abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6140522
-edit-
persoonlijke aanval verwijderd
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 06-10-2002 21:16]

zondag 6 oktober 2002 @ 21:36:35 #127
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6141101
Het spijt mij dat je alles wat niet in je straatje past als propaganda beschouwt, want daar komt het toch eigenlijk op neer?

Van binnen heb ik toch een gniffeltje niet kunnen onderdrukken dat je mij slachtoffer van de propaganda-machine noemt, want als je mij zou kennen, ik denk het niet, dan zou je weten dat ik toch vrij 'alternatieve' ideeen en denkbeelden heb. Als een persoon dat van zichzelf mag zeggen.

Ik lees heel veel verhalen waarin er over geheime agenda's (e.d., want het valt er toch een beetje onder) wordt geschreven, echter dat heeft mij gesterkt in het idee dat de waarheid meer berust bij wat wij weten dan bij wat wij niet weten. Een vrij lange tijd heb ik ook gedacht dat er veel meer achter vanalles zat, maar daar heb ik 'doorheen gebeten' en ik ben kritisch gaan kijken naar wat er werd geschreven.

[off-topic]
Zo dacht ik altijd dat de opstand in Mazar-I-Sharif niks anders was dan massa-moord op ongewapende krijgsgevangenen. Nu ik op Canvas een goede reconstructie ervan heb gezien weet ik beter (niet anders, beter).
[/off-topic]

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_6141372
Dat verklaart alles.... Immers ?!
  zondag 6 oktober 2002 @ 23:28:35 #129
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6143779
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:48 schreef Boosoog het volgende:
Dus ga nu niet beweren dat alles wat uit de amerikaanse hoed komt op waarheid berust.
Kun je mij misschien vertellen/voorlichten over al datgene dat uit Amerikaanse hoed komt EN op waarheid berust. Ik ben wel benieuwd of jij in staat bent daar minder dan 10000000 A4tjes mee te vullen.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_6144711
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 23:28 schreef machteld het volgende:

Kun je mij misschien vertellen/voorlichten over al datgene dat uit Amerikaanse hoed komt EN op waarheid berust. Ik ben wel benieuwd of jij in staat bent daar minder dan 10000000 A4tjes mee te vullen.

Je vergeet dat de "zelfstandige denker" Soepoog de kunst verstaat van alles in 1 regel uit te leggen.

En als dit weer onder persoonlijke aanvallen valt dan staan er hier wel meer.

maandag 7 oktober 2002 @ 02:17:59 #131
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6145209
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:48 schreef Boosoog het volgende:
.......zou je niet eens zèlf gaan denken .........
1 Waaruit blijkt dat ie dat niet doet?
2 Waaruit blijkt dat jij dat wel doet?

Jij hebt het over 'grote jongenstaal'
Ik vind dat in het kader van deze discussie nogal ongepast om iemand daarvan te betichten. Slechts argumenten tellen!
Misschien wil jij kond doen van de 'kleine jongenstaal' die jijzelf uitslaat?
Misschien kun je je wat verduidelijken??

maandag 7 oktober 2002 @ 03:04:55 #132
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_6145353
quote:
I am strongly in favor of using poisoned gas against uncivilized tribes. The moral effect should be good...and it would spread a lively terror.... "

-- Winston Churchill commenting on the British use of poison gas against the Iraqis after World War I

jaja onze britse 'oorlogsheld' is de enige waarvan is bewezen dat hij koerden vergast heeft..
praat je daar maar eens uit Blair

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  maandag 7 oktober 2002 @ 03:38:30 #133
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6145385
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 03:04 schreef Fonkmeistah het volgende:

[..]

jaja onze britse 'oorlogsheld' is de enige waarvan is bewezen dat hij koerden vergast heeft..

In welk jaar wil jij leven?
pi_6145498
quote:

Er zijn ook mensen die staalhard ontkennen dat er ooit concentratiekampen zijn geweest.
pi_6145900
quote:
Dat heeft weinig met de huidige kwestie te maken. Daarnaast is allang bekend dat Churchill een mafkees was.
pi_6147216
quote:
Topjuristen waarschuwen Blair voor omverwerpen Saddam

Twee topjuristen uit zijn eigen partij hebben de Britse premier Blair gewaarschuwd dat hij zich schuldig maakt aan schending van het internationaal recht als hij een militaire actie steunt die tot doel heeft het regime in Irak omver te werpen.

De krant Financial Times schreef maandag dat procureur-generaal Lord Peter Goldsmith en advocaat-generaal Harriet Harman - die deel uitmaken van het kabinet van Blair - in een vertrouwelijk advies aan Blair hebben uiteengezet dat het internationaal recht slechts in "een beperkt aantal omstandigheden" militaire actie toestaat om resoluties van de VN-veiligheidsraad af te dwingen. Oorlog om een wisseling van regime te bewerkstelligen hoort daar niet bij, hebben de twee volgens de Financial Times gezegd.

De waarschuwing maakt duidelijk waarom de Britse regering in verklaringen over Irak vermijdt de suggestie te wekken dat zij via militair ingrijpen het bewind van Saddam Hussein ten val wil brengen. Premier Blair staat sympathiek tegenover het dreigement van de Amerikaanse president Bush dat de VS militair zullen optreden als de inspanningen van de Verenigde Naties voor ontwapening van Irak niets opleveren. De nadruk die Bush legt op een machtswisseling in Bagdad maakt Britse steun voor een Amerikaanse actie moeilijk en plaatst Blair volgens Goldsmith en Harman in een onmogelijke positie.

Blair heeft onlangs benadrukt dat Groot-Brittannië altijd zal handelen in overeenstemming met het internationaal recht. Doet de regering dat niet, dan zou zij aangeklaagd kunnen worden voor het Internationaal Gerechtshof wegens schending van het Handvest van de Verenigde Naties. Volgens de FT zij "veel leden" van Blairs kabinet tegen militaire actie zonder steun van de VN. Het advies van Harman en Goldsmith zou de tegenstanders sterken in hun opvatting, die de meesten overigens niet in het openbaar hebben geuit.

bron: Gazet van Antwerpen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_6147246
quote:
Duizenden Amerikanen betogen tegen oorlog met Irak.

Duizenden Amerikanen hebben zondag gedemonstreerd tegen een eventuele oorlog met Irak. In een tiental steden had Not In Our Name, een organisatie die actie voert tegen het beleid van president George Bush, betogingen tegen de oorlog op touw gezet. Gedemonstreerd werd onder andere in San Francisco, New York en Chicago. Onder de ongeveer 20.000 betogers in New York waren acteur Tim Robbins en actrice Susan Sarandon. Volgens de organisatoren wordt Bush gedreven door machtswellust en de drang de olievoorraden op de wereld onder controle te krijgen. "Wij geloven niet in een oorlog om olie", zei Robbins.

bron: Gazet van Antwerpen
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:26:42 #138
16715 Mylene
*schatje*
pi_6149098
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 15:36 schreef tvlxd het volgende:

[..]

En Irak is een zeer anti-amerikaans land, wat vaak genoeg zijn ideeen over De Grote Satan duidelijk heeft gemaakt.

Dus omdat Irak een anti Amerikaans land is, moet het aangevallen worden??
Saudi Arabie kun je dan ook die stempel geven:

-De New York Times schreef dat een onderzoek in Saudi Arabie had uitgewezen dat 95% van de ondervraagden in de leeftijd tussen 25 en 41 jaar, sympatiseerden met Bin Laden.
-Volgens terrorisme-expert Roland Jacquard werkte Bin Laden geheel in opdracht van religieuze leiders uit Saoedi Arabie.

maandag 7 oktober 2002 @ 13:35:19 #139
16715 Mylene
*schatje*
pi_6149312
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 18:27 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Idd, zolang hij alleen arabieren/moslims vermoord moeten we hem laten doen

Als Saddam zo slecht was, waarom heeft de Amerikaanse regering dat dan niet eerder onder ogen gezien??

Dat hele argument over de mensenrechtensituatie in Irak slaat nergens op.Amnesty nog maar een keer aanhalen:

quote:
The US government turned a blind eye to Amnesty International reports of widespread human rights violations in Iraq during the Iran-Iraq war, and ignored Amnesty International's campaign on behalf of the thousands of unarmed Kurdish civilians killed in the 1988 attacks on Halabja.'

Once again, the human rights record of a country is used selectively to legitimize military actions." Amnesty International said.

USA/Iraq : Not in the name of human rights

maandag 7 oktober 2002 @ 13:39:55 #140
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6149411
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 13:26 schreef schatje het volgende:

[..]

Dus omdat Irak een anti Amerikaans land is, moet het aangevallen worden??
Saudi Arabie kun je dan ook die stempel geven:

-De New York Times schreef dat een onderzoek in Saudi Arabie had uitgewezen dat 95% van de ondervraagden in de leeftijd tussen 25 en 41 jaar, sympatiseerden met Bin Laden.
-Volgens terrorisme-expert Roland Jacquard werkte Bin Laden geheel in opdracht van religieuze leiders uit Saoedi Arabie.

Nee, het wijst er wel op dat het motieven heeft en een bepaalde gedachtegang.

-edit-
Ik vind alleen dat met voorbeelden geprobeerd wordt niks te doen, niet alleen met betrekking tot Irak, hoor. We moeten niks daar doen, want daar doen we ook niks. Het klinkt wel eerlijk, maar je kan EEN ding tegelijk aanpakken, en dan natuurlijk wel volgens het lijstje der prioriteiten.

[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 07-10-2002 13:46]

1 kernfysicus
  maandag 7 oktober 2002 @ 13:43:19 #141
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6149486
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 21:46 schreef Boosoog het volgende:
Dat verklaart alles.... Immers ?!
Dat verklaart dat jouw uitspraak dat ik onder controle ben van de propaganda machine een erg voorbarige conclusie is, naar mijn mening.
1 kernfysicus
pi_6149908
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 13:39 schreef tvlxd het volgende:

Ik vind alleen dat met voorbeelden geprobeerd wordt niks te doen, niet alleen met betrekking tot Irak, hoor. We moeten niks daar doen, want daar doen we ook niks. Het klinkt wel eerlijk, maar je kan EEN ding tegelijk aanpakken, en dan natuurlijk wel volgens het lijstje der prioriteiten.

Uiteraard, ergens moet je beginnen. Maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat het onzin is om te beweren dat de oorlog in de naam der mensenrechten gevoerd zal worden. Sterker nog, dat de mensenrechten er ook maar iets mee te maken hebben.
  maandag 7 oktober 2002 @ 14:06:18 #143
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6149959
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 14:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard, ergens moet je beginnen. Maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat het onzin is om te beweren dat de oorlog in de naam der mensenrechten gevoerd zal worden. Sterker nog, dat de mensenrechten er ook maar iets mee te maken hebben.

Ik denk dat het niet de reden is/zal zijn. Echter, het is mooi meegenomen en weegt toch zeker lichtelijk mee.

-edit-
Uiterst licht.

1 kernfysicus
pi_6150459
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 14:06 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet de reden is/zal zijn. Echter, het is mooi meegenomen en weegt toch zeker lichtelijk mee.

-edit-
Uiterst licht.

Uiteraard zal het licht meespelen, maar ik word er nogal ziek van dat keer op keer mensenrechten als soort van joker word ingezet als reden om een oorlog te voeren.
  maandag 7 oktober 2002 @ 15:46:30 #145
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_6151827
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 14:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Uiteraard zal het licht meespelen, maar ik word er nogal ziek van dat keer op keer mensenrechten als soort van joker word ingezet als reden om een oorlog te voeren.

Jij had liever gehad dat Mensenrechten in Irak geen onderwerp van discussie waren?
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
pi_6151890
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:46 schreef Baas het volgende:
Jij had liever gehad dat Mensenrechten in Irak geen onderwerp van discussie waren?
Nee, ik had liever gehad dat het wel het onderwerp van discussie was. Je kan niet te pas en te onpas 'de mensenrechten' als joker inzetten om een oorlog te rechtvaardigen.
pi_6154145
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 14:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens.
  maandag 7 oktober 2002 @ 19:28:04 #148
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_6156041
Van Moby's website:
quote:
Dennis Kucinich
10/6/2002 - Gothenburg

just fyi...
u.s representative dennis kucinich:
"During the Administration of Ronald Reagan, 60 helicopters were sold to Iraq. Later reports said Iraq used US helicopters to spray Kurds withchemical weapons. According to the Washington Post, Iraq used mustard gas against Iran with the help of intelligence from the CIA. Intelligencereports cited the use of nerve gas by Iraq against Iran.
Iraq's punishment? The US reestablished full diplomatic ties around Thanksgiving of 1984.
Throughout 1989 and 1990, US companies, with the permission of the first Bush government, sent to the government of Saddam Hussein tons of mustardgas precursors, live cultures for bacteriological research, helped to build a chemical weapons factory, supplied West Nile virus, supplied fuel air explosive technology, computers for weapons technology, hydrogen cyanide precursors, computers for weapons research and development and vacuumpumps and bellows for nuclear weapons plants."
so at least the weapons inspectors will know what brands to look for! technology sold to iraq by american companies with the blessings of the u.s department of defense...
-moby
pi_6157041
*offtopic*
Weet iemand toevallig hoelaat (nl-tijd) Bush zijn Irak-speech gaat houden?
*offtopic*
I am happy
  maandag 7 oktober 2002 @ 20:27:14 #150
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_6157079
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:50 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, ik had liever gehad dat het wel het onderwerp van discussie was. Je kan niet te pas en te onpas 'de mensenrechten' als joker inzetten om een oorlog te rechtvaardigen.

Terecht. Echter, deze oorlog gaat niet gevoerd worden uit naam van de mensenrechten, wel uit naam van de internationale machtspolitiek. Ik heb er geen problemen mee. Verder wordt de mensenrechten situatie in Irak er allicht beter op dan dat die nu is, hoofdmotief is het inderdaad zeker niet.
Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')