die vrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')